هفت تیر

آخرین نوشته‌ها

  • خودکشی دسته جمعی خانوادگی به دلیل فقر شدید در کرمانشاه
  • روز سرنوشت ، اصفهان آماده نور افشانی ،
  • رونق مرد هزار چهره و داوود خطر و داداش سیاه در کشورهای عربی
  • تیر خلاص دولت احمدی نژاد به حساب صندوق ذخیره ارزی
  • اعتراف وزیر نفت در مجلس : واردات غیرقانونی بنزین ، به دستور رئیس‏جمهور
  • گفتگوی بی پرده با عبدالله جاسبی : ۲۰ سال بعد معتبر ترین دانشگاه جهان ما هستیم
  • حمله شدید لفظی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به ایران و حزب الله لبنان
  • آغاز فینال تاریخی و سه مرحله ای لیگ برتر ایران
  • راننده سمند که عامل کشته شدن ۲ دختر دانشجو در قزوین بود ، دستگیر شد
  • پدر دخترش را که مور تجاوز قرار گرفته بود ، کشت
  • جنگ داخلی در لبنان ، چهارده کشته حاصل درگیری های خونین بیروت
  • زهره وطن خواه ، دختر رالی ایران در آرزوی پاریس داکار
  • متاسفانه راديو پيام روزي ۶ ساعت موسيقي پخش مي كند . مقام معظم رهبری مخالفند
  • ضرب و جرح عروس توسط پدر شوهر به جرم بيرون رفتن از خانه
  • تاییدسخنان احمدی نژاد توسط امام جمعه مشهد در مورد مدیریت جهان توسط امام زمان

آخرين مطالب مورد بحث

  • منوچهر: در فیلم حوادث ورزشگاه فولاد شهر اصفهان و درگیری تماشاگران
  • صبا-تهران: در جنگ داخلی در لبنان ، چهارده کشته حاصل درگیری های خونین بیروت
  • صبا-تهران: در جنگ داخلی در لبنان ، چهارده کشته حاصل درگیری های خونین بیروت
  • ارام -یزد: در س.ک.س شش معلم زن آرژانتینی با راننده مدرسه
  • reza: در تیر خلاص دولت احمدی نژاد به حساب صندوق ذخیره ارزی
  • مسعود شصت چی هستم: در تیر خلاص دولت احمدی نژاد به حساب صندوق ذخیره ارزی
  • روزبه00000آبادانی: در روز سرنوشت ، اصفهان آماده نور افشانی ،
  • حامد از اهواز: در تجاوز به دختر شش ساله در زیر زمین رستوران در تهران
  • روزبه00000آبادانی: در تیر خلاص دولت احمدی نژاد به حساب صندوق ذخیره ارزی
  • مهسا ---- تهران: در حمله شدید لفظی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به ایران و حزب الله لبنان
  • مهسا ---- تهران: در حمله شدید لفظی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به ایران و حزب الله لبنان
  • سینا: در کلیپ اعدام 5 مرد متجاوز به دختر ایرانی که به اشتباه گفته می شد افغانی هستند
  • امیر مهدی - در حمله شدید لفظی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به ایران و حزب الله لبنان
  • سینا: در حمله شدید لفظی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به ایران و حزب الله لبنان
  • حامد: در مردم اهواز در حال زنده به گور شدن ...


  • خانه
  • ابر برچسبها
  • آیین نامه نظرات
  • << سفارش تبلیغات >>
  • درباره ما
امارات واسطه ای که هم از واردات و صادرات ایران سود میبرد و هم ادعای ارضی دارد ضرب و جرح عروس توسط پدر شوهر به جرم بيرون رفتن از خانه
فروردین ۲۲

مجوز شرعی ازدواج موقت دختران و ترمیم پرده بکارت

مذهبي, اخبار داغ, داغ نظر دهید

هفت تیر ۷tir.com : در سوالی از آیت ا… روحانی از مراجع تقلید درباره اینکه آیا دختری که احتمال می دهد اگر ازدواج موقت نکند به گناه می افتد و ازدواج موقت بر او واجب است و از طرفی خانواده دختر مخالف ازدواج او هستند و او می خواند مخفیانه این عمل را انجام دهد اما می داند که با ازدواج موقت بکارت خود را از دست می دهد و بعد از ازدواج دائم شوهر و خانواده او متوجه این عمل او خواهند شد و او را به عنوان یک دختر هوسباز سرزنش خواهند کرد : ۱ - آیا بر چنین دختری جایز است که بعد از ازدواج موقت و از دست دادن بکارت با عمل جراحی دوباره صاحب پرده بکارت شود تا کسی از ازدواج موقت مخفیانه او اطلاعی پیدا نکند ؟ ۲ - اگر شوهر دائم بکارت دختر را یکی از شروط ضمن عقد قرار دهد آیا می توان این بکارت غیر واقعی را به شوهر به عنوان بکارت واقعی مطرح کرد ؟ …تصویر جواب های آیت … روحالی به این سوال ها به شرح زیر است :

image001.gif
image002.gif

عکس و متن بالا برگرفته از سایت خود ایشان است و نظر سایت هفت تیر نیست
.
. پرده بکارت - دوختن - ازدواج موقت - حکم شرعی استفتاء - آیت الله روحانی
.

ارسال به بالاترين

۵۳۷ پاسخ به “مجوز شرعی ازدواج موقت دختران و ترمیم پرده بکارت”

  1. شهاب برديا: 64.62.138.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۰۶ ق.ظ

    من خودم يه پسرم ولي دمش گرم حاج آقا

    بيائيد يك مقدار دست از تعصبات كهنه و نمورمان(نم كشيده) دست برداريم
    ما پسر ها دوست داريم هر كاري كنيم(گيرل فرند،س.ك.س،و….) ولي خواهرمون چشم و گوشش بسته باشه
    جون مادرتون در دهاتي بازي در نياريد يه ذره هم به دخترها آزادي بديم

  2. عبدالله حقگو از كيش: 85.185.185.11 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۱۰ ق.ظ

    انشاءالله اولين مجري اين فتواي تاريخي دخترت باشه آقاي مرجع تقليد……..

  3. نگین . شیراز: 80.191.119.218 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۱۶ ق.ظ

    والا تا اونجایی که ما خبر داریم این کار کلاهبرداری هست و این قبیل کارها هم در دین اسلام حرام اعلام شده. حالا چطوره که حضرات چنین فتوایی دادن جای تعجب داره. احتمالا این جزء دستورات اسلام ورژن جدیده!!!!!

  4. شهاب برديا: 64.62.138.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۳۰ ق.ظ

    تعصب الكي نداشته باشيد

  5. گروه مشاور - ساري: 217.219.161.231 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۳۱ ق.ظ

    با سلام. والله ما ديگه مونديم از كارهاتون - شيطون از دست شما از جهنم كجا ميره خدا ميدونه - ولي ما كه بدمون نيومد.

  6. مریم-کاشان: 85.185.131.131 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۳۷ ق.ظ

    دختر از ترس اینکه هوس باز شناخته نشه می خواد عمل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه اینکار اسمش چیزی غیر از هوس بازیه !!!!!!!!!!!!

  7. احمد قدسی: 80.191.151.228 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۵۶ ق.ظ

    کاش ازدواج نکرده بودیم

  8. شهاب برديا: 64.62.138.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۵۷ ق.ظ

    احمد قدسي عزيز
    واسه ما آقايون كه جا بازتره

  9. سهیلا از تهران: 91.184.76.203 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۰۰ ق.ظ

    دم حاج آقا گرم. خداییش مگه فتوای بدی داده؟ یعنی حالا اگه دختری بقول شما به دلیل هوسبازی پردشو از دست داد باید تا آخر عمر همچنان هوسباز باقی بمونه(با اون پردهی پارش) یا باید نجابت به خرج بده و تا آخر عمر بی شوهر سرکنه؟؟؟؟ بابا خیلی بی انصافید!!!

  10. حسن - فارس: 217.219.62.12 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۰۸ ق.ظ

    شها ب برديامنظورت رو دقيقاٌ بگو تعصب الكي يعني چه

  11. بابک-کرمان: 80.191.167.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۰۹ ق.ظ

    سهیلا جون خوبی
    شما که مشکلی نداری جونم

  12. ايليا: 89.165.6.67 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۰ ق.ظ

    به هيچ كس ربطي ندارد يك انسان بالغ چه مي كند كاملا مختار به انتخاب است . ولي در مورد ازدواجش فقط بايد به شوهرش قبل از عقد حقيقت را بگويد

  13. س. از ت: 217.219.166.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۹ ق.ظ

    اين يك كلاه‌برداري شرعي هست.
    گمون نمي كنم داشتن پرده چندان اهميتي داشته باشه؟ همه اش مال يك شبه!
    ولي آنچه كه مهمه نجابت و پاكي دختر هست. يعني مرد مي‌خواد كه دختري كه به عقد خودش در مياره قبلا با كسي سكس نداشته باشه. (البته حفظ اين پاكدامني براي مردان پيش از ازدواج هم مهم هست) ولي شما تصورش رو بكنين كه پسر با كلي زحمت خودش رو قبل از ازدواج حفظ كنه و بعد دختري رو به عقد خودش دربياره كه قبلا با n نفر رابطه داشته و بدتر از اون اينه كه خودش هم متوجه نباشه كه چه كلاهي سرش رفته!!!!!!

