
هفت تير ۷tir.com : امروز روز ۱۲ فروردين روز رفراندوم جمهوري اسلامي است . به همين مناسبت قسمتهايي از صحبت هاي امام خميني در بهشت زهرا در روز ۱۲ بهمن که بي ارتباط با رفراندوم نيست را در زير مي آوريم . نکته اي که در مورد اين صحبت ها وجود دارد اين است که در ده سال اخير هيچوقت نوار کامل صحبتهاي امام در بهشت زهرا از تلويزيون پخش نشده است :
آيت الله خميني : پدران ما چه حقي دارند که براي ما سرنوشت مشخص کنند
سرنوشت هر ملتي به دست خودش است. ما در زمان سابق، فرض بفرمائيد كه زمان اول قاجاريه نبوديم، اگر فرض كنيم كه سلطنت قاجاريه به واسطه يك رفراندمي تحقق پيدا كرد و همه ملت هم ما فرض كنيم كه راي مثبت دادند، اما راي مثبت دادند بر آقامحمدخان قجر و آن سلاطيني كه بعدها مي آيند. در زماني كه ما بوديم و زمان سلطنت احمدشاه بود، هيچ يك از ما زمان آقا محمدخان را ادراك نكرده، آن اجداد ما كه راي دادند براي سلطنت قاجاريه، به چه حقي راي دادند كه زمان ما احمد شاه سلطان باشد سرنوشت هر ملت دست خودش است. ملت در صد سال پيش از اين، صدوپنجاه سال پيش از اين، يك ملتي بوده، يك سرنوشتي داشته است و اختياري داشته ولي او اختيار ماها را نداشته است كه يك سلطاني را بر ما مسلط كند. ما فرض مي كنيم كه اين سلطنت پهلوي، اول كه تاسيس شد به اختيار مردم بود و مجلس موسسان را هم به اختيار مردم تاسيس كردند و اين اسباب اين مي شود كه - بر فرض اينكه اين امر باطل، صحيح باشد- فقط رضاخان سلطان باشد، آن هم بر آن اشخاصي كه در آن زمان بودند و اما محمد رضا سلطان باشد بر اين جمعيتي كه الان بيشتر شان، بلكه الا بعض قليلي از آنها ادارك آنوقت را نكرده اند، چه حقي داشتند ملت در آن زمان، سرنوشت ما را در اين زمان معين كنند؛ بنابر اين سلطنت محمدرضا اولا كه چون سلطنت پدرش خلاف قانون بود و با زور و با سرنيزه تاسيس شده بود مجلس، غير قانوني است، پس سلطنت محمدرضا هم غير قانوني است و اگر چنانچه سلطنت رضاشاه فرض بكنيم كه قانوني بوده، چه حقي آنها داشتند كه براي ما سرنوشت معين كنند هر كسي سرنوشتش با خودش است، مگر پدرهاي ما ولي ما هستند؟ مگر آن اشخاصي كه درصد سال پيش از اين، هشتاد سال پيش از اين بودند، مي توانند سرنوشت يك ملتي را كه بعدها وجود پيدا كنند، آنها تعيين بكنند؟ اين هم يك دليل كه سلطنت محمدرضا سلطنت قانوني نيست. علاوه بر اين، اين سلطنتي كه در آنوقت درست كرده بودند و مجلس موسسان هم ما فرض كنيم كه صحيح بوده است، اين ملتي كه سرنوشت خودش با خودش بايد باشد، در اين زمان مي گويد كه ما نمي خواهيم اين سلطان را. وقتي كه اينها راي دادند به اينكه ما سلطنت رضاشاه را، سلطنت محمدرضاشاه را، رژيم سلطنتي را نمي خواهيم، سرنوشت اينها با خودشان است. اين هم يك راه است از براي اينكه سلطنت او باطل است
.
رضا خان - سلطنت - صحبت هاي امام خميني در بهشت زهرا - صحبت هاي امام در نوفل لوشاتو - امام خميني - حرفهاي سانسور شده - صحبتهاي پخش نشده امام خميني

دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۲۰ ب.ظ
من فكر ميكنم چيزهاي ديگري هم بوده مثلا درمورد نفت وتورم وحكومت ولي شما آنها را ننوشته ايد
ولي باز هم خوب بود ممنون.
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۰۲ ب.ظ
سردبیر مرسی.استفاده کردیم.نمی شه این صحبتها را با فرمت mp۳ برای دانلود بذارید؟
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۰۷ ب.ظ
۱۲ فروردین را میتوان تلخ ترین روز مردم ایران دانست . مردمی که از سر داغی و تعصب بیجا ، جمهوری اسلامی را تایید کردند .
حتی هدفشان هم مشخص نبود . نمیدانستند چه چیز را جایگزین چه چیز میکنند .
افسوس که پدرانمان از فرط مستی از خود بیخود بودند و با رای خود جمهوری اسلامی را خواهان شدند .
اگربعضی از سخنان [] از تلویزیون هیچگاه پخش نمیشود ، تنها به دلیل این است که برایشان صرف نمیکند که نشان دهند . اگر چنین چیزهایی به گوش تمام مردم برسد ، قطعا این آگاهی ملت میتواند پیامدهای سنگینی برایشان به بار بیاورد .
[]
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۰۹ ب.ظ
در زمان اقای خمینی حداقل انتخابات به صورت امروزی ان نبود در انتخابات سوم مجلس شورای نگهبان دست به رد صلاحیت های گسترده ای زد امام در مقابل انها موضع گیری کردو گفت چه معنی دارد چندتا طلبه برای مردم تعین تکلیف کنند همه باید تائید شوند پس از مرگ اقای خمینی اقایان در سال ۶۹ نظارت استصوابی را درشورای نگهبان تصویب کردن
حاکمیت پس از فوت امام خمینی دچار بحران مشروعیتی شد که همچنان هم لاینحل مانده است و مناقشاتی که شما در حال حاضر می بینید محصول همین است. در چنین شرایطی باید محافظه کاران به نوسازی دولت تن می دادند. به این معنی که از اختیار روحانیت و دخالت آن ها در امور مملکت بایستی کاسته می شد و اختیار بیشتری به مردم تفویض می شد. در کل {رهبری} نوع مداخله و حضورش در جامعه ایران تفاوت می کرد و از آن کاسته می شد.
آن ها پیش بینی شان این بود که با تن دادن به این پروژه در میان مدت از ساختار قدرت به طور کامل حذف می شدند. در حالی که شاید این اتفاق به این سرعت و به این راحتی نمی افتاد، کما این که مدل هایی الان در دنیا داریم که چنین اتفاقی هنوز هم نیفتاده، هنوز ملکه هست، شاه هست و… .»
پروژه ایجاد آن مبانی مشروعیت بخش به نتیجه نرسید. تازه، الگوهای جدید و بدیلی هم به وجود آمده اند که آن الگوها از فضای باز نسبی که پس از روی کار آمدن خاتمی ایجاد شده بود، استفاده می کردند و به صورت مداوم حمله می کردند. لذا با رژیم سیاسی مواجه شدیم که بحران مشروعیت دارد، ایدئولوژی حاکم شکاف برداشته است و هیچ قدرت توجیه کنندگی ندارد رو به سرکوب آورد.»
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۲۶ ب.ظ
(استقلال, آزادی, جمهوری اسلامی) شعار انقلاب بود ولی به واقعیت زیر رسیدیم: []
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۳۰ ب.ظ
آقاي سردبير ! بهتر ه شما با چاپ همون عكسهاي طنز ( يعني تمسخر عاجزانه شخصيت افراد به جاي انتقاد علمي از عملكرد آنها ) و با همون حرفهاي سطحي صدتا يه غاز و بگو بخند نوروزي با دوستان متفكرتان !! خوش باشيد و كاري به اين حرف ها نداشته باشيد . آدم براي دور هم بودن و وقت تلف كردن هر حرفي نبايد بزنه ها ! خوب !! آفرين بچه هاي خوب
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۱۷ ب.ظ
متن کامل سخنان خمینی در بهشت زهرا :
بسم الله الرحمن الرحیم
ما در این مدت مصیبت ها دیده ایم، مصیبت های بسیار بزرگ و بعضی پیروزها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بوده، مصیبت های زن های جوان مرده، مردهای اولاد از دست داده، طفل های پدر از دست داده. من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده اند می افتد، سنگینی در دوشم پیدا می شود که نمی توانم تاب بیاورم. من نمی توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم، من نمی توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد، خدای تبارک و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید. من به مادرهای فرزند از دست داده تسلیت عرض می کنم و در غم آنها شریک هستم. من به پدرهای جوان داده، من به آنها تسلیت عرض می کنم. من به جوان هائی که پدرانشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می کنم.
خوب، ما حساب بکنیم که این مصیبت ها برای چه به این ملت وارد شد، مگر این ملت چه می گفت و چه می گوید که از آنوقتی که صدای ملت در آمده است تا حالا قتل و ظلم و غارت و همه اینها ادامه دارد. ملت ما چه می گفتند که مستحق این عقوبات شدند ملت ما یک مطلبش این بود که این سلطنت پهلوی از اول که پایه گذاری شد برخلاف قوانین بود. آنهائی که در سن من هستند، می دانند و دیده اند که مجلس موسسان که تاسیس شد، با سرنیزه تاسیس شد، ملت هیچ دخالت نداشت در مجلس موسسان، مجلس موسسان را با زور سرنیزه تاسیس کردند و با زور، وکلای آن را وادار کردند به اینکه به رضاشاه رای سلطنت بدهند. پس این سلطنت از اول یک امر باطلی بود، بلکه اصل رژیم سلطنتی از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی است و خلاف حقوق بشر است. برای اینکه ما فرض می کنیم که یک ملتی تمامشان رای داند که یک نفری سلطان باشد، بسیار خوب، اینها از باب اینکه مسلط بر سرنوشت خودشان هستند و مختار به سرنوشت خودشان هستند، رای آنها برای آنها قابل است؛ لکن اگر چنانچه یک ملتی رای دادند (ولو تمامشان) به اینکه اعقاب این سلطان هم سلطان باشد، این به چه حقی ملت پنجاه سال از این، سرنوشت ملت بعد را معین می کند سرنوشت هر ملتی به دست خودش است.
