جنگ داخلی در لبنان ، چهارده کشته حاصل درگیری های خونین بیروت


هفت تیر ۷tir.com : در حالی که از روز چهارشنبه درگیری های پراکنده ای بین طرفداران حزب الله و طرفداران دولت لبنان آغاز شده بود ، اما این درگیری ها پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان شدت گرفت و به رویارویی خونین طرفین انجامید چنان که می توان این درگیری ها را آغاز یک جنگ داخلی در لبنان نامید . عامل اصلی این درگیری ها مصوبه دولت لبنان بود که خواستار برچیده شدن شبکه داخلی مخابراتی حزب الله شده بود . شبکه ای که قرار بود با کمک فنی ایران در این کشور توسعه بیابد . اما حزب الله نزدیک شدن دولت به شبکه مخابراتی را خط قرمز خود اعلام کرد . درگیری ها در روز اول ۷ کشته به جا گذاشت . اما تا به حال کشته شدن ۱۴ نفر تایید شده است .
پیس از آغاز این درگیری ها انگشت اتهام دولت لبنان به سوی ایران نشانه رفت . چندی از مقامات خواستار برچیده شدن سفارت ایران در بیروت شدند و در همان روز نیروهای ناشناس که احتمال داده می شود از طرفداران دولت باشند به سوی دو ماشین سفارت ایران آتش گشودند . تابناک در مورد این حمله اینگونه می نویسد :
آتش گشودن به سوي خودروهاي ديپلماتيک ايراني در بيروت
صبح امروز نيروهاي شبه نظامي جريان «المستقبل» لبنان وابسته به سعد حريري، به روي دو خودرو ديپلماتيک ايران در بيروت در بين راههاي المرج ـ برالياس آتش گشودند.
از سوي ديگر نيروهاي شبه نظامي اين جريان به همراه نيروهاي وابسته به نيروهاي قوات لبنانيه سمير جعجع و نيروهاي حزب وليد جنبلاط، راههاي مواصلاتي جنوب ـ بيروت و راههاي ارتباطي دمشق ـ بيروت در نقطه مرزي «المصنع» در منطقه «اشتوره» در شرق لبنان را با استفاده از سلاح مسدود کردند که با دخالت ارتش لبنان اين راه دوباره بازگشايي شد.
اين در حالي است که در اعتصاب عمومي روز گذشته بيروت نيروهاي شبه نظامي وابسته به اين سه جريان، به سوي برخي از تظاهرکنندگان با استفاده از «آر.پي.جي» هفت و سلاحهاي انفردي آتش گشودند.
درخواست بسته شدن سفارت ایران در لبنان و قطع رابطه با ایران
شهاب نیزو اینگونه نوشت : با تلاشهای جدید احزاب نزدیک به غرب در بیروت برای حذف جنبش حزبالله و جمهوری اسلامی از صحنه سیاسی لبنان و تحولات بزرگی که از اول هفته آغاز شد و سرعت آنها روز پنج شنبه شدت گرفت؛ لبنان در آستان یک جنگ داخلی تمام عیار قرار گرفته است. ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان شنبه گذشته در نشستی خبری خواهان اخراج سفیر ایران از لبنان و توقف پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بیروت شد. در پی این اظهارات، احزاب نزدیک به غرب ادعا کردند جنبش حزبالله لبنان در اطراف فرودگاه بیروت دوربینهایی را برای شناسایی تحولات داخل فرودگاه نصب کرده و قصد داشته است به یکی از باندهای امنیتی این فرودگاه که مخصوص پرواز هواپیماهای حامل شخصیتهای مهم است، حمله کند.
.
پس از همه این ماجراها و سخنان سید حسن نصر الله رهبر حزب الله درگیری ها در لبنان وارد مرحله جدی خود شد .
گزارش اولین درگیری ها را سی ان ان اینگونه مخابره کرد :
در همین چند دقیقه اخیر اوضاع بسیار وخیم شده است . خشونتها به فاصله کوتاهی پس از سخنرانی تلویزیونی حسن نصرالله آغاز شد .صدای تیراندازی، شلیک آرپی چی و نارنجک در مناطق مرکزی شهر به گوش میرسد.
در روز اول درگیری خبرگزاری فرانسه اینگونه گزارش داد : درگيری بین طرفداران حزب الله و هواداران دولت لبنان با انواع سلاح از جمله آر پی.جی هفت در بيروت ادامه دارد و مقام های بيمارستانی در اين شهر تا کنون کشته شدن هفت نفر را در اين نبردها تاييد کرده اند. درگیری بین دو گروه در برخی از مناطق بیروت به شدت ادامه دارد و تيراندازی و بستن خيابان ها با آتش زدن لاستيک، اين بخش ها را به مناطق جنگی بدل کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام های بیمارستانی و امنیتی لبنان می گویند دستکم هفت نفر در درگیری های عصر پنجشنبه کشته شده و بیش از سی نفر زخمی شده اند.
حسن نصرالله، رهبر گروه حزب الله لبنان که مورد حمايت ايران و سوريه است، روز پنجشنبه اقدام دولت لبنان را در بستن شبکه مخابراتی حزب الله، «اعلان جنگ» عليه اين گروه دانست.
دولت لبنان که از سوی ايالات متحده امريکا فرانسه و عربستان سعودی حمايت می شود، در جلسه سه شنبه خود، مسدود کردن شبکه مخابراتی حزب الله و تغيير وفيق شقير، عضو گروه امل و فرمانده امنيتی فرودگاه بيروت، را تصويب کرد.
وزير ارتباطات لبنان پیشتر گفته بود که حزب الله لبنان به کمک ایران در حال ايجاد يک شبکه مخابراتی مخصوص به خود است و این اقدام را يک خطر امنيتی برای لبنان خوانده بود.
در همين حال، آقای نصرالله روز پنجشنبه اعلام کرد که اين گروه برای دفاع از خود از سلاح استفاده خواهد کرد.
رهبر حزب الله همچنین تصریح کرد در صورتی که این گروه مورد حمله قرار گیرد« از مهماتی» که در اختيار دارد برای« دفاع» از خود استفاده خواهد کرد.
آقای نصرالله خواستار آن شد که دولت مصوبات اخیر خود در روز سه شنبه را پس بگیرد.
درگیری های روزهای اخیر در بیروت منازعه قدرت هیجده ماهه میان مخالفان و موافقان دولت لبنان را وارد مرحله جدیدی کرده است.
اما پس از سه روز درگیری شدید بین طرفداران دولت و طرفداران حزب الله در حالی که ارتش وارد این جنگ داخلی نشده است و بی طرفی خود را حفظ کرده است گزارش ها از بیروت حاکی از تصرف بیش از نیمی از پایتخت لبنان توسط حزب الله است . نیروهای حزب الله طرفداران دولت را از نیمه غربی بیروت خارج کرده اند و این در حالیست که نیمه شرقی بیروت توسط ارتش محافظت می شود
خبرگزاری دویچوله آلمان در مورد این درگیری ها و تصرف بیش از نیمی از بیروت توسط حزب الله اینگونه گزارش می دهد :
سه روز پس از تصمیم دولت لبنان برای محدود کردن فعالیت حزبالله، نیروهای اپوزیسیون به رهبری حزبالله، وارد نبردی مسلحانه با هواداران دولت شده و پس از دو روز درگیری، بیشتر مناطق بیروت پایتخت لبنان را به تصرف درآوردهاند.
سید حسن نصرالله روز پنجشنبه ۸ مه در یک کنفرانس خبری، هرگونه تصمیمگیری دولت لبنان دربارهی امور مربوط به این حزب و قدرت تسلیحاتیاش را عبور از خطوط قرمز و آغاز جنگ علیه آن اعلام کرد. وی تصریح کرد که در صورت عدم لغو این مصوبات، تا پایان این جنگ پیش خواهد رفت و مسئولیت پیامدهای داخلی و منطقهای آن را بر عهده خواهد گرفت.
این در حالیست که همزمان و قبل و بعد از این کنفرانس مطبوعاتی، درگیریمیان نیروهای اپوزیسیون با محوریت حزبالله و هواداران دولت با محوریت حزب سعد حریری، آغاز شده بود. این درگیریها امروز نیز ادامه دارد و تاکنون بیشتر مناطق پایتخت لبنان به تصرف نیروهای اپوزیسیون در آمده است.
ارتش لبنان و حفاظت از جان مردم
: ارتش لبنان که بر اساس دستور فرماندهی ارتش، از هرگونه خونریزی و خشونت منع شده بود به حفاظت از جان مردم در حد توان خود پرداخته است. ارتش همچنین حفاظت از پارهای از مراکز مهم سیاسی و امنیتی را نیز بر عهده گرفته است. سایر احزاب نیز با امید به جایگزین کردن راههایی غیر از جنگ و خشونت، شاخههای پنهان نظامی خود را هنوز فعال نکردهاند.
در ۲۴ ساعت گذشته، بیروت پایتخت لبنان به محاصرهی کامل هواداران مسلح حزبالله درآمد و ساختمان تلویزیون، رادیو و روزنامهی المستقبل، ارگان حزب اکثریت پارلمانی، به آتش کشیده شد و برنامههای این تلویزیون قطع گردید.
ساعاتی پس از سخنان سید حسن نصرالله، سعد حریری رهبر حزب المستقبل و رئیس فراکسیون اکثریت از حزبالله و دبیرکل آن خواست تا به جای آغاز جنگ در خیابانهای بیروت، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رئیسجمهور توافقی را بپذیرد. حریری افزود، سرنوشت مصوبات دولت و گفتوگوی بین احزاب باید به رئیسجمهور جدید سپرده شود.
نشست اضطراری اتحادیه عرب
: شب هنظامیان حزبالله در بیروت سخنگوی دولت لبنان نیز از سخنان حریری حمایت و آن را موضع دولت دانست. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل و برخی از اعضای برجستهی اتحادیه عرب از حزبالله خواستهاند تا از توسل به سلاح و خشونت بپرهیزد و به پیامدهای آن بیندیشد. در این راستا، عمرو موسی دبیر کل اتحادیهی عرب سفر خود به آمریکا را ناتمام گذاشت تا برای نشست اضطراری وزرای خارجهی عرب درباره اوضاع لبنان آماده شود.
اما هیچیک از اینها تا کنون نتوانسته است از گسترش آتش جنگ داخلی در لبنان بکاهد و حزبالله همان گونه که دبیرکل آن در کنفرانس مطبوعاتی عصر دیروز اعلام کرد، اهمیتی برای مصوبات سازمان ملل قائل نیست و به حمایت سران عرب و کشورهای اسلامی نیز نیازی ندارد.
در همین حال منابع آگاه گفتهاند نیروهای وابسته به سعد حریری به شرق بیروت رفته و مشغول هماهنگی با نیروهای مسیحی اکثریت هستند. گفته میشود که اکثریت قصد دارد تحرکاتی را در این زمینه شروع کند.
با وجود آنکه رهبران اکثریت از مواضع قبلی خود عقبنشینی کردهاند ولی از سطح تنشها کاسته نشده است. یک منبع آگاه وابسته به اپوزیسیون گفت: «اپوزیسیون دیگر اهمیتی به اظهارات رهبران اکثریت نمیدهد و تا زمانی که دولت فواد سنیوره استعفا ندهد، تنشها خاتمه نخواهد یافت».
این در حالیست که موضوع امنیت ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه تبدیل به بحث روز در لبنان شده است. صبح امروز نیروهای اپوزیسیون منزل جنبلاط در بیروت را به محاصره خود درآوردند. ارتش نیز برای حمایت از جنبلاط حلقه امنیتی محکمی را پیرامون منزل وی تشکیل داد. گفته شد که جنبلاط پس از موافقت اپوزیسیون و شخص نبیه بری رییس مجلس، بیروت را ترک کرده است. اندکی بعد جنبلاط در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که مانند دیگر شهروندان، بیروت را هرگز ترک نخواهد کرد.
آمادهباش نیروهای اسراییلی
: : شیمون پرز، رییسجمهور اسراییل در همین حال نیروهای اسراییلی در مرز با لبنان به حالت آمادهباش کامل درآمدهاند. تلویزیون اسراییل به نقل از منابع آگاه در ارتش اعلام کرد: «حزبالله تمامی خطوط قرمز را پشت سر گذاشته و این احتمال وجود دارد که حوادث جاری مقدمهای برای بروز تحولی خاص در منطقه باشد».
شیمون پرز رییسجمهور اسراییل نیز طی سخنانی گفت: «ایران در ورای حوادث و تنشهای جاری در لبنان قرار دارد که این حوادث به سود هیچکس از جمله اسراییل نیست».
این در حالیست که سفیر عربستان در لبنان خبر از مذاکراتی با همتای ایرانی خود داده است. عبدالعزیز خوجه سفیر عربستان گفت: «با سفیر ایران تماس گرفته و از وی خواستم تا با حزبالله مذاکره کند تا بحران کنونی خاتمه یابد».
سفیر عربستان افزود: «سفیر ایران به من اطلاع داد که با حزبالله مذاکره کرده و پاسخ حزبالله قاطع است به گونهای که تا زمان برآورده شدن خواستههای اپوزیسیون از مواضع خود عقبنشینی نخواهد کرد».
آغاز خروج اتباع خارجی از لبنان
در همین حال عربستان، کویت و ایتالیا شروع به تخلیه اتباع خود از لبنان کردهاند. به نظر میرسد در آستانهی دومین سالگرد جنگ ۳۳ روزه میان حزبالله و اسرائیل، آنچه امروز در لبنان میگذرد نشانگر صحت تحلیلهایی است که پس از پایان جنگ در رسانهها مطرح شده بود.
تحلیلگران معتقد بودند که ناکامی اسرائیل در جنگ و در نتیجه پیروزی حزبالله این امکان را به حزبالله خواهد داد تا خواستههایش را بر دولت لبنان تحمیل کند و در صورت عدم تسلیم دولت و جریان موسوم به ۱۴ مارس،به اسلحه و خشونت روی آورد. اسلحهای که توانست بزرگترین قدرت تسلیحاتی خاورمیانه را در رسیدن به خواستههایش ناکام بگذارد.
تحلیلگران لبنانی معتقدند سلاح حزبالله که طی دو دههی گذشته مشروعیت خود را از “مقاومت” برای آزادسازی زمینهای اشغال شدهی لبنان کسب میکرد، پس از رویارویی با مردم و احزاب رقیب در داخل کشور، مشروعیت خود را برای همیشه از دست خواهد داد.
خشونت های بيروت روز چهارشنبه و پس از آن آغاز گرديد که حزب الله به دنبال درخواست دولت از اين گروه اهل تشيع در مورد برچيدن شبکه ارتباطات خصوصی خود، برگزاری يک اعتصاب کارگری يک روزه را عليه دولت خواستار گرديد. اعضای حزب الله راه های منتهی به فرودگاه بين المللی بيروت را بستند و موجبات ايجاد تأخير در پروازها و يا لغو پروازها را فراهم آوردند. ارتش لبنان نيز راه بندهائی را به وجود آورد تا از رسيدن تظاهرکنندگان به ساختمان های دولتی جلوگيری به عمل آورد.
کاخ سفيد روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از اقدام حزب الله لبنان در تصرف بخش هايی از بيروت، از ايران و سوريه خواست حمايت های خود را از اين گروه متوقف کنند.
گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد، با اشاره به حمايت آمريکا از دولت فواد سينيوره، نخست وزير لبنان، گفت:«ما نسبت به اقدامات اخير حزب الله بسيار نگران هستيم».
گروه مسلح حزب الله روز جمعه پس از سه روز درگيری بخش غربی و مسلمان نشين بيروت را به تصرف خود در آورد، اين در حالی است که ائتلاف حامی دولت اين اقدام را «کودتای خونين و مسلحانه» خوانده است.
در جريان درگيری سه روزه موافقان و مخالفان دولت لبنان در بيروت دستکم ۱۴ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شده اند.
آقای جاندرو همچنين گفت: آمريکا از حزب الله لبنان می خواهد تا به «تلاش های خود در راستای سرپيچی از تصميمات اخير دولت دمکراتيک لبنان پايان دهد».
دولت لبنان در جلسه سه شنبه خود، مسدود کردن شبکه مخابراتی حزب الله و تغيير وفيق شقير، عضو گروه امل و فرمانده امنيتی فرودگاه بيروت، را تصويب کرد.
در واکنش به این تصمیمات حسن نصرالله، رهبر حزب الله، روز پنجشنبه دولت لبنان را متهم کرد که با اين اقدام به اين گروه اعلان جنگ داده است. پس از اظهارات آقای نصرالله درگيری های در بيروت شدت گرفت و تا سحرگاه روز جمعه ادامه يافت.
- «ايالات متحده در حال رايزنی با ديگر کشورها و از جمله شورای امنيت سازمان ملل متحد است، تا با انجام اقدامات مقتضی، کسانی که مسئول خشونت های بيروت هستند را به پاسخگويی وادار کند».
گوردون جاندرو
از اين درگيری ها به عنوان خشونت بارترين روز ها پس از پايان جنگ داخلی در لبنان که طی سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ ادامه داشت، ياد شده است.
آقای جاندرو همچنين روز جمعه گفت:«رابطه حزب الله با ايران و سوريه، سابقه اين گروه در تروريسم بين المللی و همچنين تدارکات و حمايت مرگبار اين گروه در آموزش گروههای افراطی عراقی، نشان می دهد که اين گروه تهديدی برای صلح و امنيت است».
سخنگوی شورای امنيت ملی آمريکا افزود:«ايالات متحده در حال رايزنی با ديگر کشورها و از جمله شورای امنيت سازمان ملل متحد است، تا با انجام اقدامات مقتضی، کسانی که مسئول خشونت های بيروت هستند را به پاسخگويی وادار کند».
در همين حال، آقای جاندرو تصريح کرد:«ما از ايران و سوريه می خواهيم که حمايت های خود از حزب الله و اقدامات اين گروه برای بی ثبات کردن دولت لبنان را متوقف کنند».
اين در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ايران روز جمعه « دخالتهای ماجراجويانه» آمريکا و اسرائيل را عامل بروز حشونت های چند روز اخير لبنان دانسته است.
محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین گفته است:« تلاشهای بیدريغ صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ايران برای کمک به تفاهم ميان گروههای مختلف سياسی در آن کشور با مساعدت و همراهی کشورهای ديگر همراه نبوده است».
.