    اگه اين موضوع بين عموم جامعه مطرح بشه و همه مردم از اين حكم باخبر بشن و همه آخوندا بالا منبر اينو مطرح كنن به پسرها توصيه مي كنم منبعد قبل از ازدواج و بهمراه آزمايش خون، دختر خانم رو به يه مركز پزشكي بفرستند و از اصل بودن پرده بكارتش مطمئن بشن!!!!!!!!!

  14. سهیلا از تهران: 91.184.76.203 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۲۱ ق.ظ

    بابک جون به شما ربطی داره؟؟؟

  15. شهاب برديا: 64.62.138.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۲۱ ق.ظ

    حسن فارس عزيز
    چرا بايد همه ي لذتهاي دنيا واسه آقايون باشه و خانومها بي بهره
    (جدا از خانومها معذرت ميخام)مگه خانومها انسان نيستند مگه احساس ندارن چرا نبايد آزادشون گذاشت
    من حيف خواهر ندارم وگرنه تا جايي كه دوست داشت بهش خدمت ميكردم و آزادش ميذاشتم تا هر كاري رو دوست داره بعد از مشورت كردن با من انجام بده

  16. رضوانه خانم: 80.191.144.10 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۳۰ ق.ظ

    دخترا ها هم مث ÷سرا نیاز جنسی دارند ولی از اون جا که ممکنه مغبون شوند باید اذن پدر داشته باشند برای ازدواج شون.البته دختر وقتی بیان کنه که نیاز به ازدواج و س&ک&س داره فریاد وا اسلاما به آسمان بلند میشه در صورتیکه وقتی پسرا به هر شکل ممکن هم خود را ارضا کنه آب از آب تکان نمیخوره.اینکه جناب روحانی اینگونه فتوا داده اند لطف شان به چنین دخترا بوده و حتما نظر کارشناسانه ایی هم بوده ولی سلیقه من و شما و بعضی ها اینگونه نمی پسنده.این دیگه تنوع سلیقه است ولیکن چقدر زور داره یه پسر بعد بفهمه این جنس دست دوم است.البته اگر خودش دست سوم چهارم و …..صدم نبوده باشه.این فتوا باعث احساس برابری دخترا میشه با پسرا

  17. س از ت: 217.219.166.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۳۵ ق.ظ

    البته من با آقا شهاب كاملاً موافقم.
    نبايد در مورد تأمين نيازهاي س.ك.س.ي تفاوتي بين حقوق زن و مرد قائل شد.
    وقتي كه براي پسرهاي مجرد راه صيغه رو باز كردند بايد براي دخترها هم همچين حقي رو قائل شد فقط دروغي كه به شوهر آينده گفته مي‌شه و براش يك كلاه شرعي درست كرده اند يه جورايي آزار دهنده است.

    در ضمن :
    حاج آقا يه لطفي بكن و براي زنهاي متأهل هم يه راهكاري پيدا كن چون تا جايي كه من مي‌دونم مردها حتي با وجود تأهلشون مي تونند n تا زن صيغه‌اي داشته باشند كه n مي تونه به سمت بينهايت هم ميل كنه!!!!!!!!!
    ولي زنهاي متأهل چنين آزادييي ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

  18. reza - karaj: 91.98.7.243 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۳۶ ق.ظ

    باسلام
    اولا شهاب بردیا تو چون خواهر نداری بهتره در این مورد نظری ندی ! دوما مگه آزادی فقط تو س.ک.س خلاصه میشه ؟ خیلی عشق و حال های سالم هست که میتونن دخترا و پسرا بکنن چرا همه چسبیدن به sex ?

  19. حسن - فارس: 217.219.62.30 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۳۹ ق.ظ

    شهاب جون واقعااگه خواهر داشتي اينقدر آزادش مي گذاشتي من كه فكرنكنم داري بولوف ميزني

  20. محمود از دبی: 213.42.23.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۴۲ ق.ظ

    با سلام
    این مجوزها باعث میشه کسانی که در گیرو دار این مسئله هستند خیلی راحت دست به این کار بزنند.همچنین آقایان دیگر میلی به ازدواج دائم نداشته باشند.این مسئله تامل بیشتری را میطلبه.فکر میکنم این موضوع غوغائی پر پا کنه.خدا خودش آخر و عاقبت ما رو به خیر کنه.

  21. شهاب برديا: 64.62.138.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۴۶ ق.ظ

    حسن فارس
    واقعن ميذاشتم راحت زندگي كنه

  22. سیلا-بابلسر: 80.191.254.198 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۵۰ ق.ظ

    سلام آقای روشنفکر شهاب بردیا
    نشاشیده شب درازست تو آبجی نداری که این حرف رو میزنی باید اونی که آبجی داره سوال کنی میتونه با این قضیه کنار بیاد یا نه بعد آنقدر زود جوابی رو نده که جوابی داده باشی آره عزیز گل

  23. شهاب برديا: 64.62.138.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۵۳ ق.ظ

    سيلا عزيز
    سرعت اينترنتم بالاست

  24. آناهیتا: 91.186.202.52 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۵۷ ق.ظ

    با وضع ناجور زندگی ها پسرهای بیچاره فکر ازدواج رو هم نمی تونن بکنن. از طرف دیگه دخترها انقدر راحت خودشون رو در اختیار پسرها میذارن که دیگه جایی برای ازدواج نمی مونه، در نتیجه اونهایی که دوست دارن به سبک سنتی زندگی کنن، دچار چالش می شن. به نظر من یا باید بی خیال گناه شد و اروپایی شد (که از نظر من مسخرست، و ازدواج دیگه مفهومی نخواهد داشت) یا باید دخترها خودشون رو اصلاح کنن و موقعیت مالی پسرها هم رو به راه بشه!

  25. حسن - فارس: 217.219.62.30 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۰۲ ق.ظ

    سيلا سلام منم ميدونم كه شهاب اصلا آبجي نداره كه اينجوري حرف مي زنه

  26. شهاب برديا: 64.62.138.73 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۰۶ ق.ظ

    به حرفهاي من ۲۰ سال ديگه ميرسيد

  27. پژواك - 217.219.6.101 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۲۷ ق.ظ

    محمودازدبي
    صددرصد باهات موافقم حرف دل من رو زدي
    نگين ومريم جان آفرين وصد باريكلا دمتون گرم
    شهاب برديا
    واقعا كه ازت نااميدشدم

  28. محمد: 85.185.7.83 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۲۸ ق.ظ

    به قول رضا صادقي عزيز عشقي كه ما پي شيم بي شيله پيله صادقه

  29. ر .ا .: 213.207.205.34 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۲۸ ق.ظ

    جناب شهاب برديا هيچ ايرادي نداره ميتوني فكر كني كه برادر زن اينده ات هم به اين روشن فكري كه تو هستي بوده اونوقت خيلي ……

  30. علي تهران: 217.218.78.77 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۳۲ ق.ظ

    سهيلا جون نكنه …؟

  31. ماندنی .تهران: 65.49.14.93 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۳۹ ق.ظ

    این یک کلاه برداری است وبس من این کارو تائید نمی کنم واگه این مسئله بوده باید دو طرف اطلاع دداشته باشند

  32. نگین . شیراز: 80.191.119.218 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۴۳ ق.ظ

    ببینید اگه همه چیز مثل کشورای دیگه علنی باشه مشکلی نیست ولی اینکه بخوان خودشونو به عنوان باکره به یه آدم قالب کنن نهایت کلاهبرداری هست. اگه یه پسر براش مهم نباشه که همسرش قبلا س.ک.س داشته خوب دیگه روی پرده بکارت هم اصراری نداره ولی پسری که داشتن پرده بکارت همسرش براش مهمه و دوست نداره همسرش قبلا س.ک.س داشته باشه با این روش خیلی بهش ظلم میشه.

  33. س از ت: 217.219.166.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۴۵ ق.ظ

    قبلا اين نظر رو دادم ولي تأييد نشد.
    با ادبيات ديگه اي عرض مي كنم،

    مخالفين عزيز!

    آيا آن زماني كه طرح ازدواج اعتباري (موقت!!!) براي حل مشكل س.ك.س. آقايون ارائه شد هم همين قدر مخالف بودين؟

    موضوع اينه كه وقتي براي پسرها تا اين حد آزادي وجود داره كه مي تونن به صورت نامحدود ارتباط س.ك.س برقرار كنند بي اون كه اثري هم برجاي بذاره پس بايد همين رو براي دخترها هم قائل بود يعني اگر هم اثري برجاي گذاشت بتونن اون رو پاك!!!! كنند.

    البته من جزو منتقدين جدي بحث صيغه هستم (چه براي زن و چه براي مرد) ولي حالا كه قانونش براي مردها وجود داره منطق و انصاف حكم مي‌كنه دخترها رو هم از اين حق محروم نكنيم.