ما در زمان سابق، فرض بفرمائید که زمان اول قاجاریه نبودیم، اگر فرض کنیم که سلطنت قاجاریه به واسطه یک رفراندمی تحقق پیدا کرد و همه ملت هم ما فرض کنیم که رای مثبت دادند، اما رای مثبت دادند بر آقامحمدخان قجر و آن سلاطینی که بعدها می آیند. در زمانی که ما بودیم و زمان سلطنت احمدشاه بود، هیچ یک از ما زمان آقامحمدخان را ادراک نکرده، آن اجداد ما که رای دادند برای سلطنت قاجاریه، به چه حقی رای دادند که زمان ما احمد شاه سلطان باشد سرنوشت هر ملت دست خودش است. ملت در صد سال پیش از این، صدوپنجاه سال پیش از این، یک ملتی بوده، یک سرنوشتی داشته است و اختیاری داشته ولی او اختیار ماها را نداشته است که یک سلطانی را بر ما مسلط کند. ما فرض می کنیم که این سلطنت پهلوی، اول که تاسیس شد به اختیار مردم بود و مجلس موسسان را هم به اختیار مردم تاسیس کردند و این اسباب این می شود که - بر فرض اینکه این امر باطل، صحیح باشد- فقط رضاخان سلطان باشد، آن هم بر آن اشخاصی که در آن زمان بودند و اما محمد رضا سلطان باشد بر این جمعیتی که الان بیشتر شان، بلکه الا بعض قلیلی از آنها ادارک آنوقت را نکرده اند، چه حقی داشتند ملت در آن زمان، سرنوشت ما را در این زمان معین کنند؛ بنابر این سلطنت محمدرضا اولا که چون سلطنت پدرش خلاف قانون بود و با زور و با سرنیزه تاسیس شده بود مجلس، غیر قانونی است، پس سلطنت محمدرضا هم غیر قانونی است و اگر چنانچه سلطنت رضاشاه فرض بکنیم که قانونی بوده، چه حقی آنها داشتند که برای ما سرنوشت معین کنند هر کسی سرنوشتش با خودش است، مگر پدرهای ما ولی ما هستند؟ مگر آن اشخاصی که درصد سال پیش از این، هشتاد سال پیش از این بودند، می توانند سرنوشت یک ملتی را که بعدها وجود پیدا کنند، آنها تعیین بکنند؟ این هم یک دلیل که سلطنت محمدرضا سلطنت قانونی نیست.
علاوه بر این، این سلطنتی که در آنوقت درست کرده بودند و مجلس موسسان هم ما فرض کنیم که صحیح بوده است، این ملتی که سرنوشت خودش با خودش باید باشد، در این زمان می گوید که ما نمی خواهیم این سلطان را. وقتی که اینها رای دادند به اینکه ما سلطنت رضاشاه را، سلطنت محمدرضاشاه را، رژیم سلطنتی را نمی خواهیم، سرنوشت اینها با خودشان است. این هم یک راه است از برای اینکه سلطنت او باطل است.
حالا می آئیم سراغ دولت هائی که ناشی شده از سلطنت محمدرضا و مجلس هائی که ما داریم. در تمام طول مشروطیت الا بعضی از زمان ها آن هم نسبت به بعض از وکلا، مردم دخالت نداشتند در تعیین وکلا. شما الان اطلاع دارید که در این مجلسی که حالا هست، چه مجلس شورا و چه مجلس سنا و شما ملت ایران هستید، شما ملتی هستید که در تهران سکنی دارید، من از شما مردم تهران سوال می کنم که آیا این وکلائی که در مجلس هستند، چه در مجلس سنا و چه در مجلس شورا شما اطلاع داشتید که اینها را خودتان تعیین کنید اکثر این مردم می شناسند این افرادی را که به عنوان مجلس و به عنوان وکیل مجلس سنا یا مجلس شورا در مجلس هستند یا این هم با زور تعیین شده بدون اطلاع مردم. مجلسی که بدون اطلاع مردم است و بدون رضایت مردم است، این مجلس، مجلس غیرقانونی است.
بنابر این اینهائی که در مجلس نشسته اند و مال ملت را گرفته اند به عنوان اینکه حقوق هر فرض کنید که وکیلی اینقدر است، این حقوق را حق نداشتند بگیرند و ضامن هستند. آنهائی هم که در مجلس سنا هستند، آن ها هم حق نداشتند و ضامن هستند. و اما دولتی که ناشی می شود از یک شاهی که خودش و پدرش غیر قانونی است، خودش علاوه بر او غیرقانونی است، وکلائی که تعیین کرده است غیرقانونی است، دولتی که از همچو مجلسی و همچو سلطانی انشا بشود، این دولت غیرقانونی است. این ملت حرفی را که داشتند در زمان محمدرضاخان می گفتند که این سلطنت را ما نمی خواهیم و سرنوشت ما با خود ماست. در حالا هم می گویند که ما این وکلا را غیرقانونی می دانیم، این مجلس سنا را غیرقانونی می دانیم، این دولت را غیرقانونی می دانیم. آیا کسی که خودش از ناحیه مجلس، از ناحیه مجلس سنا، از ناحیه شاه منصوب است و همه آنها غیر قانونی هستند، می شود که قانونی باشد ما می گوئیم که شما غیر قانونی هستید باید بروید.
ما اعلام می کنیم که دولتی که به اسم دولت قانونی خودش را معرفی می کند، حتی خودش قبول ندارد که قانونی است، خودش تا چند سال پیش از این، تا آنوقتی که دستش نیامده بود این وزارت، قبول داشت که غیرقانونی است، حالا چه شده است که می گوید من قانونی هستم این مجلس غیرقانونی است، از خود وکلا بپرسید که آیا شما را ملت تعیین کرده است هر کدام ادعا کردند که ملت تعیین کرده است، ما دستشان را می دهیم دست یک نفر آدم ببرد او را در حوزه انتخابیه اش، در حوزه انتخابیه اش از مردم سوال می کنیم که این آقا آیا وکیل شما هست، شما او را تعیین کردید حتما بدانید که جواب آنها نفی است. بنابر این آیا یک ملتی که فریاد می کند که ما این دولت مان، این شاه مان، این مجلس مان برخلاف قوانین است و حق شرعی و حق قانونی و حق بشری ما این است که سرنوشت مان دست خودمان باشد، آیا حق این ملت این است که یک قبرستان شهید برای ما درست بکنند، در تهران، یک قبرستان هم در جاهای دیگر
من باید عرض کنم که محمد رضای پهلوی، این خائن خبیث برای ما رفت، فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد. مملکت ما را خراب کرد، قبرستان های ما را آباد کرد. مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد. تمام اقتصاد ما الان خراب است و از هم ریخته است که اگر چنانچه بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم، سال های طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را می تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می توانند بکنند، تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمی توانند این به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرند. شما ملاحظه کنید، به اسم اینکه ما می خواهیم زراعت را، دهقان ها را دهقان کنیم، تا حالا رعیت بودند و ما می خواهیم حالا دهقانشان کنیم، اصلاحات ارضی درست کردند، اصلاحات ارضی شان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت، بکلی زراعت ما از بین رفت و الان شما در همه چیز محتاجید به خارج؛ یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای آمریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را، تخم مرغ از او بیاوریم یا از اسرائیل که دست نشانده آمریکاست بیاوریم.
بنابراین کارهائی که این آدم کرده به عنوان اصلاح، این کارها خودش افساد بوده است. قضیه اصلاحات ارضی یک لطمه ای بر مملکت ما وارد کرده است که تا شاید بیست سال دیگر ما نتوانیم این را جبرانش بکنیم مگر همه ملت دست به هم بدهند و کمک کنند تا سال بگذرد و جبران بشود این معنا. فرهنگ ما را یک فرهنگ عقب نگه داشته درست کرده است، فرهنگ ما را این عقب نگه داشته به طوری که جوان های ما تحصیلاتشان در اینجا تحصیلات تام و تمام نیست و باید بعد از اینکه یک مدتی در اینجا یک نیمه تحصیلی کردند آن هم با این مصیبت ها، آن هم با این چیزها، باید بروند در خارج تحصیل بکنند. ما پنجاه سال است، بیشتر از پنجاه سال است دانشگاه داریم و قریب سی و چند سال است که این دانشگاه را داریم لکن چون خیانت شده است به ما، از این جهت رشد نکرده، رشد انسانی ندارد، تمام انسان ها و نیروی انسانی ما را از بین برده است این آدم.
این آدم به واسطه نوکری که داشته، مراکز فحشا درست کرده، تلویزیونش مرکز فحشاست، رادیویش بسیاریش فحشاست، مراکزی که اجازه دادند برای اینکه باز باشد، مراکز فحشاست، اینها دست به دست هم دادند. در تهران مرکز مشروب فروشی بیشتر از کتابفروشی است، مراکز فساد دیگر الی ماشائالله است. برای چه سینمای ما مرکز فحشاست. ما با سینما مخالف نیستیم ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم. ما با تلویزیون مخالف نیستیم ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست، با آن مخالف هستیم. ما کی مخالفت کردیم با تجدد، با مراتب تجدد مظاهر تجدد وقتی که از اروپا پایش را در شرق گذاشت خصوصا در ایران، مرکز چیزی که باید از آن استفاده تمدن بکنند ما را به توحش کشانده است. سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد و شما می دانید که جوان های ما را اینها به تباهی کشیده اند و همین طور سایر این جاها. ما با اینها در این جهات مخالف هستیم. اینها به همه معنا خیانت کرده اند به مملکت ما.
ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم میخواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید.معنویات ما را بردند اینها.دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید.معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم.شما را به مقام انسانیت میرسانیم.اینها شما را منحط کردند.اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است.ما هم دنیا را می آباد میکنیم و هم آخرت را. یکی از اموری که باید بشد همین معناست که خواهد شد. این دارایی ها از غنائم ملت است و مال ملت است و مستضعفین.من امر کرده ام که به مستضعفین بدهند و خواهند داد. و پس از این هم تغییراتی دیگر در امور خواهد حاصل شد.لکن قدری باید تحمل کنید.به این حرفهای باطل گوش نکنید.اینها حرف میزنند.ما عمل میکنیم. اینها شما را میخواهند دلسرد کنند از اسلام. اسلام پشتیبان شماست.
ما پس از این راجع به بانکها هم طرحهایی داریم که از وضع رخوت بار برگردد.از این وضع استعماری برگردد.ما باید تمام این کاخهای وزارت خانه را،وزارت خانه ها را، که میلیونها ، میلیلردها مال ملت درش خرج شده است.اینها باید تبدیل بشد به یک چیز معتقد اسلامی،اینها فرم خارجی است،فرم اجنبی است.فرم طاغوت است.در دادگستری کاخ درست شده است.لکن دادگستری نیست.دادخواهی نیست.فقط کاخ است.بانکها به تدریج باید بشد و ربا به کلی قطع بشد.من باید به مصادر امور بگم که اخلال کنند.که اینقدر ضعف نفس به خرج ندید.دنبال این نباشید که فرم غربی پیدا کنید.بیچارگی ما این است که دنبال این هستیم که فرم غربی پیدا کنیم.دادگستری ما دادگستری غربی باشد.قوانین ما قوانین غربی باشد.اینقدر ضعیف النفس نباشید.اینهایی که فرم غربی را به فرم الهی ترجیخ میدهند.اینها از اسلام اطلاع ندارند.اونهایی که میگن نمیشد اسلام را در این زمان پیاده کرد، برای اینکه اسلام را نشناخته اند، نمیفهمند چی میگن. ما مبارزه با فساد را با دایره امربه معروف و نهی از منکر که یک وزارت خانه مستقل ، بدون پیوستگی به دولت .با یک همچنین وزارت خانه ای که تاسیس خواهدشد ان شاءالله، مبارزه با فساد میکنیم.فحشا را قطع میکنیم.مطبوعات را اصلاح میکنیم.رادیو را اصلاح میکنیم.تلویزیون را اصلاح میکنیم.سینماها را اصلاح میکنیم.تمام اینها به فرم اسلام باید باشد. تبلیغات ، تبلیغات اسلامی . وزارت خانه ها ، وزارت خانه های اسلامی. احکام ، احکام اسلام. حدود اسلام را جاری میکنیم.خوف از اینکه غرب نمیپسندد نمیکنیم.غرب ما را خوار کرد.غرب روحیات ما را از بین برد.ما را غرب زده کردند.ما غرب زدگی را می زداییم. تمام آثار غرب را،تمام آثار فاسده .تمام اخلاق فاسده غربی را، تمام نظرات باطله غربی را خواهیم زدایید. ما یک مملکت محمدی ایجاد میکنیم.
(صلوات بلند و قراء حضار)
در ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد.آرمهای ایران نباید آرمهای شاهنشاهی باشد.باید آرمهای اسلامی باشد.از همه وزارت خانه ها، از همه ادارات، باید این شیر خورشید منحوس قطع بشد. علم اسلام باید باشد.آثار طاغوت باید برد.اینها آثار طاغوت است.این تاج ، آثار طاغوت است.آثار اسلام باید باشد.نه آثاری که تمدن است.آقا بیدار باشید.ملت بیدار باش. ملت بیدار باش.آقا یدار باشید.کم کم شما را دوباره نکشانند آنجا.از الان، از الان باید این مسائل حل بشد.
و اما نفت ما، تمام نفت ما را به غیر دادند، به آمریکا و غیر از آمریکا دادند، آنی که به آمریکا دادند عوض چه گرفتند عوض، اسلحه برای پایگاه درست کردن برای آقای آمریکا. ما، هم نفت دادیم و هم پایگاه برای آنها درست کردیم. آمریکا با این حیله که این مرد هم دخالت داشت، با این حیله نفت را از ما برد و برای خودش در عوض پایگاه درست کرد یعنی اسلحه آورده اینجا که ارتش ما نمی تواند این اسلحه را استعمال بکند، باید مستشارهای آنها باشند، باید کارشناس های آنها باشند. این هم از ناحیه نفت که این نفت ما را اگر چند سال دیگر خدای نخواسته این عمر پیدا کرده بود، عمر سلطنتی پیدا کرده بود، مخازن نفت ما را تمام کرده بود، زراعت مان را هم که تمام کرده، این ملت بکلی ساقط شده بود و باید عملگی کند برای اغیار. ما که فریاد می کنیم از دست این، برای این است. خون های جوان های ما برای این جهات ریخته شده، برای اینکه آزادی می خواهیم ما. ما پنجاه سال است که در اختناق بسر بردیم، نه مطبوعات داشتیم، نه رادیوی صحیح داشتیم، نه تلویزیون صحیح داشتیم، نه خطیب توانست حرف بزند، نه اهل منبر می توانستند حرف بزنند، نه امام جماعت می توانست آزاد کار خودش را ادامه بدهد، نه هیچ یک از اقشار ملت کارشان را می توانستند ادامه بدهند و در زمان ایشان هم همین اختناق به طریق بالاتر باقی است و باقی بود و الا هم باز نیمه حشاشه او که باقی است، نیمه حشاشه این اختناقی هم باقی است. ما می گوئیم که خود آن آدم، دولت آن آدم، مجلس آن آدم، تمام اینها غیر قانونی است واگر ادامه به این بدهند اینها مجرمند و باید محاکمه بشوند و ما آنها را محاکمه می کنیم.
من دولت تعیین می کنم، من تو دهن این دولت می زنم، من دولت تعیین می کنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم، من به واسطه اینکه ملت مرا قبول دارد (تکبیر حضار) این آقا که خودش هم خودش را قبول ندارد، رفقایش هم قبولش ندارند، ملت هم قبولش ندارد، ارتش هم قبولش ندارد، فقط آمریکا از این پشتیبانی کرده و فرستاده به ارتش دستور داده که از او پشتیبانی بکنید، انگلیس هم از این پشتیبانی کرده و گفته است که باید از این پشتیبانی بکنید. یک نفر آدمی که نه ملت قبولش دارد نه هیچ یک از طبقات ملت از هر جا بگوئید قبولش ندارند، بله چند تا از اشرار را دارند که می آورند توی خیابان ها، از خودشان هست این اشرار، فریاد هم می کنند، از این حرف ها هم می زنند لکن ملت این است، این ملت است (اشاره به حضار). می گوید که در یک مملکت که دو تا دولت نمی شود. خوب واضح است این، یک مملکت دو تا دولت ندارد لکن دولت غیرقانونی باید برود، تو غیرقانونی هستی، دولتی که ما می گوئیم، دولتی است که متکی به آرای ملت است، متکی به حکم خداست، تو باید یا خدا را انکار کنی یا ملت را. باید سرجایش بنشیند این آدم و یا اینکه به امر آمریکا و اینها وادار کند یک دسته ای از اشرار را این ملت را قتل عام کند.
ما تا هستیم نمی گذاریم اینها سلطه پیدا کنند، ما نمی گذاریم دوباره اعاده بشود آن حیثیت سابق و آن ظلم های سابق، ما نخواهیم گذشت که محمدرضا برگردد، اینها می خواهند او را برگردانند، بیدار باشید. ای مردم! بیدار باشید، نقشه دارند می کشند، ستاد درست کرده مردیکه در آن جائی که هست، روابط دارند درست می کنند، می خواهند دوباره ما را برگردانند به آن عهدی که همه چیزمان اختناق در اختناق باشد و همه هستی ما به کام آمریکا برود. ما نخواهیم گذاشت، تا جان داریم نخواهیم گذاشت و من از خدای تبارک و تعالی سلامت همه شما را خواستار هستم و من عرض می کنم بر همه ما واجب است که این نهضت را ادامه بدهیم تا آنوقتی که اینها ساقط بشوند و ما به واسطه آرای مردم، مجلس سنا درست بکنیم و دولت اول را، دولت دائمی را (مقصود من از مجلس سنا مجلس موسسان بود، نه مجلس سنا. مجلس سنا اصلش یک حرف مزخرفی است، همیشه بوده.) تعیین بکنیم.
و من باید یک نصحیت به ارتش بکنم و یک تشکر از یکی از ارکان ارتش، یک قشرهائی از ارتش. اما آن نصحیتی که می کنم این است که ما می خواهیم که شما مستقل باشید، ماها داریم زحمت می کشیم، ماها خون دادیم، ماها جوان دادیم، ماها حیثیت و آبرو دادیم، مشایخ ما حبس رفتند، زجر کشیدند، می خواهیم که ارتش ما مستقل باشد. آقای ارتشبد! شما نمی خواهید شما نمی خواهید مستقل باشید
آقای سرلشکر! شما نمی خواهید مستقل باشید، شما می خواهید نوکر باشید من به شما نصحیت می کنم که بیائید در آغوش ملت، همان که ملت می گوید بگوئید، ما باید مستقل باشیم، ملت می گوید ارتش باید مستقل باشد، ارتش نباید زیر فرمان مستشارهای آمریکا و اجنبی باشد، شما هم بیائید، ما برای خاطر شما این حرف را می زنیم، شما هم بیائید برای خاطر خودتان این حرف را بزنید، بگوئید (ما می خواهیم مستقل باشیم، ما نمی خواهیم این مستشارها باشند.) ما که این حرف را می زنیم که ارتش باید مستقل باشد، جزای ما این است که بریزید توی خیابان خون جوان های ما را بریزید که چرا می گوئید من باید مستقل باشم ما می خواهیم تو آقا باشی.
