مردم همراه نشدند : شکست سنگین اصلاح طلبان در انتخابات تهران


هفت تیر 7tir.com : نتایج اولیه شمارش آرائی که در تهران به صندوقهای رأی گیری برای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ریخته شده حاکی از این است که هیچیک از اصلاح طلبان هنوز به جمع سی نامزدی که بیشترین آرا را به دست آورده و احتمال انتخاب به نمایندگی این شهر را دارند نپیوسته اند.
وزارت کشور ایران با اینکه پیشتر اعلام کرده بود که نتیجه انتخابات را در تهران تا زمانی که آرای همه صندوقها شمارش نشده باشد، منتشر نخواهد کرد، دست به انتشار تدریجی و مرحله به مرحله نتایج انتخابات زده و شیوه ای را که در دوره های پیشین انتخابات بود در پیش گرفته است.
تاکنون نتیجه شمارش 621 هزار و642 رأی که به 1504 صندوق در تهران ریخته شده اند مشخص شده اند و غلامعلی حدادعادل، رئیس کنونی مجلس با ۲۶۷۶۲۱ رأی، بیشترین تعداد آرا را به خود اختصاص داده است.
پس از آقای حدادعادل به ترتیب این نامزدها بیشترین آرا را در میان سی نامزد اول در تهران تاکنون کسب کرده اند: مرتضی آقاتهرانی، احمد توکلی، محمدرضا باهنر، علی مطهری، حسن غفوری فرد، شهاب الدین صدر، بیژن نوباوه، علی عباسپور تهرانی فرد، علیرضا مرندی، حمیدرضا کاتوزیان، فاطمه آلیا، سیدرضا اکرمی، محمداسماعیل کوثری، روح الله حسینیان، فاطمه رهبر، اسدالله بادامچیان، لاله افتخاری، غلامرضا مصباحی مقدم، علی اصغر زارعی، علی زاکانی، حسین نجابت، مهدی کوچک زاده، الیاس نادران، حمید رسائی، پرویز سروری، حسین فدائی، زهره الهیان، نسرین سلطانخواه و طیبه صفایی.
هر سی نامزدی که بیشترین آرا را تاکنون کسب کرده اند به جریان سیاسی اصولگرا تعلق دارند اما از نفر سی و یکم تا چهل و نهم بجز یکی دو استثنا، همگی نامزدهای اصلی اصلاح طلب به ترتیب در پی یکدیگر در فهرست کسب کنندگان بیشترین آرا به چشم می خورند.
در میان اصلاح طلبان، مجید انصاری با ۱۰۰۱۹۸ رأی از دیگر نامزدهای اصلاح طلب تاکنون جلوتر است و پس از وی به ترتیب سهیلا جلودارزاده و علیرضا محجوب (نمایندگان کنونی تهران)، محمود دعائی، اسحاق جهانگیری، الیاس حضرتی، الهه راستگو، محمد صدر، محمد اشرفی اصفهانی، عباسعلی زالی، نجفقلی حبیبی، محمد قمی، جواد اطاعت، حسن عابدی جعفری، سید کامل تقوی نژاد، نفیسه فیاض بخش، حسین مظفر، اسدالله کیان ارثی به چشم می خورند که نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات بودند.
این در حالی است که حسین مرعشی، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران پیشتر گفته بود که بر اساس اطلاعاتی که از شمارش آرا دارد، به احتمال زیاد، دست کم هفده کرسی از کرسیهای سی گانه پایتخت به اصلاح طلبان تعلق خواهد گرفت.
سخنگوی ستاد اتئلاف اصلاح طلبان نیز گزارشهایی را که از شکست اصلاح طلبان در تهران حکایت می کند، “فضا سازی به قصد فراهم کردن زمینه دخل و تصرف در آرای مردم” ارزیابی کرده است.