  34. سارا مشهد: 80.191.241.115 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۴۷ ق.ظ

    من از روشنفکری بردیا خوشم اومد ولی خودم با این مسئله موافق نیستم چون هیچی غیر از بوالهوسی نیست
    ولی این اقایونی که مخالفن همونطور که غیرتشون واسه خواهرشون متورم میشه موقع سکس با یه دختر دیگه هم متورم میشه یا نه؟
    چطور روابط ازاد واسه پسرا خوبه ولی واسه دخترا جیزه؟
    با رضا هم موافقم ازادی فقط سکس نیست.

  35. ر.ا.: 213.207.205.34 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۵۳ ق.ظ

    س از ت عزيزم احساسات خانمها و اقايون با هم متمايز است اگه مردي قبل از ازدواجش س.ك.س داشته باشه بعدا توي روحيات و اعمالش هيچ تاثيري نميزاره اما در ذهن يك زن هميشه مثل يه كابوس دهشتناك و يا يا خاطره شيرين ميمونه حالا بسته به اون تجربه داره . ولي در كل مخالفت من با اين موضوع به خاطر مخفي كردن واقعيت هست .
    يه زن پس از شناخت شوهرش ميتونه اين احتمال رو بده كه قبلا چيكاره بوده ولي يه مرد بايد به اين موضوع اعتماد كنه

  36. من نه منم -رفسنجان: 217.219.29.139 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۱ ق.ظ

    نگين خانم خودت پرده داري يا نه؟

  37. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۸ ق.ظ

    من نه منم
    خيلي بي تربيتي

  38. ر.ا.: 213.207.205.34 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۷ ق.ظ

    جناب شهاب برديا نگفتي نظرت راجع به روشن فكري برادر زن آينده ات چيه ؟

  39. نگین . شیراز: 80.191.119.218 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۷ ق.ظ

    آقای بی ادب اولا که من با افتخار ۵ ماهه ازدواج کردم. درثانی حرف من چه ربطی به این سوال مسخره شما داشت؟

  40. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ق.ظ

    من چون برام پرده بكارت داشتن همسر آينده ام زياد مهم نيست بنابراين دوست دارم همسرم تا موقع ازدواج راحت زندگي كنه

  41. نگین . شیراز: 80.191.119.218 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۷ ق.ظ

    آقا شهاب ممنون از حمایتت.

  42. سارا مشهد - 80.191.241.120 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۳۲ ق.ظ

    بله داشتنش اونقدر اهمیت نداره(البته مشخص بشه که چرا نداره).
    چون ممکنه هزار تا اتفاق تو زندگی یه دختر بیفته.مثلا از یه جایی بپره و پرده اش پاره بشه .این بی انصافیه که به خاطرش زندگی اش سیاه بشه

  43. ر. ا.: 213.207.205.34 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۳۷ ق.ظ

    جناب روشن فكر من يك زن ودر ضمن يك مادرم . اما اين رو بدون كه دختر (زني ) كه قبل از ازدواج همچين كاري كنه مطمئنا و صد در صد بعد از ازدواجش هم به اهش نميشه اعتماد كرد .
    ممكه كسي اغفال بشه و يا يك بار اشتباه كنه اما با صداقت اين موضوع را به همسرش ميگه و براي هميشه فكرش راحت ميشه اما كسي كه بخواد يك واقعيت رو پنهون كنه در زندگي مشترك هيچ اعتباري بهش نيست.
    من با موضوع ازادي و اين جور مثائل مخالفتي ندارم براي اينكه يك غريزه ذاتي در انسانهاست اما با مخفي كردن و دروغ به شدت مخالفم

  44. مریم: 85.15.36.227 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۴۰ ق.ظ

    مگه اشکال داره دختر پرده بکارت نداشته باشه چرا برای آقایون هیچ چیزی عیب نیست برای خانما عیبه تورو خدا دست از این چرت وپرتا بردارید یه کمی به روز باشید

  45. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۴۳ ق.ظ

    وقتي من بتونم همسرم را از همه نظر تامين كنم(مالي ،عشقي ،احساسي و…..)

    دليلي نمي بينم دست به اينكار بزنه

  46. مریم: 85.15.36.227 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۴۳ ق.ظ

    من با نظر شهاب کاملا موافقم

  47. persia: 80.191.166.37 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۴ ق.ظ

    دختری که سالم باشه ودر خانواده آبرودار بزرگ شده باشه دیگه احتیاجی به این فتواها نداره این جور مسائل نشاندهنده وضعیت بد اجتماعی است که با اجرای ان میخان جلوشو بگیرن

  48. مينو: 85.185.74.2 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۵ ق.ظ

    اصلا ممكنه كسي نزديكي نكرده باشه ولي پرده نداشته باشه بعضي دخترها ممكنه بر اثر بعضي صدمات پردشونو از دست بدن

  49. سبحان -بافت: 85.185.166.103 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۵ ق.ظ

    مسخره است .این مرجع تقلید را باید گل گرفت.

  50. ر. ا.: 213.207.205.34 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۰۰ ق.ظ

    جناب متفكر تو يك زن نيستي كه بتوني راجع به اعمال اونها نظر بدي و يا پيش بينيشون بكني ممكنه كه شما فكر كني كه همسرت رو از هر نظر تامين ميكني ولي يك زن با توجه به تجربه اي كه داشته ميتونه تو رو تاييد و يا ردت بكنه. پس هيچ وقت نسبت به هيچ كس و هيچ چيز نظر صد درصد نده يه اپسيلون هم جاي شك و يا اشتباه بزار چون اعتماد صد درصدت ممكنه باعث بروز خطا بشه

  51. سیلا-بابلسر: 80.191.254.198 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۰۲ ق.ظ

    چه جالب سرعت اینترنت بالاست چیز دیگه ات بالا نباشه اشکالی نداره آره جونم آقای روشنفکر الکی خوش

  52. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۱۹ ق.ظ

    ر.ا.
    من كاملا با نظر شما مخالفم

  53. نگین . شیراز: 80.191.119.218 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۰ ق.ظ

    مسئله کلاهبرداری هست چرا یه عده نمی خوان قبول کنن؟ اگه موضوع آزادی باشه پسره هم باید نسبت به قضیه بی تفاوت باشه مثل کشورای دیگه.ببخشید که این مثال رو می زنم قبلا معذرت خواهی می کنم ولی مجبورم بگم که مثل اینه که شما یه جنس دست دوم رو با آگاهی از دست دوم بودنش بخری یا اینکه به جای نو بهت قالب کنن. فرق داره دیگه.

  54. reza - karaj: 91.98.7.243 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۷ ق.ظ

    جناب آقای روشنفکر بپا یه وقت با این همه روشن فکری که داری یه وقت داغ نکنه و فیوزش بپره و فکرت در ظلمات و تاریکی مطلق قرنتینه بشه !
    ضمنا من کاملا یقین دارم که به حرفایی که میزنی اصلا اعتقادی نداری و فقط میخوای موضوع بحث باشی

  55. ر. ا.: 213.207.205.34 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۹ ق.ظ

    من با نظر نگين عزيز موافقم

  56. بهار -كرج: 89.165.90.171 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۰ ق.ظ

    اين چه حرفيه ؟ دختر پسرها نزده مي رقصند ديگه واي ي ي ي به روزي كه فتواههاي بيخودي هم صادر بشه اين مملكت همينجوري هم گند زده هست . پس منتظر عواقب خيلي بدتر هم باشيد . خودتون كرديد كه لعنت بر شما باد…………

  57. سهیلا اصفهان: 217.219.3.65 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۱ ق.ظ

    پسرها می تونند درباره ی خودشون نظر بدن دخترها عقلشون بکار خودشون میرسه باتشکر از حاج آقا

  58. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۶ ق.ظ

    رضاي عزيز
    باور بفرمائيد من در گفته هام لحظه اي شك نكردم و به گفته هام ايمان راسخ دارم

  59. ر. ا.: 213.207.205.34 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۹ ق.ظ

    كسي كه بدنبال شرع و شرعيات باشه دنبال اين جور مسائل و اين كار ها نميره براي اينكه وقتي انسان در فضاي رو حاني دين واقعي (نه دين اينها) قرار بگيره خودش از خطا و لغزش دوري ميكنه و كسي هم كه بدنبال اين مسائل باشه شرع و شرعيات براش ارزش و مقامي ندارند حالا ميخواد هر حاج اقايي تو هر جاي دنيا نظري بده اوني كه بخواد هر كاري كنه كه نمياد منتظر نظر حاج اقا بشه.
    ذهن و فكر فاسد هميشه فاسده اما با اين فتوا ذهن ناتوان ممكنه به اشتباه و لغزش بيافته

  60. هومن: 80.191.57.138 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۹ ق.ظ

    سلام به همگي
    اولا خواهش ميكنم به همديگه بي احترامي نكنين.تحملها رو ببيرين بالا تا بتونين از بحثها نتيجه بگيرين.
    در مورد فتواي حاج آقا بايد عرض كنم كه ميتونه يه كلاهبرداري خيلي بزرگ باشه .يعني چي كه خانوم پرده بكارت رو از دست بده بعد ترميمش كنه و به پسره نگه؟يا بگه؟اگه نگه كه كلاهبرداريه(البته اين در مورد پسرهاي ببو صدق ميكنه.پسرهاي اين دوره زمونه خيلي تيزن و تهش رو در ميارن)اگر هم ميخواد به پسره بگه خوب چرا ترميمش ميكنه؟ولي در كل خدائيش به دختر ها تو اين مملكت ظلم ميشه.در پناه حق باشين همگي.