و اما تشکر می کنم از این قشرهائی که متصل شدند به ملت، اینها آبروی خودشان را، آبروی کشورشان را، آبروی ملت شان را اینها حفظ کردند. این درجه دارها، همافرها، افسرهای نیروی هوائی، اینها همه مورد تشکر و تمجید ما هستند و همین طور آنهائی که در اصفهان و در همدان و در سایر جاها، اینها تکلیف شرعی، ملی، کشوری خودشان را دانستند و به ملت ملحق شدند و پشتیبانی از نهضت اسلامی ملت را کردند ما از آنها تشکر می کنیم و به اینهائی که متصل نشدند می گوئیم که متصل بشوید به اینها، اسلام برای شما بهتر از کفر است، ملت برای شما بهتر از اجنبی است. ما برای شما می گوئیم این مطلب را، شما هم برای خودتان این کار را بکنید، رها بکنید این را، خیال نکنید که اگر رها کردید ما می آئیم شما را به دار می زنیم. این چیزهائی است که شماها یا کسان دیگر درست کرده اند والا این همافرها و این درجه دارها و این افسرها که آمدند و متصل شدند، ما با کمال عزت و سعادت آنها را حفظ می کنیم و ما می خواهیم که مملکت، مملکت قوی باشد، ما می خواهیم که مملکت دارای یک نظام قدرتمند باشد، ما نمی خواهیم نظام را به هم بزنیم، ما می خواهیم نظام محفوظ باشد لکن نظام ناشی از ملت در خدمت ملت، نه نظامی که دیگران سرپرستی اش را بکنند و دیگران فرمان به آن بدهند.
والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۴:۲۳ ب.ظ
انقلاب اسلامی چیزی نبود جز تغییر نوع حکومت مستعمره توسط استعمارگران
خمینی مرد بزرگ اخلاق بود. ولی سیاست را نفهمید و بازیچه استعمار گردید
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۴:۵۴ ب.ظ
من با نا شناس موافقم.خیلی حرفهای دیگر هم زده شده بود مثل پول آب و برق و….
مرسی مفید بود
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۵:۱۵ ب.ظ
در جواب آرش من طرف دار هیچ نظامی نیستم و فقط زندگی خودم رو دارم با آرامش(حتی با وجود مشکلاتم) طی می کنم اما اگه انتخابی باشه از بین بد وبدتر” بد را انتخاب می کنم یعنی( همین نظام رو )
چون رزیم سابق که اینقدر هواخواهشی هم پر از فساد ومال اندوزی وگرونی و جرم وجنایت بود می خوام بدونم چه کار مفیدی کرده بود برای مردمش که بهش افتخار میکنی بااون جشنهای ۵۰۰ساله با خرج های میلیونی یا عشق وحالهای شاه واشرف و..با زنها ومردهای آشنا وغریبه یا… به هر حال در مردم زمان شاه هم فقر وکثافت وکاباره وقمارو لاتبازی وغیره بوده حالاچه چیزیش خوب وعالی بوده که دوست داشتی الان باشن خدا عالم است
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۵:۳۲ ب.ظ
اولا جشنهای ۲۵۰۰ ساله ثاتیا هر اتفاقی که می افتاد لا اقل به تمامیت ارضی کشور تجاوز نمی شد. ( مرز شط العرب ، جزایر سه گانه )لطفا کمی منصفانه قضاوت کنید
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۳۵ ب.ظ
بله ۲۵۰۰ساله (ممنون) اما در جواب آقا شروین بله وقتش که شاه نوکر بی جیر و مواجب آمریکا بود ودستورات خوشگل آنها رو با بله قربان گوئی بدون کم وکاست انجام میداد(مثل قضیه کاپتالاسیون ومصونت قضائی هر آمریکائی در ایران تا جائی که اگه یک ایرانی سگ آنها را زیر می گرفت باید محاکمه ودادگاهی می شد اما اگه یه آمریکائی یه ایرانی را زیر می گرفت هیچ دادگاهی نداشت) (نمونه کامل احترام شاه به مردمش!!!) اون وقت آمریکا مگه مغز خر خورده بود که بخواد کشورهای عربی رو برعلیه ایران تحریک کنه که بابا برید ایران رو بیچاره کنید وسمج بشید توقضیه این جزایر (آخه عربها از قدرتی مثل آمریکا می ترسن و گوش به فرمان اوئند تا مبادا منافعشون در جهان به خطر بیفته)
می دونی آقا شروین وقتی پروفسور حمید مولانا از اون سر دنیا (آمریکا) میاد ایران وبا اون همه تجربه ودانشش در زمینه سیاست میگه انتخابات ایران سالم تر از انتخابات اونجاست ودولت ائنجااز اینکه ایران مثل زمان شاه نیست که بله قربانگوی اونها باشه این همه علیه ایران برنامه داره و…( نقل ازشبکه خبر) اونوقت امثال شما که اینجا هستید واز هیجی خبر ندارید فقط بلدید گله کنید وبهونه بیارید
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۴۴ ب.ظ
در جواب مارال
با حرفهات نشون دادی که به اندازه ی نوک سوزن هم انصاف نداری .. در رژیم قبلی گرونی بود!!(والا ما از هر کی پرسیدیم حداقل اینو قبول داشت که اگه گرونی هم بود یک دهم الان هم نبود)
در ضمن این هم که میگی کاباره و فلان بگم که هر کسی اهلش بود می رفت عشق و حالشو می کرد هر کی هم نبود نمی رفت.اگه می خواهی بدونی فساد یعنی چی برو اکباتان و آریا شهر… تا عطر اسلامو در جامعه حس کنی!
تو رژیم قبلی جرم و جنایت بود!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ دیگه دروغ گفتنم حد و اندازه ای داره دیگه (لطفاٌ رعایت کنید)
کجا زمان شاه از این خبرها هر روز تو روزنامه می خوندی ( تجاوز، قتل،اعتیاد ….)
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۵۱ ب.ظ
مارال احتمالاٌ توی مدرسه یا یک قبرستون دیگه حسابی شستشوی مغزی دادنت.
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۷:۵۲ ب.ظ
با مارال موافقم.
ضمنا این نکته رو هم به جناب شروین خان یاد آور میشم که بحرین در زمان همون رژیم ملعون شاهنشاهی از ایران جدا شد.
البته فکر کنم اون قضیه با قضیه جزایر سه گانه تفاوت داشته باشه چون اعراب در اون زمان به تمامیت ارضی ایران توهین نکردند بلکه با حمایت غرب یه تکه از ارض ایران رو ورداشتن واسه خودشون که البته این نبوغ شاه رو میرسونه که نگذاشت کار به توهین و بد و بیراه بکشه و خیلی دوستانه یه تیکه از ارض ایران رو در راه حفظ آبروی ایران فدا کرد!!!!(آخه خیلی بد میشد اگه توهین میکردن,آبرومون میرفت!)
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۰ ب.ظ
در جواب ساز مخالف اولا من از اول گفتم طرفدار هیچ نظامی نیستم (این رو گفتم که باز نگین داره طرفداری میکنه ) دوما این که میگی گرونی به این حد نبوده پس چرا این همه حلبی آباد و وضعیت های بد معیشتی مردم داشتند که با حالا فرقی نمی کنه نگو نبوده که اون وقت من به انصافت شک می کنم درسته من هم می دونم الان هم وضع همین است اما من همان طور که گفتم فقط آن زمان رودارم برای تو که طرفداریش رو می کنی می سنجم ومی بینم فرقی نداره اگه داره یکی از خوبیها ودلسوزی هاشون رو بگو تا من هم طرفدار بشم (که نمیشم)
ممنون
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۵ ب.ظ
به نام خدا
تمام این سخنرانی در ایام دهه فجر کامل از سیما پخش شد.
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۷ ب.ظ
مارال خانم بهتر نیست این مسائل را از سارا_شاهرود که یک حقوقدان هم هست بپرسیم.
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۲۳ ب.ظ
خانم مارال
اصولا نه تنها شما بلکه هر موجودی ولو یک حیوان هم قطعا بین بد و بدتر ، بد را انتخاب میکند .
اما تشخیص اینکه کدام بد است و کدام بدتر ، تصور میکنم قدری پا فراتر از سن و سالتان گذاشتید .
اصولا هرکه در این کشور بیش ۱۵ سال عمر کرده باشد ، میتواند با اندکی تامل بد و بدتر را تشخیص دهد .
شما این همه بالا رفتن امار فساد در میان سردمداران حکومتی ( فساد اقتصادی ) را ول کردید و زمان شاه را میبینید و تصور میکنید که ان موقع فساد بیشتر بوده .
شما که اینقدر سوادتان گوش آسمان را کر میکند ، برای بنده بیسواد یک نمونه شهرام جزایری ( فساد اقتصادی ) در حکومت شاه ذکر کنید .
شما برای بنده یک نمونه از سردار عریان عزیز و گرامی ( سردار زارع ) به عنوان یک نمونه فساد اخلاقی در دستندرکاران حکومتی در زمان شاه ذکر بفرمایید .
اگر نفرمایید پس شما یک بیسواد هستید .
پس سعی کنید برای بنده اسم بیاورید .
——————————————————————-
در مورد جشنهای ۲۵۰۰ ساله . اول آنکه بخش اعظم این جشنها تقدیر و تشکر از کوروش کبیر بود که خب اگر شما ایرانی نیستید خود دانید .
اما اگر صحبت بر سر بد و بدتر باشد ، بنده هم میگویم که کافیست شما نگاهی به خرجهای هنگفتی که هر ساله برای مناسبتهای مسخره در کشورمان گرفته میشود .
خب قطعا هر انسان ناقص العقلی خواهد فهمید که شاه برای جشنهای ۲۵۰۰ ساله بیشتر خرج میکرده یا رژیم فعلی گه شما خواسته و دانسته سنگ آنرا به سینه میزنید .
