زن جوان پس از دو سال تلاش در دادگاه با صادر نشدن حکم طلاق خودکشی کرد

هفت تیر 7tir.com : زني که نتوانسته بود حکم طلاق خود را دريافت کند در پي پيامک هاي تهديدآميز شوهرش با خوردن سم، به زندگي اش پايان داد.به گزارش خبرنگار ما، اين زن 27 ساله که منيره نام داشت در 13 سالگي به عقد مردي به نام يعقوب درآمد و از او صاحب دو فرزند دختر شد. او پس از 14 سال زندگي مشترک به خاطر آزارهاي شوهرش تصميم به جدايي گرفت اما پس از دو سال تلاش نتوانست حکم طلاق را دريافت کند و چندي بعد خودکشي کرد.
درخواست طلاق
پرونده منيره دو سال قبل در دادگاه خانواده به جريان افتاد و او طي شکايتي خواستار جدايي از شوهرش شد. وي درباره علت اين درخواست خود گفت؛ يعقوب مردي بداخلاق و عصبي است و به هر بهانه يي مرا به باد کتک مي گيرد. گاه شدت ضرباتش به حدي است که از حال مي روم. در تمام اين سال ها سکوت کردم اما اکنون ديگر نمي توانم به اين زندگي ادامه دهم.
در پي اظهارات زن جوان، شوهر وي به دادگاه خانواده احضار شد و اعلام کرد به هيچ وجه به جدايي از منيره رضايت نمي دهد. هنگامي که کشمکش قضايي بين اين زوج بالا گرفت منيره مهريه اش را خواستار شد اما پس از احضار مجدد يعقوب به دادگاه وي نامه يي را به قاضي پرونده ارائه داد که تاييد مي کرد منيره مهريه دو ميليون توماني اش را بخشيده است.
زن جوان هنگامي که با اين نامه که خودش آن را امضا کرده بود، مواجه شد، در حالي که در بهت فرو رفته بود به قاضي دادگاه گفت؛ من نمي دانم اين نامه چيست. چندي قبل عروسي برادرم بود و من بايد براي تهيه مقدمات جشن به خانه مادرم مي رفتم اما يعقوب به من اجازه خروج از خانه نمي داد. وقتي از وي خواهش و تمنا کردم اجازه بدهد به منزل مادرم بروم و در جشن عروسي برادرم حضور داشته باشم او نامه يي را به من داد و گفت اگر زير آن را امضا کنم وي نيز از لجاجت دست بر مي دارد. من بدون خواندن نامه و فقط براي رسيدن به خواسته ام آن را امضا کردم.
پس از آنکه منيره متوجه شد حق دريافت مهريه را از دست داده است بار ديگر درخواست طلاق داد و اين بار براي رسيدن به خواسته اش گواهي سازمان پزشکي قانوني را ضميمه پرونده کرد. در اين گواهي تاييد شده بود منيره مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. زن جوان در اين خصوص گفت؛ يک بار پس از آنکه شوهرم به شدت مرا کتک زد عليه وي شکايت کردم و يعقوب در دادگاه به پرداخت ديه محکوم شد.
پس از ارائه اين مدرک به دادگاه، قاضي پرونده به اين خاطر که مدت نسبتاً زيادي از صدور گواهي پزشکي قانوني گذشته و اين تاييديه براي پرونده يي ديگر صادر شده بود آن را دليل کافي براي صدور حکم طلاق ندانست و ضمن دعوت اين زوج به صلح و سازش از منيره خواست چنانچه شوهرش دوباره به ضرب و جرح وي پرداخت، اين بار هم به پزشکي قانوني بروند تا دادگاه با اين مدرک بتواند راي به جدايي زن و شوهر جوان بدهد.
خودکشي
پس از نااميدي منيره از دريافت حکم طلاق، وي حاضر به بازگشت به خانه شوهرش نشد و به منزل مادر خود رفت. پس از آن بود که يعقوب با ارسال پيامک هايي به تهديد همسرش پرداخت و اعلام کرد اگر منيره حاضر به بازگشت به منزل نباشد او و خانواده اش را مي کشد.
ارسال پيام هاي تهديدآميز همچنان ادامه داشت تا اينکه چند روز قبل منيره با خواهرش تماس گرفت و مدعي شد اقدام به خودکشي کرده است. پس از اين تماس تلفني خواهر منيره به سرعت خود را به منزل مادرش رساند و با مشاهده پيکر نيمه جان زن جوان وي را به بيمارستان رساند اما منيره که سم دفع آفات گياهي خورده بود جان باخت.
شکايت
پس از مرگ منيره خانواده او عليه يعقوب اعلام شکايت کردند. برادر منيره در اظهاراتش گفت؛ يعقوب هميشه خواهرم را کتک مي زد به همين خاطر نيز او پس از 14 سال تحمل به رغم داشتن دو دختر 5 و 12 ساله تصميم به جدايي گرفت ولي وقتي قاضي دادگاه اين راي را صادر نکرد يعقوب براي بازگرداندن خواهرم شروع به تهديد وي کرد و نه تنها طي پيامک هايي مي گفت منيره و مادرم را مي کشد بلکه شوهرخواهرهايم را به قتل تهديد کرده است و به همين خاطر از وي شکايت داريم.خواهر منيره نيز درباره خودکشي زن جوان گفت؛ روز حادثه منيره به من زنگ زد و گفت سم خورده تا خودکشي کند. آن روز مادرم در منزل نبود و من که به شدت نگران شده بودم به همراه شوهرم سراسيمه خود را به خانه وي رساندم اما تلاش هايم براي نجات جان منيره بي فايده بود.
بنابر اين گزارش اکنون پرونده اتهامي يعقوب به خاطر تهديد به قتل در جريان است و شاکيان، پيامک هاي ارسال شده از متهم را به دادسرا ارائه داده اند.
.
اخبار ورزشی
.
سوالات حقوقی و قوانین
.
تالار گفتگو شعر و ادبیات
.
کتک – زن جوان – شوهر – کتک – ضرب و شتم – جدایی – طلاق – قانون طلاق – حکم طلاق – همسر – دادگاه – مهریه
می 20th, 2008 at 9:35 ق.ظ
بیچاره بنده خدا دلم براش سوخت
می 20th, 2008 at 9:36 ق.ظ
مملکت اسلامی هست دیگه. همیشه حق با مرده.
می 20th, 2008 at 9:37 ق.ظ
زنها واقعا مظلوم واقع شدند از این خبر خیلی ناراحت شدم
می 20th, 2008 at 9:38 ق.ظ
بیچاره به زن ها . خوب شد ما زن نشدیم. چون تو این مملکت حق هیچ چیز ندارن.
می 20th, 2008 at 9:38 ق.ظ
حسن فارس من هم موافقم
می 20th, 2008 at 9:44 ق.ظ
از ناراحتی هیچ نگویم بهتراست
می 20th, 2008 at 9:53 ق.ظ
آفرین ماجد بوشهرسلام بر تو همه موافقند
می 20th, 2008 at 10:59 ق.ظ
لعنت خدا به هرچی ظالم
می 20th, 2008 at 11:15 ق.ظ
اگه حقوق زنها طبق قوانین اسلام اجرا بشه همچین مظلوم هم نیستن و مورد ظلم واقع نمی شن ….مشکل اینجاست که این قوانین یا اجرا نمی شه یا شکل جدید به خودش گرفته…
می 20th, 2008 at 11:15 ق.ظ
این عکس هایی که واسه خبرها انتخاب می شه منو کشته….
می 20th, 2008 at 11:17 ق.ظ
لعنت خدا به قانون های به اصطلاح اسلامی مملکت ما.
می 20th, 2008 at 11:22 ق.ظ
زن در ايران يعني هيچ – هيچ حقي ندارد زنها ( آنهايي كه متعهد زندگي خودشان هستند و بچه ها و خانواده شان را دوست دارند) هميشه مورد ستم واقع مي شوند تحمل مي كنند به خاطر بچه ها و آينده آنها ولي خوب زنهايي هم هستند كه براشون هيچ چيز مهم نيست
حق طلاق هم كه نگو هر بلايي سرت مي ياره آخرش مي گه طلاقت نمي دهم بايد بموني هر بلايي – كتك مي زنه فحش مي دهد خيانت مي كند خرجي نمي دهد بي حرمتي و بي احترامي مي كنه و …
می 20th, 2008 at 11:31 ق.ظ
اينتور هم نيست زنها هم رودارن بعضياشون پدر مردو در ميارن در هر صورت زندگي همينه
می 20th, 2008 at 11:41 ق.ظ
اين ايران هست كه ادمها مجبورا با هم زندگي كنند شايد نتونند شايد نخوان ولي بهر حال چون عقدنامه اي امضا شده تا اخر عمرشون بايد كنار بيان شايد مردهاي باشن كه مثل اين آقا زن ديونه اي دارن نمي تونند باهاش زندگي كنند ولي به بهانه مهريه و زندان مجبورا تا اخر عمرشون بسازن فقط متاسفم كه توي اين كشور يكي كخ از راه قانوني با دليل و مدرك ميخواد طلاق بگيره مجبور به خودكشي بشه و يكي كه هوسرون با كشتن طرف مقابلش به نيت كثيفش برسه اين قوانين مال عصر جاهليت كه ما احمقها هنوز داريم مثل كوسفند ازش تابعيت مي كنيم
می 20th, 2008 at 1:59 ب.ظ
شما مردا هيچوقت نمي تونين بفهمين كتك خوردن از يه قويتر اونم ادمي كه فكر ميكردي دوستش داري و زندگي بدون اون برات جهنمه چقدر سخته!نميتونين بفهمين خراب شدن كاخ آرزوهات روي سرت چقدر سنگين تر از اون سيليه كه با نامردي به صورتت ميخوره!!!