  61. سارا - قم: 89.165.74.44 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۹ ق.ظ

    سلام دوستان
    من عضو جدید هستم
    تو این مملکت به هم ریخته هرکی هر جور میخواد داره زندگی میکنه
    این مراجه تقلیدم عقب نومندم با فتواهای جالبشون روی همدیگرو کم میکنن

  62. سارا - قم: 89.165.74.44 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۴۰ ق.ظ

    همه چیز رو به تمسخر گرفتن
    انسان عاقل و بالغ نیاز به فتوا و اجازه از این حضرات اعظام نداره
    دین میگه هر جا که عقل کم آورد به مراجه رجوع کنید

  63. سارا - قم: 89.165.74.44 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۴۱ ق.ظ

    مراجع ok

  64. سارا - قم: 89.165.74.44 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۴۲ ق.ظ

    من با تساوی حقوق زن و مرد موافقم
    همه چیز رو ول کردید چسبیدید به دروغ یا راست گفتن این قضیه به شوهراشون
    مگه اونا خیلی صااق و پاکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  65. شهاب برديا: 64.62.138.105 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۴۷ ق.ظ

    ساراي عزيز -قم
    خيلي فعال هستي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  66. حسن- فارس: 217.219.62.89 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۵۳ ق.ظ

    شهاب جون شمابا نگين خانم و سارا خانم خيلي تفاهم دارين بهتره با يكيشون ازدواج كني هر چند كه نگين خانم ازدواج كردند

  67. سارا - قم: 89.165.74.44 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۵۵ ق.ظ

    مرسی شهاب بردیای عزیز
    همنشینی و مصاحبت با دوستانی چون شماست

  68. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۵۹ ق.ظ

    دوست مهربانم حسن فارس عزيز
    جنبه انتقاد رو داشته
    بدا به حال همسرت با اين خشكه مقدس بازي شما

  69. حسن - فارس: 217.219.62.89 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۰۳ ب.ظ

    شهاب جون نمي دونم چرا ولي ازت خوشم مياد درضمن مگه من بهت چه گفتم كه بهت برخورد من خشك مقدس هم نيستم وپايبند به اعتقاداتم هستم

  70. سارا مشهد - 80.191.241.116 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۰۸ ب.ظ

    سارا جون ورودت رو تبریک میگم……..
    بازم بیا این طرف ها

  71. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۰۹ ب.ظ

    من هم از تو خوشم مياد
    الان تو استان فارس هستي من دوستان زيادي در استان فارس دارم

  72. حسن - فارس: 217.219.62.89 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۱۷ ب.ظ

    آره تو استان فارس هستم اومدي اينطرفها در خدمتت هستم

  73. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۲۲ ب.ظ

    فدات شم
    تو هم اگه اومدي تهران
    يا كاري تو تهران داشتي حتمن به من بگو

  74. شهاب برديا: 65.49.14.26 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۲۲ ب.ظ

    بچه ها
    تا
    شنبه
    خدا
    نگهدار

  75. مينو: 85.185.74.2 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۲۲ ب.ظ

    منم تو استان فارس فاميل دارم

  76. كامران از مشهد: 65.49.14.20 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۲۸ ب.ظ

    آقا اصلا مگه وقتي پسرا بدنيا ميان ختنه نمي شن
    اين عمل هم بايد در مورد دخترا هم اعمال بشه همون اول ورش دارن خلاصصصصصصصصصصصص
    بيخيال اين هم تعصب/توي كتاب تاريخ تمدن نوشته بود حتي چند صد سال پيش دخترايي كه پرده داشتن شوم شمرده مي شودن براي همين پرده شون توسط پدر يا برادرانشون برداشته مي شوده(تاريخ تمدن جلد ۳)

  77. بابک-کرمان: 80.191.167.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۳ ب.ظ

    سهیلا جون نه فقط پرسیدم i am surry of my quastion

  78. مينو: 85.185.74.2 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۴ ب.ظ

    كامران بايد بهت بگم خاك برسرت با اينجور طرز تفكرت روح خانمها لطيف تر از اين حرفها است

  79. بابک-کرمان: 80.191.167.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۵ ب.ظ

    باور کنید به داشتن پرده یا نداشتنش نیست
    خدا کن شرف باشه چه برا دختر چه پسر

  80. حسن - فارس: 217.219.62.78 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۷ ب.ظ

    بچه ها تا شنبه خدا نگهدار

  81. بابک-کرمان: 80.191.167.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۸ ب.ظ

    سا را خوش امدی
    قدمت بالا چشامون
    اگه کسی کرمان اومد ما هم هستیم

  82. كامران از مشهد: 80.191.241.81 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۰ ب.ظ

    مينو خانوم روح لطيف چه ربطي به اون پايين داره
    سعي كنيم يه كم به نظرات هم احترام بزاريم
    يه كم كتاب بخوني بد نيست /من خودم عاشق يك روح لطيفم يكي مثل شما ولي ربطي به اونجاش نداره

  83. محمدرضا - 84.241.19.44 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۳ ب.ظ

    به مطلب شما لینک دادم ;)

  84. مينو: 85.185.74.2 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۱ ب.ظ

    كامران خان من خودم ختم كتابم خودت رو برو درست كن

  85. س م آ از کرمانشاه - 64.62.138.104 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۹ ب.ظ

    تنها نظری که می تونم بدم اینه که انسانها، چه دختر و چه پسر، چه بعد و چه قبل از ازدواجشون باید به همسرشون وفا دار باشند.
    قبل از ازدواج یعنی به همسر آینده شون وفادار باشند، چون بالاخره یه روزی می خوان به کسی دل ببندند.(کاری نکنند که بی وفایی به حساب بیاد)
    بعد از ازدواج هم که معلومه.
    اعمالی مثل صیغه و … باعث سست شدن بنیان خانواده می شه و این برای اجتماعی که ما در اون زندگی می کنیم بسیار مهم هستش.
    همگی موفق باشید.

  86. سهيلا-خرم آباد - 85.185.239.130 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۰۰ ب.ظ

    كاملا مخالفم

  87. reza - karaj: 91.98.7.243 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۰۳ ب.ظ

    سلام دوباره به دوستان
    احتمالا این آقای روحانی این فتوا رو داده تا کسانی که از مراجع تقلید دیگر به قولی تقلید میکنند به ایشان بپیوندند البته من که اصلا به مراجع تقلید کاری ندارم چون خداوند به انسان عقل داده و هر کس در زندگی خودش یک سری دیدگاه هایی دارد که باید به آنها احترام گذاشت

  88. سهيلا-خرم آباد - 85.185.239.130 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۲۷ ب.ظ

    منم سلام
    reza جون معلوم نشد اينوري هستي يا اونوري

  89. الهام - 78.39.194.41 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۳۵ ب.ظ

    این فتوا فقط درد خودشونو دوا می کنه که راحت تر بتونن صیغه کنن و صیغه بشن(و در کنارش بهشت برین).این همون فاحشه گریه که با اسم صیغه صورت خوشی بهش دادن.صیغه هم یه مدل هوس بازیه.من شخصا اصلا صیغه رو قبول ندارم.

  90. بد دهن: 82.99.195.250 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۴۰ ب.ظ

    من به عنوان یک فرد مسلمان که سالها است مقلد مراجع عظیم تقلید هستم تا به حال اسم حضرت روحانی را نشنیده بودم . اگر کسی آشنایی دارد معرفینامه ای از ایشان بدهد . شاید این فتوا برای مشکلاتی است که در خانواده ایشان پیش آمده . در ضمن از موافقین این فتوا خواهشمنم که شماره تماس خواهران خود را برای صفای دوستان و همچنین خود ایشان در سایت اعلام نمایند . پناه میبریم از شر شیطان رجیم به خداوند رحیم

  91. reza - karaj: 91.98.7.243 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۴۱ ب.ظ

    سلام به همه
    جناب سهیلا - خرم آباد من نه اینوری هستم و نه اونوری من میگم در مورد هر کاری باید آدم اول به عقل خودش رجوع کنه و اگه کم آورد و به قولی مخش هنگ کرد بره و مشورت کنه ولی در مورد بالا به نظر من اصلا کار منطقی به نظر نمیاد چون اگه زنی قبل از ازدواج خیانتکار بشه و پایه زندگیش با دروغ ریخته بشه امیدی به زندگی بیشتر از چند ماه رو نباید داشته باشه

  92. نازنین.تهران: 79.132.207.134 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۵۹ ب.ظ