———————————————————–
آن ۲ اسم را هم ذکر بفرمایید . فرار نکنید .
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۲۳ ب.ظ
خمینی کسی بو د که بد از انقلاب در جواب خبرنگاری که ازش پرسید شما قبلا چیزی دیگه میگفتید گفت خدعه کردیم یعنی قبول داشت مکار هست ونفوذ وقدرت اون زمان ایران رو با الان مقایسه کنیدخمینی در روز ۱۲ بهمن گفت ما به شما انسانیت میدهیم یعنی مردم رو انسان نمیدونست .اون بجز [] به ایران هیچی نداد
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۵۶ ب.ظ
مارال نمیدونم درباره جریان بحرین چقدر اطلاع داری ولی تهمت نوکر آمریکا بودن رو به شاه نزن این حرفهای آخوندهاست شاه هر چی بود وبا تمام اشتباهاتش کسی بود که سربلندی ایران رو میخواست نه مثل این وطن فروشان. آیا زمان شاه عربستان جرات تعرض به زایران ایران رو داشت حالا احمدی نژاد میگه برادران عربستانی از من برای حج دعوت کردند.در رژیم سابق رییس پلیس کویت ر و شاه آن کشور بخاطر اهانت به یک ایرانی برکنار کرد.زنان روسپی آسیای شرقی نقش فاحشه هارو در ایران انجام میداند حالا دخترای گل ایرانی رو عربهای کثیف به چه کارهایی وادار میکنن .مارال تو یا نابینایی یا مواجب بگیری یا هنوزم عکس خمینی رو تو ماه میبینی
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۱۴ ب.ظ
برای بار دوهزارم وآخرین بار عرض میکنم من طرفدار این نظام نبوده ونیستم(اقا آرش لطفا دقیقتر خط اول حرفهایم را بخوان) من نگفتم این نظام گل وبلبل است واتفاقا جاهائی دولت را نقد کردم اصلا متوجه منظور من نمیشی چون فقط می خوای سریع جواب من رو بدی.ولی من خوب به حرفات فکر کرده ومی کنم
ببین من گفتم اگه نظام قبلی خوبه یک نمونه از فداکاری ها وخوبی هاش رو بگو تا من قانع بشم اما شما فوری برایمن مثال سردار رو میزنی من که چیز خوبی از او نگفته بودم گفتم؟اصلا از نظام دفاعی از من شنیدید؟من فقط یک مورد خوبی از رزیم شاه خواستم تا متقاعد بشم ولی مثل اینکه شما هم سواد کمی دارید
اما در موردچیزی که از من خواستی از شما که توی سایت ها می گردی بعید می دونم نتونی مطالب فراوان آن را پیدا نکنی واز من بخوای برات بگم اما باشه اگه از زبون من بخوای بگم چون طولانی میشه یه نشونی بهت می دم تو هم قول بده بری وحتما اون رو بخونی یکی از هزاران آن اینه www.cscih.ir, وکتاب دخترم فرح که به چگونگی غارت اشیا ودفینه های تاریخی توسط اشرف و..می پردازه حالا بگو کی بی سواد تره (وجدانی) ممنون
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۲۵ ب.ظ
راستی عزیز من ۲۵ سالمه اگه باز هم شک داری از آقای طلائی که با هوش تره بپرس در ضمن من از حدود نیم ساعت دیگه نستم فردا هم ۱۳بدر تشریف می برم وشاید دیگه نیامدم به سایت چون واقعا برنامه های مهمتری دارم که باید بعد عید به اونها برسم از اینکه با شما بودم ولحظاتی نظرات هم را که همه محترم است شنیدیم ممنونم ایشالاه فردا به همه خوش بگذره همه همهحتی شما آرش خان شاه دوست مرسی
بای
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۴۰ ب.ظ
دوران شاه و دوران آخوندها هر دوش بد بوده..ولی حداقل در دوران شاه ایران منزوی و از همه جا آواره و دست به دامان لبنان و سوریه و ونزوئلا نبود.حداقل چهار تا دانشگاه معتبر بین المللی داشت(از جمله دانشگاه پهلوی که هالیدی و توماس استادش بودن).توی جشنهای ۲۵۰۰ ساله ابهت تاریخ ایران رو به جهان نشون دادن و پادشاه عربستان رو اصلا راه ندادن.ولی حالا چی؟تورم بالای ۲۰%.گرونی.فقر و فحشا.پول نفت توی سفره مردم.بی آبرویی.حمایت واضح دولت از ترور و تروریسم(عماد مغنیه مثلا)اون موقع بد بود .ولی حداقل به بدی الان نبود.
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۴۳ ب.ظ
به نظر میرسد که خانم مارال دنیا را سیاه و سفید میبینند ,
ایشان تنها حکومت شیخ و شاه را میشناسند ؛ و این بزرگترین گرفتاری جامعه ما بوده است از قبل از اسلام و بعد از اسلام هم که جای خودش را دارد ؛ به گونه ایی دیگر اگر بخواهم بگویم ؛ این طرز تفکر از اعتقاد به نطفۀ مقدس سرچشمه میگیرد ؛ به نحوی که حکومتمدار میبایستی یا از تخم و ترکه شاه باشد و یا از تخم و ترکۀ امام و پیغمبر ؛ و این مشکل از تفکر پوسیدۀ جامعۀ ما بر میخیزد و تمام مشکلات کنونی ما از اینجا سرچشمه گرفته است
چنانکه میدانیم قبل از آنکه غربیان مسیحیت و کشیشها را روانۀ کلیساها کنند و زمام امور را از دست آنها خارج نمایند ؛ نیز چنین تفکری داشتند ولی به تدریج و نسل اندر نسل این تفکرات قدیمی و واپس گرایانه جای خودش را به علم و آزادی اندیشه سپرد و زمامداری ؛ بر حسب لیاقتها و استعدادها به گونه ایی میسّر میشود که امکان رشد به تمامی افراد جامعه به یکسان تعلق گیرد و به این ترتیب ؛ از صورت موروثی خارج شده و پا را فراتر از محدودۀ شیخ و شاه میگذارد
این تفکر که چماق ۴ متری حکومت پیشین بهتر از چماق ۱۰۰ متری حکومت کنونی است ؛ تنها از یک اندیشۀ استبداد زده بر میخیزد ؛
با این توضیحات مختصر امیدوارم دوستان محترمی که دنیا را به این نحو , سیاه و سفید میبینند ؛ قدری به مسئولیتها و تواناییهای خود و دیگر افراد جامعه , نیز بیاندیشند ؛ و با پاره کردن زنجیر استبداد شیخ و شاه ؛ و تجدید نظر در اندیشۀ استبداد زدۀ خویش , به آزادی ایمان بیاورند
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۵ ب.ظ
دستت درد نکنه مهرشاد جان
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۷ ب.ظ
سلام به همگي.دوستان خوب همه نظرات خوبي داشتيد.واقعا استفاده كردم.اگه خاطرات شاه يا اطرافيانش ودر كل خاطرات اقايان سوار بر مسند(چه طاغوت چه ياقوت)راكه بدون تفسير اشخاص ثالث نوشته شده مطالعه بفرماييد…به نتايج با حال و جالبي خواهيد رسيد.شرمنده ام ولي حرفهايي كه نوشتيد اين روزها بقدري از اين و ان (بيسواد ترين وا ي كي يوترين)هموطن ها مون شنيديم كه ……به نظر مياد همه مليون مذهبيون جدايي خواهان كمونيستها و ………. خلاصه هركي تا حالا تو اين كشور به جايي رسيده هر قدر هم كه شايد خوب باشه سريع عوض ميشه!بعضيشون (از سواركاران محترم)زودتر پياده ميشن بعضي حالا حالا مثل اينكه نشستن! مقصود كلي ام اين است كه ((((ما بايد عوض بشيم تا هر كي اومد در مقابل شعور ما تعظيم كنه نه اينكه سوار بي شعوري ما بشه.))))))
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۶ ب.ظ
چه عجب بالاخره یکی حرف من رو فهمید البته خانم کتایون شما در موارد اول که گفتید بازهم داشتید در موردم اشتباه می کردید ومرااز طرز خوندن حرفام نا امید اما آخرین پاراگراف حرفت من رو امیدوار کرد که منظورم رو گرفتی تمام حرفم این بود که نه رزیم قبلی ونه فعلی من فقط دنیارا خاکستری میبینم همین والسلام
حرفهای آخری من بود تمام (باز به من گیر بدین خب دیواری کوتاهتر از من پیدا نمیکنید؟) اشکال نداره اگه این طوری سبکتر میشید دقه دلی هاتون رو سر من خالی کنید. شاد باشید دیگه واقعا خداحافظ
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۱ ب.ظ
خواهش می کنم سمانه خانم.
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۴۴ ب.ظ
چیزی رو نمی تونن کتمان کنن چون پدر و مادران ما اون زمان سخنرانی خمینی حضور داشتن
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۸ ب.ظ
می خواستم ببینم میشه این متن و که دربارش میگین صوتی با صدای خود خمینی بزارید خودمون گوش کنیم.
ما جونای که قبل انقلاب و ندیدیم و این و خیلی چیزای دیگه شنیدیم دیگه به خودمونم شک داریم . اگه میشه اون صدارو بزارید . خیلی ها بعد از انقلاب داشتن
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۰۱ ب.ظ
مارال خانم چقدر مخالف داری ؟ اما من باهات موافقم
دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۰۸ ب.ظ
اینا زرنگن یه توالت میسازن از صبح تا شب تبلیغ میکنن.در کتاب انقلاب اسلامی دانشگاه نوشته شاه خودشو از مردم جدا میکرد جون از اونا مالیات و عوارض کم میگرفت.یعنی اینا عوارضو برای نزدیکی به مردم میگیرن واقعا که چه آدمای نازین.(آقای بی طرف بنظر من کسی که از شاه بد میگه اول از همه اینها رو شاد میکنه).