می 20th, 2008 at 2:01 ب.ظ
شاهدخت خانم ببخشید
ولی یادتون باشه که حق گرفتنی است هیچ وقت نمیایند حق شما را بزارند توی سینی طلا تقدیم کنند
اگر میبینید زنها در سایر کشورها دارای حقوق انسانی هست باید بدانید که به سادگی بدست نیامده و خانمها برای رسیدن به آن خیلی تلاش کردند
ولی خانمهای ایرانی جز شعار دادن و نالیدن کار دیگری بلد نیستند
دوما خانمهای ایرانی با عرض پوزش خفت پسند هستند
یک مثال خیلی ساده میاورم که مطمئن هستم بوفور با آن روبرو شدید
خانمها اگر با کسی آشنا بشند که دوستشون داشته و براشون احترام و شخصیت قائل بشه ازش خوششون نمیاد
و بسادگی رهاش میکنند و بهش خیانت میکنند
ولی اگر طرف مقابل دوستشون نداشته باشه و اونو فقط برای بدنش بخواهدو احترام و ارزش براشون قائل نباشه و علنا بهشون خیانت کنه عاشق دیوانه وارش هستند و براش میمرند و گریه میکنند
می 20th, 2008 at 2:03 ب.ظ
رضا جان حالت خوبه؟!!!
می 20th, 2008 at 2:09 ب.ظ
ميدوني آقا رضا زندگي ما زناي ايراني مصداق كدوم شعره ؟
من مست و تو ديوانه ما را كه برد خانه ؟
كدوم حق ؟از كي حقمونو بگيريم؟فكر ميكني حتي پدر و مادرمون ازمون دفاع ميكنن؟اين خانواده اي هم كه الان شكايت كردن جسد دخترشون رو ديدن كه چشمشون باز شده و فهميدن دنيا دست كيه!وگرنه مطمئن باش خودشون از كسايي بودن كه دخترشون رو نصيحت ميكردن بر گرده سر خونه و زندگيش!!!
می 20th, 2008 at 2:15 ب.ظ
با ثمین خانم موافقم نباید همش از دم از مدینه فاضله زد
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
می 20th, 2008 at 2:18 ب.ظ
این سردبیر این عکس های توپ و مرتبط را از کجا می آره …بابا خیلی حرفه ایه
می 20th, 2008 at 2:54 ب.ظ
حضرات قضات مملکت بخونن و کیفور شن !!
می 20th, 2008 at 3:54 ب.ظ
وقتی در قرن 21هنوز در ایران یک زن مطلقه هیچ نوع امنیتی نداره پس خانمها (البته نه در همه موارد ) میسوزند ومیسازند.وقتی هنوز درخانواده ها هرچند تحصیلکرده فقط به زن گفته میشود به خاطر بچه هات تحمل کن در حالیکه بچه ها هم پدر میخواهند وهم مادر چرا باید از قانون وقاضی و… بیشتر انتظار داشت!
می 20th, 2008 at 5:27 ب.ظ
واقعا که حالم گرفته شد
می 20th, 2008 at 10:03 ب.ظ
تنها راه
می 20th, 2008 at 11:18 ب.ظ
خاک بر سر اون قاضی کنند
باید از اون قاضی شکایت کنند که اینقدر فهم نداشت زندگی با اون مرد برای این زن مرگ تدریجیه..
اگه عین آدم حکم طلاق رو می داد و اون مرتیکه رو می انداخت زندان الان نه این بنده خدا مرده بود و نه دو تا بچه بی مادر می شدند و نه یه خانواده داغدار..
اینقدر شعور نداشت دختری که تو 13-14 سالگی شوهرش دادن هیچی نفهمیده.. نفهمید مردی که زنش رو اینجوری تا حد مرگ میزنه به هیچ دردی نمی خوره
خاک بر سرش.. این قاضی به درد لای جرز دیوار هم نمی خوره..
متاسفم که تو مملکت ما همچین قاضی های احمقی دارند در مورد مرگ و زندگی مردم تصمیم می گیرند!
می 20th, 2008 at 11:35 ب.ظ
در مملکت اسلامی که حق زنها نصف مردها میباشد و قواننین ارتجاعی حکمفرماست توقعی بیش از این نباید داشت .افسوس و دو صد افسوس بر ایران و افکار الان ایران
کوروش بخواب که ما بیداریم
می 20th, 2008 at 11:38 ب.ظ
در ضمن سمیرا خانم مشکل از قاضی نیست
قاضی قوانین اسلامی را که در کتاب قانون اسن را اجرا میکند
لطفا به کتاب قانون مراجعه کنید
می 20th, 2008 at 11:46 ب.ظ
اون آقایونی که غیرتشون همیشه کار دستشون میده ؛ لازم است در این ارتباط بگویند ؛ این بی ناموسی نیست که مرد گردن کلفت عقده ایی ؛ برای جبران عقده های روانی و طبقاتی خودش ؛ آدمهای دیگر را تهدید میکنه ؟؟؟ و یا اینکه بی ناموسی تنها در ارتباط با آلت تناسلی انسان ؛ محدود میشود
امثال این مردک بسیار هستند و آقایون قضات شرع اسلام عزیز ؛ با همانند سازی ایی که با این ابلهان میکنند ؛ به اینان فرصت میدهند که زمینۀ نیستی و مرگ ؛ انسانهای دیگر را فراهم کنند وجامعه ایی به تدریج به نابودی کشیده میشود.
می 20th, 2008 at 11:54 ب.ظ
همه داغونن!خود کشیت چی بود؟
می 21st, 2008 at 12:49 ق.ظ
لعنت خدا بر هر چي مرده. كه همشون مثل هم هستند. ولي در شكل هاي مختلف.
می 21st, 2008 at 12:53 ق.ظ
تلاطم وناآرامی ه روانی زنه به خاطره پایان دادن به یه زندگی متشنج ….طبیعیه
اما رسیدن به حقوق قانونیش صبوری بیشتری رو میطلبیده….
خودکشی مختص آدمای ضعیفه…
می 21st, 2008 at 7:58 ق.ظ
این جور زنها واقعا” گناه دارن آخه چراااااااااااااااااااااااااااااا خدا
ای کاش یه دختر آتیش پاره به جونش می افتاد تا یعقوبو تبدیل می کرد به ایوب .
می 21st, 2008 at 8:21 ق.ظ
با سلام خدمت دوست عزیز ! REZA SHIRAZ
دل پری داری آقا رضا
حتما تجربه تلخی داشتی
امیدوارم اینقدر غیر منصفانه حرف نزنی
شما هم یکی از اون مردایی هستی که مثل بیشتر مردای ایرانی هیچ وقت نمیذارن زنها به حقشون برسن
واقعا متاسفم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
می 21st, 2008 at 9:25 ق.ظ
چرا دعوا میکنین !
کتک خوردن که حق زنه !!!
می گین نه ایه 34 سوره نسا رو بخونین ببینین مرده داشته حرف خدا رو عمل می کرده !!
شاید خانمه به مرحله 3 رسیده بوده و همونجا مونده بوده !
می 21st, 2008 at 9:31 ق.ظ
ضمنا” lili_naz
اگه این خانمه صدسال دیگه هم صبر می کرد تا مرده نمی خواست نمی تونست طلاق بگیره !!! اول یه خورده اطلاعات کسب کن بعد اظهار نظر کن ! نمی خوای یه سری به دادگاه ها بزن یا از اونایی که رفتن بپرس !
می 21st, 2008 at 11:18 ق.ظ
صبا -تهران.آیه مورد اشاره شما آیه 34 نیست (شماره آن را دقیقا نمیدانم )درضمن در مورد زن خطاکاراست نه هرکسی اگه واقعا یک خانمی برای خودم متاسفم ! تا وقتی کسانی مثل شما وجود دارند خانمها دشمن نمیخواهند.در ضمن طبق قانون یک خانم با بذل مهریه دراصطلاح خلع ید (البته اگر لفظ درست را بکار برده با شم ) در شرایط خاص حق طلاق دارد حالا علت عدم صدور حکم طلاق چه بوده باید از قاضی پرونده پرسید!
می 21st, 2008 at 11:28 ق.ظ
این اولین واخرین بار نیست که به زنها طلم می شود کاش گوش شنوایی باشد وچشم بینایی که این همه بی عدالتی را پاسخگو باشد تا زمانی قانون مداران ما مرتجع واز جماعت رجال باشند قصه همین است
می 21st, 2008 at 12:53 ب.ظ
کیانا تو که نمی دونی بیخود اظهارنظر نکن !!
اول برو ببین بعد اظهار فضل کن !!!! این بدیهی ترین کاریه که هر ادم عاقلی میکنه !
ضمنا”آیه اینه و به اقایونم خطاب داره ! (چون می دونم بازم نمی ری بخونیش !!!!)
در مقابل نافرمانی خانم ها اول باهاشون قهر کنین(چیزی با این مضمون) ، مرحله دوم از بسترشون دوری کنین و مرحل سوم (وضربوهن) یعنی بزنید ایشان را !!!!!
ا
می 21st, 2008 at 1:00 ب.ظ
کیانا
بازهم تاکید می کنم تا مرد نخواهد و مشکل عمده ای نداشته باشد مثل اعتیاد ، عدم امکان نزدیکی و چیزهای بزرگی مثل این به صرف بخشیدن مهریه ، زن نمی تواند طلاق بگیرد ! اول اطلاعاتت رو زیاد کن و یا سوال کن و بعد بیا اظهار نظر کن !
می 21st, 2008 at 1:28 ب.ظ
با اسلام و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.این قانون اسلام است نکند که شما بیشتر از اسلام ، و حجت الاسلام می فهمید.
می 21st, 2008 at 2:31 ب.ظ
زن بوذن تو ايران يعني بد بختي
شما تصور كن تو خيابون راه بري 99 درصد مردم زل بزنن به تو .البته من من نمي دونم شايد اين حالت واسشون خوشايند باشه؟؟؟؟؟؟؟
اگه كسي مي دونه بگه
می 21st, 2008 at 4:04 ب.ظ
من آیه رو خوندم…دقیقآهمینه که صبا جون گقتن…
“آنان را به زدن تنبیه کنید”
ازخودم بدم اومد!!!!!!!!!
………
وقتی فقط در شرایط خاص حق طلاق با زنه….مهریه شونو باید انقدربالا تععین کنه که مرده نتونه دست از پاخطاکنه…
بازدرکنارش…باید حق طلاق رو یکی از شروط ضمن عقدش قراربده…
به هر حال هرکه طاووس خواهدجورهندوستان کشد!!