    سلام
    من رزمی کارم و به دلیل ورزشم پردم رو از دست دادم
    به نظر شما مشکلیه
    به نظر خودم که نه برام مسئله ای نیست به کسی که قرار شد باهاش ازدواج کنم هم می گم
    اگه دخترا قبل از ازدواجشون هم س.ک.س داشته باشن مثله خیلی از پسرها (بدون سرو صدا که کسی نفهمه)
    بعد از ازدواج نیازی نیست که حتما به شوهرش بگه مهم بعد از ازدواج که چیکار کنه ازدواج رو یه نقطه ی شروع در نظر بگیریم این فتوا از نظر من عالیه
    چون کسی که نمی تونه توی خودش پاکی و وفاداری رو احساس کنه دیگه ازدواج نمی کنه که سر کس دیگه ای رو کلاه گذاشته باشه فقط یادمون باشه بزرگترین توهین به یه دختر می تونه این باشه که خواستگارش قبل از ازدواج ازش مدرک سالم بودن بکارت یا همون اصل بودنش رو بخواد
    باید به طرفمون فرصت اینو بدیم و انقدر اعتماد درونش ایجاد کنیم که اگه راحت بود بگه
    مسلمونا
    توجه کنید که تو دین خودمون هست که اگه گفتن چیزی اینده ی یه نفر رو بهم بریزه نباید گفتش(پس این فتوا درسته)
    در ضمن
    چرا فکر می کنید که فقط برای دخترا معلوم می شه اگه س.ک.س داشته باشند نزدیک به نود درصد از مردم ما هنوز نمی دونن که برای اقایون هم معلوم می شه بیشتر پزشکا و ما ماها و بچه های رشته ی مامائی اینو می دونن

  93. علي - تهران: 80.75.6.194 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۰۳ ب.ظ

    سلام دوستان - به نظر من رابطه جنسي فقط به س.ك.س كامل نيست .اون دختر يا پسري كه دوست داره رابطه .س.ك.سي داشته باشه تا لذت ببره بجز اين روش روشهاي ديگه اي رو هم داره كه اين لذت رو ببره پس كسي كه پرده رو از دست ميده يا اشتباه كرده يا تمايل كامل داشته پس : داشتن يا نداشتن اين موضوع اول به خود طرف مربوطه در ثاني اون دختري كه پرده داره از كجا معلوم كه با كسي سكس نداشته . و در نهايت اون آقائي هم كه از هيچ كجا معلوم نيست چه كاري كرده و گير يك دختر خوب بيفته چي و….
    در آخر چيز مهم باز كردن چشم - تفاهم در زندگي زناشوئي . مهم اينه كه از اون به بعد ديگه سرش تو زندگي باشه . ممنون

  94. سهيلا-خرم آباد - 85.185.239.130 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۰۷ ب.ظ

    خب همون ديگه! پس معلوم شد اينوري هستيد
    در ضمن خانم ها رو بيشتر با لفظ سركار خطاب ميكنند.

  95. فرزاد-ساری: 217.219.165.135 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۲۰ ب.ظ

    تمام این نظرات یک طرف و جان کلام فقط در یک نظر دیده میشود
    نظر ر. ا.: ۲۱۳.۲۰۷.۲۰۵.۳۴

    كسي كه بدنبال شرع و شرعيات باشه دنبال اين جور مسائل و اين كار ها نميره براي اينكه وقتي انسان در فضاي رو حاني دين واقعي (نه دين اينها) قرار بگيره خودش از خطا و لغزش دوري ميكنه و كسي هم كه بدنبال اين مسائل باشه شرع و شرعيات براش ارزش و مقامي ندارند حالا ميخواد هر حاج اقايي تو هر جاي دنيا نظري بده اوني كه بخواد هر كاري كنه كه نمياد منتظر نظر حاج اقا بشه.
    ذهن و فكر فاسد هميشه فاسده اما با اين فتوا ذهن ناتوان ممكنه به اشتباه و لغزش بيافته

    دوستان عزیز هرکس هرکاری که بخواهد انجام میدهد و دیگر فتوا یا عدم فتوا اصلا مهم نیست .
    کافیست اگر ایمان دارید فقط به این جمله که
    (( برای انجام هر کاری از خود سوال کنید که آیا خدا واقعا آنکار را تایید می کند یا نه ؟))
    (مگر آنکه خدا را قبول نداشته باشید که جای بحث دارد . )
    و سرانجام تاوان عمل خود را در آن دنیا میبینید .چه خوب و چه بد.
    فتوا و این حرفا همش [] بیش نیست . عقل سالم را بچسبید که هم این دنیا را دارید و هم آن دنیا .

  96. nabood: 85.185.147.99 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۳۷ ب.ظ

    پیشنهاد من این است که در مراسم جشن تکلیف در مدارس پرده بکارت همه دختر ها را بر دارند تا خیال همه راحت شود

  97. حرف حساب-تهران: 217.218.182.10 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۴۵ ب.ظ

    بسمه تعالي
    به نظر مي رسد در اين حكم بكارت و پرده بكارت يكسان فرض شده اند. در گذشته كه امكان ترميم اين پرده نبوده است وجود آن به معني بكارت(نداشتن تماس جنسي در گذشته) بوده است و بي ترديد كسي كه بكارت را شرط عقد قرار مي دهد مرادش نداشتن رابطه جنسي در گذشته است( نه داشتن پرده بكارت!).
    اما دقت در دو حكم صادره خا از فايده نيست:
    در مورد قسمت ۱ حكم: پرده بكارت هم مانند ساير اجزاي بدن است و هر كس مي تواند تصرف غير مضر در اعضاي خود كند و اين مورد به نظر جزو حقوق طبيعي هر فرد است.
    در مورد قسمت ۲ حكم:اگر بكارت شرط باشد حتي دختري كه پرده بكارت ندارد هم مي تواند به عقد در آيد و عقد در اينجا نيز صحيح است فقط حق طلاق براي شوهر وجود دارد. حكم صادر شده هم اين است كه عقد صحيح است.
    همچنين نظر شما را به اين نكته جلب مي كنم كه هنگاميكه صحبت ازصحت يا عدم صحت عقد مي شود منظور بحث حقوقي است و اخلاق همواره مرحله اي عالي تر و بالاتر از حقوق است، حقوق حداقل ها را بيان مي كند و اخلاق ايده ال ها را، لذا بيان دروغ چه در مورد داشتن بكارت(نه پرده بكارت) يا هر چيز ديگر مذموم است اخلاقا مگر بنا به مصلحتي بالاتر(كه مطمئنا نمي تواند نفع شخصي باشد).

  98. من نه منم: 217.219.29.139 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۴۷ ب.ظ

    حالا اصلا مگه دختر با پرده تو اينزمونه پيدا ميشه كه شمشها سرش دعوا ميكنيد

  99. سارا مشهد - 80.191.241.121 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۰۱ ب.ظ

    من نه منم اگه تو فک و فامیل تو پیدا نمیشه(چشمتون روشن)تو دور و وریهای ما پیدا میشه
    پس حرف اضافه نزن

  100. حمید شیراز: 217.219.250.195 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۱۰ ب.ظ

    سلام…. این فتوا باعث سوء استفاده خیلی از آقایون از خانم ها میشه…چون به هر حال خیلی خانم ها هستند که فقط به خاطر بحث خیانت و شرعی نبودن این کارو قبول نمی کردن…اما الان با این فتوا خیلی های دیگه هم دست به این کار میزنند…

  101. saman: 82.115.3.8 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۱۷ ب.ظ

    با مدعي نگوييد.
    اسرار عشق و مستي.
    تا بي خبر بميرد.
    در درد خود پرستي.
    عاشق نشو گر روزي كار جهان سر ايد.
    نا خوانده نقش مقصود از كارگاه هستي.
    دوش ان صنم چه خوش گفت.
    در محول مغانان.
    با كافران چه كارت؟
    گر بت نميپرستي.
    سلطان من خدارا.
    زلفت شكست ما را.
    تا كي كند سياهي.
    چندين دراز دستي.
    (( اين اقا شاگرد ايت الله خويي نيست.اقاي خويي اگر الان زنده بود در جا از غم و شرم جانشو تسليم خدا ميكرد.))

  102. امیر: 82.205.166.132 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۱۷ ب.ظ

    به نظر من هر کسی به اندازه عقل و فهم خودش می تونه برای زندگی و آینده اش تصمیم گیری کنه و نیازی به مرجع تقلید نیست . چون هیچ آدمی کامل نیست و احتمال اشتباه و خطا برای همه وجود داره . اگه دخترخانمها ناراحت نشن من فکر می کنم همانطور که آزادی برای پسرها هست باید برای دخترها هم باشه و حد و اندازه آزادی هم به خود طرف بستگی داره .

  103. سارا مشهد - 80.191.241.121 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۱۷ ب.ظ

    حمید تو پیدات شد بالاخره؟

  104. ويكي - 78.110.125.148 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۳۰ ب.ظ

    اين حاج آقا مثله اينكه تجربه دارن .

  105. شیخ فتح الله: 85.185.136.7 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۳۰ ب.ظ

    بایستی این بکارتو از بدو تولد بردارن تا اینقدر دردسر درست نکنه .
    به نظر من کسانی که می خوان با هم وصلت کنند باید به هم بگن هر غلطی که قبلا می کردن مهم نیست و از این به بعد باید ادم باشند.
    کلا باید مکانیزم تشکیل خانواده تغییر پیدا کنه…..

  106. محمد مالدینی: 64.62.138.101 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۴:۱۴ ب.ظ

    من با نظر همتون مخالفم.