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۱۴ ق.ظ
کسی نمی دونه چند درصد از مردم واجد شرایط رای در ۱۲ فروردین در رفراندم شرکت کردند؟ آیا این ۹۸ درصدی که می گویند از چند درصد مردم بوده اند؟ متشکرم
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۰ ق.ظ
اولأ سلام.
اگه آيت الله خميني از سياست سر در نمي آوردند و سياست را نمي فهميدند هرگز انقلابي به وقوع نمي پيوست و پيروز هم نمي شد.
تازه، انقلاب بارقه اي بود براي انقلاب حضرت مهدي(عج) نه همه پيروزي.
انقلاب تازه بعد از انقلاب شروع شد، تلاش براي ظهور عدالت.
آرش جون اين خيلي خوبه كه از نظر سياسي وجهه و شخصيتي داشته باشي ولي يه كمي منطق تربرخود كن.
“بنا نشد فقط با انقلاب همه مشكلات حل بشه بنا شد انقلاب رو بعد از انقلاب هم ادامه بديم.”
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۳۳ ق.ظ
با درود بر نازنینان : مردم ایران خوب گوش نمی کنند درست تصمیم نمیگیرند سریع جوگیر می شوند وبی درنگ عمل می کنند دوباره سریع پشیمان می شوند
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۴۹ ق.ظ
ببینید ما در قرن ۲۱ هستیم که بیشترکشورهای دنیا دارای حکومت دموکراتیک هستندولی مردم ما همچنان بدنبال حکومت سلطنتی میباشند حالا از نوع سلطنتی شاهنشاهی یا سلطنتی ولایت فقیه متاسفانه وضعیت نابسامان امروز ودیروز ما نتیجه حرکتهای توده ای ونبود تحزب که لازمه یک جامعه مدرن میباشد است شاید مهمترین علت اینکه ما درجا زدیم و در دوره معیوب در۱۰۰ساله گذشته هی انقلاب کردیم باز برگشتیم به استبداد هی انقلاب کردیم باز برگشتیم به استبداد اصلاح کردیم باز برگشتیم به روندهای گذشته مانتوانستیم ان نهادهایی که نگهدارنده این رونده مثبت در داخل کشورمان هستند ایجاد کنیم وپیش ببریم همه جای دنیا یک بار انقلاب کردند نتیجه اش را هم گرفتند در اصطلاح نونشان را خوردند وپیشرفتشون رو هم کردند ما نه هی تکرارمیکنیم به دلیل اینکه هنوز به این باور نرسیدیم که سیاست ورزی بدون تحزب امکان پذیر نیست همون جوری که علم بدون دانشگاه امکان پذیر نیست مگر میشه ما در علوم وفنون پیشرفت کنیم ولی دارای دانشگاههای پیشرفت ای نباشیم این امکان پذیر نیست ما اگر دموکراسی میخواهیم لازمه وشالوده ان احزابند
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۱۲ ق.ظ
در جواب مارال که گفت رزیم شاه چه خوبیهایی داشت و شاه نوکر اجنبی بود:
۱)لقب شاه عقاب اوپک بود و امرای عرب که الان ادعای جزایر ایرانی رو دارن تا کمر جلوی شاه تعزیم میکردن و جرات نداشتن به ایران نگاه چپ کنن(فیلمش از تلوزیون خودمون پخش شد) ولی الان چی؟ اجلاس دمشق روز یکشنبه بیانیهای را صادر کرد که بار دیگر مدعی تعلق ۳ جزیره ایرانی «ابوموسي»، «تنب بزرگ» و «تنب كوچک» به امارات متحده شده و بر ضرورت پایان اشغال این جزایر از سوی ایران! تاکید کرده است که این بیانیه در حالی جلوی چشم منوچهر متکی که میهمان این نشست بود تصویب شد؛ که اجلاس دمشق ضعیفترین نشست در تاریخ اتحادیه عرب محسوب میشود و برخی کشورهای ذینفوذ عربی آن را تحریم کرده بودند. با این حال، وزیر خارجه ایران به جای رد این بیانیه که صراحتاً تمامیت ارضی ایران را به چالش گرفته است، ترجیح داد طی سخنانی به تقدیر از دیپلماسی سوریه بپردازد و تشکیل نشست اتحادیه عرب را بیانگر «موفقیت دیپلماسی دمشق» بداند(منبع سایت هفت تیر)
۲)صدام با اون همه ادعا دست شاه رو میبوسید(بازم فیلمش از تلوزیون خودمون پخش شد) و یک ایرانی به راحتی به همه جای دنیا سفر میکرد و با احترام با اون برخورد میشد ولی الان چی؟
۳) در زمان شاه سهم ما از خزر با شوروی ۵۰به ۵۰ بود ولی الان بعد از اجلاس خزر از ۵۰ درصد ما به بقیه کشورهای حاشیه خزر دادن و سهم ما شد ۱۷ درصد درحالیکه سهم روسیه همون ۵۰ درصده
۴)در اون زمان آوازه ی فرهنگ ایرانی به همه ی دنیا رسیده بود ولی الان دارن فرهنگ ما رو نابود میکنند مقبره کورش کبیر در معرض نابودی قرار میگیره حتی کار به جایی میرسه که کشورهای دیگه به فکر تاراج فرهنگ ما میافتن: ترکها ادعای تعلق عید نوروز به خودشون رو کردن عربها ادعای ابن سینا کشورهای دیگه ادعای مولانا و…
۵)در زمان شاه ایران به یک ابر قدرت منطقه ای تبدیل شد و اگر شاه نوکر اجنبی ا بود حکومتش سرنگون نمیشد.در چند قرن اخیر انگلیسیهای … همیشه به فجیع ترین شکل ممکن خون ملت ایران رو در شیشه کردن آیا تا حالا از خودتون پرسیدین چرا آقایون نمیگن مرگ بر انگلیس؟!
اگه بخوام ادامه بدم تا صبح باید برات بگم .
طرفدار شاه نیستم و مخالف رزیمهای دیکتاتوریم فقط جواب سوالت رو دادم تا خودت کلاهتو قاضی کنی که اینا بهترن یا شاه
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۸ ق.ظ
اگر امام الان این جا بود خودشان می گفتند که این حرف ها مال همان موقع بود و درباره حکومت پهلوی و قاجار است…و پدران انقلابی ما حق دارند برای سرنوشت آیندگان که هیچی کل مردم زمین تعیین تکلیف کنند.
مگر زمان امام نبود که همه احزاب سرکوب شدند و فقط حزب ا..باقی ماند.
اگر هم کسی نظر مخالفی داشت سیستم طوری بود که آن راساکت می کرد.
حالا هر چقدر هم که امام به دموکراسی اعتقاد داشته بودند! فضایی برای اظهار نظر مخالف وجود نداشت.
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۸ ق.ظ
از نظرات مختلف شما استفاده کردم
اما ای کاش در باره موضوعاتی که می خواهیم نظر دهیم کمی بیشتر فکر وتحقیق کنیم
ما اصولا عادت کرده ایم که در باره ی هر موضوعی وهر کاری غیر متخصصانه وارد شوییم ودرباره آن نظر پردازی کنیم
نمونه بارز آن حرفهایی است که ما هر روز در مترو -اتوبوس _تاکسی در باره مسایل سیاسی و اقتصادی میزنبم
تناقضات جالبی در گفته های شما است مثل آقای پارسا می گویید تهمت نوکر آمریکا بودن به شاه نزن در حالی که sabaبه راحتی تهمت استعماری بودن به انقلاب می زند
مورد دیگر حرف منتور است که معلوم کتابهاش را از جمله کتاب انقلاب را خوب نخونده-
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۱۲ ب.ظ
از این اصفهانیهای عقب مونده و پاچه خوار حالم به هم می خوره. با چه حرارتی از حماقت دفاع می کنند…!!!
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۰ ب.ظ
صدای واقعی ایشون رو کسی داره؟
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۳ ب.ظ
مریم ظاهرا اصفهانیا بد بلایی سرت آوردند که اینقدر عصبی هستی . اینکه حالت به هم میخوره احتمالا حامله ای . مبارکه
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۳۵ ب.ظ
بعد از۳۰سال خيلي چيزها عوض شده
مخصوصا با روي كار اومدن دولت احمدي نژاد روزبه روز بر فلاكت مردم افزوده ترميشه .
امام راست ميگفت اون روزا ديگه مردن ما جوانها بايد فكري كنيم آخه …….
زود دير ميشه …
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۵۷ ب.ظ
آقای برانی از اصفهان , آیا میتوانید انقلاب را معنی کنید ,؟؟؟
چرا که , شاید شما رفرم را با انقلاب یکسان میدانید ؛ دیگر انکه تلاش برای ظهور عدالت با انقلاب مهدی شروع میشود یعنی چی ؟؟؟
اگر قرار بود که مهدی نامی و یا عیسی نامی و دیگر اسامی نجات دهندۀ ادیان و تفکرات دیگر ؛ بخواهند ظاهر شوند و انقلاب کنند ؛ لحظاتی بسیار حساستر در تاریخ وجود داشته است که مردمان به بساط عدل این ناجیان بشر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بسیار محتاج تر از این دوره بوده اند ولی کسی از ته چاه و یا از آسمان و یا از دریا ؛ سر و کله اش پیدا نشد ؛ در دورانی که گردنهای مردمان از دم تیغ میگذشت و با آن مناره ها میساختند ؛و همه دست بر آسمان بودند و ناجیان موهوم وعده داده شده را صدا میزدند ؛ این آقایان ناجی !!!!! پیدایشان نشد و نخواهد هم شد ؛ موهوم و خرافه که تحقق پذیر نیست ؛
در جامعه ایی که مدام انقلابی بخواهد تکرار شود ؛ فاتحه اش خوانده شده است , فرایندی که باعث به وجود آمدن انقلابها می شده است , مسدود بودن روند روشن بینی و دگر اندیشی و کوتاه کردن دست منتقدان و روزنامه نگاری و از این دست ؛ را میتوان نام برد ؛ انقلاب پشت انقلاب اونوقت یعنی چه ؟؟؟
و در ضمن اگر دادگاه انقلاب از ۳۰ سال پیش تا حالا مشغول به کار است و کار و بارش هم بد نیست ؛ میتوانیم به این نتیجه پی ببریم که چگونه انقلابی است که مخالفینش در عرض این ۳۰ سال کم که نشده اند ؛ هیچ ؛ بلکه رو به فزونی هم میروند , دادگاههای انقلاب در کشورهایی که انقلابی صورت گرفته است ؛ در مدتی بسیار کوتاه دائر میشوند و سپس بساط خودشان را جمع میکنند چرا که دولت جدیدی که مثلا بر خواست ملت باشد که تا ۳۰ سال و یا بیشتر که نمیتواند مخالف داشته باشد ؛ و دادگاه منسوب به آن تا دهه های بعد هم کار کند ؛
خلاصه من متوجه منطق آقای برانی اصفهانی نمیشوم , یعنی ایشان تا ابد میخواهند انقلاب کنند ؛ در صورتیکه معنای انقلاب را نیز با این تعریفی که از نوشته ایشان پیداست ؛ نمیدانند . تعجبی نیست که واژه ها از معنا تهی شده باشد که البته در این دوره از تاریخ ایران ؛ امری بسیار عادی میباشد .