سردبیر : این عکس را ببینید . این عکس بارها توسط شبکه های عربی از جمله العربیه در این دو روز نشان داده شده است . واقعا حکایت عجیب دو سر باختی در کمک های ایران به حزب الله جاریست . از طرفی اکثریت مردم داخل ایران از این کمک ها ناراضی هستند و معتقدند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . از طرفی دیگر این کمک ها ذهنیت بسیاری از مردم کشورهای عربی را نسبت به ایران بد کرده است و این گمان را در ایشان تقویت می کند که ایران قصد دخالت در امور داخلی لبنان را دارد و مردم طرفدار دولت در لبنان نیز به واسطه همین کمک ها در ساخت شبکه مخابراتی و یا کمک های مالی ایران به لبنان یکی از مهمترین عوامل جنگ داخلی لبنان را ایران می دانند حال آنکه ممکن است ایران در واقع کوچک ترین نقشی در آغاز این درگیری ها نداشته باشد و حتی سعی کرده باشد از این رویارویی به واسطه رایزنی های خود جلوگیری کند . اما باز تنها چیزی که این وسط باقی میماند ناراضیاتی داخلی مردم ایران از کمک های دولت و جدیدا شهرداری به حماس و حزب الله است و از آن طرف تقویت این دید توسط شبکه های عربی که به دلیل حمایت مالی ایران از حزب الله عامل اصلی این خون ریزی ها ایران است . این بازی دو سر باخت چه سودی برای حکومت ایران دارد ؟ وقتی مردم داخل ایران و مردم کشورهای عربی هر دو ناراضی هستند این پولی که می تواند خرج یکی از هزاران مشکل داخل کشور شود با کدام منفعت در لبنان خرج می شود . ؟
.
مطلب قبلی : کمک ۳ میلیاردی شهرداری تهران به لبنان


می 10th, 2008 at 8:04 ق.ظ
سلام چقدر متنه خبر زياد بود
می 10th, 2008 at 8:07 ق.ظ
عيب نداره دوم شدنم بد نيست!
می 10th, 2008 at 8:10 ق.ظ
من نميدونم تا كي ما بايد قاطي اين جنگا باشيم به خدا سر كاريم آمريكا ميدونه كشور ما الافه هي جنگ درست ميكنه تا ايران هم بره قاطي بشه آخرشم رد پاش توي اين جنگا ديده ميشه بعدم هم مهر تروريسم و….وضعيت فعلي مملكت !!
می 10th, 2008 at 8:35 ق.ظ
………………………………………………………………………………………………………من از جنگ متنفرم.
می 10th, 2008 at 8:59 ق.ظ
ماه برای همیشه پشت ابر نمی ماند
یگانه خانوم رو نمیبینم
با اطلاعات کاملشون
می 10th, 2008 at 9:29 ق.ظ
نه علي كوچولو نگو قاطعي بشيم وظيفه شرعي ماهستش در كنار دوستان لبناني و عراقي خود باشيم حالا هر بلايي هم كه سرما و جواناي ما اومد به جنهم مهم اينكه ما پيرو دستور باشيم
می 10th, 2008 at 9:36 ق.ظ
بچه ها سلام صبح بخير انشاء الله با اين بحراني كه شروع شده دولت آمريكايي و اسرائيلي فواد سينيوره تو لبنان سقوط مي كنه و قدرت دردست شيعيان لبنان مي افتد
می 10th, 2008 at 9:43 ق.ظ
ا-د رزمان8سال دفاع مقدس کدام یک از کشورهای عربی بدون چشمداشتی به ایران کمک کردند؟
2-درزمان 8سال دفاع مقدس.مگه رهبر فلسطین نگفت.ایران دوست ماست.اماعراق برادرماست.
3-درزمان8سال دفاع مقدس.کدام یک از کشورها ی عربی به مردم جنگزده کشورمان کمک کردند.
4-مسئولین اگه راست میگن وپول اضافه دارند بدن مردم خودشان بخورند تادعاگوی انها شویم.چون عربهای امروزی از نسل تازیانی هستند که به ایران وایرانی رحم نکردند.حالا یقینن به خودشان هم رحم نمکنند.
5-اگر دوست داریم ایرانی متحد داشته باشیم با ید هیچگونه کمکی به هیچیک ازکشورها نکنیم.
چونکه..کس ن .خ.ا.ر.د…پشت من..ج.ز.ن.ا.خ.ن…انگشت من.
می 10th, 2008 at 9:59 ق.ظ
خدايا ايران و ايرانيان را از شر اين بلاها محفوظ بدار
دوستان به اين نكات توجه كنيد:
1- در كشور ما كسي شبها گرسنه نميخوابد
2- مردم همگي وضع مالي خوبي دارند و شهرداري تهران هم همه مشكلات پايتخت را حل كرده و پولهاي اضافي را به برادران ديني مان كمك مي كند كه آنها هم مشكلات شهرشان را حل كنند
3- بنزين در كشور ما از همه جاي جهان ارزان تر است و بلطف روساي مملكت تنها كشوري هستيم كه كارت سوخت داريم و در هيچ كجاي دنيا به يك همچين تكنولوژي نرسيده اند
4- آب و برق و گاز هم كه قرار است بالاخره مفتي شود و رايگان در اختيار مردم قرار گيرد
5- اينهمه نعمتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
.
.
.
با اين وجود خسيس نباشيد و بگذاريد كمي از هزينه جنگهاي داخلي لبنان را هم از جيب ما بدهند
فداي سرتان ما كشوري پولداري داريم به جايي بر نميخورد….
می 10th, 2008 at 10:20 ق.ظ
روزی جواب این همه دخالت در امور کشورها را خواهیم گرفت . بزارین امریکا از عراق و افغانستان خیالش راحت شه ، میاد سراغمون ، اون روز دیر نیست
می 10th, 2008 at 10:24 ق.ظ
نصر من الله و فتح قريب
درود بر حزب الله
می 10th, 2008 at 10:27 ق.ظ
من کاری به لبنان ندارم …
فقط اگه یه خورده فکر کنید میبینید عمو بوش داره نزدیک میشه …
اول عراق دوم افغانستان سوم سوریه چهارم لبنان پنجم ……
می 10th, 2008 at 10:35 ق.ظ
روزبه جون سلام تواين كشورهاي عربي سوريه تو زمان جنگ خيلي بدرد ايران خورد به همين دليل است كه الان بقيه كشورهاي عربي خيلي تحويلش نمي گيرند لبنان هم كه بازوي ايران است جلو اسرائيل ولي بقيشون هيچ ارزشي براي مردم ايران ندارند
می 10th, 2008 at 10:44 ق.ظ
گور بابای حزب ا… و همه حامیاش.
می 10th, 2008 at 10:58 ق.ظ
عرب عربه ، عجم عجم ؛ تا قيامت هم آبشون تو يه جوب نميره . آقاي حسن فارس عزيز همين سوريه و عراق و حزب الله وقتي پاي مسئله «پان عربيسم» در ميون باشه از قوميت عرب حمايت مي كنند. مسئله جزاير و طرفداري اخير سوريه و عراق از امارات از ياد نبريم . يادت باشه عرب عربه!
می 10th, 2008 at 11:19 ق.ظ
بهتر
14 تا هم كمتر بهتر
چقدر اين دولت ايران خره، اگه آبشون با اين اسرائيل تو يه جوب مي رفت اين عربها جرات نطق كشيدن هم نداشتن
حيف
می 10th, 2008 at 11:27 ق.ظ
ای ول آق فربد
یادتون باشه ایران ما زمانی ایران میشه که از دست عربها خلاص شیم …
می 10th, 2008 at 11:30 ق.ظ
خوب ديگه هر چي شما بگيد ما تسليميم
می 10th, 2008 at 11:52 ق.ظ
اولین کسی که تسلیم شد در این سایت 0000000 حسنی _________ بود.
جه عجب !!!
می 10th, 2008 at 1:12 ب.ظ
بازم من اول نشدم !
می 10th, 2008 at 1:44 ب.ظ
محمدآرام سلام من ازعقيده ام كوتاه نيامدم نمي خواهم با شماها بحث كنم چون فايده ندارد
می 10th, 2008 at 1:46 ب.ظ
حزب الله بزرگترين دستاورد سياست خارجي ماست
اونا دارن براي ما مي جنگن
اونا مزدور ما هستن
اونا پيش مرگ ما مي شن
شك نكنين
می 10th, 2008 at 1:47 ب.ظ
به همین خاطر 14روز عزای عمومی اعلام شده
می 10th, 2008 at 2:01 ب.ظ
اين ها كي تموم ميشتن اينهمه ميميرن بازم هستن
می 10th, 2008 at 2:49 ب.ظ
به نظر من اینها اختلافات و خونریزی ها در سرزمین های اسلامی
همش به خاطر دسیسه های اسراییل.
می 10th, 2008 at 3:38 ب.ظ
جناب اقای حسن فارس.
گفته اقافرید(تهران) درسته.روزی که صدام بی همه چیز رو اعدام کردند همین عربها .عربهائی که ایران رادوشیده بودند عزای عمومی اعلام کردند.
طرفداری سوریه درزمان دفاع مقدس ازایران به چند دلیل بود.
1-اختلاف سیاسی باعراق بخاطر میشل عفلق بنیان گذار حزب بعث .
2-گرفتن سالی 1میلیون تن نفت خام (باجگیری) ایران هم برای هدایت جنگ اونوقت مجبوربود.
3-جنگ در لبنان-فلسطین -چچن-سومال و….سیاسی است نه مذهبی (جنگ قدرته)برای چباول اموال مردم بنام دین. پس جه بهتر نظاره گر باشیم.
می 10th, 2008 at 3:48 ب.ظ
حسن فارس
اتفاقا” کارخوبی می کنی بحث نمی کنی ، جون منم اعتقاد دارم فایده ای نداره !
چون شما از اعضای فعال این سایت هستی و همه جا هم اظهار نظر میکنی ولی هر جه می گویند نه تنها جواب نداری و استدلالی نداری فقط حرف های خودتو تکرار میکنی .
جندبار مستقیم خطاب قرارت دادم و چندتا سوال پرسیدم هیچ دفعه جواب ندادی یا نتونستی جواب بدی ! اگه راست می گی ، اگه استدلال داری و اگه به اون چه می گی واقعا اعتقاد داری خوب باید جواب منطقی برای من و دیگرون داشته باشی و جوابمون رو بدی ! اگه هم نه که پس هیچی همینجوری برای خودت اظهار نظر کن !
می 10th, 2008 at 3:59 ب.ظ
چرادر كشورهاي عربي جنگ نشه بزار اين عربا به جون هم بيفتند و شعله جنگ به كشورهاي مصرو سعودي و ….كشيده شود كه بدانند 8سالي كه عراق را حمايت كردند و برادرانمان كه برايه حفظ جان و مال و ناموسشان شهيد شدند،ارزش ايراني بودن و عشق به وطن را بدانند .نه اينكه فقط به فكر خوش گذراني و عياشي و ماشين عوض كردن باشند .
می 10th, 2008 at 4:03 ب.ظ
نمیدونم این چه سری است هر جا ایرانی جماعت پا میزاره امریکایی جماعت دست و پاش بسته میشه این نیروهای حزب الله چند هزار نفری بیش نیستند اما اسرائیل کشورهای عربی و امریکا و…….. مچل کرده راستی به نظر شما قضیه چیه در مورد عراق هم همین طور؟
می 10th, 2008 at 4:32 ب.ظ
اقا تورنادو
راستش هشت سال با عراق جنگیدیم و پدر دو طرف دراومد ولی امریکا در 40 روز اونجا رو گرفت ! چرا اینقدرحرف های بیخود می زنی و استدلالهای آبکی می کنی !
می 10th, 2008 at 4:33 ب.ظ
نمیدونم این چه سری است هر جا ایرانی جماعت پا میزاره امریکایی جماعت دست و پاش بسته میشه این نیروهای حزب الله چند هزار نفری بیش نیستند اما اسرائیل کشورهای عربی و امریکا و…….. مچل کرده راستی به نظر شما قضیه چیه در مورد عراق هم همین طور؟
جواب.این از سیاست رو بجلو ایرانه .که فکر میکنه همه کشورهارو گذاشته سرکار.
پول مفت وباد اورده جنگ هم میاره.(جنگ=قدرت طلبی)
می 10th, 2008 at 5:09 ب.ظ
زنده باد حزب الله
می 10th, 2008 at 5:34 ب.ظ
تجربه ثابت کرده هر کشوری که با ایران رابطه خوبی داره اون کشور از نظر خیلی مساله دچار مشکله………مانند سوریه /دخالت در لبنان وعراق و افقانستان/کمک به کشورهای فقیر که هنوز هم معلوم نیست چه اهدافی را دنبال میکونند مثل سریلانکا که در سفر احمدی نژاد مبلغ 456 میلیون برای اب رسانی به این کشور اختصاص یافت کمکهای مالی به عراق که با 16 میلیون جمعیت و منابع سر شار نفت ما باید دومین وام 1 میلیارد دلاری با بهره 4 درصد واوهم 40 ساله پرداخت شود کمک های مالی به کشورهای کمونیستی امریکایی لاتین در حالی که نفت به 120 دلار رسید تنها کسی که از بهره نمی برد مردم همیشه در صحنه ایرانند…… خلاصه کلام مقصر اصلی خوده ماییم که ساکت نشستیم…………..بزن باران که دین را دام کردنند
می 10th, 2008 at 6:00 ب.ظ
دوران [] حزب الله تموم شد . حسن نصر الله []
می 10th, 2008 at 6:51 ب.ظ
مسبب جنگ داخلی آمریکا و اسرایلند که میخواهند حزب ا… را تضعیف کنند. چون تنها مانع بر سر اشغال لبنان و بعدش هم تسلط بر سوریه همین حزب ا… است. دولت فعلی لبنان هم سرکرده همون آمریکا و اسراییله که می خواهند حزب ا… را خلع سلاح کنند. ولی کور خوندن.
می 10th, 2008 at 6:58 ب.ظ
تیتر خبر خودش گویاست…
(به یاد هیفا)
ای بابااا
لبنان وچکار داریم…چه جنایتها که روزانه تو کشور خودمون اتفاق نمی افته راه دور نریم
تو همین سایت..چه قدرترور شخصیت میشه..بعضیا اگه دستشون به هم برسه چی میشه!!!….
می 10th, 2008 at 9:18 ب.ظ
مردم لبنان به اشتباه فکر می کنند تقصیر ایران است؟؟؟؟؟
یعنی تقصیر ایران نیست؟؟؟؟
خیلی وقته مردم لبنان از دولت ایران به خاطر حمایت از حزب ا….شاکیند.
این را یک نفر که به لبنان سفر کرده بود تعریف می کرد.
آن مرد لبنانی به مسافر ایرانی گفته بود: شما ایرانی ها از جان ما چه می خواهید. چرا از حزب ا… حمایت می کنید.مردم لبنان کی باید روی آرامش و صلح را ببینند. این جنگ داخلی در ادامه همین مخالفت مردم لبنان با حزب ا… است.
حالا یک سوال که چرا جنگ داخلی لبنان به ضرر ایران است؟
می 10th, 2008 at 9:47 ب.ظ
واقعا جای تاسف داره دارن لبنان رو با دست خودشون ویرون میکنن.هر چند با سیاست های رژیم مدافق نیستم اماین سعودیها خیلی کثیفن .از این طرف به حریری گوش به فرمان کمک میکنن از طرف دیگر به گروههای سنی عراق بعدش هم ابران رو متهم به فتنه میکنن وسیاست مداران با کفایت ما!اونا را برادران عرب خطاب میکنن
می 10th, 2008 at 10:37 ب.ظ
سلام دوستان
یک پاسخ منطقی به سوال من
1 اعراب دراکثر مسائل سیاسی نقطه مقابل ما بوده اند.
2-امریکا همیشه دنبال منافع شخصی و قدری خودش است.
3-اسرائیل دشمن اعراب و ایران اسلامی است
4-ایران دوست حزب الله است.
5-حزب الله نقطه مقابل اعراب و اسرائیل است.
6-اسرائیل دوست امریکا است.
دوستان شما اگر در ایران اسلامی سیاست مدار بودید چه کاری نسبت به مسائل لبنان انجام میدادید
لطفا پاسخهای از روی تعصب ندهید با چاشنی منطق ممنون
می 10th, 2008 at 11:27 ب.ظ
اقا شهاب سکه ها فکر کنم اخرش مال تو بشه با اینکه هزینه یکی رو خودت دادی!
چه جوری می تونی اول بشی همیشه
این متنش خیلی زیاد بود نمی شه یکم خلاصه مفیدش کنید شاید چیزی فهمیدیم
می 10th, 2008 at 11:28 ب.ظ
گور خود را با دست خود کندن یک ضرب المثل ایرانی هستش
سر دبیر
می 11th, 2008 at 12:32 ق.ظ
…………….ههههههههههییییییییی
می 11th, 2008 at 12:36 ق.ظ
صبا خانم
می 11th, 2008 at 12:37 ق.ظ
به جهنم.ایشالا همشون بمیرن.گوره باباشون
می 11th, 2008 at 12:50 ق.ظ
پاسخ کبیر خلیج فارس :
همین کاری که حکومتمون در حال حاظر انجام میده.
حزب الله مهمترین واستراتژیک ترین سلاح ایران در مقابل غرب و همه بدخواهان این مملکته.
ما از حزب الله حمایت میکنیم,چون منافع ما رو پیش میبره,
دوستانی که به حزب الله ناسزا میگن و یا معتقدند مسائل خاورمیانه ربطی به ایران نداره بدونن :
1-اسرائیل و آمریکا کاری ندارن که شما خودتون رو غیر مسلمان و غیر عرب و اصطلاحا اهورایی میدونید,از نظر اونها شما مسلمان و تروریستید.خلاص
2-همین چند روز پیش بود که هیلاری کلینتون نامرد !! مردم ایران رو تهدید به نابودی کرد,البته به حساب خودش جواب احمدی نژاد رو داد اما اونقدر احمق بود که نمیدونست منظور احمدی نژاد نابودی رژیم اسرائیل بوده نه مردم اون سرزمین.
3-بودجه ای که آمریکا برای ارتشش حروم میکنه,حدودا 700 میلیارد دلاره,یعنی 3 برابر تولید ناخالص داخلی ایران در 1 سال!!!
هزینه دو جنگ عراق و افغانستان از تریلیون دلار گذشته.
حدودا 20000 کیلومتر با خاورمیانه فاصله داره,اما در اکثر کشورهای این منطقه پایگاه ساخته و 2 جنگ خونین رو علیه مردم این منطقه به راه انداخت.
کسی بهش نمیگه چرا در اوضاع کشورهای خاورمیانه دخالت میکنی اما ایران که مهمترین کشور این منطقه است اگر کوچکترین حرفی بزنه یا تحرکی انجام بده اسمشو میزارن دخالت.
باید بدونید که سیاسیت های داخلی نظام هر قدر هم که نا صحیح باشه و ما به نظام معترض باشیم,در صحنه بین الملل کسی ما و حکومتمون رو جدا از هم نمیدونه.