  107. حسن کچل: 85.133.137.218 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۴:۱۸ ب.ظ

    تو سال نوآوری وشکوفایی ما توی مطب تصمیم گرفتیم
    بجای پرده دائم از کرکره اسفاده کنیم که دیگه نیازی به
    پاره کردن و دوخت مجدد نباشه
    و مراجعین دز صف های طولانی گرفتار نشن
    در مصرف بنزین ها اصراف نمی شه

  108. مجید: 80.191.68.152 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۴:۱۸ ب.ظ

    این از اون فتوا ها است که در موردش میگن میخواد ابرو رو درست کنه میزنه چشمو در میاره.

    می خوان برای این مشکل که سن ازدواج بالا رفته و اینکه تحمل کردن از یه طرف باعث صدمات شدید روحی و روانی میشه و تحمل نکردن هم باعث بروز مشکلاتی که خیلی ها رو نابود میکنه. یه راه حل بدن اما مسئله رو چکار کردن؟

    اصولا من تا الان ندیدم که تو اسام اصلا مسئله بکارت مهم باشه یا نباشه. اون چیزی که مهم هستش اینه که اسلام زنا رو حرام کرده و حد و حدود اونرو هم مشخص کرده.

    حالا این از این طرف. از طرف دیگه اهمیت داشتن بکارت دختر برای مرد ها در چیه؟ به نظر من اینطر میرسه که بیشتر بار روانی داره و اینطوری مرد میخواد مطمئن بشه که زنش به زندگی مشترکش پا بنده و … نهایتا از این اراجیف که همتون بهتر میدونین.

    اما دلیلی این مسئله هنوز برام یه رازه. آیا بکارت دختر براش نقش یه سرمایه گذاری رو داره که بخاطرش از مردی که باهاش ازدواج میکنه طلبکار باشه؟ یا آیا دلیل دیگه ای داره؟

    من فکر میکنم نهایتا این مسئله با حساسیت زدائی از اهمیت داشتن بکارت به عنوان سند وفاداری و نجابت و نهایتا توافقات بهتر و قوانین اصولی تر مسئله رو درست کنه.

    صیغه هم که سالها است در جامعه ما به خاطر این ذهنیت که راه گریزی برای مردهای پولداره که به عیش و خوشی برسن. میتونست تنها دلیلی برای یه رابطه قبل از ازدواج بین دختر و پسری مجردی باشه که مثلا بهم علاقه دارن یا هر چیزی و نهایتا خودش سند نجابت باشه. اما متاسفانه هر دوی مواردی که در بالا اشاره کردم بیش از اونکه دلیل قاونین مشخصی داشته باشه. بار روانی مخالفی تو اذهان ما داره.

    از طرف دیگه به جز روایت مسخره برابری زن و مرد که به دلایلی بهش اعتقاد ندارم که اون چیزی که برابر هستش در انسانیت و در حقوق قانونی باید باشه نه در اینکه مرد و زن برابرن .
    چون سیستم روانی و فیزیلوژیکی زن و مرد باهم خیلی فرق داره اینه که باز هم برام این سوال پیش میاد که خوب مجید حالا به نظرت میرسه که راه حل بالا مورد پسند مردم واقع شد. آیا ممکنه که همون تفاوتهایی که وجود دارن به جای اینکه مشکلات رو حل کنن باعث ایجاد مشکلات جدیدی بشن.

    امیدوارم روانشناس ها بتونن در این مورد نظرات عالی خودشون رو مطرح کنن.

  109. بابک-کرمان: 80.191.167.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۴:۲۲ ب.ظ

    وبلاگ من

    خانه وبلاگ
    بايگاني شده ها
    ايميل من

    نویسندگان وبلاگ
    * سينا قره طغاني

    آرشیو وبلاگ
    فروردین ١
    ادامه آرشیو

    لینک دوستان

    سايت ج ميل
    جستجوگر فارسی

    پرشين وبلاگ
    تودی لینک
    مای پردیس
    دوست یابی سالم
    طراحی وب

    آمار وبلاگ

    خروجی وبلاگ

    لوگوی دوستان

    سكوت شب

    من سكوت يك شب مهتابی ام

    در سكوت خاطرات زندگی

    زخم های عاشقی قلب من

    چشم های عاشقم را بسته اند

    با دو چشم خسته ی بارانی ام

    می گويم از دل طوفانی ام

    بوی عشق می دهد چشمان تو

    با تو هستم در دل تاريك شب

    در گلی از دردها من خفته ام

    من همان بغض غريب فانی ام

    شعر : زهرا فولادی

    پيام هاي ديگران ( ۲ نظر ) link دوشنبه، ۲۱ فروردین، ۱۳۸۵ -

    به لره ميگن اگه سردت بشه چی كار می كنی ؟ ميگه ميرم كنار بخاری . ميگن اگه خيلی سردت بود چی كار می كنی ؟ ميگه می چسبم به بخاری ! ميگن اگه خيلی خيلی سردت شد چی ؟ ميگه : بخاری و روشن ميكنم

    jazirehsina@hotmail.com

    كلاغه سر درخت نشسته بود پنير برگر ميزد روباه مياد پای درخت ميگه : چطوری جيگر چه سری چه دمبی ، چه تيپی ای ول بابا نيست بالاتر از تريپ مشكی يه حالی بده يه دهن برامون آواز بخون كلاغه هم پنير و ميزنه زير بالش ميگه: انرژی هسته ای حق مسلم ماست

    پيام هاي ديگران ( ۵ نظر ) link دوشنبه، ۲۱ فروردین، ۱۳۸۵ -

    اين روزها وقتي با كسي دوست ميشويم فكر ميكنيم آنقدر دوست بوديم كه اكنون وقت خيانت است هيچکس نميتونه به دلش ياد بده که نشکنه ول? من تونستم حداقل يادش بدم که وقت? شکست لبه تيزش دست اون? رو که شکسته نبره

    sina.m۲۴۴@gmail.com

    يك بار يه مرده از سر كار مياد خونه به زنش ميگه چه خبر امروز فقط سه ساعت با تلفن حرف زدی . ميگه آخه اشتباه گرفته بودم

    نه ست يا که منم

    …من و ما کم شده ايم٫ خسته از هم شده ايم…
    …بنده خاک، خاکِ ناپاک ٫خالی از معنای آدم شده ايم…

    …دنيا همون بوده و هست ٫حقارت از ما و منه…
    …وگرنه پيشِ کائنات ٫ زمين مثل يه ارزنه…
    …زمين بزرگ و باز نيست ٫دنيای رمز و راز نيست…
    …به هر طرف رو می کنم ٫راهِ رهايی باز نيست…

    پيام هاي ديگران ( نظر بدين ) link دوشنبه، ۲۱ فروردین، ۱۳۸۵ -

    به نظر من فاحشه ها گناهکاران بی گناهند..اين قشر زير فشارهای اقتصادی به تنگ امده اند و ناگزير تن به خود فروشی داده اند..
    اين نغمه يک روسپی است:
    بده ان قوطی سرخاب مرا
    تا زنم رنگ به بی رنگی خويش
    بده ان روغن تا تازه کنم
    چهره پجمرده ز دلتنگی خويش
    بده ان عطر که مشکين سازم
    گيسوان را و بريزم بر دوش
    بده ان جامه تنگم که کسان تنگ گيرند مرا در اغوش
    بده ان تور که عريانی را
    در خمش جلوه دو چندان بخشم
    هوس انگيزی و اشوبگری
    به سرو سينه و پستان بخشم
    بده ان جام که سر مست شوم
    به سيه بختی خود خنده زنم
    روی اين چهره ناشاد غمين..
    دوست دارم نظرتون را نسبت به اين موضوع بدونم..

  110. افشین -ایران: 217.218.196.132 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۴:۴۸ ب.ظ

    فکر کنم با اصرار مادرش این فتوا رو داده!!!

  111. shanel1984: 64.62.138.102 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۵:۱۱ ب.ظ

    یک جورایی از پرده دخترو اکبند بودنش صحبت مکنند اینگار ارث پدریشونه می فهمید چی میگم

  112. اشاره-تهران - 85.133.164.202 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۵:۴۲ ب.ظ

    این مطلبی که دوستان (البته اکثر دوستان-سوء برداشت نشه ) با سطح فکرهای خیلی خیلی پایین در موردش نظر دادن و من واقعا برای همتون متاسفم ، به نظر من اصلا منبع درستی نداره و خبر تقلبیه !! چون یه همچین چیزی غیر ممکنه. جناب سردبیر میشه بگید این آیت ا.. کیه و عکس اون بد بختی که انداختی از کجا آوردی؟ شما با این اخبار جعلی و بی مصرفچندتا نتیجه میگیری :۱-تعداد خوانندگان سایت بیشتر میشه ۲- اعضای احمق و low level از بقیه تشخیص داده میش ۳- از اعتبار سایت کم میشه
    دوستان بهتره در مورد چیزایی که میشنویم یه کم فکر کنیم بعد نظر بدیم !!!!!!!!