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۳۸ ب.ظ
امام خمینی مردی بود که به خاطر شجاعتش همه دنیا ازش حساب میبردن و من هم همیشه افتخار میکنم که چنین انسانی مثل من یک ایرانی بوده.شجاعت یکی از با ارزش ترین اخلاقهای انسانیست که امروزه نه تنها …ما بلکه هیچ کدوم از مقامات ما ندارن(اگه …رو میگفتم حتما حذف میشد)به خاطر همین هم به هیج جا نرسیدیم .تو کشور ما هر کی میخوات موفق بشه باید جلوی ان بزرگان…گردن کج کنه پدر و مادر ما به همچین حکومتی رای ندادن به حکومتی رای دادن که به واسطه ان استقلال پیدا کنن اما متاسفانه به دلایلی جامعه ما به این شکل در امد اما مطمئنا از ان حکومتی که اسم ایران رو بیشتر از همیشه خراب کرد بهتره حداقل اینکه دیگه زیر سلطه امریکا نیستیم .حالا هر چی هستیم خوب یا بد مال خودمونیم.
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۲:۵۹ ب.ظ
سپیده اس اس , آدمهای شجاع و با غیرت ؛ دستور کشتن آدمهای اسیر و ضعیف را هرگز نمیدهند ؛
مگر آنکه شما چگونه تعریفی از شجاعت داشته باشید که اینچنین نظر مبسوط و علمی ایی را بیان فرمودید !!!
تعریف مخدوش واژه ها ؛ بسیار گمراه کننده میشوند ؛ لا اقل یک سری به لغتنامه دهخدا و یا لغتنامۀ معین بزنید و بعدا اظهار نظر بفرمایید ؛
سپیده اس اس ؛ بینوا تو مال خودت هم نیستی , حال و آیندۀ همۀ ما دست یک مشت خرافات زدۀ , گدای پا برهنۀ دیروز و شکم باره و زورگوی امروز ؛ است , چیه که نشستی واسه خودت شعار میدی .
استبداد و فاشیسم ؛ برای توجیه کردن و ماندگار نگاه داشتن خودشان ؛ دشمنی خیالی را به خورد اذهان عمومی میدهند و با این حربه است که امثال تویی ؛ به اینگونه شعار میدهند , آن حکومت هم که به قول تو اسم ایران را خراب کرد ؛ هم یکی بود مثل همین که تو داری جوشش رو میزنی ؛ فقط با این تفاوت که چماق اون ۴ متر بود و چماق اینا ۱۰۰ متر ؛ چماق ؛ چماق است و تو سرمون میزنند ؛ بیخودی هم کاسۀ داغتر از آش نشوکه اونوقت ؛ هم خودت میسوزی (که اونش به خودت مربوطه) و بقیه را هم با این تفکر غیر واقع بینانه ات , منحرف میکنی .
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۰۳ ب.ظ
امید
مریم
جالبه اینجا مریم نوشته اصفهانی های پاچه خوار و در فیلم عربده کشی استاد دانشگاه که طرف حسابی تو روی استاده در میاد و زیر حرف زور نمیره و پا چه خواری نمی کنه نوشته احتمالا طرف اصفهانی یا شهرکردی بوده! که دعوا راه میندازه در صورتی که اصلا لهجه طرف اصفهانی نیست.
به هر حال احتمالا یک اصفهانی مریم رو حسابی اذیت کرده که توی هر لینکی که میره می خواد ازشون بد بگه.
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۳:۱۶ ب.ظ
کتایون خانم اروم تر عزیزم.شما حرفامو کامل خوندین و نظر دادین ؟بعید میدونم.من از این حکومت امروز ایران دفاع کردم ؟
هر چقدر شما از این حکومت متنفرین من صد برابر متنفرم .اگه اون زمان اشکار جوونای ما رو کشتن الامنم میکشن اما پنهان من بابام خودش از اول تو این مسائل بود و از تمام جنایات امروزی اگاهه تمام رفقای پدرم الان یک پستی دارن .فکر میکنید چرا خب معلومه چون گردن کج کردن و هر چی تو سری خودن دم نزدن اما پدر من از اول این طور نبود هر جا میرفت هر چی میدید مخالفت میکرد و جای بله قربان باهاشون در میافتاد العان هم از ان مسائل کناره گیری کرد چون توی این گونه کارها یا باید مثل خودشون باشی یا نابودی .متاسفانه نمیتونم اینجا مسائل رو بازتر کنم اما گفتم که بدونی من خودم خیلی بیشتر مخالفم اما خمینی رو مردی مبارز دیدم نه یک انسان صلح طلب که مثل امروزی ها بخوات با سیاست به همه جا برسه.همین.
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۵:۲۱ ب.ظ
مارال عزیز لیاقت شما این بود که تو مدرسه مدیرتون شما رو در چشم پسرا یک …… دوپا
جلوه بده و مجیورت کنه صبح که مدرسه می رفتی اون گونی (رو پوش مدرسه)
رو بپوشی ؟
اگه اینطوره که آره این نظام بدردت می خوره ……. دو پا
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۶:۴۹ ب.ظ
مارال خانم
دقت کنید چی میگم . قصد بنده توهین و تمسخر شما نیست . اما سعی کنید این نوشته های بنده را در تامل های همیشگی خود لحاظ بفرمایید .
شما یک سایت به بنده معرفی کردید
http://takzarb.com/link.php?url=http://www.cscih.ir/
بنده به رژیم ایران تبریک میگویم که توانسته با ایجاد چند سایت همانند کتابهای تاریخ در دوره دبیرستان ، تفرکات چند انسان ساده و زود باور همانند تو را تسخیر کنند .
سوال این است :
آیا همه منابع علمی شما به همین شکل انتخاب میشود ؟
شما تمامی این سایتها را مستند میدانید ؟؟؟
بنده که هر چه در این سایت گردشی کردم نتوانستم بفهمم که این سایت در ایران است یا خارج از ایران ؟
اگر دی ایران باشد که هر عقل سلیمی میتواند ان را مستند نداند . به این دلیل که تمامی مطالب آن با تایید مراجع این رژیم به چاپ رسیدند و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
حتی کتابهای بیشماری در مورد شاه و حتی خمینی وجود دارد که این دلیل که در طول این ۲۹ سال به چاپ رسیدند . اما آیا شما با شناخت جمهوری اسلامی و وجود فیلترینگ شدید مخصوصا برای نشریات ، میتوانید محتوای این کتب را بپذیرید ؟؟؟
مورد بعدی آنکه شما خیلی باهوش هستی . تبریک میگویم .
از بک طرف به شدت از رژیم فعلی حمایت میکنی ضد شاه صحبت میکنید و از طرف دیگه خود را حامی هیچیک نمیدانی .
خانم سفسطه نکن .
بنده عرض نکردم که شاه دوست هستم و شاه همه جیزش خوب بود .
شما خیلی مایل بودید بین بد و بدتر ، ثابت کنید کدام بدتر است .
بنده هم تنها با ذکر ۲ مثال خواستم تفاوت را به روی چشم شما بیاورم .
و خب آن طرف بدتر است که نکات مثبت کمتری داشته باشد
. جنگ راه ننداز .
شما فرمودی : اگه نظام قبلی خوبه یک نمونه از فداکاری ها وخوبی هاش بیار ”
تنها در جوابتان میتوان به دلیل پیدایش انقلاب توسط آمریکا ( کارتر ) اشاره کرد .
به نظر شما اصل انقلاب بر چه اساس شکل گرفت ؟
(( لطفا نفرمایید که شاه به همه ظلم میکرد یا مردم را الکی میکشت یا خدا نشناس بود یا فساد آن زمان زیاد بود و ………..))
میخواهیم از باب سیاست خارجی و دلیل جرقه انقلاب بررسی کنیم .
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۴ ب.ظ
درود بر خمینی و مرگ بر شاه…این شعار تغییر نخواهد کرد و نباید مشکلات امروز ایران را ربط به خمینی دهیم…شما هنوز میتوانید از شبکه های ماهوارهای اراجیف پسر شاه{که بمیره الهی}رو ببینی کسی که فقط دنبال پول هست و فکر میکنه صاحب ملت هست…نخیر این فرد و امثال ان سگ امریکا هستند…
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۲۳ ب.ظ
سگ آمریکا بودن بهتر از سگ شماها بودن .
خاک بر سر تو و امثال تو .
اصولا انسانی که از رژیم ایران طرفداری میکند ۲ حالت بشیتر ندارد :
۱ - یا نانی که میخورد از صدقه سر اینهاست و بقاء اینها ارتباط مستقیمی با شکم او دارد
۲ - یا احمق و نادان است .