از هنگامی که شمارش آرا آغاز شد، اصلاح طلبان نسبت به نحوه شمارش آرا ابراز نگرانی کردند و عبدالواحد موسوی لاری، رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان گفت که به نامزدهای انتخاباتی اجازه داده نشده است نمایندگی برای نظارت بر شمارش آرا بفرستند و “حرف و حدیثهای زیادی” از خیلی مناطق به گوش می رسد که نسبت به سلامت انتخابات ایجاد نگرانی می کند.
اما سپس پانزده تن از نامزدهای اصلاح طلب تهران به بازدید از محل شمارش آرا در وزارت کشور رفتند.
.
همچنین طبق اعلام فرماندار تهران درصد شرکت مردم در انتخابات تهران حدود 40 درصد بود . این در حالیست که عده ای از کارشناسان معتقدند با توجه به آمار مرکز آمار ایران که تعداد واجدین شرایط را 49 میلیون نفر اعلام کرده بود و اعلام وزارت کشور که واجدین شرایط را 43 میلیون نفر اعلام کرده بود در صورت پذیرفتن رقم مرکز امار کشور درصد شرکت کنندگان به مراتب از 40 درصد کمتر بوده است و طبق همان امار ، درصد شرکت کنندگان در انتخابات کل کشور حدود 50 درصد بوده است .
قبلی : ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان و جعل اسامی هنرمندان به عنوان حامیان ستاد
اخبار انتخابات – انتخابات – نتیجه شمارش آرا تهران – نتایج انتخابات – اسامی
مارس 16th, 2008 at 7:52 ق.ظ
چه انتخاباتي چه كشكي بفرماييد انتصابات !!!!!
مارس 16th, 2008 at 8:04 ق.ظ
[] کسانی که رای دادند
مارس 16th, 2008 at 8:05 ق.ظ
اصولا” اين” گر ها “حالا يا اصولي ويا اصلاحي فارق از مردم ومشكلات مردم هستند. اگه راست ميگفتند هيچكدومشون در تبليغات حتي به گوشه اي از مشكلات اجتماعي واقتصادي وسياسي و…. ملت ايران ويا مردم حوزه خودشون اشاره نكردند. اينها نماينده كدوم مردم بي غمي هستند كه ما نميبينيم ؟ والا اون كسانيروكه تو تلوزيون نشون ميداد يه مشت مردمي بودند كه مثل قماربازهاي مغبون شده داشتند يه بار ديگه شانسشون روبا قمارباز فاتح امتحان ميكردند وديوانه وار در سياهي بدنبال نور ميگشتندودريغا كه اين نور از كرم شبتابي بيش نميباشد.(لا يغير قوم حتي لا يغير ما به انفسهم . سرنوشت هيچ قومي تغيير نميابد مگر اينكه آن قوم بخواهد)
مارس 16th, 2008 at 8:05 ق.ظ
کدوم انتخابات؟!!!!!!!!!!!!!!!!مگر انتخاباتی برگزار شد؟؟!!!1انتخاباتی که اول اقایون انتخاب کنند بعد بیایند بگویند از اینا که ما گفتیم یکی رو انتخاب کن میشود انتصابات
خوب شد معنی صداقت در اعمال و رفتار و راستگویی و امانت داری را از اقایان اصولگرا فهمیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مارس 16th, 2008 at 8:42 ق.ظ
اينكه هرچي دزد بود تو تهران راي آورد . غصه نخوريد اينجا هم همينجوره .