  113. پژواك - 217.219.6.101 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۵:۴۳ ب.ظ

    محمد مالديني
    توبااون سنجابه تو كارتون بنر كه هي مي گفت من مخالفم فاميل نيستي؟

  114. مسعود از کرج: 91.186.212.234 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۶:۲۹ ب.ظ

    با سلام.
    اینجانب به حمایت از فتوای شرعی و عرفی حاج آقا آمادگی ۱۰۰ درصد خود را در خصوص جلوگیری از به گناه افتادن هر گونه ( داف ) را اعلام داشته و حفظ هر گونه بکارت تخصص ماست.سایتان مستدام

  115. كامران از مشهد: 80.191.241.25 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۶:۵۱ ب.ظ

    آقا چه همه نظر!
    ايول سر دبير چه قدر خوب همه رو سر كار گذاشتي

  116. كامران از مشهد: 80.191.241.25 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۶:۵۲ ب.ظ

    مينو سر به سر من نزار و گرنه مجبور مي شي از همين فتوا استفاده كني ها

  117. محمد-کرمانشاه: 217.219.214.226 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۰۴ ب.ظ

    سلام به همگی
    میگم دختری که نتونه ……………………………………………..
    بدون حکم حاج آقا هم کار خودش میکنه

  118. یگانه: 213.207.253.15 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۱ ب.ظ

    اقایون و خانومها لطفا از خیر نظر دادن بگذرید ، خبر بیخود وچرتیه ،فقط همین شیرین کاری برامون باقیمونده. واقعا شرم اوره لطفا ذهنتون رو مشغول نکنید ووقتتون رو تلف ،بعضی هام نظر مثلا روشنفکرانه الکی ندن .

  119. م.ر.آ: 85.15.59.121 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۴ ب.ظ

    آقای سر دبیر میشه بگوید این خبر را از کجا آورده اید ؟

  120. مشدی: 81.12.105.78 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۴ ب.ظ

    این فتوا جواز بر ازدواج موقت دختر نیست بلکه جواز بر مجاز بودن ترمیم پرده بکارته
    لطفا اشتباه نشه
    این فتوا جواز بر ازدواج موقت دختر نیست بلکه جواز بر مجاز بودن ترمیم پرده بکارته
    لطفا اشتباه نشه

  121. م.ر.آ: 85.15.59.121 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۲۴ ب.ظ

    چه فرقی می کنه اول پرده بکارت را پاره میکنه بعد با این فتوا می دوزه در ضمن بهتر قسمت اول سوال را خوب بخوانی

  122. اردک. همدان: 217.219.244.21 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۵۷ ب.ظ

    من پسرم و سابقه س.ک.س داشتم. ولی دوست دارم همسر آیندم سالم باشه و قبلا با هیچ پسری حتی دوست نبوده باشه چه برسه به …

  123. پاییز بهار: 217.219.8.198 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۰۰ ب.ظ

    سلاممممممممممممممممم
    چه جالب از نظر من این واقعا بی انصافی وقتی مردی با زنی س ک س داشته باشه کسی نمی فهمه بعدش هم یک دختر تر گل ور گل مثبت می خواهد اون وقت چطور یک دختر نباید همچین انتظارات داشته باشه
    اصلا انصاف نیست اصلا به نظر من چیز مسخره ای

  124. احمد رضا تبریز: 217.218.249.60 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۲۳ ب.ظ

    با هر پسری وقتی حرف میزنی از تجربیات خودش با ده ها دختر یا حداقل پنج تا رو میده.
    من خودم لااقا با ده نفر رابطه داشتم.
    حالا سوال اینه که اگر فقط هر پسری با حداقل دو نفر رابطه داشته باشه این تعداد دو برابر پسر ها از کدام کره تامین شدند ؟
    نباید خودمون رو گول بزنیم.

  125. شقايق خوزستان: 217.219.227.33 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۴۸ ب.ظ

    آخه چرا پسرا هر كاري كنن نميگن بده اما دخترا تا يه كاري مي كنند مي گنن هوسبازه؟مگه دخترا آدمنيستند و دل ندارند ؟من نميگم اين كارو بكنند اما بعضي ها از روي اشتباه و دل ساده دچار مشكل ميشن همه پسرا كه حرف راست نميزنند . فقط يه قول ازدواجه (البته همه پسرا اين طور نيستند توهين نباشه).بايد همه از زندگي لذت ببرند .

  126. پارسا: 78.38.65.2 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۵۱ ب.ظ

    احمد رضا جان اون ده تا دختری که توبا آنها رابطه داشتی ،اونهام هرکدومشون ده تا مثل تو داشتن پس نسبت مساوی

  127. یه دختر: 89.144.139.87 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۵۸ ب.ظ

    دم حاج اقا گرم!!شما پسر ها هم که تا این خبر رو شنیدید اومدید حرف از انصاف و شرع میزنید برید فکری برای خودتون کنید تا سرتون کلاه نره گرچه به نظر من کلاه برداری نیست…..خوشحالم که بعضی پسر ها منطقی حر ف می زنن……..

  128. محسن 22 ساله: 85.185.160.5 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۴ ب.ظ

    من این حاج اقا را با این فتوا قبول ندارم

  129. بهم بگو - تهران: 84.241.19.197 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۳ ب.ظ

    ببینید دوستان به نظر من ما به جای این که بزنیم تو سر و کلیه ی هم بیاییم بدون در نظر گرفتن جنسیت قضاوت کنیم.
    فرضمونم میزاریم بر تساوی حقوق زن و مرد. چند تا موضوع را هم در نظر می گیریم: ۱- مهریه حداقل صد میلیونی ۲- هزینه های بالای عقد و عروسی ۳- هزینه زندگی و . . . وقتی یک مرد حاضره تو شرایط فعلی زیر باره همه ی این مسئولیت ها بره و خواستش اینه که همسرش باکره باشه باید بهش حق داد ( منظور من اصلا این نیست که خانومایی که باکره نیستن بی ارزشن، اتفاقاً ممکنه از یه خانوم باکره هم بیشتر به درد زندگی مشترک بخورن ) چون این همه هزینرو داره انجام می ده و اگه باکره بودن رو شرط کنه کاملا صاحب حق هستش. حالا اگه خانوم به ایشون به هر نحوی نگه و یا با امثال این روش ها بخواد سرپوش بذاره رو قضیه به نظره من ظلمیه در حق اون مرد و گناه بسیار بزرگی محسوب می شه.
    در ضمن بعضیا که خیلی دم از آزادی می زنن به نظر من هنوز کامل مفهوم آزادی رو درک نکردن ( اگه اینجوریه فردا یکی می زنه یه کسیو می کشه بعدشم ادعا می کنه که من آزادم ) بیان صورت مسئله رو عوض کنن. مثلا خانوما هم مثل مردا نیازی به اثبات بکارت نداشته باشن ولی در عوض مثلا مهریه نگیرن و خرج عروسیو شریکی بدن ( اینجا که می رسه اگه کلاتو قاضی کنی می بینه که جور در نمی یاد ). مطمئنا می دونین که خیلی کم پیش می یاد که یه خانوم بیوه یا مطلقه مهریه ی بالایی داشته باشه و اگر هم داشته باشه مرد با آگاهی کامل و اختیار این کار رو انجام داده نه از روی ناآگاهی و فریب!
    پس یا یه دختر باید بکارتشو حفظ کنه و یا اگه بکارتشو از دست داد حقیقتو بگه و به شوهرش حق انتخاب بده.
    گرچه موافقم که فرهنگ پایینی که در درصد بالایی از جامعه ی ما ( منظورم کلیت جامعه نیست ) وجود داره این قضیه خیلی سخته یا شایدم نشدنی. ولی در هر صورت بالاترین قاضی عقله انسان و اخلاقیات اونه که اگه همه بیشتر فکر کنین موافق خواهید بود که راهی جز صداقت نیست برای هر انسانی. در ضمن یکی از دلایل ایجاد چنین بحث هایی سخت شدن شرایط ازدواجه که به نظر من اگه همه در وقتش شرایط ازدواج رو داشته باشن این جور مسائل اصلاً مطرح نخواهد بود و همه این رابطه مقدس را فقط با همسرانشون خواهند داشت که یکی از زیباترین رابطه ها تو زندگی است.