که هر کدام میتواند در مورد شما ali-shz صدق کند .
فعلا که نگاهی به عنوان خبر بنداز و بعد که از درودن سوختی ،میتونی بگی مرگ بر چه کسی .
در ضمن خود شماها بودید که خمینی را زهر دادید و کشتیدش .
پس برو کنار بوق بزن .
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۰ ب.ظ
احمد آقا
چه جوری می شه رفت کنارو بوق زد؟
خیلی وقته برام سوال شده
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۰ ب.ظ
چه فرقي ميكنه آخه واقعا اون خودش هم رو حرفهاش نموند چه برسه به بقيه.
سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۵ ب.ظ
اين طلا ها خاري شده تو چشمه دراز گوش هايي مثل مارال آخه تو خودت جنگ بشه طلا و جواهرت رو نمي بري با خودت
اون طلا ها بره خودشون بوده يا از كشورهاي ديگه بهشون هديه داده بودن باز خوبه كه اونا اشيا بردن اينا كه ناموس ميبرن.
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۲:۰۴ ق.ظ
سلام بجه ها میشه با هم دعوا نکنید هر جا رفتم جای اینکه رو موضوع بحث کنید با هم دیگه دعوا میکنید تورو خدا بعضیا یکم منطقی به مسائل نگاه کنند
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۵۰ ق.ظ
من خودم شخصا مخالف رزیم شاه هستم دلایلی رو هم دارم رزیم شاه از نظر اقتصادی ما رو به یک کشور به کلی مصرف کننده تبدیل کرده بود از نظر رعایت حقوق بشر هم وازادی مطبوعات واحزاب هم که وضعیتش تفاوتی با حکومت فعلی نداره من قصد توهین ندارم ولی فکر میکنم محمدرضا پهلوی یک ادم فوق العاده ترسو بودن چند بار به علت ترس فرار کردن وبه خارج از کشور رفتن؟ واقعا اگر انسان وطن پرستی بودن میماندند ودرخاک خودشون میمردند ترس کشورهای منطقه هم در زمان ایشان نه از کشور ما وارتش ما بلکه احترام وترسی که انها از ما داشتن به خاطر امریکا بود نه چیز دیگری ضمنا خوبه ما درسیاست خارجی خود روندی رو در پیش بگیریم که کشورها به جای اینکه از ما بترسن به ما احترام بزارن مثل دوران اقای خاتمی. محض اطلاع خوانندگان سایت برسونم که تا زمان شروع جنگ چند سالی اب برق وگاز رایگان بود ومردم پولی از این بابت پرداخت نمیکردن ضمنا اقای محمدرضا پهلوی وهم پیاله هاشون بدترین ضربه رو به دموکراسی در ایران زدن با کودتای ۲۸ مرداد که دولت مردمی دکتر مصدق رو که با تائید ورای اکثریت مردم سر کار امده بود با کمک امریکا ساقط کردن انتخابات هم که توحکومت ایشان وضعیتش مشخص بود یک سئوال هم از طرفداران ایشان دارم اگر حکومت ایشان از هر نظر خوب وکامل بود پس چرا مردم انقلاب کردن چرا در رفراندوم شرکت کردن؟من به اقای خمینی هم انتقاد دارم ولی حداقلش این بود که در دوران زندگی ایشان ما چند انتخابات خوب ونسبتا ازاد برگزار کردیم من برای شخصیت اقای خمینی احترام زیادی قائلم احترامی که ایشان برای رای مردم قائل بودن مثال زدنی بود و معتقدم ایشان ولایت خود را از مردم گرفتن ودر دوران زندگیشان درحالی که اختیارات ولی فقیه که انتقاد من به ایشان هم به خاطر همین بخش از قانون است را دارا بودن ندیدم مثل اقای خامنه ای حکم حکومتی بدهد وبگوید فلان قانون را از دستور مجلس خارج کنید وبه فلانی رای بدهید ایشان انسان ساده زیستی بودن وتنها انتقاد من به ایشان که در بالا گفتم به بخش ولایت فقیه برمیگردد زنده بادمخالف من
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۵۹ ق.ظ
اقای سردبیر اگه امکان داره نظر۵۸ روحذف کن چون یه ارش دیگه هم توی سایتتون میاد من یادم رفت پسوند اسم رو که تهران مینوشتم رو در نظر۵۸ بنویسم به خاطر همین نظر رو دوباره با پسوند تهران نوشتم تا نظرها با این دوست عزیزمون قاطی نشه
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۸:۱۳ ق.ظ
من که فقط حرفم اینه هیچ کسی دلش به حال ملت ایران نمی سوزه و دلیلشم اینه که ما ملتی هستیم که خیلی راحت می شه نظرمون رو عوض کرد . با چند تا تبلیغات و یه کمی بازی با احساسات مذهبی مون . ریشه همه این مشکلات از خود ما و طرز تفکر ماست . ما هنوز نمی دونیم چی می خوایم . نمی دونیم آیا مذهب جوابگوی همه نیازهای ما هست یا نه . اصلا نمی دونیم اسلام واقعی چیه . پس چه جوری وقتی خودمون خبر از نیازها و احتیاجات واقعی مون نداریم منتظر یه دولتی هستیم که دلش واسمون بسوزه . ما هنوز دلمون به حال خودمون نمی سوزه . یه روز دنبال پولیم و وقتی به دستش آوردیم به دنبال آزادی می گردیم . هی داریم دنبال چیزایی می گردیم که شاید اگه یه کمی خوب فکر کنیم می فهمیم که همه اونا رو یه روزی داشتیم ولی قدرش رو ندونستیم . به هر حال هر دولتی که بیاد نمی تونه ما رو راضی کنه .
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۹:۳۵ ق.ظ
ای بابا.ما ایرانی ها انقدر بدبخت وذلیل شدیم فکر میکنیم همه حرفها راست و هر کس هر کاری میکنه بخاطر مصلحت کشور ومردم اما انصافا یه با هم عاقلانه فکر کنیم ببینیم تو این چند دهه اخیر چه بر سر این ملت مفلوک گذشته
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۰۷ ب.ظ
اکثر مردم حزب بادن این دولت که دلش به حال مردم نمی سوزه
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۱۷ ب.ظ
??????????????????
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۲۴ ب.ظ
آقا یرانی .هزینه ظهور امام زمان رو نباید دخترای ایران تو دبی یا جوونای آواره ایرانی تو ژاپن
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۳۴ ب.ظ
سلام.
می خواستم بگم نظریه ی جمهوری اسلامی یه ایذه ی خیلی خیلی کامل و درسته. کی گفته دین نباید با سیاست قاطی بشه؟ دین ما اونقدر کامله که اگه تو سیاست هم درست اجرا بشه همهی مشکلات بر طرف می شه.
یه نفر درباره ی نبودن گرونی زمان پهلوی گفت. باید بگم که تا وقتی آقای خمینی هم زنده بودند خبری از گرونی و این حرفا نبود. جمهوری اسلامی و اهداف و قوانینش اشکالی نداره. مشکل از یه سرس آدماییه که قدرتها رو بدست گرفتند.
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۴۴ ب.ظ
آقا یرانی .هزینه ظهور امام زمان رو نباید دخترای ایران تو دبی یا جوونای آواره ایرانی تو ژاپن بدن
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱:۴۸ ب.ظ
سلام.
می خواستم بگم نظریه ی جمهوری اسلامی یه ایذه ی خیلی خیلی کامل و درسته. کی گفته دین نباید با سیاست قاطی بشه؟ دین ما اونقدر کامله که اگه تو سیاست هم درست اجرا بشه همهی مشکلات بر طرف می شه.
یه نفر درباره ی نبودن گرونی زمان پهلوی گفت. باید بگم که تا وقتی آقای خمینی هم زنده بودند خبری از گرونی و این حرفا نبود. جمهوری اسلامی و اهداف و قوانینش اشکالی نداره. مشکل از یه سری آدماییه که قدرتها رو بدست گرفتند.
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۵:۳۵ ب.ظ
با درود
یکی نیست به ما بگه به چی جمهوری اسلامی می نازید؟
به استقلال باشه- که نمونه هایی رو داریم مشاهده می کنیم آخریش سه جزیره
رفاه مردم-که دیدیم همه فقیر انگار به آمار نگاه نکردید زیر ۶۰۰ هزار تومن زیر خط فقط
دختر ها هم که دارید می برید دوبی
اگر بخوام بگم که تا صبح طول می کشه
ملت هم که رای ندادند اون محدود نفرات هم به خاطر ترساندن آن ها از کار ندادن و … .
نکته جالب اینجا هست که تو صف هایی که نشان می دادید همش همون جوان های سال ۵۷ بودند.
کم تر جوانی در صف بودید
امسال که دیگه سال آخرتون هست.برو به فکر خودت باش که رئیس هاتون اول همه سوار هواپیما می شوند و شما می مانید و این ملت.
پاینده ایران-جاوید شاه
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۶:۰۳ ب.ظ
سلام دوستان این باسخی که قبلا برای یکی از دوستان نوشتم گرچه اگر دو هزارو بانصد بار دیگه هم بنویسم باز هم ندیده ونشناخته از این نظامی کودتاگر حمایت میکنید: منظورتون رو از این که گفتید شاه عاشق میهن بود نفهمیدم نکنه منظور تو از عشق شاه به خاک وطن همان تقدیم جزیره نفت خیز وثروت مند بحرین که در زمان سلطنت خودش این جزیره روبدون هیچ مقاومتی به اعراب بخشید ان هم در چه زمانی :.در زمانیکه شاه با به اصطلاح بشتوانه امریکا با ان همه قدرت و سلاح ودر زمانی که ایران را زاندارم منطقه می خاندند شاه که مثلا عاشق خاک وطن بود ثروتمندترین قسمت ایران که همان جزیره بحرین بود را با لبخند تقدیم به اعراب کرد اگر