می 21st, 2008 at 8:03 ب.ظ
بسیار ناجوانمردانه هست اگه کسی دست رو زنش بلند کنه .نمیدونم اینجور مردها (ببخشید اینجور نامردها)چه جوری شب خوابشون میبره
می 22nd, 2008 at 8:43 ق.ظ
می مر دی قاضی اگر حکم صادر می کر دی
می 22nd, 2008 at 9:05 ق.ظ
تو کشور ما با زن مثل زمان قرون وسطایی رفتار میشه بازم صد رحمت به اون زمان
می 22nd, 2008 at 9:10 ق.ظ
تو ایران زن یعنی بدبختی بیچارگی حقارت پستی و کسیکه هیچ دفاعی ازش نمیشه حقیرترین انسان از معمولیترین جامعه
می 22nd, 2008 at 10:03 ق.ظ
آخه مگه زوره؟! وقتی یکی نمی خواد زندگی با همسرش رو ادامه بده چرا دادگاه انقدر لفتش میده و همش به صلح و سازش دعوت میکنه؟
طرف انقدر جونش به لبش رسیده که تن به خودکشی داده! اونوقت اینها دعوت به سازش می کنن…
می 22nd, 2008 at 11:33 ق.ظ
اول بايد قاضي اين پرونده رو محاكمه كنن بعد شوهرشو
می 23rd, 2008 at 7:45 ق.ظ
ما بگیم؟ایه شریفه میفرماید وضربوهن ولی اگه حتی کبود بشه …….جای مردرو میکشه حد وحساب داره یک دین به این عظمت.چالوسی جان قانون رابضرب گرز اعمال نکن .پشتیبان خداباش ازشیاطین دوری کن خدابهت میگه از کی حمایت کنی.فدات
می 23rd, 2008 at 12:35 ب.ظ
جای تأسف داره
خاک تو سر این قوه قضاییه با این عدالت اسلامی که فقط یه درد تف انداختن می خوره
بیچاره زنه خودکشی رو یه مرگ تدریجی ترجیح داد ……
این قوانین عهد غارنشینی رو که معلوم نیست از توی شلوار کی بیرون آوردن رو باید روش …….
ببخشید من باز دارم داغ می کنم … بای
می 23rd, 2008 at 3:17 ب.ظ
باعرض سلام دورشدن ازمعنویات وخداوند باعث مشکلات زیادی در جامعه شده است وافراد متوجه نیستند که خود باعث مشکلات خود هستند بنابراین خودشکن اینه شکستن خطاست
می 23rd, 2008 at 8:01 ب.ظ
فرهنگ سنتی زنای ایرانی میگه تا به اصطلاح کارد به استخونشان نرسه نباید لب به اعتراض بازکنن..و طبق نظام فکری مردسالار!! خیلی از خشونت مردا در خونواده حتی طبیعی محسوب می شه..
به زن القا میشه که با لباس سفید به خونه بخت می ره وباید با کفن سفید از اون بیرون بیاد
توخیلی از کشورها مراکزی به نام ..خانه های امن.. وجود داره که زن خشونت دیده زمانیکه خطر تهدیدش کنه به اونجا پناهنده میشه…
تاثیری که خشونت رو زن می ذاره بیشتر ازینکه جسمش رو بخراشه روح روجریحه دار می کنه و به اون احساس موجودی بی اراده و مفعول و منفعل می ده ..
می 23rd, 2008 at 9:28 ب.ظ
نتیچه ی مباحثه درمورده” حق طلاق زن” بایکی ازبستگان که همچی یه نموره دستش تو کاره قضاوته!!!!!!!!!!جالبه..!!
وقتی تو خونه نشستی پسری میادخاستگاریت(درواقع انتخابت کرده)پس حقشه هروقت نخواستت طلاقت بده..اگرم تونخواستیش ازاول نمیباست بله بگی..اگرم بعدازئواج فهمیدین که اشتباه کردین..دوباره با هم باید به نتیچه ایی برسین که نه سیخ بسوزه نه کباب…اگرم انقدرتواناییشو داری که راه بیفتی وبا پسرموردنظرت ازدواج کنی(قضیه ی تور کردن)مطمئن باش وقتی که به مشکلی هم بربخوری تواناییشوداری که طلاقتم بگیری!!
البته من اینو گذاشتم پای شوخ طبعی ایشون…اما در کل فرمایشاتشون دارای بار معناییه که میبینیم درعمل همینطورم اجرامیشه
(شوخی)
می 24th, 2008 at 12:40 ق.ظ
شاهدختي از سرزمين ايران، به قدر کافی ریده شده به حالمون تو دیگه بدتر نکن !!!
می 24th, 2008 at 12:50 ق.ظ
رضا از شیراز باهات تا قسمتی موافقم ولی این در مورد مردها هم صدق می کنه، اگه یه زن از یک مرد ایده آل خوشش بیاد، مرده اصلاً تحویل نمیگیره، در صورتی که زنه هم یک زن واقعیه.
این چیزیه که کلاً در مورد انسانهاست، مرد و زن فرقی نمی کنن !
می 24th, 2008 at 9:40 ق.ظ
بسیارندکسانی که به دادگاه مراجعه کرده اند ولی به هیچ چیزی نرسیده اند
می 25th, 2008 at 1:37 ق.ظ
کاش با اندیشه ها بیگانه بودم
کاشکی دیوانه ای دیوانه بودم
واقعا متاسفم.چه مظلومانه
می 25th, 2008 at 10:01 ق.ظ
هم مردظالم وجودداره هم زن / توی هرقشری خوب وبد هست
می 25th, 2008 at 11:30 ق.ظ
شوهر عزیز من هر چند وقت یکبار هوس می کند لگدی حواله کمر من که به دلیل دوبار سزارین و تزریق آمپول مشکل دار است ، بکند . به خانواده ام که خیلی از لحاظ تحصیات و فرهنگی از او و خانواده اش بالاتر هستند فحش بدهد . تمام درآمدم را هم که کم نیست خرج خودش و خانواده اش بکند و خودش بیکار بگردد . هر روز مرا تهدید کند به طلاق ولی می گوید که بچه ها را از م می گیرد . من می ترسم از طلاق از حرف مردم ار اینکه بچه را ازم بگیرد این قانون نانوشته ایران است
زن همیشه مقصر است .
می 25th, 2008 at 3:38 ب.ظ
حقش بود
می 25th, 2008 at 3:45 ب.ظ
سلام به دوست خوبم پشیمان از عشق
هیچ وقت به خاطر فرزندت نتزس که جدا شوی چون هر بچه ای پس از بزرگ شدن تشخیص می دهد که چه کسی مقصر است اگر فرهنگ خانواده ات ایجاب می کند طلاق بگیری بگیر و خودت را راحت ن.
می 25th, 2008 at 4:18 ب.ظ
پشیمان از عشق
چیزهایی که شما گفتید قانون نانوشته نیست ! قانون اسلامی دادگاه های ماست که برای همه اجرا می شود .
می 25th, 2008 at 7:01 ب.ظ
عزیز پشیمان ازعشق شاید حرفی که میزنم برای خیلیها تعجب برانگیز باشد ولی این رو در مورد بکی از آشناهام دیدم که جواب داد اگر لگد زد تو هم بزن از اینی که هست بدتر که نمیشه سه بار که بخوره دفه چهارم نمیزنه برات روزهای پر ازشادی آرزو میکنم
می 26th, 2008 at 12:54 ق.ظ
پشیمان از عشق
متآسفم…
اما چه وضعیه؟؟
اون داره شماروبه طلاق تهدیدمیکنه؟؟!!
واقعآکه..
معلومه خیلی دربرابرش کوتا اومدی…
آخه شما که استقلال مالی هم داریدای باباااا..بچه شو میخوای چیکار؟؟
طلاق براتون سخته؟؟به نظره من تحمل چنین مردی خیلی وحشتناکتر..که حتی دهشتناکترازطلاقه!!
پیشنهاده “یه دخترایرانی” هم خوبه..
مرتیکه ی……
می 26th, 2008 at 12:57 ق.ظ
مرگ عشق این است……….
می 26th, 2008 at 1:00 ق.ظ
كشتن انسان را كجا باور كنم
صحبت از پژمردن يك برگ نيست
واي جنگل را بيابان ميكنند
دست خون آلود را در پيش چشم خلق پنهان ميكنند
هيچ حيواني به حيواني نمي دارد روا
آنچه اين نامردان با جان انسان ميكنند
صحبت از پژمردن يك برگ نيست
فرض كن مرگ قناري در قفس هم مرگ نيست
فرض كن يك شاخه گل هم در جهان هرگز نرست
فرض كن جنگل بيابان بود از روز نخست
در كويري سوت و كور
در ميان مردمي با اين مصيبت ها صبور
صحبت از مرگ محبت مرگ عشق
گفتگو از مرگ انسانيت است
به نامردی نامردان قسم
به نامردان عالم نامردی کنم
می 26th, 2008 at 11:13 ق.ظ
اون مردک کثافت را باید بکشند در اون دادگاه هم باید تیغه کنند قاضی هم باید اعدام کنند
می 27th, 2008 at 11:41 ق.ظ
بچه ها اسلام را با مجريان دروغين ان اشتباه نگيريد
قاضي رو بايد محاكمه كرد
می 28th, 2008 at 1:19 ق.ظ
هی عابروی مردها را نبرید اون گوسفند که ادم نبود چه برسه به اینکه مرد خطابش کنند
می 31st, 2008 at 6:17 ب.ظ
cheghadr marde bishor bode………..
ژوئن 3rd, 2008 at 8:07 ب.ظ
صبا-تهران چرا ذهن مردم را پرت میکنی چرا این صوره را از اولش نمی خونی . این زن با کدوم معیارهای اون آیه می خورده که شما این طور قضاوت می کنی اون فقط در مورد زنهای خیانتکار و فاسد بوده و نه اون طفل معصوم. لطفا جواب بده
ژوئن 3rd, 2008 at 8:09 ب.ظ
البته ببخشید که سوره را اشتباه نوشتم چون خیلی ناراحت شده بودم
ژوئن 4th, 2008 at 8:28 ب.ظ
hossein_piero جان
مثل این که تو ایه رو خوب نخوندی !!!!
از اولش بخون گفته در برابر نافرمانی زنه (هیچ شرط و شروطی هم نداره )، مرده می تونه در اول کم محلی کنه ،بعد از بستر دوری کنه و در بعد مرحله سوم زنه رو بزنه !!!! کاش حداقل به اصل ایه مراجعه می کردی و بعد نظر می دادی !
ضمنا” بهت توصیه میکنم ایه 24 همان سوره نسا رو هم بخون و نظرت رو بده !