ایران اگر در اوضاع لبنان یا عراق دخالتی هم داشته باشه,با توجه به جمعیت شیعه و پیوندهای تاریخی ما با اونها,تا حدی توجیح پذیره اما آمریکا چه که از 20000 کیلومتر دورتر به اینجا اومده و در اوضاع کشورهای منطقه دخالت میکنه؟؟
یادتون نره که جغرافیای فرهنگی ایران بزرگ بسیار وسیع تر از مرزهای قراردادی فعلی است,ما حق داریم نسبت به مسائل منطقمون هوشیار باشیم.
همه مشکلات ما مربوط به داخل کشور نیست, سیاسیت داخلی کشور رو در جای خودش و سیاست خارجی رو در جای خودش برسی کنید
اینقدر مغرضانه اظهارنظر نکنیم,مشکلات و واقعیات ایران رو بشناسیم,از منافع به حقمون دفاع کنیم و گول کشورهای استعماری و خودفروخته های ایرانی نما رو نخوریم.
می 11th, 2008 at 12:52 ق.ظ
همدونی بازم که مثل همیشه شر و ور میگی آخه نفهم اسراییل اگه بخواد پوز این شیخکو بزنه که از کسی نمیترسه فقط به این فکر میکنه اگر لبنان را هدف قرار بده مردم بیگناه که از شیخ حسن خوششون نمیاد کشته می شوند.
می 11th, 2008 at 1:03 ق.ظ
آقای حامد!
طی جنگ 33 روزه بیش از 1000 غیر نظامی لبنانی و تنها 39 غیر نظامی اسرائیلی کشته شدند
جالب اینجاست که 121 نظامی اسرائیلی و کمتر از 40 چیریک حزب الله کشته شدند (منبع بی بی سی)
اینا رو گفتم به این معنی که لطف کن و خزولاتت رو واسه خودت نگه دار,از شیوه اظهار نظرت معلومه که کلا اهل چرندیاتی واسه همین زیاد بهت گیر نمیدم.
می 11th, 2008 at 1:30 ق.ظ
بازم هيچي
می 11th, 2008 at 4:45 ق.ظ
حامد – ساديسمي بدبخت -خاك بر سرت كه با همه چيز و همه كس مخالفي.
می 11th, 2008 at 8:54 ق.ظ
حسن فارس ، حالا اگر حزب الله تو لبنان حکومت و بگيره دستش، تو چي ميگيري تو دستت؟ نکنه برنج يا گوشت مجاني يا چيزي که ما خبر نداريم.
می 11th, 2008 at 8:55 ق.ظ
دوستان سلام
جنگ خیلی بد است. فکرشو بکنین اگه خئای ناکرده یه وقتی شما در محل این درگیریها باشید چه حالی میشید؟ من خودم زمان جنگ با عراق سرباز بودم توی حلبچه و اون بمباران شیمیایی و چقدر آدم بیگناه کشته شدند چون مقابل ایرانیها مقاومت نکرده بودند در حالیکه بیطرف بودند و ….
می 11th, 2008 at 8:59 ق.ظ
جناب آقاي روزبه ، امير و صبا سلام من بر خلاف گفته خودت تا حالا هيچ بحثي با شما ها نداشتم مگر اينكه از اونايي باشي كه دائم اسم عوض ميكني ميخواستم بهتون بگم چرا من با شما ها تفاهم نداريم به خاطراينه كه شما ها اين نظام رو ازريشه قبول نداريد و دوستان كشور رو دشمن ودشمنانش رو دوست مي داريد و كلا با سياستهاش مخالفيد ولي من ممكنه همه چيز رو قبول نداشته باشم ولي اصل نظام و سياستهاي كلي نظام رو قبول دارم تواحاديث هست كه با دو ست دوستات دوست باش با دشمن دوستت دشمن باش وبا دشمن دشمنت دوست باش بههمين خاطر ماهم بايد با حزب الله وسوريه ويا هر كشورديگري كه دشمن دشمن ماست دوست باشيم البته نه بهر قيمتي
می 11th, 2008 at 10:00 ق.ظ
تمام مردم ایران زیر بار این جنگ نکبتی این عربای لاشی دارن میمیرن این قدر تاوان دادن حالا 14 نفرشون سقت شدن خوب بشن توی جنگ که حلوا خیرات نمیکنن…. بعدشم مگه ما توی اون جنگ زهرماری 8 ساله خودمون کم کشته دادیم ولی همه اینا که سنگشونو داریم به سینه میزنیم نشستنو نگاه کردن به درک که کشته شدن خونشون که رنگی تر از بقیه مردم دنیا که نیست
می 11th, 2008 at 10:27 ق.ظ
خداکنه اینقدر بجنگند تا همشون بمیرن،هر چی بدبختی داریم به خاطر حزب الله است.
می 11th, 2008 at 10:53 ق.ظ
من كه معتقدم حق گرفتني است و تلاش براي گرفتن حق هم كار با ارزشي است.
می 11th, 2008 at 11:20 ق.ظ
سر دبیر ========
آپدیت کن دیگه . خسته شدیم
می 11th, 2008 at 11:42 ق.ظ
صبا-تهران: 85.198.18.13
خيلي كارت درسته
البته من گمونم پسر كم سن و سالي نباشي بلكه يك مرد كامل باشي
چون دخترا اينقدر قدرت تصميم گيري منطقي و استدلال ندارند
می 11th, 2008 at 12:27 ب.ظ
قابل توجه جناب اقای حسن فارس.
1- مگه هرکه نطرشو بیان کنه باید بهش برچسب بزنند.؟
2-بنظر میرسد قضاوت جنابعالی کورکورانه است .صحبتهای جنابعالی از روی تعصبه .وادمهای متعصب نمی تونند به این سادگی ادمهای منطقی باشند.
3-اگرما نظری میدیم برای اینکه فکر میکنیم نظر ما تقریبا منطقی است .همین طوریکه شما فکر میکنین.
4- مادوست داریم پول نفتمان خرج این اب وخاک بشه.
5-هیچ کشوری دوست ایران نمی تونه باشه ..مگراینکه چشم طمعی داشته باشه.
6-چرا دوستهای ایران کشورهای عقب افتاده .مالی– سیاسی –و…باید باشند.
7-ایا شما درشهرتان.ویامحله تان.حاضرید خودتان یا خوانوادتان با ادمهای فقیر رفت وامد مکرر ویکطرفه داشته باشیه. ودرامد تان را برای انها هزینه کنید.واگر هزینه میکنید مورد اعتراض دیگران قرار نمیگیرد؟.واگرمورد اعتراض قرار گرفت چطور باید برخور کنید.(منطقی–یا غیر منطقی)باسپاس.ایرانی همیشه ایرانیست .
می 11th, 2008 at 1:37 ب.ظ
آقاي حميد از قزوين
اين زنده باد حزب اله رو به خاطر نماز جماعتشون گفتي ديگه مگه نه؟
چون زنذه باد ديگه اي …………. بنظر نمياد لازم داشته باشن
می 11th, 2008 at 2:03 ب.ظ
داشتم فکر میکردم کسی واقعا این خبرو حالشو داشت تا ته بخونه (خبر زیاد باشه بعد مربوط به فلسطینم باشه….بیخیال) عمرا کسی جز تیترش خودشو الاف خوندن متنش کرده باشه!!!!!!!
می 11th, 2008 at 2:10 ب.ظ
اقا حسن مشکل اینجاست که اینا دوست ما نیستند.شما از پشت پرده خبر ندارید. دیگه واقعا شورش در اومده.
(چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من)
می 11th, 2008 at 2:18 ب.ظ
من فکر میکنم اینlili لی لی ناز خانم گل چند حالت داره یا:
1) خود سردبیره
2) فامیل سردبیره
3) داداش سردبیره
4) همسر سردبیره
5) مادر سردبیره یا
6) ننه ی سردبیره
از بس که بیکاره فقط فقط هدفش جلب مشتری واسه نَوشه (جناب سردبیر) . حالا به هر شکل وشیوه ای که باشه
• . پاچه ی این و اون گرفتن
• – پارس کردن –
• یا شکلک در اوردن(همون دلقک بازی)
البته لی لی ناز بر نخوره بهت میدونم که جنبشو داشتی . ولی الان دیگه نمی دونم چه حالی داری
می 11th, 2008 at 3:20 ب.ظ
کیان خیابون معراج: 85.185.238.224
فقط میگم خفه شو…
**********
یه کاره!!
می 11th, 2008 at 3:37 ب.ظ
کیان خیابون معراج: 85.185.238.224
چون نتونستی منظورتو درست برسونی..من فکر میکنم فقط هدفت این بودکه توجه منو به خودت جلب کنی!!
در حقیقت فقط خواستی ابراز وجود کنی وبگی لی لی منم هستم!!
تو موفق شدی…
حواسمو پرت کردی…..البته در حد چند مین!!!!!!!!!!
می 11th, 2008 at 3:47 ب.ظ
پس عصبانی هم میشی لی لی کوچولو .
وای خدا چه حالی میده یه رادیو پیام سوسک میشه .راسی گریه هم کردی .دوخمره
خودت گفته بود الاستیکی حالا دیدی پلاستیکی (ببینم مفهوم این رو میگیری چندکاره)
می 11th, 2008 at 3:53 ب.ظ
اقا کیان و لی لی خانم این جا جای این جور حرفا نیست
تمومش کنین
می 11th, 2008 at 3:54 ب.ظ
لی لی کوچولو چند دقیقه نیس و 17 دقیقه بود . همین که آتیشت زدم دباره شرو کردی به رجز خوندن خودش خیلی حرف داره
می 11th, 2008 at 3:58 ب.ظ
ایمان جون این خانمه پاچه همه رو میگیره وقتشه یگی بهش بگه ……….. الله اگبر
ایمان جون فردا پاچه شمارو هم میگیره که هوادار نخاسیم
می 11th, 2008 at 4:01 ب.ظ
حالا که حالشو گرفتی دیگه ……-
می 11th, 2008 at 4:02 ب.ظ
تبسم جان
ممنونم از محبتت .
می 11th, 2008 at 4:02 ب.ظ
حسن فارس
بازم که جواب ندادی و کلی گویی کردی و طفره رفتی !!!
بازم که مثل بقیه تون تا کم اوردی به ما برچسب زدی و فوری به خودی و غیرخودی تقسیممون کردی !
عزیزدلم اگه می تونی جوابمونو بده ! فقط همین نه بیشتر نه کمتر !
زود رومون رو کم کن ! با اون استدلال دندون شکنت ، دندونای ما رو خرد کن دیگه چرا معطلی !
مگه نمی گی حق با تویه ، خوب جوابمونو بده دیگه ! من منتظر مشت محکم تو بر دهانم هستم !!!!!
فقط این سوالمو جواب بده ، این همه خرج لبنان کردند چی برگشت ، به چه دردمون خورد ؟
(منتظر جواب روکم کنانه تو هستم )
می 11th, 2008 at 4:05 ب.ظ
شاهین جان بوشهر
تو هم می توانی توی خورد کردن دندان ما شرکت کنی !
می 11th, 2008 at 4:07 ب.ظ
در جواب شما صبا:
این کههنوز حزب الله به عنوان یه قدرت محکم منطقه ای جلوی اسراییل رو گرفته
فکر می کنی کمه
می 11th, 2008 at 4:19 ب.ظ
صبا جان ناراحت نشو
حتمن اينايي كه از حزب اله دفاع ميكنن ذينفعن
پولي مالي سمتي مديري يه چيزي تو اين مايه ها
می 11th, 2008 at 4:21 ب.ظ
ایمان خان می شه بگی اسراییل با ما چی کار کرده وکی ما رو تهدید کرده که جزب الله چلوی این گرفته مگه غیز از اینه که ما هی داریم اونو تهدید میکنیم و شاخ و شونه می کشیم . بگو ببینم با ما چه کار داشته است که این عرب ها نکرده اند ؟
عراق هشت سال ما را کوبید و لت و پار کرد و این همه شهید و جانباز و خرابی دادیم .
عربستان 400 زایر ما را کشت و الان دوست وبرادر شده است .
همین فلسطینی ها وقتی صدام تهران را می زد تشویقش می کردند و می گفتند خوب کاری کردی .
همین ها برای صدام عزاداری کردند !
میشه بگی چرا اینقدر اسراییل بده ؟
می 11th, 2008 at 4:44 ب.ظ
شاهین ممنون
می 11th, 2008 at 5:00 ب.ظ
کیان خیابون معراج: 85.185.238.236
حق با شماست…من عصبانی شدم…به خودت ببال!!
شما یا سادیسم داری…یا می خوای ابراز وجود کنی…یا من جایی چزوندمت..حالا تحت یه عنوان دیگه اومدی ومیخوای درونتو خالی کنی!!
راست میگن..اینجا جاش نیست….شما آی دی ِیا ایمیل تو بده
ببینم مشکلت چیه..واز چی رنج میبری!!چون کامنت هات اصلآ مفهوم نیست
می 11th, 2008 at 5:55 ب.ظ
سلام دوستان
صبا خانم از تهران من هم یه سوال از شما میپرسم :
چرا آمریکا غیر از تجهیزات جنگی سالی 3 میلیارد دلار به اسرائیل میده ؟؟؟
منتظر جوابتون هستم !!!
می 11th, 2008 at 5:56 ب.ظ
lili به جان عزیزت گرات دستم امد یا هنو بچه ی یا مفهوم الاستیک پلاستیک رو نمیدونی. برو یه کتاب مقاومت بخون تا نفهم نمونی.
ایمان جون خودشه من بیگناهم … .
می 11th, 2008 at 6:29 ب.ظ
شاهین از بوشهر خوبه میگی بی بی سی شبکه ای که شعارش اینه تفرقه بنداز حکومت کن این خزعبلات رو برای امثال تو هالو میگه که با همفکرانت بمب به خودت نبندی بری عملیات انتحاری انجام بدی آخه بدبخت اسراییل اگه حریف 4 تا سرباز زپرتی لبنانی نشه که باید خودشو بکشه خوشم میاد بی بی سی بنگاه شایعه پراکنی انگلیس خوب امثال تو گاگولو مچل میکنه منم زیاد صحبتهای تو رو جدی نمیگیرم چون خنگی اگه فکر داری بگو چرا بی بی سی این حرفها رو میزنه ؟ چون از روش شستشوی مغزی برای مچل کردن دارو دسته شیخ استفاده میکنه به استعمار پیر خیلی اعتماد نکن و احمد اردبیلی: ترکه میره کتاب فروشی میگه آقا نشریه ترک دانا دارید؟ کتاب فروشم میگه ما از این کتابهای تخیلی چاپ نمی کنیم .
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
می 11th, 2008 at 6:32 ب.ظ
کیان خیابون معراج: 85.185.238.236
نفهم خودتی…جواب های هویه…
اصلآ مایل نیستم اینجاازخودم چیزی بگم…وگرنه هم میفهمیدی چندسالمه..هم اینکه در چه زمینه ایی فعالم…….خواستی ادامه بدی آی دی تو بده…تا طوره دیگه ایی جوابتو بدم…..وگرنه که دیگه تمومش کن…اینجا جاش نیست
اصلآتواز کجا پیدات شد…….
می 11th, 2008 at 6:35 ب.ظ
لی لی اگه سرت درد میکنه واسه کل کل یه جوری خودتو به من نشون بده
من که از اولش دعوا نداشتم انتقاد بود بی جنبه نمیدونسم روحیت هم ……… خیلی نازه . دیگه کاریت ندارم .
راسی یه کم آتیش بده لازم دارم .
می 11th, 2008 at 6:44 ب.ظ
صبا خانم:
اولا من اصلا از عموم عرب ها حمایت نمی کنم مخصوصا عربستان
چون حتم دارم که اونا کاملا با اسراییل هستن.من از حزب الله لبنان
حمایت می کنم که اجازه نمی ده اسراییل هر کاری دلش می خواد تو
منطقه انجام بده.
لی لی خانم شما از طرح خاورمیانه بزرگ که طرح امریکا و اسراییل
خبر داری.تو این طرح کشوری به نام ایران وجود نداره.و تنها کسانی
که تا حالا جلوی این طرح مقاومت کردن ایران و حزب الله لبنان بوده
حالا فکر نمی کنی ما به خاطر خودمون هم که شده باید از حزب الله
حمایت کنیم.در ضمن شما کشوری رو که با جنگ بوجود اومده و با
جنگ به بقا ادامه میده رو قبول دارین
می 11th, 2008 at 6:47 ب.ظ
کیان خان و لی لی خانم واقعا که………-
می 11th, 2008 at 6:48 ب.ظ
لیلی منکه گفتم ننه ی سردبیری دیگه چرا داد میزنی خوب میدونم فسیل مقاومت مصالحی.
شما بامن کار داری شما آدیتو بده آیدی من که باغ وحش نیس دعوتت کنم
می 11th, 2008 at 6:49 ب.ظ
حامد با نظرت موافقنم اما می شه یه کم مودبانه تر………-
می 11th, 2008 at 6:49 ب.ظ
ایمان در رکابیم چاکرات
می 11th, 2008 at 6:52 ب.ظ
ممنون
می 11th, 2008 at 6:53 ب.ظ
بیمزه…
از اول من شروع کردم؟؟
چون منظورتو درست تفهیم نکردی..منم دنبالشو گرفتم…
این چه انتقادی بود…..فرق بین انتقادو توهین کردن و متوجه نیستی..
**************
می 11th, 2008 at 6:56 ب.ظ
کیان طرف خیلی به هم ریخته
کاملا مشخصه ولی می خواد نشون نده………-
می 11th, 2008 at 6:58 ب.ظ
دیگه جوابتو نمیدم………….
می 11th, 2008 at 7:06 ب.ظ
ایمان از شیراز
اگه منظورت منم…
…از بالا بخونید ببینید کی اول شروع کرد…من اولین بار اسمشو اینجا دیدم….
شما پسرا……………..
خیلی بی انصافید….
من ازینجا میرم…
(هق هق)
می 11th, 2008 at 7:08 ب.ظ
شاهین.بوشهر: 91.98.87.7
تو طرابلس مردم ریختن سر آخوندا و طرفداران حزب الله
کجای کاری تموم شد. دوران کودتا بازی گذشت
می 11th, 2008 at 7:09 ب.ظ
چاکرم ایمان خان خودم هم میدونم آقا یارو منفجر شد صداش بالا نمیاد
تازه دیگه دلققک با زی نمیکنه
لیلی دوتا پوشدک بزن بچه ها بخندن ننه جون
می 11th, 2008 at 7:13 ب.ظ
لیلی خانم آشتی آشتی
باشه
فقط بدون مردی گفتن زنی گفتن
آشتی آشتی
گریه نکن دختر ناز
می 11th, 2008 at 7:15 ب.ظ
حسن فارس: 85.185.174.213
سلام دوست فلسطینی من اون چیزی که تو ریشه اش رو قبول داری
اینه که حسن فارس چوپان و حسن کچل به به یی
اما حسن کچل گوسفند تو و امسال تو نیست . من فکز می کنم پس به به یی نیستم
می 11th, 2008 at 7:20 ب.ظ
محمد اولا” که تو سوال منو جواب ندادی ولی سوال پرسیدی !