  130. مهرداد کی: 217.219.51.130 گفت:
    پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۵۵ ب.ظ

    شهاب برديا: ۶۴.۶۲.۱۳۸.۷۳
    تو راجع به خواهره خودتم همین نظر رو داری

  131. مهران-مشهد: 217.219.244.39 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۰۲ ق.ظ

    حاج آقا برو جلو من پشتتم، نفست حقه، ببینم تا کجا پیش می ری، می تونی یک کاری کنی که دیگه زحمت صیقه خوندنم به خودمون ندیم

  132. ebi arak - 217.218.249.60 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۲۲ ق.ظ

    نمی دونم تا کی ظهور امام زمان رو خواستارم تا اینارو جمع کنه

  133. سارا اصفهان: 217.219.8.37 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۶ ق.ظ

    ای بابا دیگه اینم پرسیدن داره ؟

  134. سارا اصفهان: 217.219.8.37 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۰۱ ق.ظ

    حیف که جماعت پسر جنبه ندارند

  135. sara_Qom: 80.191.88.91 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۰۳ ق.ظ

    اصلان نييازي به پرده دوختن نيست اين چيزا فقط تو كشوراي عقب مونده اي مثله ايران بابه كه همه ي قوانينش عليه زنهاست و تا تونسته به مردا حال داده وگرنه اگر آقايون پرده ي بكارت داشتن از هر ۱۰ تا پسر ۹ تاشون تو سنه ۱۸ سالگي پردشونو به باد ميدادن منضورم همون آقايونييه كه تعصبه خاصي به باكره بودنه همسرشون دارن

  136. پژواك - 217.219.6.101 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۰۹ ق.ظ

    اميدوارم هردختري به اين فتواعمل كنه رسوا بشه چون در غيراين صورت ظلم در حق دخترهاي نجيب وپاكدامني ميشه كه خودشون را براي همسرشون حفظ كرده اند در ضمن اگه يه دختر ياپسر دنبال فيلماي آنچناني و كارهاي شيطاني نره براي چي بايد بترسه كه به گناه بيفته تابخواد صيغه بشه ياصيغه بكنه؟همونايي كه ازين حاج آقاي مجهول الهويه دفاع ميكنند (مثل شهاب برديا)خودشون ميرند نجيب ترين دخترا رو ميگيرند كه از ايدز وميدز هم خيالشون آسوده باشه

  137. سامی -انزلی: 89.144.168.182 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۳۲ ق.ظ

    به نظر من الآن مهمترین چیز اینه که دخترهاوپسرها بعد از ازدواج خیانت نکنن وبه زندگیشون وفادار بمونن

  138. امين: 80.191.88.26 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۶:۴۰ ق.ظ

    سلام به همه دوستان ما يك روايت مستند از رسول اكرم (ص)داريم كه فرمودن از گوشت خر و متعه(ازدواج موقت )دوري كنيد گوشت خر و ادم يك جايي ميخوره كه واقعا ناچار باشه و الا پرهيز ميكنه و ازدواج موقتم عطف به همون گوشت خر كردن و هر دو رو باهم اوردن اگر بخوايم منصفانه قضاوت كنيم ازدواج موقت نه به نفع جامعس نه خانواده ها و نه خود زنان و حتي پسران مگر در جايي كه مفسه ي بدتري در جريان باشه كه نشه رفعش كرد و مانعش شد پ تا وقتي ازدواج دائم هست به اون خوبي و عاشقانه چرا اصلا موقت اين وظيفه دولت و قواي كشور كه زمينه ازدواج دائم (كار .مسكن و..)فراهم كنن تا مجبور نشيم سراغ ازدواج موقت بريم و الا همونجوري كه گوشت خر براي يك جايي كه مثلا ادم بخواد بميره و هيچ راهي نباشه ازدواج موقتم يك جايي كه ادم مطمئن باشه به گناه ميفته و هيچ راهي نداره وقتي ما از صبح تا غروب تو چت روم هستيم و سايت س.ك.سي و تل س.ك.سي و فيلم و پارتي پس حتما به گناه ميفتيم مثل كسي كه خودش عمدا تو يك اتاق حبس كنه بعد بگه هيچ نبود بخورم منم گوشت خر خوردم .اينم نظر منه ديگه شايدم خيلي اشتباه باشه

  139. فاطمه-تهران: 92.50.13.194 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۴۶ ق.ظ

    این یه جور خیانت قبل از ازدواجه .

  140. امیر: 82.205.166.132 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۵۷ ق.ظ

    سارا اصفهان . شما فکر می کنی دخترا جنبشون خیلی بالاست . تو این دوره که هممون داریم به عینه می بینیم که اکثر دخترا با چه سرو وضعی نمی دونم برای چی تو خیابونا راه می رن و دنبال چی میگردن . you don t become pessimistic , please

  141. حسام ! تهران: 64.62.138.90 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۴۷ ق.ظ

    اصلاً پرده بکارت چی هست؟؟؟ D:

  142. reza-karaj: 91.98.73.62 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۵۶ ق.ظ

    سلام به برو بچه های با مرام ۷ تیر
    حسام ! تهران خوب معلومه یه پرده گران قیمت و کم نظیر که در جلوی در پذیرایی نصب شده تا اولین مهمانی که مشرف میگردد آن پرده را چون دیوانگان پاره کند ( البته بستگی به نوع مهمان و همینطور نوع پرده دارد چون تا آنجا که میدانم ۴ نوع پرده داریم البته اگر مدلهای جدید به بازار نیامده باشد )

  143. خي: 80.191.128.198 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۲ ق.ظ

    سارا قم . كافر همه را به كيش خود پندارد .سارا جون تو اگه بهت فشار مياد مشكلي نيست چون تمام پسرا چيز دار حاضرند مشكلتو حل كنند. فقط ايميلتو بده ببين چندتا سرت خراب مي شند.

  144. سارا مشهد - 85.185.90.3 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۴ ق.ظ

    ای حسام مارمولک!!!

  145. ج خ: 217.219.156.3 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۳۱ ق.ظ

    این ملاها فقط می خوان نشون بدن تو ایران آزادی هست که هین آزادی نیست تونایی هم که می گن هین کار خوبه ننه هاشون بیهرن پیش ما اگه شد خواهرشون هم بیارن

  146. سارا مشهد - 85.185.90.3 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۳۴ ق.ظ

    حسام یعنی تو نمیدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  147. مهران- قم: 80.191.89.21 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۲۶ ب.ظ

    ما مسلمونيم و تو كتابمون اومده كه از انسانها به اندازه فهمشون توقع هست و همچنين تجسس و بررسي در زندگي افراد جايز نيست.
    يه موقعي تودين ما سن ازدواج ۹ سالگي بوده چون شرايط فيزيكي دخترا اينو ميطلبيده و در زمان پيامبر زناني كه مايل به صيغه موقت بودن يه نشان يا پرده خاص جلوي درب منزلشون آويزون ميكردن تا مشخص باشن.
    ميخوام بگم ما نميتونيم از پيامبرمون جلوتر باشيم. دين فكر همه چيزو كرده. حتي هيچ كدوم از مراجع به خاطر مسايل سياسي و امنيتي (شما بخونيد مزخرفات) جرآت اينكه بگن ازدواج دختر عاقل و بالغ نياز به اذن پدر نداره رو ندارن.
    اكثرا احتياط واجب ميدن.

  148. محمد تهران: 87.107.118.36 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۵ ب.ظ

    همین که درباره این موضوع این همه نظر دادن معلومه که همه ……………ببخشید نقطه چین را خودتان پر کنید

  149. اهورا: 78.38.26.4 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۰۸ ب.ظ

    نگا كنين ببينين كيا اين مبحث قبول دارن ! رسمآ دارين دخترارو به جندگي تشويق ميكنين ! رك بگم [] لازمم نيست ip بگيرين پيدام كنين . من از هيشكي نميترسم به جز خدا ! اين كارا كاره ايراني نيست .. به خودتون نگا كنين تو رو قران…شيطان داره به نتيجه ميگيره از شما …[]

  150. مانی-تهران - 85.185.46.162 گفت:
    جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۱۰ ب.ظ

    دوستان سلام: خوب هستین؟
    ببینید دوستان س کس برای دختران از ۱۴ سالگی و برای پسران از ۱۵ سالگی لازمه اما تو ایران به دلایلی تو این سن با محدودیت شدی مواجه هستیم که البته تعدادی تو این سن س ک س رو تجربه میکنند س ک س برای پسران محدودیت خاصی ندارد اما دختران با محدودیت شدیدی مواجه هستند و نمیتوانند با هر کسی به غیر از همسر خود س ک س داشته باشند در غیر این صورت زنای محصنه کرده اند و گناه بزرگی مرتکب شده اند البته اقایون هم که به غیر از همسرشون س ک س کنند گنه کارند به هر حال س ک س برای همه لازمه که بتونند تو همه مراحل زندگی پیشرفت کنند البته س ک س کردن برای پسرهای مجرد زمانی امکان داره که یه جیب پر پول یه ماشین مدل بالا و یه مکان داشته باشند و یه روز کامل تو جاهای شناخته شده پرسه بزنند ولی اگر دختری بخواهد س ک س کند به راحتی امکان پذیره فقط کافیه یه ارایش غلیظ و به تیپ س ک س ی بزنه و بیاد تو خیابون و اونوقت صدای بوق و ترمز مکرر ماشینها رو میشنوه و میتونه انتخاب کنه که با چه کسی س ک س کنه
    بگذریم ببینید دوستان دانشجویان اگه بخواهند تو تحصیل پیشرفت چشمگیری کنند حتما باید حد اقل ماهی یه بار
    س ک س کنند که البته برای مجردها خیلی سخته ولی امکان داره در غیر اینصورت به استمنا رو اورده و باعث میشوند که قوای حافظشون تحلیل بره و دچار نقصان حافظه بشن که به طبع افت تحصیلی زیادی خواهند داشت همچنین طی تحقیقاتی که در خوابگاههای دانشگاه های تهران به عمل امده بیش از هفتاد درصد از دانشجویان به استمنا مبتلا بود ه اند که باعث تاسفه
    در ضمن اینم بگم که داشتن با نداشتن پرده بکارت دال