ژوئن 5th, 2008 at 12:18 ب.ظ
من همه ی اون آیه ها رو خوندم ولی نافرمانی از نظر شما یعنی چی!!! و اسلامی که همه رو خواهر و برادر میدونه چطور میتونه این همه بی رحم باشه و نافرمانی یعنی انجام دادن کارهای زشت و…. که خودتون می دونید و تقصیر دختر نبوده که تقصیر مرده بوده و اسلام اتفاقا خیلی از زنان حمایت کرده و در مورد مهریه و….و هتا بعضیا رو تهدید کرده البته اونایی که نمی خوان مهریه و دیگر حقوق زن را نپردازن و زنشون رو تهدید میکنن که اگه طلاق بگیری آبروتو می برم فقط یک نمونه (آیا با تهمت زدن به همسر خود می خواهید حق آنها رو نپردازید واقعا بد منزل گاهی برای شما اماده کرده ایم) و از اسلام بهتر دینی وجود نداره اینو مطمئن هستم چون همه ی کتابا رو خوندم و قرآن تنها کتابی که تحریف نشده و دینای دیگه تنها زیر مجموعه ای از اسلام هستن و اسلام تنها در ایرن اجرا نمی شه و فقط حرفشو می زنن
اخه کتابی که در تمام مورد حقوق انسانی همه رو تعریف کرده چطوری می تونه ان طوری باشه و به شما توصیه میکنم معنی تمام قرآنو بخون حتما نظرت عوض می شه درست عین خود من
ژوئن 5th, 2008 at 12:39 ب.ظ
hossein_piero
اولا” که قرار بود کلی گویی نشود و راجع به آیه صحبت کنی و بعدا” هم اینکه به ازای همین ایه یه پرسشی توی سایت پزوهشگاه فرهنگ اسلامی وجود دارد که به ان هم پاسخ داده اند ولی چندین نفر ایرادات بسیار جالبی به ان گرفته اند و پاسخگویه قادر به پاسخگویی نبوده و ان را بدون جواب گذاشته است ، ادرس سایت را هم در پاسخم داده ام منتهی خدود 12 ساعت است که در انتظار نظارت مدیر است . اول به سایت مراجعه کن ، تمام پاسخ را بخوان و ایرادها را بخوان وبعد اگه حرفی برات موند بیا صحبت کنیم . ضمنا” راجع به ایه 24 نظرت را نگفتی لصفا دقیق بگو . وقتی اینقدر کلی می گی اسلام بهترینه هیچ ایراد کوچکی هم نباید بتواند وارد شود پس دقت کن !
ژوئن 5th, 2008 at 12:43 ب.ظ
مدیر محترم سایت لطفا اگه امکان داره سریع تر پیام را فعال کنید .
با سپاس از زحمات فراوان شما
ژوئن 5th, 2008 at 12:52 ب.ظ
من بازم یک کلمه رو اشتباه تایپ کردم چون زیاد فارسی نمی نویسم حتی=هتا
اولا شمارهی آیه 33 است و منظورش که کاملا مشخص و منظورش این بوده که وقتی شوهرشون به مسافرت میره حقوق زنا شویی اونا حفظ بشه و منظورش زنا کاران بوده و با این حال گفته اول اونارو موعظه کرد و از خوابگاه آنان دوری گزینید یعنی قهر کنید و در مرحله سوم آنان را به زدن تنبیه کنید وخدا در نبود شوهر زنان حقوق زنان را حفظ می کنه و اگر با هم کنار نیومدن به نزد داوری عادل بروند به نظر من که خیلی هم مهربانانه صحبت کرده و اگه تو این زمان خودتون می دونید که اگه یه زنی به شوهرش خیانت کنه اونم خیانت جنسی یا شوهره زنش رو می فرسته اون دنیا یا اون نفر دوم راهم نابود میکنه و اگه مایل نیستید فقط همان سوره نسا رو معنی شو بخون و روش فکر کن چون خدا هم گفته که چرا تعقل نمی کنید؟
و اگر منظورتون آیه 24 بوده که بسیار واضح که نکاح زنان شوهر دار حرام است و در ادامه گفته مگر اونهایی که در جنگهای با کفار اسیر شدند و تازه باید با اون اسیرا هم ازدواج کرد و نه زنا اگه در مورد اسیران اینو نمی گفت که عرب های احمق اون زمون از ترس اسیر شدن زنان و دختراشون مثل گذشته اونا رو زنده به گور میکردند. و اگه پرسش یا پاسخ دیگه ای دارید بگید
ژوئن 5th, 2008 at 12:54 ب.ظ
به امید اینکه در دنیا احکام واقعی اسلام حکم فرما باشد.
ژوئن 5th, 2008 at 12:58 ب.ظ
من جواب آیه24 را دادم ولی فکر کنم دیر به دستت میرسه
ژوئن 5th, 2008 at 1:01 ب.ظ
من اون ایراداتو نمی دونم و گرنه حتما به اون ایرادات جواب میدادم
ژوئن 5th, 2008 at 1:09 ب.ظ
من الان هم میگم اسلام بهترینه اما اگه اجرا بشه دینای دیگه که سرتاسر مشکل دارن و فقط محدود به زمان یا دوری خاصی بوده
ژوئن 5th, 2008 at 1:11 ب.ظ
مثل اینکه شما رفتید صبا-تهران من منتظر جواب شما می مونم و بعد اونو مطالعه می کنم دیگه باید برم
ژوئن 5th, 2008 at 1:20 ب.ظ
صبا-تهران چرا هیچ قیدو شرطی نداره اون همه شرط تعیین کرده نمی دونم شاید قرآن شما ورژن جدیده و هر مطلبی رو ننوشته یا حذفش کردن شما حتی شمارهی آیه رو نمی دونید و در بارهی آن اظهار نظر می کنید
ژوئن 5th, 2008 at 1:48 ب.ظ
ببین حسین جان
برو توی اینترنت توی گوگل
کاوش کن قران رو اولین سایت رو برو تو سوره 34 نه 33 نسا رو ببین ! شرط و شروطش رو هم لطفا عینا کپی کن و اینجا بگذار تا خوانندگان هم متوجه اشتباه من شوند !!!!!!
نمی بینی یا نمی خوای ببینی ؟
ژوئن 5th, 2008 at 2:00 ب.ظ
حسین پیرو
ضمنا” به من بگو اگه مرد هم خیانت کرد زن حق داره این کار رو بکنه و بعد از سه مرحله اونو بزنه یا باید به داور عادل مراجعه کنه ؟ اگه اینجوریه یه خورده به نظرت تبعیض نیست ؟
ژوئن 5th, 2008 at 2:01 ب.ظ
شماره دقیق ایه هم 34 هست نه 33 تویی که ادعا داری همه قران رو خوندی ! یه بار دیگه شماره اش رو نگاه کن !
ژوئن 5th, 2008 at 2:03 ب.ظ
ضمنا دو تا از نظرات من توی نوبت نظارته ، صبر کن !
ژوئن 5th, 2008 at 2:07 ب.ظ
ببین اصلا بزار یه جوری بحث رو کوتاه کنیم !
برو سایت pasokhgoo با پسوند ir توی همون صفحه اول با عنوان “ایا در اسلام تنبیه بدنی زنان جایز است ” ببین اونهایی که توی موسسه پزوهش ها هستند چه جوابی داده اند و چه جوری کم اورده اند و بعد بیا و این بحث را با هم بکنیم . باشه ؟
ژوئن 5th, 2008 at 2:08 ب.ظ
بچه ها چرا وقتی صبا یه چیزی رو نمی دونه و اظهار نظر میکنه شما زود قبول می کنید در مورد حق طلاق می تونم بگم مهریه برای همین برای خانوماست و حق طلاق برای این دست مرداست چون خانوما معمولا” احساسی هستند و زود قضاوت می کنن و این به خاطر روحیات لطیفیه که دارن همان طور که می گید مردا معمولا” سوء استفاده می کنن از این حق طلاق خانوما هم می تونن به جای مهریه حق طلاق رو از شوهرشون در خواست کنن و البته فرقی نمی کنه چون اگه حق طلاقو به زنان می دادن میزان طلاق از این هم بالاتر بود و بعضیا دوباره سوء استفاده می کردن و حتی از سوء استفاده آقایون هم بیشتر می شد و کسانی هم که با هم خوب زندگی می کنند به محض اینکه یه اتفاق کوچیک می افتاد از هم جدا می شدن …
و کسی که گفته بودی از دختر بودنم خجالت می کشم همین قرآن که می گه بهشت زیر پای مادران است ….
ودر مورد حق فرزند هم باید بگم برای این با مرد است چون زنی که از شوهرش جدا می شه پشتوانه اقتصادی خوبی ندارد و اگه خواست دوباره تجدید فراش کنه چه بلایی سر اون بچه میاد اگه شوهرش بچه رو نخواد…. وبا آرزوی این که هیچ وقت چنین اتفاقی دیگه در یک کشور اسلامی نیوفته
و برای همتون آرزوی موفقیت و این که زندگی پر از عشق و دوستی و….داشته باشیدو اصلا”به این چیزا فکر نکنید چون خیلی کمه از این اتفاقات.هردینی برای خودش قابل احترامه
ولی دین اسلام از همه دینها برتر اینو مطمئن هستم و برای مسئولین متاسفم که با کاراشون جوونا رو از اسلام زده کردن و این قانونی که در ایرانه اسلام واقعی نیست
ژوئن 5th, 2008 at 2:08 ب.ظ
اشكم در اومد كسي كه كسي را نمي خواد زور نيست بايد به مرگش راضي بشيم عجب دنيايي
ژوئن 5th, 2008 at 2:13 ب.ظ
زن هم میتونه از مرد جدا بشه و از نظر اسلام کلا”تنبیه بدنی اشتباه است و اون فقط در مورد زنا کاران و انسانهای مفسد است
ژوئن 5th, 2008 at 2:16 ب.ظ
همین سوال های پیش پا افتاده رو می گی
ژوئن 5th, 2008 at 2:19 ب.ظ
اینو بگو تو اون سایت به چه سوالی پاسخ دادن که بخوان به این مساله جواب بدن واقعا” که خنده دار است
و دین خودتو نگوفتی چی؟؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 2:20 ب.ظ
حسین پیرو جان
ببخشید استدلالت منو کشت !
اگه حق طلاق با زن ها باشه ، طلاق زیاد می شه پس نباید داشته باشند ؟؟؟!!!!