اگر امریکا پول به اسراییل می ده چون ابرقدرته و نفعش توی اینه و می خواد سروری کنه و با قدرت و امکاناتی هم که داره می تونه (می تونی قدرتشو انکار کنی می دونی تمام سرمایه زیرخاکی و روخاکی و هر چه ما داریم ما اندازه شش ماه درامد سرانه ملی امریکاست ، می دونستی تا چندسال پیش که درامد نفتی ما حدود 16 میلیارد بود درامد مایکروسافت تنها حدود 12 میلیارد دلار بود ، اونوقت این همه ادعا داری )، می شه بگی نفع ما توی دشمنی با اسراییل چیه وقتی توی منطقه کوچیک خاورمیانه اش هم به عنوان قدرتمند قبولمون ندارن ؟ وقتی توی کوچیکترین نیازهای اولیه مون هم موندیم !
وقتی یه سرما یه خشکسالی می تونه پدرمون ر ودراره ! وقتی با این همه امکانات 50 درصد مردممون زیرخط فقرن ! 30 درصدشون زیر خط فقر خشنن ! فساد و فحشا و اعتیاد این جوری داره از در و دیوار بالا می ره . تازه کجا اسراییل به ایران گفته از روی نقشه حذفت می کنم ؟؟ اصلا اسراییل به ما کاری نداره که !
در جواب تو هم ایمان خان باید بگم .
اولا” که طرح خاورمیانه بزرگ رو اول ببین چیه بعد راجع بهش حرف بزن ! برای افزایش اطلاعاتت هم پیوندشو گذاشتم .
http://www.aftab.ir/articles/politics/diplomacy/c1c1203846866p1.php
توی همین مطلبم بخونی می بینی شامل 22 کشور عربیه نه ماها ! ضمنا فرهنگی ، سیاسی و اقتصادیه !!!!! نه جغرافیایی !!!!!
تازه الان دو سه سال از این طرح گذشته ، بقیه کشورهای خاورمیانه که توی طرح خاورمیانه بزرگ هستن و مقاومت نکردن چی شدن ؟ ادغام شدن ؟ بدبخت شدن ؟ چی شدن اخه !
بدبخت تر از ماهستن الان ؟
می 11th, 2008 at 7:28 ب.ظ
ضمنا” ایمان اینو یادم رفت بهت بگم ، ببخشین به ما چه ربطی داره اسراییل با جنگ به وجود اومده یا نیومده !!!
همه مشلاتمون حل شده این یکیش مونده ! خیلی هنر کنیم گلیم خودمون از اب بکشیم بیرون ! ببخشین این دریای خزر خودمون رو مثل اب خوردن بدون دعوا و فقط به خاطر ترس اقایون از دخالت امریکا و حمله به ایران ، سهممون از 50 شد یازده هیچ کدوم از شما باغیرتها صداتون درنیومد اونوقت این جوری سنگ فلسطین رو به سینه می زنین !
می 11th, 2008 at 7:32 ب.ظ
آقا ایمان دیدی لیلی رو سوسک کردم رفت همونجایی که امده بود
می 11th, 2008 at 7:39 ب.ظ
لیلی ناز گم شده هرچی پیج میکنم نیسش یابنده یه آبنبات جایزشه
می 11th, 2008 at 7:42 ب.ظ
خـواسـتن را چه سـود
وقــتی رسـیدنی نیــست
مـانـدن را چه سـود
وقـتی بـهانه ای نیــست
عــشق را چه ســود
وقـتی عـاشـقانه ای نیــست
مـیخواهم تا دردرون سـبز رویـایـم
در آبـی آسـمان روزگارم
پـروانـه ای باشـم
در باغ انـدیــشه های عـشق
……………….
می 11th, 2008 at 9:19 ب.ظ
lili naz
نیمه شب آوار و بی حس وحال
پرسه ای آغاز کردیم در خیال
دل بیاد آورد اول بار را خاطرات اولین کل کال را
همچو رازی مبهم و سر بسته بود
چون من از تکرار او هم خسه بود
آمد وهم کلام شد با منو هم هم نشین و هم زبان شدبا منو
ناتوان بود وتوان شد با منو
وای از آن شب زنده داری تا سحر
واد از آن عمری که با تو شد به سر
آمدی آمدی در خلوتم همناز شوی
گفتی…….. گفتی: در عشق غم خوارم بدار
من تورا بس دوست میدارم بدان
چون توی مچمور چمارم بدار
برلبم بگذاشت لب یعنی چموش
“”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"”" طعمه بوسه از سرم برد عقل وهوش
.و……………
در بر من هیچ گل همچو تو زیبا نبود
خوبی تو شهره د آفاق بود در نجابت در نکوهی بی همتا بود
روزگار………روزگار اما وفا با ما نداشت
پیش پای کیف ما سنگی گذاشت
بی گمان از مرگ تو پروا نداشت
آخر این قسه هجران بود وبس
حسرت ورنج فراوان بود وبس
یار مارا از جداد غم نبود (با اسم دیگه میاد)
در غمش مجنون وعاشق کم نبود
آخر آتش زد دل دیوانه را سوخت بی پروا پر پروانه را
لیلی ناز از من گذشتی چش گذر بعد از این حتی تو اسمم را نبر
خاطراتم را بیرون کن ز سر
بعد از این حتی اسمم را مبر
بعد از این هم آشیانت هر کس است
باش با او یاد تو ما را بس است
ما هم میتونیم لیلی
می 11th, 2008 at 10:02 ب.ظ
ازین چیزام بلدی؟؟
می 11th, 2008 at 10:03 ب.ظ
صبور باش ای مسافر پرچین های دور
سر انجام روزی از روز ها
بر بلندای تکلم ماه
بی اعتنا به انعکاس ابی ابها
صبور باش به حکایت ستاره ها شک مکن
بالا خره
در اخرین روشنایی حباب بی انکه بپرسی درو خواهی کرد علفهای هرزه را
حتی اگر از پلهای ویران بگذری اشاره ی نگاهت پلی ست میان فاصله ها
صبورباش ای مسافر پرچین های دور
………………………….
مسافر پرچین های دورلی لی
می 11th, 2008 at 10:29 ب.ظ
بایدی در رفتنم هست…
کاش زودتر رفته بودم…
فراموش میکنم که قلب داری…
اشکهایم را پاک می کنم…
روزهای غم فراموش خواهد شد…
می 11th, 2008 at 10:42 ب.ظ
در جواب صبا خانم:
امروز به ما چه که اسراییل فلسطینی ها رو از کشورشون بیرون می کنند
فردا به ما چه که اسراییل می خواد حزب الله را از بین ببره
پس فردا به ما چه که اسراییل کشورای عربی رو به زور با خودش هم عقیده می کنه
لابد بعدش هم به ما چه که ایران رو بگیره
در ضمن اگه به نقشه نیگا کنی می بینی سهم ایران از خزر تقریبا باید حدود 11 درصد باشه
و50 درصد واقعا نا حق
بد نیست بدونی که تسلیحات هسته ای اسراییل همین الان می تونه 3/2 دنیا را نابود کنه
فکر می کنی واسه چی این همه پول خرج تسلیحات هسته ای می کنه؟
واسه این که کشورای دیگه رو بترسونه وبس
همون جور که تا حالا همه کشورای عربی به جز لبنان و سوریه رو ترسونده
می 11th, 2008 at 10:45 ب.ظ
لی لی خانم شما راست گفتی من اشتباه در مورد شما قضاوت کردم
ببخشید
می 11th, 2008 at 11:33 ب.ظ
ایمان جون باز صد رحمت به ………..هی از شما ………………
می 11th, 2008 at 11:35 ب.ظ
ایمان شیراز
اولا” که جواب من به تو هنوز از نظارت مدیر بیرون نیومده وایسا تایید بشه بعد جواب بده !
بعدا” اینکه چرا هی طفره می ری نگفتی اسراییل کی مارو تهدید کرده ؟ بگو کی ؟ ضمن اینکه بهتره بدونی زمان شاه ایران و اسراییل با هم دوست بودن و اصلا برای ایران تهدیدی نبوده پس بیخود شلوغش نکن . اگه هم چیزی شده از بی سیاستی این اقایونه .
بعد” هم اینکه مقدار غیرتت رو برای فلسطین باور کنم یا برای کشورت خوش غیرت !
بنا بر عهدنامه گذشته ایران و روسیه سهم ایران از خزر 50 درصده . (حداقل یه خورده مطالعه کن بعد جواب بده . )می شه بگی حالا که روسیه تجزیه شده باید تاوانش رو ایران بده !!!؟؟؟ ایا سهم ایران فرق می کنه چون روسیه تجزیه شده !؟ تا حالا کجای دنیا تقسیم رو از روی نگاه کردن به نقشه انجام دادن که شما از روی نقسه اینکارو کردی ! چرا حاضری پاروی حقیقت بذاری و حرفتو ثابت کنی ؟ تو همون بهتره سنگ فلسطینی ها رو به سینه بزنی . بیچاره این کشور که مردمش اینقدر براش ارزش قایلند !!!
می 11th, 2008 at 11:42 ب.ظ
لیلی اگه شما رشته تحصیلی تونه ما هم ای یه چیزای از خواجه یاد گرفتیم.
حتمان گه نباید ادبیات خونده باشم
می 11th, 2008 at 11:47 ب.ظ
ایمان دیدی تا طرف لیلی رو گرفتی صبا کیش داد.
با هم باشیم بهتره ههههههههههههههههههههههااااااااا
می 12th, 2008 at 12:11 ق.ظ
آقای حامد!!
متاسفانه من زیاد اهل کل گذاشتن نیستم,تا اونجایی که احساس کنم واقعا نیازه,منطق حروم میکنم.
بی بی سی دروغگوست,بی بی سی معتبر نیست,بی بی سی . . . .
این ادعاها اگر فرضا صحیح هم باشه ربطی به آمار و ارقام نداره,بی بی سی ادعا میکنه که رسانه ای معتبره و محاله چنین ناشی گری انجام بده , آماری که منعکس کرده بود به نقل از مقامات لبنانی و اسرائیلی بود,همین آمار رو سایر خبرگذاری ها منعکس کرده بودند.حاظرم لینک آمار دقیق رو هم به نقل از بی بی سی و هم سایر خبرگذاری ها درج کنم.
در مورد خسارات مالی ارتش اسرائیل هم آمار دقیقی در اختیار دارم که میتونه نمایانگر زوایای جالبتری از شکست مفتضحانه این رژیم باشه.
به هر حال نه تنها هیچ یک از اهداف اصلی صهیونیستها در جنگ با مقاومت لبنان محقق نشد بلکه ادعاهای این رژیم در مورد قدرت برتر نظامی اش در منطقه به طور جدی مورد تردید قرار گرفت.
حزب الله ثابت کرد که اقتدار ارتش اسرائیل تنها در کشتار زنان و کودکان بی دفاع خلاصه شده.
جالب بود که خبرنگار روزنامه فرانسوی الموندو در گزارش خود از پادگانهاي ارتش رژيم اسرائيل نوشته بود: “دهها نظامي ارتش اسرائيل، طي روزهاي مواجهه با رزمندگان حزب الله، دچار دردهاي شديدي در ناحيه شكم و معده شده و بسياري از آنها به علت ترس ناشي از رودررويي هنگام نبرد، اسهال ميشوند.
اين خبرنگار در ادامه نقل مشاهدات خود از پايگاههاي نظامي اين رژيم در خطوط جبهه جنگ، ميافزايد: برخي از نظاميان ارتش اسرائيل، با شلوارهايي آغشته به ادرار و مدفوع از جبهه «مارون الرأس» و «بنت جبيل» به پادگان بازميگردند اما فرماندهان ارتش، دستور دادهاند از انتشار اينگونه خبرها جلوگيري شود زيرا باعث تضعيف روحيه ساير سربازان ميشود.
«الموندو» در ادامه با اشاره به اينكه صهيونيستها سالها اين گونه تبليغ ميكردهاند كه ارتش آنها ارتشي شكستناپذير است، تأكيد كرده است: صحنههايي كه خبرنگاران «الموندو» در پايگاههاي نظامي ارتش اسرائيل ديدهاند نشان ميدهد آنها تنها سربازاني هستند كه تنها تواناييشان در اين است كه در شلوارهاي خود خرابكاري كنند و نه بيشتر.
اين گزارش ميافزايد: بيشترين چيزي كه نظاميان اسرائيلي از آن واهمه دارند اين است كه با رزمندگان حزبالله، رو در رو شوند؛ برخي از آنها هنگام بازگشت به پادگان اذعان ميكردند: «ما با رزمندگاني مواجهيم كه اگر نگوييم افسانهاي هستند اما دست كم جنگجوياني بسيار نادرند.»
بعضي از آنها هم پس از بازگشت از جبهه نبرد، ميگويند: «ما در جبهه گيج ميشويم و نميدانيم دشمن كجا كمين كرده است؛ انگار با اجنه ميجنگيم.» اين روزنامه در ادامه آورده است: برخي از نظاميان اسرائيلي با تمارض در صحنه نبرد، از امدادگران ميخواهند تا هرچه سريعتر آنها را به بيمارستان و خارج از صحنه درگيري منتقل كنند اما پس از انتقال به بيمارستان، كاشف به عمل ميآيد كه آنها تمارض كردهاند تا از معركه بگريزند.
«الموندو» ميافزايد: بسياري از سربازان ارتش اسرائيل در جريان درگيري با مبارزان حزبالله، به بيماريهاي هيستريك و حملات رواني و تيكهاي عصبي مبتلا شدهاند. خبرهاي دريافتي حاكي است انتشار اين گزارش و گزارشهاي مشابه، خشم فرماندهان ارتش اسرائيل را برانگيخته و آنها را ناچار به اِعمال سانسور بيشتر و منع دسترسي خبرنگاران و عكاسان و تصويربرداران به جبههها كرده است”
_______________
ضمنا شما از تربیت خانوادگی والایی برخورداری,تبریک میگم.
می 12th, 2008 at 12:31 ق.ظ
شما آقایون همینجوری ایین…
باری به هر جهت!!!!
*****************************
يه روز يكی دنيای تو ميشه
يه روز تو دنيای يكی ميشي
يه روز دنيای تو مال يكی ديگه ميشه
يه روز هم بدون اينكه بفهمی دنيای يكی ديگه شدی
می 12th, 2008 at 12:45 ق.ظ
ایمان از شیراز مرسی و شاهین از بوشهر که خیلی ادعای ادب و شخصیت داری بگو برات اسفند دود کنن یه وقت با این همه شعار گویی چشم نخوری من هم اگر مثل سربازان حسن نصرا… ماهی 50 میلیون از ایران برای هرنفر میگرفتم مثل شیر میجنگیدم لعنت به سربازان مزدور لبنان تا ابد بذار اینقدر بجنگند تا آمریکا و اسراییل یه لقمه چپشون کنند تو فعلا بچسب به آهنگهای نانسی و نوال الزغبی و راغب علامه شیخ الان تو کاباره الفیدی بیشتر از تو که داری خودزنی میکنی براش حال میکنه اهلا و سهلا
می 12th, 2008 at 1:28 ق.ظ
يه روز يكی دنيای تو ميشه
يه روز تو دنيای يكی ميشي
يه روز دنيای تو مال يكی ديگه ميشه
يه روز هم بدون اينكه بفهمی دنيای يكی ديگه شدی
به به به به
می 12th, 2008 at 1:31 ق.ظ
آدی تو ندادی الاهه ی هنر
من رفتم یه چرت بزنم فردا کلاس دارم
می 12th, 2008 at 1:32 ق.ظ
در ره منزل لیلی که خطرهاست / شرط اول قدم این است که مجنون باشی … »
می 12th, 2008 at 2:30 ق.ظ
در جواب صبا خانم
حالا اگه تازه ازحرفای مسولین اسراییل که هر روز ایران رو تهدید می کنه بگذریم
اخرین بار همین2 ماه پیش بود که رایس گفت:ما اماده ایم تا در صورت اینکه ایران
از برنامه هسته ایش دست نکشه با کمک اسراییل اقدام نظامی انجام بدیم
بعد هم معلومه که زمان شاه ایران با اسراییل دوست بوده چون هر دو نوکر امریکا بودن
و هر دو دنبال تثبیت امریکا در منطقه بودن
می 12th, 2008 at 9:46 ق.ظ
سلام بچه ها
از بالا تا پايين رو خوندم خيلي جالب بود
يه پيشنهاد بهتر نيست اين صحبتها تو مسنجر صورت بگيره
در ر صورت مگي موفق باشيد
می 12th, 2008 at 9:48 ق.ظ
هه كيبرد خراب ببخشيد
می 12th, 2008 at 9:57 ق.ظ
سيب
تو به من خنديدي و نمي دانستي
من به چه دلهره از باغچه ي همسايه سيب را دزديدم
باغبان از پي من تند دويد
سيب را دست تو ديد
غضب آلوده به من كرد نگاه
سيب دندان زده از دست تو افتاد به خاك
و تو رفتي و هنوز
سال هاست كه در گوش من آرام
خش خش گام تو تكراركنان مي دهد آزارم
ومن انديشه كنان غرق اين پندارم
كه چرا؟!
خانه ي كوچك ما سيب نداشت…
مي دونم تكراريه… ولي هر وقت كه اين متن رو مي خونم يه بغض عجيبي همه وجودم رو مي گيره…!!
می 12th, 2008 at 10:07 ق.ظ
شعرهايم همه از آن توست
چه بخواهي ، چه نخواهي
شكوه هايم را براي تو مي نويسم
چه بخواني ، چه نخواني
ورد زبانم همواره نام تو جاريست
چه بداني ، چه نداني
و هنوز به انتظارت نشسته ام
چه بيايي ، چه نيايي
می 12th, 2008 at 11:12 ق.ظ
ایمان شیراز
اولا که قرار بود مثال بیاوری نه کلی گویی کنی . کجا اسراییل مانند احمدی نژاد ایران را تهدید به حذف کرده یه دونه نمونه بیار . اگه هم جاهایی اسراییل ایران رو تهدید کرده فقط در جواب اقایونه که هی پا روی دمش می گذارند . وقتی اینها دارند دشمن اسراییل یعنی حزب الله و فلسطینی ها و حماس و بقیه دشمنان اسراییل را حمایت می کنند می دانی این یعنی چی ؟ یعنی اعلام جنگ .
راجع به شاه گفتی و وابستگیش !
تا حدی درست گفتی ولی یه سوال دارم اون وابستگی و باج دادن بهتر بود یا الان که به همه کشورهای دنیا داریم باج می دیم ؟ اونم کی گداگودوهاشون ! تازه بازم ازمون دفاع نمی کنن (قطعنامه های شورای امنیت مثال خوبی است ) الان شوروی و چین دارند ما را می چاپند خوب است ؟ زمان شاه وقتی لشگر اهواز مانور می داد ، تمام ارتش عراق اماده باش بود ! هیچ کشوری جرات تعرض به ایران را دنداشت . الان چی . یه اماراتی که خودش سی و اندی سال بیشتر تاریخ نداردو تازه به وجود امده برایمان شاخ شونه می کشد و ادعای ارضی دارد تازه جالب است اقایون بهشان باج هم می دهند . این عرب ها انوقت جرات نفس کشیدن نداشتند . الان انقد رجری شده اند که نه تنها قبولمان ندارند بلکه دنبال دارایی های ما هم هستند ، نمونه اش همین خلیج فارس و دعواهای مربوط به اسمش تازه جالب است اقایان برای این که خدای نکرده عرب ها با امریکا همراه نشوند باز هم از کیسه خلیفه می بخشند و اسم خلیج فارس را می خواهند بگذارند خلیج دوستی !!!! همین خط لوله های شمال که قرار بود از ایران رد شود غیر از اهمیت منطقه ای و سیاسی که داشت می توانست روزی 500 هزار دلار حداقل برای ایران درامد داشته باشد ، انوقت از طرف دیگری با زحمت خیلی بیشتر رفت . اقایون ککشان هم نگزید . همین کشور اذربایجان که تازه هم مستقل شده است برای ما دم دراورده و توی اب های ما چاه نفت حفر کرده و مدت هاست دارد نفت استخراج میکند و لی چون امریکا پشتش است اقایون جرات ندارند به او ، تو بگویند . این سروری است به نظر تو عزیز دلم ؟ زمان شاه ایرانی ها به 80 کشور دنیا بدون ویزا می رفتند الان از نظر رتبه ویزا تنها از افغانستان در دنیا بهتریم !!! کی دوره شاه زن های ایرانی رفتند دوبی و مایه خوش گذرانی اعراب شدند ؟ کی ؟
این سروری و استقلال است به نظر تو عزیز دلم ؟
راستی راجع به تقسیم خزر و سهم ایران از آن دیگه چیزی نگفتی عزیز دل خوش غیرت “حزب الله دوست” من !!!!
می 12th, 2008 at 2:40 ب.ظ
زنده باد حزب الله ! زنده باد سید حسن نصرالله !
مرگ بر اعراب جاهل وضد ایرانی !
می 12th, 2008 at 2:44 ب.ظ
اینجاش خیلی جالبه دقت کنید دوستان::::
{{{{{ عامل اصلی این درگیری ها مصوبه دولت لبنان بود که خواستار برچیده شدن شبکه داخلی مخابراتی حزب الله شده بود . شبکه ای که قرار بود با کمک فنی ایران در این کشور توسعه بیابد . اما حزب الله نزدیک شدن دولت به شبکه مخابراتی را خط قرمز خود اعلام کرد . درگیری ها در روز اول ۷ کشته به جا گذاشت . اما تا به حال کشته شدن ۱۴ نفر تایید شده است .)))))))
دولت لبنان خواستار برچیده شدن سیستم مخابرات و… بوده
حزب الله قاط زده
تازه دستپخت داخلی هم عنوان شده
ببینم ما مگه تو کار دولتها هم دخالت می کردیم که این دومیش باشه
نه آقا جان تهمته من مطمئنم
والا ایران عمرا کاری به کار دولتها داشته باشه و هرچقدر هم با تشکلهای مختلف رفیق باشه عمرنات پتاسیم تو کار دولتها دخالت کنه
حتی تو کار دولت لبنان که رفیق فابریک خودمون هستند
نه آقا ممکن نیست
کشور ما و سیاست خارجی ما و همچین تهمتهای؟؟؟
اصلا اصلا
ابدا
به به
به به
چه میکنه این اینترنت!!!
قابل توجه صدا و سیما
و دیگر هیچ
می 12th, 2008 at 2:53 ب.ظ
گاهي مثل باران بايد باريد زندگي بخشيد طراوت داد
و رفت ………….
می 12th, 2008 at 2:54 ب.ظ
به با ز دو نفر افتادن به جونه هم کیان خیابون اون سوالی که مطرح کردی یه گزینه ی هیچکدام مذاشتی مردم از خنده خیلی با حال بود
می 12th, 2008 at 10:24 ب.ظ
در جواب صبا
گفته بودی که اسراییل کی ایران رو تهدید کرده.واقعا این سوالت کمی خنده داره
اخه کسی که فقط یه کم به مسایل منطقه اشنا باشه خیلی راحت می تونه بفهمه که
اسراییل ایران رو مهمترین دشمن خودش در منطقه می دونه و حتی یکی از علل
حملات اسراییل به حزب الله هموار کردن راه رسیدن به ایران بوده.نمونه بارز و اخرش هم 7 اوریل که
“بنیامین بن الیزر”وزیر زیر ساخت های اسراییل طی سخنانی ایران را به نابودی تهدید کرد
وحتی سفیر ایران در سازمان ملل طی نامه ای مراتب اعتراض ایران به این سخنان را اعلام کرد
این هم بخشی از نامه سفیر ایران به دبیر کل سازمان ملل:” مايلم به اطلاع شما برسانم كه رژيم
اسرائيل به تهديدات گستاخانه خود عليه ملت ايران ادامه داده و در اين رابطه و به عنوان نماد
ديگري از ماهيت تروريستي، تجاوزگرانه و جنايتكارانه رژيم مزبور وزير امور زيرساختهاي
اين رژيم در روز 7 آوريل طي اظهاراتي كه نقض آشكار اصول اوليه حقوق بينالملل و مفاد بنيادين
منشور ملل متحد است تهديد كرد كه اين رژيم ملت ايران را از بين خواهد برد”
بعد هم گفتی که حمایت ایران از حزب الله به منزله ی اعلام جنگ با اسراییل.پس خوبه بدونی
که اسراییل و متحدانش 25 سال پیش با حمایت کامل(حمایت نظامی و مالی) از عراق در جنگ
ایران وعراق جنگ با ایران را شروع کردند.
در مورد وضع خوبه ایرانیان و قدرت نظامی ایران در زمان شاه گفتی.واقعا از این حرفتم خنده داره
در مورد وضع نظامی ایران در زمان پهلوی:
من نمی دونم اطلاعاتت در مورد تاریخ چه قدره اما بد نیست بدونی قدرت نظامیی که تو ازش
با اقتدار حرف می زنی در در زمان رضا شاه پدر محمد رضا که خودش فردی نظامی بود
تاسیس شد و رضا شاه قسمت هنگفتی از درامد دولت رو بهش اختصاص داد و تشکیل ان را
یکی از خدمات بزرگ و بی نظیر خود می دانست در جریان جنگ جهانی دوم بدست متفقین
در عرض 1 ماه ازهم گسسته شد و ایران به وسیله انگلیس و شوروی به اشغال درامد
و پوچالی بودن ابهت ارتش ایران یکبار دیگر اشکار شد
در مورد سروری ایرانیان در زمان شاه گفتی من فقط در این مورد همین رو می گم که امریکاییهای
ساکن در ایران در زمان شاه از دولت ایران پولی به عنوان حق توحشی گری می گرفتن.و پدران و
مادران ما رو وحشی می دونستن وجالب این جاست که دولت ایران هم این رو قبول داشت
در مورد اسم خلیج فارس هم باید بگم هروقت ایران رسما اعلام کرد که حاضره اسم خلیج فارس رو
عوض کنه اون موقع شما اظهارنظر کنید
واقعا عجیبه که شما بی عفتی بعضی از ایرانیان رو در کشورهای عربی به دولت نسبت می دین.
اگر هم می خواین بگید علتش فقره که باید بگم در زمان شاه فقر در بین مردم ایران بیداد می کرده.
در مورد تقسیم دریای خزر هم باید بگم که ایران بر طبق قوانین بین المللی حداکثر 20 درصد ابهای خزر
را می تواند در اختیار بگیرد و تا کنون هم بر این حق خود پافشاری نموده و زیر بار 12 درصد نرفته.
حال سوال من از شما اینه که اسراییل به چه حقی هر روز لبنان سوریه ایران وکلا کشورهایی که که
باهاش همراه نباشه رو تهدید به حمله نظامی میکنه؟
فقط نگین که چون اونا هم تهدید می کنن که خندم می گیره.چون همه می دونن که لا اقل سوریه حتی
توان مقابله رو هم نداره
در ضمن اسراییلی ها به چه حقی 50سال فلسطینی ها رو از شهر و کشورشون بیرون می کنه؟
در ضمن در مورد هلوکاست: هلوکاست اگه درست باشه که نیست تاوانشو المانی ها باید بدن یا
فلسطینی ها عزیز دل”اسراییل دوست”من؟
می 13th, 2008 at 12:30 ق.ظ
هی لی لی گوگولو این آفای بی ربت و نامفهوم رو واسه کی میزاری
جواب ندی معلومه شکستو پذیرفتی
راسی ایمان دیدی پاچه ی شما رو هم گرفت این تو خونشه خانم 60چی
amin شمال خیلی عالیه
چه ببینی چه نبینی
می 13th, 2008 at 1:02 ق.ظ
آقا کیان اینجا جاش نیست…من تو چت رومم…
میخوای ادامه بدی بیا اونجا…
http://sport.7tir.com
می 13th, 2008 at 1:16 ق.ظ
اقا کیان ما تو چت رومیم
بیا اونجا
می 13th, 2008 at 2:00 ق.ظ
آآآآآآآآآآهههههههههههههای لی لی
می 13th, 2008 at 3:05 ق.ظ
حامد: 81.12.54.6
امیدوارم یه روزی صهیونیستا خونتو سرت خراب کنند تا سنگشونو به سینه نزنی دیگه. امیدوارم آوارت کنند تا سنگشو به سینه نزنی . امیدوارم با نخست وزیر جلادشون که به درک واصل شد (شارون) محشور بشی. مرگ بر اسراییل و پایه گذاران این رژیم جعلی.مرگ بر حامیان این رژیم. درود بر حزب ا….
می 13th, 2008 at 9:23 ق.ظ
چشمها را بايد شست نوع ديگر نگريست …
زندگي حس قريبي ست كه يك مرغ مهاجر دارد
می 13th, 2008 at 10:42 ق.ظ
ایمان شیراز
تو که همه اش خنده ات گرفت ، البته تعجبی هم نیست ، چون کسانی که عمیق فکر نمی کنن معمولا” اینجورین!!!!!!!
اولا” که بازم طفره رفتی مثل اینکه جواب های قبلی من رو نخوندی ، تو مثل اکثر ماها که توی فرهنگمونه که فقط تعصب داشته باشیم ، حرف های منو می خونی تا بهش جواب بدی ، قصد نداری گوش کنی ببینی چی می گم برا همینم بهش فکر نمی کنی. در زمان شاه ایران و اسراییل با هم خوب بودند سیاست های اقایون و دشمنی هاشون باعث این مسیله شد و حتما اون سخن معروف اقای خمینی رو در اوایل انقلاب راجع به حذف اسراییل شنیدی ! حتما” سخن جدیدتر احمدی نژاد جونت رو هم شنیدی که گفته اونو از روی نقشه حذف می کنم !!! نکنه می خواستی وقتی احمدی نزاد اونو بهش می گه ، وزیره هم ناز و نوازش جوابشو بده !!!! جواب های هویه ! چو دشنام گویی دعا نشنوی ! تازه همین که اسراییل نمی اد به مخالف های ایران مثل مجاهدین خلق کمک کنه جای شکرش باقیه ، چون اقایون این کار رو خیلی محکم دارن میکنن!!!مقدار اشناییت رو هم با مسایل منطقه فهمیدم !!!!
ببین عزیزکن معلومه توی کتاب های درسیت خیلی شستشوی مغزیت دادن و تو هم باور کردی که قدرت شاه رو با زمان جنگ متفقین و باباش مقایسه می کنی !!!! اول یه خورده تاریخ بخون متوجه می شی ، نمی خوای از چندتا از این سن و سال دارها بپرس تا متوجه بشی توی منطقه نظیر نداشت ! حداقلش این بود که این عراق زپرتی جرات نمی کرد بهش حمله کنه !!!
راجع به حق توحش گفتی اولا” که حق توحش مربوط به قبل از شاهه و زمان قاجارهم چیزی شبیه این بوده و ربطی به شاه نداره ! بعدا” هم اینکه اگه خودشون توی ایران حق توحش می گرفتند حداقل توی بیرون قبولمون داشتند الان چی که همون حقو می گیرند می گی نه برو از اونهایی که توی سفارت های خارجی (مانند انگلیس کار می کنند بپرس ولی عنوانش عوض شده است )و بیرونم قبولمون ندارند !!!!
در مورد اسم خلیج فارس ، دبیر امنیت ملی دولت عزیزتون پیشنهاد اسمو داده نه من ، منتهی از بسکه بهش اعتراض کردند، مسکوتش کرد !!! فقط اینو گفتن تا بدونی چه دولت غیرتمندی بالای سرت داری و ازش دفاعی می کنی !!!!
بله دوره شاه فقر بود ، ولی نباید الان رو با سی سال پیش شاه مقایسه کنی ، تو این سی سال می دونی چقدر کشورها پیشرفت کردند !! دیدی ؟ می دونی تمام دنیا وضعیت اقتصادیشون متحول شده ! (باز خنده ات نگیره !!!) ، می دونی اگه پول نفت این سی سال با این همه ادعایی که اقایون دارند اگر درست مصرف شده بود الان 50 درصد مردم زیرخط فقر نبودن !!! سی درصدشون زیرخط فقر خشن نبودن( یعنی مایحتاج اولیه شون رو هم نمی تونن تامین کنن ) !!! تازه شاه که ادعای اسلام و عدالت و. از این چیزها نداشت ، اقایون دارند .
در مورد تقسیم دریای خزر فرموده بودین. احتمالا” نمره جغرافیت باید خیلی پایین بوده باشه ، می دونی چرا چون فرق اب های ازاد و دریاچه رو نمی دونی و یا شایدم سر کلاس جغرافی هم داشتی می خندیدی !!!!! عزیز دلم اون 20 درصد برای ابهای غیرمحصوره ! برای همینم بوده که قبلا شوری و ایران اونو پنجاه پنجاه تقسیم کرده بودن ! یعنی اونا قوانین نمی دونستن و شما تازه کشفش کردی ، حیف اونوقت شما نبودی روشنشون کنی و از جهالت درشون بیاری !؟ تازه راجع به قرارداد ایران و شوروی که نمی تونی شک داشته باشی راجع به اون صحبت کن و حق 50 درصدی ایران ، پسرم . ضمنا” این رو بهت بگم تو کنفرانس اخر سران خزر اقایون تلویحا قبول کردند سهم ایران رو همون یازده درصد ، بازم برو یه خورده مطالعه کن فقط بندی که اقایون ازش دفاع کرده بودند و خواسته بوند به متن اضافه شه این بوده که کشورهای حوزه خزر از ابهاشون امنیت طرف های دیگه رو تامین کنند !!!!!! (اینم باج به خاطر ترس از امریکا که ممکنه بهشون حمله کنه )
راجع به تهدید اسراییل گفتی ، ببخشین ایران به چه حقی چپ و راست داره اونو تهدید میکنه چرا بینای مردمین و نابینای خود ! اگه اعراب با اسراییل مشکلی دارند مربوط به خودشونه به ما چه ربطی داره !
می دونی کلی از مقامات و افراد توی اسراییل از ایران رفتند و هنوزم ایران رو دوست دارند و می خواهند رابطه داشته باشند ، می دونی توی تشییع جنازه پاپ که خاتمی رفته بود نخست وزیرقبلی اسراییل که از یزد مهاجرت کرده اونجا با خاتمی با لهجه یزدی صحبت کرده بوده !!!!! چه علتی داره ما با هم دشمن باشیم و به خاطر هلوکاستی که اصلا هم مهم نیست بوده یا نبوده به هم بپریم ! مگه تمام مشکلاتمون حل شده و این مونده ! اصلا سوال اصلی من رو فراموش کردی پرسیده بودم چه دردی از ما رو دفاع از حزب الله دوا می کنه ؟ می دونی توی این خرابی اخر جنگ لبنان حزب الله به هر کسی خونه اش خراب شده بود 12 میلیون تومان داده بود به صورت علی الحساب تا بعدا که خونه ساخته شد پول وسایلش رو هم بده !!!! می دونی بعد از این که غرامتمون رو از عراق نگرفتن تازه رفتن بهش دو میلیارددلار وام درازمدت با بهره مفت دادن ! می دونی به سری لانکا پول دادن چون نمی تونه پس بده قبول کردن به جاش چایی وارد کنن و تو همین اوضاع کشاورزهای چای کار خودمون دارن لت و پار می شن ! اینا رو می خوام ببینم می دونی یا نه ، متوجه شدی یا داشتی می خندیدی متوجه نشدی ؟ می دونی هنوز توی بم 3000 کانکس وجود داره ! می دونستی تمام کمکی که به بمی ها کرده اند 5 میلیون بوده و تمام . می دونی وزیر اموزش پرورش گفته به خاطر کمبود بودجه امکان حذف مدارس کپری وجود نداره !!! ایا حقه که به حزب الله کمک کنیم توی این اوضاع ؟
گفتی ” اسراییل دوست” ،من کی گفتم اسراییل را دوست دارم ، بگو ! از همان روش اقایانی که دوستدارشانی داری می روی هر کس مخالفتان حرف بزند و جلویش کم بیاورید یهودی و جاسوس و ضد انقلاب و بی دین و خیلی چیزهای دیگر است ، خوب چماقی پیدا کرده اید !! ضمنا” من از تو خیلی بیشتر وطنم رو دوست دارم و عرب زده و حزب الله دوست نیستم ولی تو غیرتمند چی که از کسانی دفاع می کنی که خاکت را به این راحتی می بخشند و فقط منابع خودشان برایشان مهم است و باعث خرابی این کشور و ذلتش شده اند !!!!
می 13th, 2008 at 11:50 ق.ظ
صبا خانم حرفات درست
ولی این یکی نظرم رو جلب کرد
ایول خانمی راسش ما یه صبا خانم تو کلاسمونه اسم صبا رو لکه دار کرده ولی شما … مرحبا
جدی میگم آفرین
بله دوره شاه فقر بود ، ولی نباید الان رو با سی سال پیش شاه مقایسه کنی ، تو این سی سال می دونی چقدر کشورها پیشرفت کردند !! دیدی ؟ می دونی تمام دنیا وضعیت اقتصادیشون متحول شده ! (باز خنده ات نگیره !!!) ، می دونی اگه پول نفت این سی سال با این همه ادعایی که اقایون دارند اگر درست مصرف شده بود الان ۵۰ درصد مردم زیرخط فقر نبودن !!! سی درصدشون زیرخط فقر خشن نبودن( یعنی مایحتاج اولیه شون رو هم نمی تونن تامین کنن ) !!! تازه شاه که ادعای اسلام و عدالت و. از این چیزها نداشت ، اقایون دارند .