فکر می کنی اونوقت اون زندگی ارزشی داره که اینجوری زوری کنار هم زندگی کنند ؟ زندگی های پر از تنش رو معلومه ندیدی که این حرفو می زنی ؟ ضمنا” یه این سوالم جواب بده چرا اقایون هر وقت بخواهند (دقت کن، دلشان بخواهد) می توانند طلاق بدهند ولی خانوم ها نمی توانند ؟ایا این هم باز تبعیض نیست ؟ یه توصیه بهت می کنم برو دادگاه ها ببین چقدر خانم هایی که گیر اقاهای نامردی افتاده اند و مجبورند باهاشان زندگی کنند چون هیچ راهی جز تحمل ندارند مگر این که مرده مشکل بزرگی داشته باشد ! اول برو ببین و اطلاعات کسب کن و بعد اظهار فضل کن ! تویی که این همه ادعا داری همه قران را خوانده ای باید روی این چیزها هم یه خورده تحقیق کنی عزیز دل برادر !
ژوئن 5th, 2008 at 2:22 ب.ظ
ضمنا متن خبر بالا مثال خوبی از درستی نظر من است ، یه بار دیگه بخونش !
ضمنا” از بحث منحرف نشو قرار بود به سایت مراجعه کنی و جواب من رو بدهی ، منتظرم !
ژوئن 5th, 2008 at 2:24 ب.ظ
حسین جان طفره نرو .
اون سایت برای یه سازمان عریض و طویل است به نام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مطمینا اون بودجه باعث جذب بسیاری از افراد خبره شده است ! پس طفره نرو جواب بده . تو که مثل بقیه کاربران نیستی که همین جوری حرف منو قبول کنی !!!
ژوئن 5th, 2008 at 2:27 ب.ظ
واقعا” متاسفم دین شما چی ؟؟ که هیچ اشکالی نداره
در ضمن پیش من الان قرآن نیست شمارشو نگاه کنم و من از گوشی همراه اون شماره رو گفتم و نگفتی که از نظر شما این همه دلیل که تو قرآن هست رو چطوری میگی هیچ دلیلی ویا شرطی وجود نداره؟؟؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 2:29 ب.ظ
تو چیکار به دین من داری ؟
فعلا از کامل بودن اسلام دفاع کن ! من هم مسلمانم ولی چشمم را بر روی هر چیزی نمی بندم و اون رو چشم بسته قبول نمی کنم ! در واقع مثل تو نیستم !!!
مگه اینترنت ندار یکه الان داری سایت رو می بینی ، خوب برو توی گوگل عزیز دلم .
من منتظر شرط و شروطت هستن و نظرت راجع به اون سایت پژوهشگاه
ژوئن 5th, 2008 at 2:37 ب.ظ
هر وقت بخوان که نمی تونن و در ضمن حق طلاق با اوناست در ضمن در بالا هم که گفتم خانوما هم می تونن حق طلاقو بگیرن من به دادگاه و…نرفتم و دراین مورد حق با شماست و من کی ادعا کردم همه ی قرآنو خوندم من حتی نماز هم نمی خونم هر وقت معنی اون تموم شد می خوام نماز بخونم البته با تفکر در آیات نه مثل شما من طفره می رم یا شما خواهرم دین پاک شما چی بگو ما هم بدونیم الانی که توی این سایتی اگه تعداد نظراتشرو نگه داره خیلی بیشتر از اون سایتی که معرفی کردی است
ژوئن 5th, 2008 at 2:38 ب.ظ
سایت بی خودیه ارزش خوندن نداره
ژوئن 5th, 2008 at 2:41 ب.ظ
درباره ی زندگی ای که با زور باشه گفته بودی چطور 2 نفر که از هم خوششون نمیاد با هم ازدواج می کنن
ژوئن 5th, 2008 at 2:43 ب.ظ
چرا سایت بیخودیه چون موافق تو ننو شته و کم اورده !!!!!!!
به نظرت این جواب برای کاربران دیگه ای که میخ ونند خیلی قانع کننده هست ؟
به نظرت این جوری صورت مسیله رو پاک کردی و مسیله حل شد ؟
نه مطمینا تو هم بهتر از اونها نمی تونی استدلال کنی ! چون اگه دقت کنی پاسخ سوالات رو هم خیلی وقت بعد (حتی تا 15روز) داده اند یعنی روش فکر کرده اند !
جواب بده حسین جان طفره نرو !
ژوئن 5th, 2008 at 2:44 ب.ظ
درباره ی دین های دیگه بگم که انقدر اشکال دارن یه نفر کلاس 3 دبستان هم میتونه به اون اشکالات پی ببره
ژوئن 5th, 2008 at 2:45 ب.ظ
حسین جان
توی یکی از اظهار نظرات توی یکی دیگه از خبرها (اگه بخوای جاش رو هم برات گیر می ارم) به همه توصیه کرده بودی قران رو بخونن و ضمنا گفته بودی خودت هم همه اش رو خوندی !
ژوئن 5th, 2008 at 2:47 ب.ظ
چون من کلا” با آخوندها مخالفم و صلاحیت جواب دادن اونا رو ندارن حالا من یه سوال می پرسم حتما” جواب بده خیلی سادست خدا می تون یه سنگی بیافرینه که نتونه اونو بلند کنه؟؟؟؟؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 2:47 ب.ظ
حسین جان
من چیکار به دین های دیگه دارم !
ضمنا گفتی چه طور دو نفر با هم مشکل دارند ولی ازدواج می کنند ، جواب اینه که عشق اسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها !
ممکنه اول به اشتباه بیفتند و بعد پشیمان شوند ، ممکن نیست ؟ تا حالا ندیده ای ؟
ژوئن 5th, 2008 at 2:49 ب.ظ
ضمنا مردهخا هر وقت بخواهند !!!!!!! تاکید می کنم و بپرس ! می توانند زن را طلاق بدهند ! لطفا قبل از اظهار نظرمجدد بپرس !
ژوئن 5th, 2008 at 2:50 ب.ظ
کلشو خوندم و به طور طوطی وار و چون موقع امتحانات بود وقت نداشتم روی آیه هاش عمیق فکر کنم
آقای سردبیر این سوال که من پرسیدم هیچ اشکالی نداشت که می دونم هیچ کس جز خدا نمی تونه جواب بده پس حذفش نکن
ژوئن 5th, 2008 at 2:51 ب.ظ
مثل این که جوبهام رو نمی خونی ، گفتم مسلمانم ولی روش فکر می کنم !!!!!! می خوای بازم تاکید کنم !
ژوئن 5th, 2008 at 2:52 ب.ظ
پس قرآن چرا آدما رو به فکر کردن تشویق کرده
ژوئن 5th, 2008 at 2:53 ب.ظ
حسین جان
تویی که به قول خودت طوطی وار می خونی چه جور به بقیه هم توصیه می کنی بخونن و اونها رو مواخذه می کنی به خاطر نخوندنش !!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 2:56 ب.ظ
حسین جان از موضوع دور نشو راجع به ایه صحبت کن !
تفکر بحث کلی است که همه جا باید باشد ولی در ایات قران ما حق جدل نداریم !
ژوئن 5th, 2008 at 2:59 ب.ظ
من کسی رو مواخذه نکردم من از وقتی که قرآنو خوندم خیلی سبک شدم حتی از ابرها هم سبک تر شدم و الانم به شیطون میگم اگه می تونه منو فریب بده در واقع به مبارزه می طلبمش
ژوئن 5th, 2008 at 2:59 ب.ظ
حسین جان من می رم ناهار(بفرما)
نیم ساعت دیگه بر می گردم اگه بودی ادامه می دیم .
ضمنا” توی این مدت وقت داری بیشترفکر کنی .
ژوئن 5th, 2008 at 3:01 ب.ظ
ضمنما به عنوان اخرین سخن قبل از ناهار !
اطمینانی که اطلاعات کافی پشتش نباشد پایه های سستی دارد که مثل اب خوردن خواهد شکست و از بین می رود . مهم اعتقاد با اطلاع کامل است نه اعتقاد کورکورانه شنیده شده به وسیله افراد دیگری که ممکن است فیلتر شده به ما برسانند !
ژوئن 5th, 2008 at 3:01 ب.ظ
نوش جان منم میرم ناهار بخورم پس تا نیم ساعت دیگه در ضمن می خوای فکر کنی چرا می ندازی تقصیر من
ژوئن 5th, 2008 at 3:29 ب.ظ
خوب حسین جان من برگشتم
منتظر جواب هات هستم . ضمنا” می خوام بگم اعتقادی که اطلاع پشتش نباشه هیچ ارزشی نداره و مثل اب خوردن از بین می ره (البته اینو قبلا هم گفتم منتهی توی صف نظارته ) . ضمنا توی باید فکر کنی چون من یه سوال پرسیدم اونم نظرت راجع به ایه است ولی همه اش طفره رفتی !
ژوئن 5th, 2008 at 3:35 ب.ظ
من نمی دونم چه ابهامی دربارهی اون آیه وجود داره من که در مورد اون توضیح دادم اصلا” معنیشو می نویسم:((مردان را بر زنان تسلط و حق نگهبانی است به واسطه آن برتری که خدا برای بعضی بر بعضی مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود نفقه دهند,پس زنان شایسته مطیع شوهران و در غیبت آنان حافظ (حقوق آنها)باشند از آن رو که خدا هم (حقوق زنان را)حفظ فرموده است .و زنانی که از نافرمانی
آنان(در حقوق همسری)بیمناکید باید نخست آنان را موعظه کنید و(اگر مطیع نشدند)از خوابگاه آنان دوری گزینید و(اگرباز مطیع نشدند)آنان را به زدن تنبیه کنید,چنانچه اطاعت کردند دیگر راهی بر آنها مجویید,که همانا خدا بزرگوار و عظیم الشان است.
ژوئن 5th, 2008 at 3:36 ب.ظ
افرین
خوب شرط و شروطش کو ؟ لطفا کپیش کن !
ژوئن 5th, 2008 at 3:37 ب.ظ
خوبه حالا شرط و شروطش کو ؟
ژوئن 5th, 2008 at 3:37 ب.ظ
نظر من که هنوزم تو صف نظارت است
من معنی آیه رو نوشتم کجاش ابهام داره
ژوئن 5th, 2008 at 3:39 ب.ظ
تو گفتی شرط و شروط داره زدنه ! کو ؟ شرط و شروطش رو نشونم بده !