می 13th, 2008 at 11:58 ق.ظ
ممنون کیان جان از محبتت
می 13th, 2008 at 12:57 ب.ظ
صبا 8 ب تو چترم می بینمت
فعلا
می 13th, 2008 at 4:36 ب.ظ
همدونی خاک بر سرت با اون حرف زدنت تو فعلا خ ا ی ه شیخو بمال شاید حاجت روا بشی گاگول
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
می 13th, 2008 at 7:27 ب.ظ
حامد: 81.12.54.6
فعلا که تویی داری خیلی مودبانه حرف میزنی و دایما دم از علایق خودت یعنی … و خ ا ی ه میزنی. ارزو می کنم یه خ ا ی ه بزرگ نصیبت شه تا شبا باهاش مشغول باشی.
می 13th, 2008 at 10:15 ب.ظ
صبا-تهران
صبا خانم من حرفای شما رو خوندم و ساعتها فکر کردم اما با نهایت تاسف دیدم که
شما صحبتهای من را شاید گذرا هم نخوانده باشید والا این گونه قضاوت نمی کردی.
در ادامه اشاره می کنم. من نمی دونم شما ایا واقعا مسلمون هستید یا نه. نمی خوام در مورد
دینت اظهار نظر کنم چون احتمالا بعدش متهم به توهینم می کنی
بله من سخن معروف رهبر کبیر انقلاب رو در مورد حذف اسراییل شنیدم.
اما سخن معروف تر رسول الله رو هم شنیدم که می فرماید:”اگر کسی صدای کمک
مسلمانی رو شنید و بی اعتنا گذشت مسلمان نیست” و حتم دارم که سخنان رهبری نشات
گرفته از همین سخن رسول الله و وجدان بیدار انسانهاست.من در نوشته های قبلی ام در
مورد ماهیت اشغالگری اسراییل گفتم و اظهار کرده بودم که:
به نظر شما این درسته که اسراییل هر کاری دلش می خواد تو منطقه انجام بده؟
“امروز به ما چه که اسراییل فلسطینی ها رو از کشورشون بیرون می کنه.
فردا به ما چه که اسراییل می خواد حزب الله را از بین ببره
پس فردا به ما چه که اسراییل کشورای عربی رو به زور با خودش هم عقیده می کنه
لابد بعدش هم به ما چه که ایران رو بگیره
اما شما هیچ گونه توجهی به این صحبتها نداشتی وشاید هم اصلا ان ها را نخواندی و انگونه
اظهار نظر نمودی.دوست عزیز چرا نمی خواهید بفهمید رژیمی که که با توسل به زور بوجود امده
و ماهیت کاملا اشغالگری داره را نمی توان به عنوان یک کشور پذیرفت و دست دوستی داد.
(نکنه این مطلب رو هم می خوای انکار کنی و بگی به خاطر شست وشوی مغزی من در ذهنم
بوجود امده) نه…. نه….. اشتباه نکن ما حاضر نیستیم با کشورهای صهیونیست به هر قیمتی
دوست باشیم.پس مسلمونی و اتحاد مسلونا چی میشه؟
درسته بعضی کشورای به ظاهر مسلمون دارن از امریکا و اسراییل حمایت می کنن. اما ما کشور
و مردمی نیستیم که به این راحتی دست از اسلام بر داریم و با امریکا و اسراییل همراه بشیم
در مورد تهدید مقامات ایران گفتی. مگه ایران به غیر از اسراییل (که وظیفه شرعی خودمون
می دونیم که نابود بشه)کشور دیگه ای رو هم تهدید کرده ولی داریم می بینیم که اسراییل و متحدان
غربی هر روز ایران. کره شمالی.لبنان و خیلی از کشورای دیگه رو تهدید می کنه و نه تنها تهدید
بلکه از بین می بره. ایا این حقه؟
در مورد قدرت نظامی ایران در زمان شاه گفتی.همانطور که قبلا گفتم این ارتش در زمان رضاشاه
تشکیل شد ودر زمان محمد رضا این ارتش با کمک کامل امریکا به قدرت اول منطقه تبدیل شد
و تمام تسلیحات نظامی ساخت امریکا و فرماندهان ارشد ارتش نیز امریکایی بودن و در اصل امریکا
ایران را به پایگاه نظامی خود تبدیل کرده بود. در حقیقت ایران در این ارتش هیچ کاره بود و فقط
اسمش را یدک می کشید.اما در حال حاضرکه ارتش ایران باوجود تحریم های فراوان به قدرت
اول منطقه تبدیل شده تمامی بدنه این ارتش بومیست و دشمنان را انگشت به دهان کرده.
در مورد حمله عراق هم باید بگم واقعا از شما که این قدر ادعای دانشتان می شود بعید است که
بگویید حمله عراق به ایران.این حمله عراق به ایران نبود این حمله ی قدرت های دنیا بود.
این تهاجم ازسوی عراق که از یک طرف کمک تسلیحاتی دنیای غرب(امریکا.. المان..و…..)
و از طرف دیگر کمک های مالی اعراب را داشت.تنها حمله ی عراق به ایران نبود./اما باز هم
این کمک ها نتوانست ذره ای در اراده ی ارتش نو پای ایران خللی ایجاد و همان طور که همگان
میدانند صدام با این که قدرت های بزرگی را از ابتدای جنگ در کنار خود می دید و خود اغازگر
جنگ بود اما مجبور به پیشنهاد اتش بس درسازمان ملل ( با واسطه) گردید .
در مورد حق توحش هم باید بدونی که امریکاییها تا سال 56 از دولت ایران این حق رو می گرفتن.
راستی در مورد حق مصونیت امریکاییها در ایران که با بیداد گری خمینی کبیر لغو شد چی داری بگی.
ایا واقعا این درسته که اگر یک امریکایی مرجع تقلید ما رو می کشت ما حق محاکمه اون رو نداشتیم؟
جواب اون 2 تا سوال قبلی من رو هم که ندادی که گفته بودم :اسراییلی ها به چه حقی ۵۰سال
فلسطینی ها رو از شهر و کشورشون بیرون می کنه؟در ضمن در مورد هلوکاست: هلوکاست اگه
درست باشه که نیست تاوانشو المانی ها باید بدن یافلسطینی ها عزیز دل”غرب دوست”من؟
در مورد وضعیت اقتصادی من قبول دارم که مشکلات زیادی داریم . اما پیشرفت های ایران در
زمینه نظامی و علمی رو که واقعا در این چند سال بی نظیر بوده رو نباید ازش براحتی گذشت
در مورد هلوکاست هم باید بگم :جالبه برای شما مهم نیست که واقعه ای رو الکی و بدن هیچ سندی
درست می کنند و مردم بیگناه یک کشور رو از شهر و وطنشون بیرون می کنند ولی برا شما مهمه
که تو لبنان بههر کی خونه اش خراب شده 12 میلیون کمک کردن. واقعه ای که تاریخ نویسان خودشون هم قبول ندارن .
کمی روی حرفام فکرکن و زود نظر نده ای هم وطن
می 14th, 2008 at 3:00 ب.ظ
ویکی جان فکر کنم واسه خندیدن ایینه بیشتر به درد تو بخوره.
شوخی کردم……..
می 14th, 2008 at 7:12 ب.ظ
ایمان شیراز:
اما پیشرفت های ایران در
زمینه نظامی و علمی رو که واقعا در این چند سال بی نظیر بوده رو نباید ازش براحتی گذشت
——————————–
انگار اگه به جای آقایون هنوز شاه حکومت میکرد وضعیت با سال ۵۷ فرق نمیکرد!!به هر حال خرید فناوری از روسیه هزینهاش کمتر از خرید فناوری از آمریکا نیست.(در ایران تساوی زیر برقرار است:
پیشرفت=خرید فناوری از دیگر کشورها)
در مورد اسرايیل:
اسرايیل تفیست بر صورت بشر مدعی تمدن امروز.دولتی که علنا اعضای حماس و حزبالله رو به ترور تهدید میکنه(توجه کنید بدون اینکه خجالت بکشه دقیقا نفظ ترور رو به کار میبره.)و هر چه قدر که دلش بخواد آدم میکشه از سوی دولتای مدعی حقوق بشر حمایت میشه.
می 14th, 2008 at 7:59 ب.ظ
منظورم لفظ بود…
می 15th, 2008 at 12:10 ق.ظ
ایمان خان از شیراز. واقعا خوشحالام که داری با منطق صحبت میکنی. حامد: 81.12.54.6 کجایی دیگه پیدات نیست.
می 15th, 2008 at 12:32 ق.ظ
همدون.همدانی
عزیزم خیلی وقته که ادما راه منطق رو پیش گرفتن
ولی بعضیا………..
منم از حمایتت تشکر می کنم
می 15th, 2008 at 12:38 ق.ظ
Anonymous
در مورد اینکه اگه به جای اقایون شاه مملکت داری می کرد اونوقت ما مثل سال 57 نمی موندیم باید بگم:
منم موافقم که مثل سال 57 نمی موندیم. اما پیشرفت هایی که ایران تو چند سال اخیر تو زمینه های نظامی و علمی داشته کمتر کشوری داشته.و ما را توی دنیا خیلی بالاتر کشونده/
می 15th, 2008 at 12:41 ق.ظ
صبای عزیز
همچنان مشتاقانه منتظر نظراتت هستم تا اگه احیانا هنوز سوء تفاهمی هست اون رو حل وفصل کنیم
می 15th, 2008 at 8:26 ب.ظ
ایمان خان
اولا” ممنون که فکر کردی و این نقطه شروع یک بحث خوب و منطقی است هر چند ممکن است نتایج درستی هم نگرفته باشی !
قبل از هر چیز دو اصل را راجع به طرز تفکر خودم بهت بگم اونم اینه که اولا” از اسراییل خوشم نمی اد ولی مشکلات بین اسراییل و ایران را از طرف ایران می دانم ! و دوم هم این که از شاه هم خوشم نمی اد ولی به نظر من شاه از این رژیم خیلی بهتر بود (به صورت نسبی ) و دلیل اصلی خوش نیاندن من اینست که کارهای او باعث به وجود امدن چنین وضعیتی شد و در عین حال نقطه ضعف های دیگری هم داشت که شاید کاپیتولاسیون یکی از انها باشد خودم بیشتر از تو می توانم ضعف هایش را لیست کنم ولی مطمین باش نقطه ضعف این اقایان بیشتر است و الان وضعیت ما از زمان شاه خیلی بدتر !
یه قرار . من تمام سوالهاتو جواب می دم توهم به همه سوالات منو جواب بده ! خوب ؟
اول سوال های تو .
کلی راجع به اسراییل و خطراتش برای ایران گفتی و اخرش هم گفتی مسلمونی و اتحاد مسلونا چی میشه؟
اولا که جواب همه سوال هایت در پاسخ های قبلی من هست ! باز تکرار می کنم ! اسراییل با ما کاری نداشته است . سیاست های اقایان باعث دعواشده است . به ما چه مربوط است که به زور به وجود امده یا بدون زور ، مگر هلوکاست به ما چه ربطی دارد ! یکی یکی دیگر را کشته یا نکشته به ما چه مربوط است ؟ چرا ما به اونها می پریم !چرا هزینه می کنیم ؟ مگر وکیلی و وصی فلسطینیم ، مگر همین ها نبودند که سر صدام عذاداری کردند (برو توی بازتاب خبرش را می بینی )؟؟؟؟ ! مگر همین ها نبودند که بمباران تهران را تایید می کردند ؟ مگر خودمان مشکل نداریم . مگر همه وظایف دیگرمان را انجام داده ایم و فقط این یکی مانده ؟ هنر کنیم گلیم خود را از اب بکشیم ! متوجه شدی یا باز بعدا می پرسی !! چرا فکر می کنید مرکز ثقل تفکر دنیایید ؟ چرا فکر می کنید هیچ کس بهتر از شماها فکر نمی کند ؟ در کجای دنیا مسلمان ها مثل شمایند و همه هستی و نیست خود را به پای دیگران می گذارند ؟ چرا کاسه داغتر ازآشید ؟ یک کشور موفق مسلمان را مثال بزن که مثل شماها باشد !!! ما وقتی در داخل کشورمان اتحاد نداریم ، اتحاد مسلمانان بخورد توی سرمان !!
راجع به این که ایران جایی را تهدید نکرده پرسیدی .
خوب این به این خاطر است که جراتش را ندارد !!!! می گی نه ! یادته سر ملوان های انگلیسی ، انگلستان سه روز مهلت برای ازادی انها داد ، و اینها 24 ساعته انها را با تشریفات ازاد کردند ؟ یادت می اید ؟
می دانستی سر همین جنگی که اواخر جنگ ایران و عراق در خلیج فارس بین ایران و امریکا شد سه تا ناو ایران لت و پار شد و یکی از اونها غرق شد و تقریبا” یک چهارم نیروی دریایی ایران بود ! دو تا سکومون رااتش زدند ! و فقط تونستیم یک هلیکوپترش رو بندازیم !
می دانی چرا به اذربایجان چیزی نمی گوییم ، چون دشمن بزرگی داریم و ازش می ترسیم و باید به همه باج بدهیم تا اون بهانه پیدا نکند ! در خلیج فارس و اسمش هم این باج دهی را می بینی !!! . روشن شدی پسرم ! اینهایی هم که به اسراییل می گوییم از جرات نیست حرف است و عملی توش نیست ، از لجبازی و بچه بازی است !
راجع به حق توحش و کاپیتولاسون پرسیدی . که در بالا گفتم اصلا من از شاه طرفداری نمی کنم ، اگه کارهای شاه نبود که اینها سرکار نبودند و پدر ما را در نمی اوردند ! ولی این را محکم می گویم نسبت به حالا وضع خیلی بهتر بود .
چندتا برایت مثال می اورم .
می دانستی اکثر طرح های فعلی سد و نیروگاه در زمان شاه تهیه شده است و الان دارد اجرا می شود ؟ (از کسانی که در وزارت نیرو هستند می توانی سوال کنی )
می دانستی قرار بود فرودگاه امام در سال 57 تاسیس شود و محل توزیع و سرویس هواپیماهای منطقه شود و کلی درامد سالیانه داشته باشد ولی به خاطر انقلاب به تعویق افتاد و هنوزم نصفه نیمه راه اندازی شده است و جایش را فرودگاه دوبی گرفته است ؟
می دانستی در زمان شاه طرح راه اندازی 4 نیروگاه هسته ای را داشته و بوشهر قرار بوده همان سال ها راه بیفتد ؟ ولی هنوزم راه نیفتاده است ؟
می دانستی قرار بوده کیش همان نقشی را بازی کند که الان دوبی بازی می کند و زیرساختهایش هم فراهم شده بوده ولی به خاطر انقلاب جایمان را دوبی گرفته و بهتر است بپرسی پیشرفت دوبی از انقلاب ایران یعنی سی سال پیش شروع شده است وگرنه انجا حتی بیابان خوبی هم ندارد ! . می دانستی دوبی با این که یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت است درامد نفتیش 3 درصد کل درامد سالانه اش است (مانند ما که 80 درصدش است !!!! ) و ین همه از همان طرح اولیه کیش امده است !
می دانستی در زمان شاه رتبه ایران از نظر وضعیتی یک پله پایین تر از کره جنوبی و همسان با ترکیه بوده است ؟ می دانی الان انها کجا هستند ؟ می دانی فقط ال سی دی های سامسونگ و ال جی کره سالی بیست سی میلیارد دلار سود دارند ؟ تقریبا نصف الانی که درامد نفتی ما سر به فلک کشیده ؟ راجع به کره چیزی نمی گویم چون نیاز به گفتن نیست ولی می دانستی درامد صادرات ترکیه (که در واقع غیر نفتی است چون ترکیه نفت ندارد 160 میلیارد دلار بود پارسال ؟) می دانی درامد ما از صادرات نفتی پارسال که زیاد شد انهم بیشترش به خاطر صادرات غیر مستقیم نفت (یعنی مواد پتروشیمی ) بود ، حدود 12 میلیارد شده است ؟؟؟ لطفا به این سوال به طور خاص جواب بده تا جایگاه یپشرفت این سی ساله را بدانم از نظر تو چیست و نسبت به کره و ترکیه کجاییم و کجا بودیم ؟ و چرا ؟
راجع به قدرت فعلی نیروی نظامی در منطقه گفتی ! ببخشین مورچه چیه که کله پاچش باشه !!! منطقه چیه که قدرتمند توش باشه ! یه سری کشورهای عرب راحت خور و راحت طلب و یه سری کشور جنگ زده بدبخت!!!! و یه سری تازه استقلال یافته ! تازه اونم ادعای خود شماهاست کی اندازه گرفته و ثابت کرده ؟ تازه اگه هم باشه چه فایده ، این همه خرج کرده اند ولی مردممان گرسنه اند ! ولی مردممان بدبختند ! ایا کشاورزی و صنعت اولویت داشت یا مباحث نظامی در یک کشور صلح طلب! بدبخت بیچاره !
راجع به جنگ گفتی و نکته جالبی در صحبت هایت بود که معلوم می شود متاسفانه حتی اتفاقی که در سال 67 افتاده را هم دقیقا نمیدانی چه برسد به قبل ترها را . ببینم این عراق بود که قطع نامه را قبول کرد یا ایران ؟ برو حداقل از اون یه خورده بزرگترهات بپرس بهت می گن !
در بدو ابلاغ قطعنامه عراق ان را قبول کرد منتهی ایران ان را قبول نکرد چون می گفت جنگ جنگ تا پیروزی ! ولی بعد که جنگ مغلوبه شد و ایران ضعیف شد و نزدیک بود شکست بخورد مجبور شد قطع نامه را قبول کند و اگر این چنین بود که تو گفتی پس نوشیدن جام زهر چیست ؟؟ایا معنیش مجبور شدن به انجام یک عمل بدون میل باطنی نیست ؟ ببخشید مجبورم این جمله را بگویم (خودت را گول می زنی ؟) جالبست بدانی در زمانی که ایران بعد از عراق ان را قبول کرد در عراق جشن پیروزی گرفتند چون ایران مجبور به کاری شد که اصلا باب میلش نبود . می دانستی در همان زمان عراق با شدت به ایران حمله کرد و نزدیک بود دوباره خرمشهر و ابادان را بگیرد ؟ یا بازهم اینها خبر نداری ؟ مرصاد را که حتما شنیده ای ان هم جز همان حملات بود ! یه خورده فکر کن بعد بگو قوی بودیم و حساب عراق و همه دنیا را رسیدیم (البته این مسیله به معنای نفی زحمات کسانی که در این راه جنگیدند نیست ولی نکته ای که هست این است که بعد از فتح خرمشهر می توانستیم با اقایی جنگ را تمام کرده و غرامت را بگیریم ، این کار را نکردیم تا با اجبار قطع نامه را قبول کردیم !!! و غرامت هم که گرفتیم !! اینم از سیاست اقایون ) .