ژوئن 5th, 2008 at 3:40 ب.ظ
در غیبت آنان حافظ (حقوق آنها)باشند _نافرمانی آنان(در حقوق همسری)بیمناکید است به نظر شما این چه معنی ای می تونسته داشته باشه با توجه به معنی کلی سوره نساء
ژوئن 5th, 2008 at 3:41 ب.ظ
حالا شرطو شروطش رو فهمیدی
ژوئن 5th, 2008 at 3:43 ب.ظ
در ضمن کمتر به اون سایته بیخودی که معرفی کردی برو اگه اونا تونستن به سوال من جواب بدن من هم قبول می کنم……
ژوئن 5th, 2008 at 3:44 ب.ظ
به تناقض افتادی !
این اولین نظر تویه روی نظر من !
“صبا-تهران چرا ذهن مردم را پرت میکنی چرا این صوره را از اولش نمی خونی . این زن با کدوم معیارهای اون آیه می خورده که شما این طور قضاوت می کنی اون فقط در مورد زنهای خیانتکار و فاسد بوده و نه اون طفل معصوم. لطفا جواب بده”
کجاش فاسد و خیانتکار خورده توی ایه ! ایا نافرمانی خیلی کلی تر وبیشتر نیست ؟ ایا مطمینی همیشه مرده حق داره و هر چی بگه درسته که خانمه نباید نافرمانی کنه ؟
تاحالا مدری ندیدی حق نداشته باشه و زنی که حق داشته باشه ؟
ژوئن 5th, 2008 at 3:45 ب.ظ
بازم صورت مسیله رو پاک کردی عزیزم . توی توضیحات سایتم بخونی خیلی تشکر کرده اند و گفته اند کاملترین سایتی که دیده اند این است .
حالا اگه تو بهتر داری معرفی کن ببینیم !!!
ژوئن 5th, 2008 at 3:46 ب.ظ
در ضمن کسانی که اون معنی ای که نوشتم زود قضاوت نکنید مثل صبا-تهران اول همه ی اون سوره رو بخونید بعد اگه رفع ابهام نشد سوال بپرسید
ژوئن 5th, 2008 at 3:48 ب.ظ
من بهتر ندارم ببخشید که به سایت شما بی احترامی شد وقتی نمی تونه به سوال من جواب بده چطور صلاحیت جواب دادن به این موضوع و به خصوص اسلامو دشاره
ژوئن 5th, 2008 at 3:48 ب.ظ
ببین ادرس اشتباه نده !
کل ایه راجع به زن هاست و کلیاتی را راجع به انها گفته و قسمت هایش هم تقریبا مجزا هستند و و فصل مشترکشان فقط در مرتبط بودنشان با زنان است . پس طفره نرو .
ژوئن 5th, 2008 at 3:49 ب.ظ
منظورم از اخرین کلمه داره بود
ژوئن 5th, 2008 at 3:49 ب.ظ
خودت که نمی تونی جواب بدی ! سایت رو هم که قبول نداری . خوب پس ولش کنیم بحث رو دیگه .
ژوئن 5th, 2008 at 3:54 ب.ظ
تو این سوره محرم نامحرم و….و گناه های آنان رو مشخص کرده
ببینم وقتی شوهر زنی که در اون آیه به مسافرت رفته زنش به نظر شما چطور می تونه حافظ حقوق اونا نباشه یعنی یا خیانتکار ویا نا پاک بوده= ( در غیبت آنان حافظ (حقوق آنها)باشند )
ژوئن 5th, 2008 at 3:56 ب.ظ
شما می تونید به سوال من جواب بدید؟؟؟؟
در ضمن اصلا” تناقضی نمی بینم
ژوئن 5th, 2008 at 3:57 ب.ظ
حافظ حقوق بودن خیلی چیزهای یگر هم می تواند باشد و چه معلوم که مرده حق داره و زور نمی گه ! مطمینی مرده همیشه حر فهای منطقی می زنه که اینقدر ایه کلیه ! می تونی تضمین بدی که مرده همیشه درست می گه و حق داره !
سوال بعدی
ایا زن ها هم می تونند در ازای خیانت شوهرشان همین کار را بکنند یا برای زن ها تبعیض قایل شده .
ژوئن 5th, 2008 at 3:58 ب.ظ
داری کم میاری !!!
هنوزم میگم تقصیر زنه نبوده که شوهرش یه مرده معتاد اشغال بوده و انو کتک میزده
ژوئن 5th, 2008 at 4:00 ب.ظ
ضمنا این که تو اون سایت رو قبول نداری نظر تویه و محترم !
در هر صورت حقیقت عوض نمی شه که اون یه سازمان عریض و طویله برای پاسخگویی و کم اورده عزیز دل برادر .
ژوئن 5th, 2008 at 4:02 ب.ظ
ببخشین همین شوهره معتاد و خیلی چیزهای دیگر رو زنه نتونسته ازش طلاق بگیره برات جالب نیست ؟
جواب یکی از سوال های بالات رو از نگرفتی ؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:03 ب.ظ
تبعض تو جامعه ی ماست نه قرآن چند بار بگم زنم میتونه حق طلاقو بگیره وقتی زنی بخواد از شوهرش جدا بشه مطمئنا” از مهریه ی خودش میگزره پس می بینی که مهریه هیچ تضمین مناسبی نیست و مرد اگه بخواد یه کارایی می کنه که می تونه زنو مجبور کنه به ناحق از مهریه اش بگذره همون طور که در سوره نساء هم به اون اشاره شده
ژوئن 5th, 2008 at 4:04 ب.ظ
جواب تو فکر کنم تو بالایی گفتم حالا بازم مخالفت کن
ژوئن 5th, 2008 at 4:05 ب.ظ
چطورذ مرد از اول این حقو داره ولی زنه باید بگیره این تبعیض نیست ؟
ضمنا بقیه سوال ها رو هم جواب بده .
ژوئن 5th, 2008 at 4:05 ب.ظ
جواب خیانت مردو گفتم زن باید چی کار کنه ؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:06 ب.ظ
این نظر ما هم که تو انتظار هنوز
ژوئن 5th, 2008 at 4:07 ب.ظ
می تونه از مرده جدا بشه در صورتی که حق طلاقو گرفته باشه
ژوئن 5th, 2008 at 4:08 ب.ظ
نگفتی نافرمانی چه ربطی داره به خیانت . اون که خیلی کلی تره تو چه جوری این رو استنباط کردی از کدم تفسیر قران ! می شه بگی ؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:08 ب.ظ
طفره نرو تبعیض هست یا نیست ؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:09 ب.ظ
اگه منظورت اینه که در ازای خیانت می تواند جدا شود چه طور مرده حق زدن دارد ولی او ندارد !!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 4:09 ب.ظ
زن خودش باید بگیره و من در بارهی احساسات زنها هم که گفتم شاید به خاطر زود رنجی زنها باشه
ژوئن 5th, 2008 at 4:10 ب.ظ
ضمنا اگه حق طلاقو نگرفته باشه چی ؟
باید بسوزه و بسازه !
ژوئن 5th, 2008 at 4:11 ب.ظ
ایا همه زن ها زودرنجند ؟ ایا زنی رو ندیدی تا حالا و قرار نیست ببینی که زودرنج نباشه و قوی باشه ؟ ایا ایه باید اینقدر کلی باشه ؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:12 ب.ظ
آخه خواهرم یه زن چه طوری می تونه شوهرش رو بزنه در حالی که از نظره بدنی هم ضعیف تر از مرد است
ژوئن 5th, 2008 at 4:13 ب.ظ
اخه برادرم وقتی زن ضعیفه قران هم باید طرف قویتر رو بگیره !!!! تا حق زن رو بهش بده ؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:17 ب.ظ
دیگه این قران اگه قرار بود به تمام جزئیات بپردازه که هنوزم داشت نازل می شد پس کمی روشنتر فکر کونید
پس یکی از معجزات مغزه که به انسان داده شده و اگر نه ما برامون یک کتاب می نوشتند که مانند موجودات فقط از روی اون و به طور غریزی عمل می کردند و حتی کسی رو مجبور به پذیرفتن خودش نکرده
ژوئن 5th, 2008 at 4:18 ب.ظ
قرآن این همه از زنان حمایت کرده و بازم میگید طرف قویترو گرفته
ژوئن 5th, 2008 at 4:20 ب.ظ
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:20 ب.ظ
باز که طفره رفتی !
توی این ایه به زنه حق زدن در ازای خیانت رو داده یا نداده ؟
اگه نداده پس تبعیض قایل شده .
زنه باید چی کا رکنه ، برای مرده که یه راه صاف و درست را نشان داده و تکلیفش مشخصه ، خانمه چیکار کنه ؟
طفره نرو به این جواب بده .
ژوئن 5th, 2008 at 4:21 ب.ظ
اگه رفتی منم برم صبا-تهران اخه کمی کار دارم
ژوئن 5th, 2008 at 4:24 ب.ظ
اولا” این شمایید که دارید طفره می رید بعدهمه ی پاسخ های خودتونو چک کنید معلوم میشه کی طفره می رفته و سوال های شما همش جهت داره؟؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 4:24 ب.ظ
از ماست که برماست
ژوئن 5th, 2008 at 4:26 ب.ظ
راستی من جواب شما رو دادم ولی آقای مدیر هر چی جواب منطقی میدم میذاره در حال انتظار
ژوئن 5th, 2008 at 4:29 ب.ظ
ببخشید که جوابام میره تو صف انتظار نمی دونم چرا!!!!!!!!!!!!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 4:30 ب.ظ
متاسفانه مسئولین ما دارن به جای اجرا کردن اسلام، عرف رو اجرا میکنن.
من نمیفهمم اگه عرف همون اسلام بود پس واسه چی پیامبر با عرف جامعه اون زمان مبارزه کرد؟
من قبلا هم گفتم که اسلام باید به روزآوری بشه.اینکه میگن اسلام دینیست برای همه زمانها فقط تا حدودی درسته.اگه قرار بود کاملا درست باشه مطمئنا اعراب نفهم اون زمان همین یه ذره رو هم از اسلام نمیفهمیدن چون دیگه خیلی از سطح شعورشون بالاتر میرفت.از اونجایی که اسلام ابتدا لازم بود که پایگاه خودشو تو عربستان محکم کنه باید بخشایی از فرهنگ اونا رو هم لحاظ میکرد.(در این مورد میتونید به بحثای دکتر سروش و آیتالله سبحانی در مورد صحبت به زبان قوم رجوع کنید.مطمئنم بعد از زدن این حرف ۶۰ نفر میان میگن که:”شما که اینهمه سنگ دکتر سروشو به سینه میزنی مگه نمیدونی که این آقا در سال ۴۰ پیش از میلاد زرتشت با لاجوردی در مورد قتلای زنجیرهای همکاری میکرد؟” لطفا در مورد سوابق این آقا صحبت نکنید.اگه حرفی هست در مورد نظریاتش بگید.)مثلا حقوقی که اسلام واسه خانوما قائل شد رو عربا به زور پذیرفتن(مثل ارث بردن)حالا اگه قرار بود حق طلاق هم اضافه بشه که دیگه هیچی.ضمن اینکه سطح خانومای اون زمان که شعور و تحصیلات نداشتن و همین اندازه واسشون بس بود.اما نمیتونیم همون قوانین رو واسه زنای امروزی پیاده کنیم.مثلا اگه اون زمان زن کمتر از مرد ارث میبرد دلیلش این بود که لازم نبود زن خرج خانواده بده.ولی الان وضع تا حد زیادی فرق کرده و بسیاری از زنان سرپرست خانوار هستن.
یه مثالی واسه اون رضا از دیار آذربایجان زدم اینجا هم میگم:
در مورد همون آیه معروف “…واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و رباطالخیل”.آیا امروز ما باید این دستور رو عینا به در برابر دشمنان متجاوزمون به کار ببریم؟یه لازمه تغییر و به روزآوری بشه؟
به روز آوری قوانین اسلام تا اونجا که به روح قوانین ضربه نخوره به هیچ وجه تابو نیست.این حرف رو میتونید در احادیث نبوی(با لهجه آیتالله قرائتی بخوانید) و حضرت علی هم ببینید.
ژوئن 5th, 2008 at 4:33 ب.ظ
خوب دوستان عزیز اگه کسی این پیاما رو میخونه بدونه که این فقط نظر من و صبا و در حد همین بود نه چیزی بیشتر امیدوارم منطقی فکر کنید و هیچ وقت به دین اسلام و قرآن شک نکنید و این انتخاب شما با مطالعه باشه نه چشم و گوش بسته باشه
ژوئن 5th, 2008 at 4:37 ب.ظ
در ضمن اسلام هیچ اشکالی نداره و برای همه ی زمانهاست و انسانی که به قول خدا ناقصه نمی تونه درباره ی خودش قضاوت کنه اگه بخوان اسلامو به روز کنن الان وضع خیلی بدتر از اینها بود و همهش به نفع بعضیا بود البته این طوری نوشتم که تو انتظار نره این دفعه
ژوئن 5th, 2008 at 4:38 ب.ظ
bayyyy
ژوئن 5th, 2008 at 4:42 ب.ظ
hossein_piero: 77.237.161.61
اگه بخوان اسلامو به روز کنن الان وضع خیلی بدتر از اینها بود.
——————————————-
مطمئنی؟…یعنی بدتر از این؟مثلا اسلام ایرانیا به مراتب به روز تر از اسلام مردم عربستانه ولی وضعمون خیلی بدتره؟
در مورد اون آیهای که مثال زدم فکر کردی؟…یعنی واقعا میخوای بروز نکنیش؟
ژوئن 5th, 2008 at 5:00 ب.ظ
حسین جان نگفتی به ازای زن ها تبعیض قایل شده یا نه ؟
جوابم رو بده . ضمنا تو سوالی نپرسیدی که من جواب بدم .
ژوئن 5th, 2008 at 5:01 ب.ظ
1.نظر همه ی شما رو در مورد ظلم به حقوق زنان در جوامع اسلامی مخصوصا ایران تایید می کنم
2.کار کاملا اشتباهی کرد که خودکشی کرد چون قصد خودکشی که داشت ،خب اول باید سر شوهرشو زیر آب می کرد بعد مرتکب این عمل می شد
مثلا می رفت خونه شوهرش و یه شب که شوهره خوابیده بود با چاقو اونو تیکه پاره می کرد بعد خود کشی میکرد
ژوئن 5th, 2008 at 5:02 ب.ظ
ضمنا نکته خوبی گفتی که چشم و گوش بسته چیزی رو قبول نکنیم . ولی فکر می کنم تو کردی ها !!!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 5:06 ب.ظ
حسین جان سوالم ر وبازم می پرسم .
باز که طفره رفتی !
توی این ایه به زنه حق زدن در ازای خیانت رو داده یا نداده ؟
اگه نداده پس تبعیض قایل شده .
زنه باید چی کا رکنه ، برای مرده که یه راه صاف و درست را نشان داده و تکلیفش مشخصه ، خانمه چیکار کنه ؟
طفره نرو به این جواب بده .
ژوئن 5th, 2008 at 5:23 ب.ظ
ضمنا توصیه می کنم پاسخ این سوال و جواب ها و تحلیل های مربوطش را هم ببینید .
“در اسلام زن و مرد برابرند وزن هم از جایگاه شایسته ای برخوردار است اما چرا الف) دیه مرد مسلمان با زن مسلمان یکی نیست… ” در سایت pasokhgoo با پسوند ir در همان صغحه اول است و پرخواننده ترین پرسش انجا ست .
ژوئن 5th, 2008 at 5:56 ب.ظ
ببخشید ساعت 6:30 اگه اومدی من اونجام اصلا” حالم خوب نیست
ژوئن 5th, 2008 at 5:58 ب.ظ
باشه هستم پیام بده . چیزی شده ؟ کمکی ازم بر می آد ؟
ژوئن 5th, 2008 at 6:34 ب.ظ
من اومدم خیلی ممنون من تمام سوالای شما رو جواب دادم ولی همش در انتظار به سر می بره
ژوئن 5th, 2008 at 6:36 ب.ظ
اگه هستی جواب بده صبا من اصلا” حالم خوب نیست
.
برای چت کردن به چت روم سایت مراجعه کنید
http://sport.7tir.com
.
برای بحث های مذهبی به تالار مذهبی این سایت یا در تالار زنان مراجعه کنید . ابتدا باید عضو شوید
http://www.7tir.info
در ضمن هیچ نظری از این کاربر در صف انتظار نیست و همه نظرات نمایش داده شده است
ژوئن 5th, 2008 at 6:47 ب.ظ
کو جوابت ؟
گفتم در حق زن ها تبعیض هست یا نیست ؟
چرا حق زدن ندارند ؟ همین سوال ساده را چندبار پرسیدم .
ژوئن 5th, 2008 at 7:05 ب.ظ
جالبه
چه طوری جواب دادی که من ندیدم مدیر سایت هم که می گه چیزی توی صف نیست !!
پس احتمالا غیبیه !
شایدم توی دلت جواب دادی ؟
ژوئن 5th, 2008 at 7:06 ب.ظ
پس جواب منو بده
ژوئن 5th, 2008 at 7:06 ب.ظ
اقای مدیر سایت باسپاس از توجهتان
می شه خواهش کنم اگه نظرات من مشکل ینداره انها را تایید کنید برای نمایش .
باسپاس مجدد
ژوئن 5th, 2008 at 7:07 ب.ظ
واستا من تو نظرات بگردم بهت می گم کجا جوابتونو دادم
ژوئن 5th, 2008 at 7:08 ب.ظ
معلومه حالت خیلی بده حسین جان !!!!!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 7:08 ب.ظ
یکیش ساعت 4:17
ژوئن 5th, 2008 at 7:11 ب.ظ
اون چه ربطی به سوال من داره ؟
ژوئن 5th, 2008 at 7:12 ب.ظ
اون چه ربطی به سوال من داره ؟ راجع به تبعیض پرسیده بودم .
ژوئن 5th, 2008 at 7:14 ب.ظ
و یکیشم ساعت 2:47 فرستادم اگه خوندیش جابمو حتما” بده من اصلا”حالم خوب نیست حالا هی شوخی کنید
ژوئن 5th, 2008 at 7:16 ب.ظ
تو سوال منو اول جواب بده من بعدا” سوالتو جواب می دم !
ژوئن 5th, 2008 at 7:20 ب.ظ
اونی که در ساعت 4:17 نوشته بودم منظورم این بود که این حق به زنان هم داده شده ولی دیگه توی یک کتاب که نمی شه در بارهی همه چیز نوشت ومغز و خدا پس برای چی به انسان داده
ژوئن 5th, 2008 at 7:21 ب.ظ
تا حالا من جواب می دادم حالا شما این یه دونه رو جواب بده!!!
ژوئن 5th, 2008 at 7:23 ب.ظ
البته اگه می تونی جواب بده از این سوال یه منظور داشتم
ژوئن 5th, 2008 at 7:25 ب.ظ
و من هنوز منتظر جواب هستم
ژوئن 5th, 2008 at 7:27 ب.ظ
اتفاقا مغزه که باعث شده فکر کنم چرا زن نباید حق زدن مرد را داشته باشد و مردها داشته باشند .
اتفاقا مغز و تعقله که به من می گه اگه می خواهد تبعیض نباشد باید زن ها هم حق برابر داشته باشند .
ژوئن 5th, 2008 at 7:28 ب.ظ
می دودنی حسین جان
حس می کنم داری حاشیه می ری تا از بحث اصلی منحرف بشی اگه نمی خوای خوب صحبت نمی کنیم .
اشکالی نداره که .
.