درمورد حق اسراییل برای بیرون کردن مردم گفتی و هلوکاست ، من هم برای چندمین بار می گویم به ما ربطی ندارد ، هنوز خودمان پر از مشکلیم ! اول مشکلات خودمان را حل کنیم بعد برویم سراغ همسایه شش کوچه اونورتر !
راجع به پیشرفت های ایران گفتی در زمینه علمی ونظامی ! می شه بگی کجا اینا رو خوندی یا بهت گفته شده !!!! می دونی توی 500 دانشگاه اول دنیا هیچ دانشگاهی از ایران وجود نداره !!!! می شه بگی جایگاه پیشرفت علمی کجاست ؟ چرا هر چی بهت می گن باور می کنی ؟ کو اون دانشمندان ! همه شون که می رند خارج . برو ببین فوق لیسانس های شریف10 تایی یکیشون نمی مونند !!! کجای کاری عزیز ! راجع به نظامی و پیشرفتهاش گفتی ، خوب ببشین وقتی همه پول مملکت برای همین چیزها می رود باید هم پیشرفت کند اگه برای کاشتن خار هم اینقدر خرج کرده بودیم تا حالا کلی درامد و پیشرفت داشتیم توی خارکاری !!!
حالا نوبت توست که سوال های من رو جواب بدهی (لطفا جا نینداز !)
1 – ایا از نظر شما در داخل مسلمان نیازمند کمک نداریم ؟
2 – ایا الان این سی درصد مردمی که در زیر خط فقر مطلقند ، نیاز به کمک ندارند که مایحتاجشان اولیه اشان حتی تامین نمی شود ؟
3- ایا همه کارهایمان در داخل درست است و همه مردمان از نظر شما رفاه دارند و فقط مانده کمک به برادران مسلمان در لبنان و فلسطین و بورکینافاسو و افغانستان و سودان و …. ؟
4- ایا شنیده ای که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ؟
5- ایا شنیده ای که 50 درصد مردم حداقل زیر خط فقرند ؟
6- ایا تو که اینقدر سنگ مسلمانان همه دنیا را به سینه می زنی یکدم به مردم خودت فکر کرده ای ؟
7- ایا این درست است ه به خانه های خراب شده در لبنان 12 میلیون علی الحساب بدهند و بعدا” خرج وسایلشان و در بم 5 میلیون فقط و نوز 3000 کانکس داشته باشیم ؟
8- ایا از نظر تو بمی ها مسلمان و نیازمند کمک نیستند ؟ ایا حقشان نیست ؟
9-ایا به نظر تو وضع ما اینقدر خوب هست که به مسلمانان دیگر کشورها کمک کنیم ؟
10- ایا فکر نمی کنی این همه فحشا و بدختی وطلاق خیلیش به خاطر همین فقر باشد ؟ تو که اعتقاد به دین داری فکر نمی کنی فردا که پای حساب بیاید تو هم که طرفداریشان را می کنی ، مقصری ؟
11- راجع به حق 11 درصدی ایران از خزر چه نظری داری ؟ و قطعنام قبلی که 50 درصد بوده است ؟ (جندبار بحث شده است ولی هر بار اطلاعات غلط دادی و اخرش هم مسکوتش کردی !)
12-تو که به سخن پیامبر اینقدر توجه داری مگر ایشان نگفته اند مسلمان نیستی اگر همسایه ات گرسنه باشد ؟ مطمینی هیچ کدام از همسایه هایت محتاج نیستند ؟ و مایحتاشان را دارند ؟ اونوقت به فکر فلسطینی ! (راستی توی اوایل صحبتهات که توی همین بالاترهای این خبر هم هست گفته بودی اعراب دیگه برات مهم نیستند فقط حزب الله ، دوباره چی شد یادت رفت !) نقل از بالا “”"اولا من اصلا از عموم عرب ها حمایت نمی کنم مخصوصا عربستان چون حتم دارم که اونا کاملا با اسراییل هستن.من از حزب الله لبنان حمایت می کنم که اجازه نمی ده اسراییل هر کاری دلش می خواد تومنطقه انجام بده. “”"
13- ببینم ایا سخن پیامبر که نقل کردی راجع به داخل کشور صادق نیست و برای فلسطینه فقط ؟ ایا اون 400 نفر نخبه ای که توی خوابگاه شبانه، اونجوروحشیانه کتک خوردند و یکیشان کور شد و یکیشان مرد و اخر با یک جریمه دزدی ریش تراش تمام شد ، مسلمان نبودند ؟ فقط فلسطینی ها مسلمانند ؟ خوش غیرت من ! ایا اون خبرنگار تبعه کانادای ایرانی که توی زندان کشته شد و زود خاکش کردند یعنی زهرا کاظمی (حتی می گفتن به وی که پنجاه و خورده ای هم سن داشت تجاوز شده) مسلمان نبود و محتاج غیرتمندی شما ؟
راستی برای زنگ تفریح یه پیوند برات گذاشتم برو کیفشو بکن :
http://takzarb.com/link.php?url=http://www.salamrafigh.blogfa.com/post-48.aspx
می 16th, 2008 at 1:51 ق.ظ
صبا-تهران: 85.198.17.177
تو دیگه چی میگیا؟؟؟؟؟؟ تو رو چه به این حرفاا؟؟؟ فقط این کم مونده بود که تو از اسراییل حمایت کنی.
تو بهتره بری با عروسکت بازی کنی. یه خرده هم به جای طرفداری از اسراییل برو اداب شوهر داری یاد بگیر. فردا پیش اون از این حرفا بزنیو بلبل زبونی کنی با اردنگی میندازدت بیرون. عجباااااااااااااا. اینم اومده واسه ما سیاستمدار شده.
انقد بدم میاد از این دختره
می 16th, 2008 at 4:07 ق.ظ
سلام
یکی نیست بگه اگر ایران و حزب الله نبودند که الان لبنانی نبود .
سینیوره آشغال مگه مهمات اسراییل را تو جنگ ۳۳ روزه آمریکا نمی داد ؟ مگه مجوز حمله به قانا را رایس صادر نکرد ؟ باز هم برو طرف آمریکا را بگیر . لعنت خدا بر هر چه آدم فروش بی وجدان کافره
می 16th, 2008 at 11:09 ق.ظ
همدون – همدونی
اولا” برو حرف زدن یاد بگیر .
دوما” چیه عزیزم ، کم اوردی ، منطقشو نداری ؟ بیچاره شدی ؟ داری از فشار خفه می شی ؟
نمی تونی جوابم رو بدی ؟ اذیت شدی ؟ بمیرم برات !
همه تون همینین ، منطق که ندارین فقط بحث فشار و زور و تهدید رو خوب بلدین ! دلم براتون می سوزه اخه پایه های چیزی که ازش طرفداری می کنین اینقدر سسته که همه اش کم می ارین !
درکت می کنم !
می خواستم بهت بگم اگه حرف نزنی کسی بهت نمی گه مردی !
می 16th, 2008 at 11:11 ق.ظ
نوید تهران
اخه اکه لبنان نبود چی می شد ؟ اسمون زمین می اومد ؟
لعنت خدا بر هر چی احمق و نون به نرخ روزخور و وطن فروشه !
می 16th, 2008 at 11:34 ق.ظ
همدون همدونی
راستی صبر کن جواب اخرم از نظارت بیرون بیاد بیشتر اتیش می گیری و بیشترم از من بدت می اد ؟؟؟!!!!!!
می 17th, 2008 at 1:15 ق.ظ
در جواب صبا
صبا خانم سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه و در صحت کامل بتونید
این نظرات رو بخونید.فکر نمی کنم اینقدر سنتون بالا باشه که من رو
پسرم خطاب کردید والبته فکر هم نمی کنم تا حالا به شما توهینی کرده
باشم که شما من رو بدبخت بیچاره خطاب کردید.ولی عیب نداره به قول
شاعر هر چه از جانب دوست رسد نیکوست وبه قول ما هر چه از
جانب هم وطنی رسد نیکوست/واما بعد….
اول اینکه شما در اوایل صحبتهاتون که در جواب سوالای من بود 28 سوال
پرسیدین.و تمام سوالای من رو با سوال جواب دادین. در حالی که اینگونه
جواب دادن به سوالات از نظر اخلاقی درست نیست وباید بگم که من به تمام
این ترفندها اشنایی دارم.اما ترجیح میدم کاملا در نظراتم اینگونه مسائل رو
رعایت کنم
گفته بودی که از اسراییل خوشت نمی اد باید بگم دوست عزیزبا
اون تاریخی که اسراییل داره و اون ظلم هایی که در حق مردم دنیا کرده
واقعا اگه کسی از این رژیم خوشش بیاد باید به انسانیت این شخص شک
کرد(چون نوع خلقت انسان بگونه ایست که:همه ی انسان ها عدالت طلب
هستند واز ظالم بیزار)پس تنها این خوش نیامدن شما کافی نیست وباید از
این رژیم نفرت داشت.گفته بودی اسراییل با ایران کاری نداشته وتمام
مشکلات ما با این رژیم نشات گرفته از سیاست اقایون.باید بگم مگه
اسراییل با کشتن 60 ساله ی هم دینی های ما باید کار دیگه ای هم
بکنه تا ما باهاش در بیفتیم.تو فقط یک لحظه تصور کن ایران یه تعداد
یهودی رو به یه بهونه ای قتل عام کنه(شبیه کار اسراییلی ها با فلسطینی ها)
اونوقت اسراییل با ما چی کار می کنه؟مگه حضرت پیامبر(ص) نفرمودن که
که:تمام مسلونا با هم برادرن./پس اونا دارن تو فلسطین برادر دینی ما رو
می کشن.حالا روسای اونا (محمود عباس و…)هر کاری کرده باشن.این
که روسای اونا در زمان جنگ از ما حمایت نکردن بازم حکمه کمک به
برادر دینیمون رو خدشه دار نمی کنه.
در مورد ملوانان ایرانی هم باید بگم که اونا 24 ساعت در ایران نموندن بلکه
13 روز مهمون ما بودن و ایران هم هیچ توجه ای به ضرب الاجل انگلیسی ها
نکرد و فقط به خاطر خوار نمودن انگلیسی ها بود که ایران (رییس جمهور)
اون ها رو عفو کرد.مهم این بود که ما به دنیا نشون دادیم هیچ احدی نمی تونه
براحتی وارد خاک کشور بشه و بس
در مورد طرح هایی هم که گفتی قرار بوده در زمان شاه راه اندازی بشه
وبه خاطر انقلاب مسکوت مانده باید بگم که این طرح ها رو قرار بوده
امریکاییها در ایران پیاده کنن(نیروگاههای هسته ای هم تا حدودی با کمک فرانسه
قرار بوده به انجام برسه)که البته چه بهتر که انجام نشده چون احتمالا مانند
ارتش زمان شاه باز هم ایرانیان در این طرحئ ها هیچ کاره بودن.اما الان به
حول قوه الهی ما نه تنها تمام این طرح ها رو خودمون داریم تو کشور انجام میدیم
بلکه در دیگر کشور ها مانند قزاقستان داریم هم داریم مثل این طرحها رو پیاده
می کنیم و صنعت هایی مثل راه سازی و سد سازی رو داریم صادر می کنیم.
به نظر من اگر ما در زمان شاه در مکان اول دنیا هم بودیم هیچ ارزشی نداشت
چرا که تمام صنایع ان زمان در اختیار کامل امریکاییها بود و ما تقریبا هیچ کاره.
سند بارزشم اینه که بلافصله بعد از انقلاب و خروج امریکاییها.وضعیت ایران
کاملا دگرگون شد و ایران از لحاظ موقعیتی در دنیا کاملا افت کرد.مگر علم
در مخ ایرانیان چیزی بوده که با انقلاب از بین بره.بازم میگم تمام اینها نشون
می ده که ایرانیان در بالا بردن سطح وضعیتی کشورشان هیچ کاره بودم.
یه بزرگی میگه:اگه می خوای کسی رو محتاج خودت نگه داری به اون ماهی
بده اما اگه می خوای اون رو از وابستگی خارج کنی به اون ماهیگیری یاد بده.
بله امریکاییها داشتن تو ایران به ایران ماهی می دادن وگرنه ماهیگیری رو که
به ما یاد نمی دادن.
در مورد جنگ گفته بودی که اخرای جنگ عراق می خواسته دوباره خرمشهر و
ابادان رو بگیره.یه کم فکر کن…اونا 8سال جنگیدن بعد تازه اخرای جنگ
می خواسته ایران رو بکوبه.در مورد جشن عراقی ها هم در عراق بعد از جنگ
باید بگم که این که اونا به خاطر اینکه ایران بر خلاف میلش عمل کرده شاد بودن
ظاهر قضیه است و اونا خوشحال بودن که ایران نتونسته عراق رو بگیره
اخه حضرت امام فرمودن:” ما باید فلسطین رو ازاد کنیم و راه بیت المقدس از کربلا
می گذره”.و جهت اطلاع باید بگم که ایرانیها در زمان جنگ یه عملیاتی داشتن که
می خواستن بصره رو بگیرن و حتی تاحدودی هم موفق شدن اما با کمک های تمام
عیار امریکا به عراق ایران نتونست کاری از پیش ببره.هر چند من معتقدم که ارتش
نوپای ایران نمی تونست در مقابل عراق تا دندان مسلح عراق ایستادگی کنه مگر با
کمک امام زمان(عج) که صاحب واقعی این مملکته.و بازنده اصلی کسانی بودن که
می خواستن ایران رو یه هفته ای بگیرن
در مورد پیشرفت نظامی ایران هم باید بگم که این پیشرفت از نون شب واسه ایران
مهمتر بود واگه ایران اینگونه پیشرفت نمی کرد تا حالا دشمنان اسم ایران رو کاملا
حذف کرده بودن.
و اما پاسخ به سوالاتت:همین اول صراحتا می گم که این ضرب المثل(چراغی که به
خانه رواست به مسجد حرام است)رو قبول ندارم اشتباه نکن…. ما شیعه هستیم.شیعه اول
مسلمونای دیگه رو می بینه و بعد خودش.مگه مولای ما که حضرت علیست بسیاری از
شب ها برای ایتام غذا نمی برد در حالی که خودش و خانواده اش گرسنه بود.مگه داستان
حضرت علی(ص) وخانوده اش رو که سه روز پشت سره هم روزه گرفتن و هر سه روز
افطاریشون رو به فقیر بخشیدن رو نشنیدی؟ما شیعه ها معتقدیم این دنیا محل گذره و چیزی
که می مونه اعمال ما در این دنیاست.و راحتی و رفاه به قول بزرگان ما در این دنیا غیر ممکنه.
در مورد کمک 12 ملیونی ایران به صاحبان خانه های ویران در لبنان هم من اینو قبول ندارم
سند ارائه کن.در ضمن تا جایی که من اطلاع دارم دولت کاملا رایگان خانه های بمی ها رو
ساخته و می سازه و این 5 میلیون جهت خرید وسایل زندگیست.
در مورد حمایت از اعراب هم باید بگم که من کسانی رو که از اسراییل حمایت می کنه رواصلا
مسلمون نمی دونم ه بخوام از اونا حمایت کنم
وحال سوالات من:
1-مگر خود امریکاییها امار نگرفتن که 83 درصد مردمشون با ادامه جنگ عراق مخالفند
پس چرا رییس جمهورشون که خود را ناجی جهان و قاصد دموکراسی جهان می دونه
جنگ رو تموم نمی کنه؟
2-ایا امریکاییها واقعا واسه امریکا دموکراسی هدیه بردن؟
3-چرا بعضی ها مسئله ی هلوکاست و کشتار هزاران فلسطینی رو کم اهمیت می دونن؟
4-ایا بهتر نیست به جای کشف معایب در مملکت به فکر رفع اونا بود؟
می 17th, 2008 at 2:25 ق.ظ
در جواب صبا
صبا خانم سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه و در صحت کامل بتونید
این نظرات رو بخونید.فکر نمی کنم اینقدر سنتون بالا باشه که من رو
پسرم خطاب کردید والبته فکر هم نمی کنم تا حالا به شما توهینی کرده
باشم که شما من رو بدبخت بیچاره خطاب کردید.ولی عیب نداره به قول
شاعر هر چه از جانب دوست رسد نیکوست وبه قول ما هر چه از
جانب هم وطنی رسد نیکوست/واما بعد….
اول اینکه شما در اوایل صحبتهاتون که در جواب سوالای من بود ۲۸ سوال
پرسیدین.و تمام سوالای من رو با سوال جواب دادین. در حالی که اینگونه
جواب دادن به سوالات از نظر اخلاقی درست نیست وباید بگم که من به تمام
این ترفندها اشنایی دارم.اما ترجیح میدم کاملا در نظراتم اینگونه مسائل رو
رعایت کنم
گفته بودی که از اسراییل خوشت نمی اد باید بگم دوست عزیزبا
اون تاریخی که اسراییل داره و اون ظلم هایی که در حق مردم دنیا کرده
واقعا اگه کسی از این رژیم خوشش بیاد باید به انسانیت این شخص شک
کرد(چون نوع خلقت انسان بگونه ایست که:همه ی انسان ها عدالت طلب
هستند واز ظالم بیزار)پس تنها این خوش نیامدن شما کافی نیست وباید از
این رژیم نفرت داشت.گفته بودی اسراییل با ایران کاری نداشته وتمام
مشکلات ما با این رژیم نشات گرفته از سیاست اقایون.باید بگم مگه
اسراییل با کشتن ۶۰ ساله ی هم دینی های ما باید کار دیگه ای هم
بکنه تا ما باهاش در بیفتیم.تو فقط یک لحظه تصور کن ایران یه تعداد
یهودی رو به یه بهونه ای قتل عام کنه(شبیه کار اسراییلی ها با فلسطینی ها)
اونوقت اسراییل با ما چی کار می کنه؟مگه حضرت پیامبر(ص) نفرمودن که
که:تمام مسلونا با هم برادرن./پس اونا دارن تو فلسطین برادر دینی ما رو
می کشن.حالا روسای اونا (محمود عباس و…)هر کاری کرده باشن.این
که روسای اونا در زمان جنگ از ما حمایت نکردن بازم حکمه کمک به
برادر دینیمون رو خدشه دار نمی کنه.