.[برای این بحث در تالار مذهبی تاپیک ایجاد کنید . نظرات خارج از موضوع خبر ممکن است حذف شوند
http://www.7tir.info]
ژوئن 5th, 2008 at 7:35 ب.ظ
در ضمن قرآن به وسیله سنت کامل میشه امام باقر میفرماید این چه کاریست تا همان دستی که همسر خود را میزنید او را در آغوش میگیرید آیا خجالت نمی کشید
ژوئن 5th, 2008 at 7:36 ب.ظ
جابمو نمیدی صبا-تهران اگه نمی دونی بگو این که اشکالی نداره!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 7:36 ب.ظ
سردبیر خودخواه
ژوئن 5th, 2008 at 7:36 ب.ظ
1- در اون آیه سوره نسا که معنی شده مردها بر زنها نگهبانند کلمه «قوامون» به کار برده شده که جایی شنیدم در فرهنگ عرب به معنای مسلط نیست. به معنای نگهبانه و طبق برداشت شخص من این یعنی مرد وظیفه نگهبانی از زنش در خطرات رو داره. یعنی مثلا اگه دزد یا قاتل اومد تو خونه وظیفه شه که از زنش به هر قیمتی دفاع کنه. منظور از «برتری» هم در این آیه زیاد بودن زور بدنی شونه. یعنی به این علت این وظیفه به عهده شونه
2- اون آیه سوره نسا رو که ضربوهن داره رو از استادمون پرسیدم. گفت تنها وظیفه زن اینه که مرد رو از لحاظ جنسی ارضا کنه. و اینجا منظور از اطاعت هم همینه. فقط در همین مورد. و میگه اگه این کار رو نکردن اول باهاش صحبت کنید. بعد پیشش نخوابید، بعد مرحله سوم داره. خوب کدوم زنیه که اگه شوهرش آدم باشه بخواد سر این قضیه دعواشون بشه، اونم وقتی منطقی باهاش صحبت بشه. بعد هم من فکر می کنم آقایون اگر ارضا نشن خیلی بهشون فشار میاد . تازه در اسلام کتک اگر جاش بمونه گناه داره.
ژوئن 5th, 2008 at 7:37 ب.ظ
3- چند زنه بودن مرد در اسلام شرایطی داره که خود قرآن گفته نمی تونید انجام بدید. وقتی برای کاری شرط میذارن و طرف نمی تونه شرط رو انجام بده یعنی اجازه اون کار رو نداره. قصد این آیه ائمه است که از خطا و اشتباه بری بودن. تازه سنی ها هم صیغه رو قبول ندارن و من چون اطلاعات ندارم نمی گم اما احتمالش هست که صیغه هم همینجوری الابختکی حلال نباشه. پس به مردی که مسلمون واقعیه و زنش ارضاش نمی کنه خیلی فشار میاد.
4- چیزی که زیاده حدیث جعلی
ژوئن 5th, 2008 at 7:38 ب.ظ
5-اسلام دین حقه. دین عدالت. تحقیق کنید راجع به آیه های قرآن. به ترجمه های الکی بعضی ها گوش ندید. اسلام این نیست که تو ایرانه. آفتاب روشنه. کی گفته تو ایران اسلام اجرا میشه؟
6- یه بار که سر همین آیه ها مشکل پیدا کردم رفتم پیش یه نفر که بدتر منو ناامید کرد. مشهد بودیم رفتم حرم و گریه کردم که خدایا واقعا اسلام واقعی اینه؟ اینا راست میگن؟ بهم بگو. قرآن باز کردم آیه های آخر سوره حجر اومد:
« همانان که قرآن را جزء جزء کردند ( به برخی عمل کردند و بعضی را رها نمودند) 91- پس سوگند به پروردگارت که از همه آنان خواهیم پرسید 92- از آنچه انجام می دهند 93- پس آنچه را بدان مأموری آشکار کن و از مشرکان روی برتاب 94- که ما ( شر) ریشخندگران را از تو برطرف خواهیم کرد 95- …….. وقطعا می دانیم که سینه تو از آنچه می گویند تنگ می شود 97- پس با ستایش پروردگارت تسبیح گوی و از سجده کنندگان باش 98»
ژوئن 5th, 2008 at 7:38 ب.ظ
من کجا حاشیه میرم و یه دختر ایرانی هم که میدونی همون مساله ی قرآنو بیان کرده دیدی باز شما حاشیه که چه عرض کنم دارید زیر آبی میرید
ژوئن 5th, 2008 at 7:40 ب.ظ
ترانه خانم و یه دختر ایرونی به اون سایت psokhgoo با پسوند ir مراجعه کنید تمام جوابتان انجاست . البته اگر مثل حسین ناراحت نشوید و سایت را رد نکنید !!!!!!!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 7:40 ب.ظ
صبای عزیز و حسین عزیز بیایید بریم چت روم سردبیر خودخواه نظر منو حذف کرد
ژوئن 5th, 2008 at 7:42 ب.ظ
این سوال را در تالار مطرح کنید . خارج از بحث اینجا هست
http://www.7tir.info
ژوئن 5th, 2008 at 7:42 ب.ظ
اولا که ترانه اگر منظور همخوابگیه خوب شاید زنه یه روز نتونه ، اونوقت چی . ایا همیشه حق با مرده ممکن نیست زور بگه ممکن نیست حرف حساب نزنه و تا حالا مردی رو ندیدید که زور بگه ضمن این که مگه همخوابگی چیزی جز تفاهم دوطرفه است وگرنه که می شه تجاوز !!!!!
ایا ممکن نیست زنه حق داشته باشه ؟ همش حق با مرده است ! اونقدر که می تونه بزنه !
ژوئن 5th, 2008 at 7:44 ب.ظ
اول برین سایتی که گفتم و راجع به حق زن ها بخونینو تحلیل ها و جواب ها رو و بعدا بیاین بحث کنیم .
شماها متاسفانه اطلاعاتتون کافی نیست برای بحث . لازمه اول هر بحثی داشتن اطلاعات !
ژوئن 5th, 2008 at 7:45 ب.ظ
یه دختر ایرانی من نمی دونم چطوری باید به چت روم بیام و باید چکار انجام بدم
ژوئن 5th, 2008 at 7:46 ب.ظ
ضمنا براتون حتما جالبه که بدونین زن ها از شوهرشون اگه بچه داشته باشه یک هشتم مالشو ارث می بره تازه اونم از در و دیوار !!!!!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 7:47 ب.ظ
من حاشیه نرفتم حذف شدم میترسم اگه بازم بنویسم حذف شم پس بیایید چت روم
ژوئن 5th, 2008 at 7:48 ب.ظ
صبا می دونم که تو خیلی باهوشی و منظورت از سوالت چی؟؟؟ و اگه من جوابتو بدم تو هم جواب منو میدی؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 7:48 ب.ظ
ترانه راجع به چند زنه بودن گفتی ببخشین شما فکر می کنی خدا (نعوذبالله ) آزار داشته چیزی رو بگه و شرطی رو بذاره که نشه انجام داد ؟
چرا خودتونو گول می زنین .
ژوئن 5th, 2008 at 7:49 ب.ظ
اره سوالم ر وجواب بده منم سوالتو جواب می دم .
ژوئن 5th, 2008 at 7:53 ب.ظ
صبا چی شد جاب………………………………………
ژوئن 5th, 2008 at 7:53 ب.ظ
صبا جان بعضی وقتا باید معنی لغات عربی را بدانی تا بتونی آیه رو خوب معنی کنی آیه در مورد زنان خیانت کاره و دلیل اون کلمه (نشوزهن )است تورو خدا حذف نکن
ژوئن 5th, 2008 at 7:54 ب.ظ
چی شد عزیزان دل برادر
ضمنا مدیریت محترم سایت من رفتم توی چت روم ولی خطا داد !
چی کار کنم ؟
ژوئن 5th, 2008 at 7:54 ب.ظ
پس اگه جوابتو می خوای ایمیلتو بده یا من ایمیلمو بدم؟؟؟؟؟؟؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 7:55 ب.ظ
حسین جان سمت راست بالای صفحه نوشته چت روم کلیک کن
ژوئن 5th, 2008 at 7:56 ب.ظ
به این سوالت جواب دادم و اونم اینه که نشوز یعنی عدم انجام وظایف زن در مقابل مرد (و در واقع همخوابگی ) نه خیانت عزیز دل برادر !!!!!!
ژوئن 5th, 2008 at 7:57 ب.ظ
یه دختر ایرانی واقعا” آفرین من از کی می خوام به صبا بگم ولی هر چقدر می گم قبول نمی کنه شاید حرف شمارو که خانومید قبول کنه
ژوئن 5th, 2008 at 7:58 ب.ظ
اگه سوره نسا رو خونده بودین می دونستین که توی چند تا ایه قبلش راجع به زنان خیانت کار صحبت کرده و نحوه برخورد با اونها رو هم گفته (نگهداری در خانه تا متنبه شدن )و نیازی نبوده دوباره راجع به اون صحبت کنه !
اول بخونین بعد اظهار نظر کنین .
ژوئن 5th, 2008 at 7:58 ب.ظ
عزیزم اولا اگه خانومه یه شب یا چند شب نتونه اشکال نداره. این سه مرحله رو که تو یه شب نمی شه انجام داد. تازه مرده اگه آدم باشه خودش عقلش می رسه که خانومه چند شب مشکل داره. اسلام هم از آدما می خواد عاقل باشن.
گفتم که این آیه چند زنه بودن برای رفع ابهام راجع به همسران پیامبره. یعنی اون چون از خطا و اشتباه مصونه می تونه عدالت برقرار کنه ولی بقیه نه. حتی اگر بخوان!. این آیه اومده که مردم نگن پیامبر انجام داد ما هم انجام بدیم. تو زمان پیامبر زن بی سر پرست زیاد بوده. خیلی از خانوما اسلام آوردن و همسراشون طردشون کردن. زن عرب تنهای 1400 سال پیش احتاج به سرپرست داشت. تازه پیامب جز به اذن خدا ازدواج نمی کرد.
ببخشید من امتحان دارم. فعلا نمی تونم جواب بدم اگه بعدا سر زدم و حرف جدیدی راجع به من زده بودی جواب میدم صبا جون
ژوئن 5th, 2008 at 7:59 ب.ظ
صبا-تهران جواب چه کسی رو دادی؟؟
ژوئن 5th, 2008 at 7:59 ب.ظ
نه حسین جان جواب رو جلوی همه بده اگه مطمینی بر حقی !
صبا . شما چرا در تالار عضو نمی شید و این بحث را در تالار فعال نمی کنید . اینجا ممکنه به دلایلی ما کل بحث شما را حذف کنیم ولی آنجا این محدودیت وجود ندارد . خود من هم میتونم در بحثتون شرکت کنم
آدرس تالار
http://7tir.info
آدرس تالار مذهبی :
http://7tir.info/index/viewforum.php?f=24
ژوئن 5th, 2008 at 8:20 ب.ظ
خب دوستانی که در این بحث شرکت کرده بودند میتوانند بحث را در این تاپیک که صبا ایجاد کرد ادامه دهند
http://7tir.info/index/viewtopic.php?f=24&t=476
.
توجه کنید که برای بحث و مناظره در تالار از لینک زیر ابتدا عضو شوید
http://7tir.info/index/ucp.php?mode=register