در مورد ملوانان ایرانی هم باید بگم که اونا ۲۴ ساعت در ایران نموندن بلکه
۱۳ روز مهمون ما بودن و ایران هم هیچ توجه ای به ضرب الاجل انگلیسی ها
نکرد و فقط به خاطر خوار نمودن انگلیسی ها بود که ایران (رییس جمهور)
اون ها رو عفو کرد.مهم این بود که ما به دنیا نشون دادیم هیچ احدی نمی تونه
براحتی وارد خاک کشور بشه و بس
در مورد طرح هایی هم که گفتی قرار بوده در زمان شاه راه اندازی بشه
وبه خاطر انقلاب مسکوت مانده باید بگم که این طرح ها رو قرار بوده
امریکاییها در ایران پیاده کنن(نیروگاههای هسته ای هم تا حدودی با کمک فرانسه
قرار بوده به انجام برسه)که البته چه بهتر که انجام نشده چون احتمالا مانند
ارتش زمان شاه باز هم ایرانیان در این طرحئ ها هیچ کاره بودن.اما الان به
حول قوه الهی ما نه تنها تمام این طرح ها رو خودمون داریم تو کشور انجام میدیم
بلکه در دیگر کشور ها مانند قزاقستان داریم هم داریم مثل این طرحها رو پیاده
می کنیم و صنعت هایی مثل راه سازی و سد سازی رو داریم صادر می کنیم.
به نظر من اگر ما در زمان شاه در مکان اول دنیا هم بودیم هیچ ارزشی نداشت
چرا که تمام صنایع ان زمان در اختیار کامل امریکاییها بود و ما تقریبا هیچ کاره.
سند بارزشم اینه که بلافصله بعد از انقلاب و خروج امریکاییها.وضعیت ایران
کاملا دگرگون شد و ایران از لحاظ موقعیتی در دنیا کاملا افت کرد.مگر علم
در مخ ایرانیان چیزی بوده که با انقلاب از بین بره.بازم میگم تمام اینها نشون
می ده که ایرانیان در بالا بردن سطح وضعیتی کشورشان هیچ کاره بودم.
یه بزرگی میگه:اگه می خوای کسی رو محتاج خودت نگه داری به اون ماهی
بده اما اگه می خوای اون رو از وابستگی خارج کنی به اون ماهیگیری یاد بده.
بله امریکاییها داشتن تو ایران به ایران ماهی می دادن وگرنه ماهیگیری رو که
به ما یاد نمی دادن.
در مورد جنگ گفته بودی که اخرای جنگ عراق می خواسته دوباره خرمشهر و
ابادان رو بگیره.یه کم فکر کن…اونا ۸سال جنگیدن بعد تازه اخرای جنگ
می خواسته ایران رو بکوبه.در مورد جشن عراقی ها هم در عراق بعد از جنگ
باید بگم که این که اونا به خاطر اینکه ایران بر خلاف میلش عمل کرده شاد بودن
ظاهر قضیه است و اونا خوشحال بودن که ایران نتونسته عراق رو بگیره
اخه حضرت امام فرمودن:” ما باید فلسطین رو ازاد کنیم و راه بیت المقدس از کربلا
می گذره”.و جهت اطلاع باید بگم که ایرانیها در زمان جنگ یه عملیاتی داشتن که
می خواستن بصره رو بگیرن و حتی تاحدودی هم موفق شدن اما با کمک های تمام
عیار امریکا به عراق ایران نتونست کاری از پیش ببره.هر چند من معتقدم که ارتش
نوپای ایران نمی تونست در مقابل عراق تا دندان مسلح عراق ایستادگی کنه مگر با
کمک امام زمان(عج) که صاحب واقعی این مملکته.و بازنده اصلی کسانی بودن که
می خواستن ایران رو یه هفته ای بگیرن
در مورد پیشرفت نظامی ایران هم باید بگم که این پیشرفت از نون شب واسه ایران
مهمتر بود واگه ایران اینگونه پیشرفت نمی کرد تا حالا دشمنان اسم ایران رو کاملا
حذف کرده بودن.
و اما پاسخ به سوالاتت:همین اول صراحتا می گم که این ضرب المثل(چراغی که به
خانه رواست به مسجد حرام است)رو قبول ندارم اشتباه نکن…. ما شیعه هستیم.شیعه اول
مسلمونای دیگه رو می بینه و بعد خودش.مگه مولای ما که حضرت علیست بسیاری از
شب ها برای ایتام غذا نمی برد در حالی که خودش و خانواده اش گرسنه بود.مگه داستان
حضرت علی(ص) وخانوده اش رو که سه روز پشت سره هم روزه گرفتن و هر سه روز
افطاریشون رو به فقیر بخشیدن رو نشنیدی؟ما شیعه ها معتقدیم این دنیا محل گذره و چیزی
که می مونه اعمال ما در این دنیاست.و راحتی و رفاه به قول بزرگان ما در این دنیا غیر ممکنه.
در مورد کمک ۱۲ ملیونی ایران به صاحبان خانه های ویران در لبنان هم من اینو قبول ندارم
سند ارائه کن.در ضمن تا جایی که من اطلاع دارم دولت کاملا رایگان خانه های بمی ها رو
ساخته و می سازه و این ۵ میلیون جهت خرید وسایل زندگیست.
در مورد حمایت از اعراب هم باید بگم که من کسانی رو که از اسراییل حمایت می کنه رواصلا
مسلمون نمی دونم ه بخوام از اونا حمایت کنم
وحال سوالات من:
۱-مگر خود امریکاییها امار نگرفتن که ۸۳ درصد مردمشون با ادامه جنگ عراق مخالفند
پس چرا رییس جمهورشون که خود را ناجی جهان و قاصد دموکراسی جهان می دونه
جنگ رو تموم نمی کنه؟
۲-ایا امریکاییها واقعا واسه امریکا دموکراسی هدیه بردن؟
۳-چرا بعضی ها مسئله ی هلوکاست و کشتار هزاران فلسطینی رو کم اهمیت می دونن؟
۴-ایا بهتر نیست به جای کشف معایب در مملکت به فکر رفع اونا بود؟
می 17th, 2008 at 10:10 ق.ظ
سلام ایمان خان
راجع به اون توهینی که گفتی ، چنین چیزی نیست . اون که نوشتم بدبحت بیچاره ، ادامه صفت های کشورمونه که فقط بعد از اولیش یه علامت تعجب گذاشتم . وگرنه من به شما جسارت نمی کنم . راجع به سن هم مطمین باش از تو بزرگترم و خیلی هم بزرگترم .
راجع به پاسخ سوالات ، من تمام سوالات شما رو پاسخ دادم ، فقط توی بعضی هاش اول پاسخ دادم و بعد سوال پرسیدم . این اشکالی داره ، شما که این ترفندها رو بلدین !
بعد راجع به جوابهات متاسفانه اطلاعاتت اکثرا غلط غلوطه (نمی دونم عمدیه یا سهوی) و اصلا هم به جواب های من دقت نمی کنی ! حداقل می تونی تو اینترنت یه کاوشی بکنی !
مثل راجع به جنگ ، ضرب الاجل انگلیسی ها (ببخشین اونها 13 روز بودن ولی 24 ساعت بعد از اولیماتوم ازاد شدن (لطفا پاسخ ها را با دقت بخون ) ،کوش اون ابهت ، اگه از نظر تو خوار کردنه ، نمی دونم !)
من گفتم جای فرودگاه امام رو فرودگاه دوبی گرفته ، جای کیش رو دوبی و تمام درامدهاش مال اونهاست ، تو خوشحالی که خودمون داریم می سازیم !!!! فکر می کنی به چه دردی می خوره این ساختن ؟ وقتی تموم شد به چه دردی می خوره ؟ الان که دیر شده و جامون رو گرفتن ! راجع به جایگاهمون هم که توی اقتصاد و نسبتمون به کره جنوبی و ترکیه هیچی نگفتی ! خوب این همه خودمون ساختیم حالا کجاییم ؟ اون نسبت بهتر از هر چیزی جایگاه ما رو می رسونه ، مقایسه مون کن با کره جنوبی . چرا از زیرش در می ری ؟ اگه خسته شدی یا به هر علت دیگه نمی تونی ادامه ندی بذار بیخود با هم کلنجار نریم .
ولی می دونی چیه ناراحت شدم که اون مثل رو قبول نداری چون معلومه دنبال بحث نیستی دنبال اینی که فقط حرفتو ثابت کنی حتی به قیمت این که پا روی حقیقت بذاری . عزیز دلم برو توی همین سایت 7تیر ببین خبر خودکشی دسته جمعی روتو کرمانشاه ،ایا از صحبت خودت ناراحت نیستی ، تو مگه معتقد به اون دنیا و جزاش نیستی ؟ پس فکر نمی کنی تو هم مسیولی ؟ ایا ما مستحق این وضعیتیم تا لبنانی ها راحت باشند ! از خودت خجالت نمی کشی این حرف رو می زنی (جسارت نباشه )؟ می دونی چیه ، نمی تونی حقیقت رو باور کنی ، ولی چیکار کنم که باید بکنی !
مدرک خواسته بودی ؟ از هر کسی بپرسی این رو می دونه چه طور تویی که اینقدر طرفداری نمی دونی ؟ بازم اشکال نداره این مدرکت ! ببینم بازم حرفی داری یا نداری !!!!!!
http://www.mehrnews.ir/NewsPrint.aspx?NewsID=372372
اینم مدرک عدم اتمام بازسازی بم :
http://www.spokesman.gov.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=1475&Itemid=51
راجع به بازسازی بم و وام مربوطه مدرک خواسته بودی . گفته بودی دولت خانه ها را رایگان ساخته حتما تسهیلات بانکی رو معنیش می دونی چیه ، نه ؟
http://www.bamfestival.org/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=44&lang=fa
در این مدرک تسهیلات بانکی را به شهری ها ببین تا 100 متر خانه 6 میلیون و بیشتر سقف 10 میلیون و روستایی ها کمتر که متوسط همان 5 میلیون می شود . اونم تسهیلات بانکی ، یعنی باید پولش را با سودش پس دهند !!!!! خنده دار نیست که کمک های لبنانی ها بلاعوض بوده است اونم با وسایل !
بعدا” هم اینکه قواعد بحث رو رعایت نمی کنی . متاسفانه .
قرار بود با شماره سوال های من رو جواب بدی . شما تمام سوال ها من را خیلی سرسری جواب داده اید ، و در واقع سر و ته اش را هم اورده یاد و ببخشید یه جوری از زیرش دررفته اید . اگر مایل به ادامه بحث هستید لطفا باشماره پاسخ دهید تا بتوانیم رو تک تک انها بحث کنیم نه این که بحث پراکنده باشد و راجع به هر چیزی ، اگر نه هم که دلیل بر عدم توان پاسخگویی است و دیگر ادامه ندهیم و وقت هم دیگر رو تلف نکنیم .
راستی نظرت راجع به زنگ تفریحه چی بود ؟
بدرود.
می 17th, 2008 at 3:24 ب.ظ
در جواب صبا
صبا خانم باید به عرضتون برسونم که شما در نظراتتون مسائل زیادی رومطرح کرده بودین(جنگ ایران و عراق/قدرت منطقه ای ایران در زمان شاه/مساله فقر/و….) و از اصل ماجرا(اسراییل و لبنان)کاملا دور شدید ودر نظراتتون تمایلی به جواب دادن به اصل قضیه نداشتین نقل از بالا:”درمورد حق اسراییل برای بیرون کردن مردم گفتی و هلوکاست ، من هم برای چندمین بار می گویم به ما ربطی ندارد”و من اگه بخوام به تمام مسائل شما جواب بدم بیشتر از یک کتاب 1000 صفحه ای می شه.و جالبه من در نظر اخرم تقریبا به تمام سوالای شما جواب دادم (با وجود اینکه 28 سوال در قسمت جواباتون بود و 13 سوال هم جدا پرسیدین).ولی شما به 4 سوال من هیچ گونه جوابی ندادین. و در نظراتتون فقط می خواین من رو خسته نشان بدین.و این قضیه کاملا به دور از یک گفتمان سالمه.در ضمن به خبر گذاری مهر هم سر زدم واین مطلب در مورد لبنان نظرم رو جلب کرد:”اکثر ساختمانهای تخریب شده پیش از جنگ بین 100 تا 150 نفر را در خود جای می دادند واکنون ساکنان آنها در مناطق دیگر به طور موقت اسکان داده شده اند، اگرچه حزب الله به هر خانواده ای که خانه اش در ضاحیه تخریب شده است، 12 هزار دلار برای اجازه مسکن وخرید لوازم ضروری منزل و در جنوب به هر خانواده 10 هزار دلار کمک کرده است، اما شدت و گستردگی خرابی ها و خرابی مغازه ها و در نتیجه بیکار شدن تعداد زیادی از مردم ضاحیه، حل فوری مشکلات و بازگشتن اوضاع به روند عادی را با علامت سوال روبرو کرده است. اصلا این قضیه که حزب الله به مردمش کمک کرده چه دخلی به ما داره؟در ضمن یه مطلب دیگه در لینک هایی که داده بودی این بود که خوندم که کشور دوست و فقیر ونزوئلا هم با تاسیس مجموعه ورزشی داره در بم با ما همدردی می کنه.
می 17th, 2008 at 10:38 ب.ظ
ایمان جان خودتو گول می زنی ؟
ایا حزب الله چاه نفت داره ؟ می شه بگی از کجا اورده ؟ اولا می گفتی مدرک بیار حالا اینو می گی ! اشکال نداره . خوشبختانه کسان دیگری که متن های ما رو می خوانند ، می توانند داوری کنند .
راجع به ونزویلا گفتی می دونی ایران چقدر توی ونزویلا سرمایه گذاری کرده کهیه موردش کارخانه سمنده ! پیش انیها یه ورزشگاه چیزی هست !
ضمنا” به این پیوند برو تا ببینی تعداد پروژه های ایران توی لبنان 1308 تاست که یه نمونه اش یه بزرگراه 200 کیلومتریه ! می دونی معادل چقدر؟ دو برابربزرگراه تهران قم تقریبا !!!!!! می دونی تو جاده های غیر ایمن ما سالی 30 هزار نفر می میرند !؟؟؟؟
http://takzarb.com/link.php?url=http://www.tabnak.ir/pages/?cid=8083
می خوام ببینم حرفی برای زدن بازم داری ؟؟؟
ببین ایمان خان
کسانی که خوابند دو نوعند یکی خواب واقعیه ، یکی اونیه که خودشو به خواب زده ، دسته اول با یه تلنگر بیدار می شوند ولی دسته دوم هیچ وقت بیدار نمی شوند ، می دونی چرا ، چون نمی خواهند بیدار شوند .
بدرود
می 26th, 2008 at 3:15 ب.ظ
وقتي كه حق ما رو حسن شمس اله ببخشيد نصراله ميخوره من فقط منتظرم خدا در عرض سه سوت از دماغش نه از جاي ديگه اش در بياره فقط در عرض سه سوت
می 27th, 2008 at 3:58 ب.ظ
زنده بار سید حسن نصرالله
زنده باد حزب الله
می 27th, 2008 at 4:03 ب.ظ
شماهایی که وقتی پای حمایت از سید حسن نصرالله و حزب الله به میون میاد میگین اونا عربند شماها همونایی هستین که واسه نانسی عربا که این همه به ایرانیا توهین کرد جونتونو میدین
دیدین مسئله عرب و عجم بودن نیس؟
می 27th, 2008 at 4:04 ب.ظ
در ضمن سید حسن نصرالله همونیه که فعلا سپر بلای ایرانیا شده
می 27th, 2008 at 4:06 ب.ظ
واقعا واستون متأسفم
سر دبیر محترم هفت تیر برای شما هم واقعا متأسفم
می 27th, 2008 at 4:34 ب.ظ
حامد اصفهان مگه نگفتم سياسي حرف نزن
می 27th, 2008 at 10:05 ب.ظ
ثمين – اصفهان: 80.191.149.71
خاک تو خرم . تو اینجا چیکار میکنی
می 27th, 2008 at 10:07 ب.ظ
وبلاگ فوق حرفه ای حامد
http://takzarb.com/link.php?url=http://www.dallalemarg.blogfa.com/
می 29th, 2008 at 2:05 ب.ظ
مرگ بر جمهوری خیانتکار اسلامی
اکتبر 30th, 2008 at 4:52 ب.ظ
به داداشا و هم وطن هاي خودم چندتا نكته ميگم ايشالله كه تو بحثكردن به دردتون بخوره:
1.قبل از بحث موضوع و عقايد خودتون رو كانلا واسه طرف مقابل شرح بدين ( چون ممكنه فرد مقابل اصلا اون چيز هايي رو كه ميگيد از ريشه رد كنه مثلا فرد اصلا خدا رو قبول نداره بد تو براش حديث ميگي به نظر من اون فرد اول بايد بره تويسه سايت عقايدي بعد بياد براي جامعه ي بشري سياست هاي كلان بگه)
2. بهتره بايكديگر توي چتروميقرار بگذاريد تا هم اون وسط مسط ها جر بحث ادم هاي ديگه رشته ي كلام رو از دستتون نده و هم سريع تر و با ميكروفون پيبحثرو بگيريدۀ
3.براي حرف هاتون سند موثق بيراريد تا طرف مقابل حرفي نتونه بزنه و رد كنه
4.اون هايي كه ادعاي منطقي بودن شون ميشه چند تا كتاب منطق بخونن تا بدونن مغلطه و سفسته و برهان خلف و… چيه
اما نظر من :
* من براين عقيده هستم كه عرب و عجم بودن مشكلي رو حل نميكنه و مگه ما نژاد پرستيم
* خيلي ازعرب ها مي خوان سر به تنه ايران نباشه وخيلي ها هم برعكس
* چون سياست هاي خارجي اين مملكت براساس نظرات اسلاميه وتوسط عالم اسلامي كنترل مي شه پس بايد ريشه علت كمك به حزب الله و سوريه رو در اين مبحث(احكام مربوط به جهاد و كمك به برادران مسلمانان) جست وجو كرد
* اگه كه ما مسلمون هستيم و غرور اين رو نداريم كه بگيم همه چيز مي دونيم پسبايد به حرف عالم تر از خود ما گوش كنيم (كه بايد اسراييل از صحنه روزگار محو بشه)
اسراييل رژيميه كه مي خواد انتقام خون يهودي هايي كه توسط نازيسم كسته شدن رو ازمسلمون ها بگيره
اسراييل رژيميه كه گسترش اون توسط گول زدن مردمه ايا مي دونيد كه تو همين جنگ گرجستان و روسيه چه مقدار ادم يهودي رو با اژانس هاشون به اسراييل اوردن
اسراييل رژيميه كه خود خاخام هاي يهودي اون رو قبول ندارند