خاك به سرتون كه علي اشراقي رو رد كرديد.پسربه اين خوبي
آخه واسه چي ميريد راي ميديد؟ مگه مجبوريد؟؟؟
مارس 16th, 2008 at 8:57 ق.ظ
اصولا” اين” گر ها “حالا يا اصولي ويا اصلاحي فارق از مردم ومشكلات مردم هستند. اگه راست ميگفتند هيچكدومشون در تبليغات حتي به گوشه اي از مشكلات اجتماعي واقتصادي وسياسي و…. ملت ايران ويا مردم حوزه خودشون اشاره نكردند. اينها نماينده كدوم مردم بي غمي هستند كه ما نميبينيم ؟ والا اون كسانيروكه تو تلوزيون نشون ميداد يه مشت مردمي بودند كه مثل قماربازهاي مغبون شده داشتند يه بار ديگه شانسشون روبا قمارباز فاتح امتحان ميكردند وديوانه وار در سياهي بدنبال نور ميگشتندودريغا كه اين نور از كرم شبتابي بيش نميباشد.(لا يغير قوم حتي لا يغير ما به انفسهم . سرنوشت هيچ قومي تغيير نميابد مگر اينكه آن قوم بخواهد)
مارس 16th, 2008 at 8:59 ق.ظ
من با سارا موافقم البته بد ترش در اين سطح ( )
مارس 16th, 2008 at 9:54 ق.ظ
من رفتم راي دادم تا اونجاي همتون بسوزه
واقعيت اينه كه مشاركت در حد خوب بوده يه كم آدم بايد انصاف هم داشته باشه
مارس 16th, 2008 at 10:05 ق.ظ
من از عزیزانی که به اصولگرا ها رای دادن و این صفحه رو می بینم خواهش می کنم بیاند و بگن دلیل رای ای که دادند چی بوده یعنی دقیقا چه چیزی باعت شده که دوباره همون مجلس قبلی رو بیارند رو کار؟ کدوم کارشون شما رو راضی کرده؟ مساله این هست که کسی که مخالف نظام هست نمی تونه کسی که موافق نظام هست رو درک کنه کسی که موافق جریان اصلاح طلبی هست اصلا نمی تونه کسی رو که موافق جریان اصول گرایی هست رو درک کنه و برعکس این دخواست من برای این هست که می خوام درک کنم عزیزانی که در خط اصول گرایی هستند که گویا به هیچ وجه تعدادشون هم کم نیست (اگر فرض کنیم که تقلبی صورت نگرفته) چه جوری فکر می کنند، دغدغه هاشون چی هست؟ چی می شه که میان مجلس قبلی رو که خودش هم دل خوشی از عملکردش نداشته رو انتخاب می کنند؟!!
مارس 16th, 2008 at 10:10 ق.ظ
سلام
آخه بدون توجه به اصول مگر میتوان اصلاح کرد؟
قیام عاشورا که سرلوحه مکتب شیعه است بر اساس اعتقاد راسخ به اصول در صدد اصلاح امت رخ داده است حال خود دانید ودین واعتقاداتتان
با امید سرافرازی اسلام ومسلمین بویژه شیعیان وایرانیان- والسلام
مارس 16th, 2008 at 10:15 ق.ظ
شاید توی مشهد خوب بوده باشه اما تو تهران افتضاح بود!!. به غیر از دو سه تا حوزه که پاتق بچه بسیجی هاست بقیه خالی خالی بود، من خودم رفتم چندتا حوزه توی محلمونو دیدم توی هر حوزه سه چهار نفر بیشتر نبود.این آمار 40% دروغی بزرگ مثل بقیه دروغ هاست.
مارس 16th, 2008 at 10:25 ق.ظ
حالا رای ندین ببینید کیا میرن مجلس! معلومه خیلی این 4 سال حال کردین!
آخه آدمهای عاقل پای آدم چند بار تو یه سوراخ میره؟
واقعا ایرانیه مایه یاسند!
مارس 16th, 2008 at 10:26 ق.ظ
خدمت بچه مسلون ( از نوع احمقش) باید بگم
اگه امام حسین الان زنده بودمطمئن باش با همین خوارج ها می جنگید که تو اصولگره می دونیشون!
مارس 16th, 2008 at 10:45 ق.ظ
واقعا متاسفم حتی بعد از ظهور امام زمان اینا اجازه نمی دن امام زمان حرف بزنه بیشتر حرفها شو سا نسور
می کنن
مارس 16th, 2008 at 10:49 ق.ظ
خاک تو سر مردم تهران !!!!!
با این کارنشون دادین که لیاقتتون همین آشغالا هستن.
.
.
انتخابات ریاست جمهوری هم که شد عین گاو برین به احمدی نژاد رای بدین.
.
لیاقتتون همینه. خاک تو سرتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مارس 16th, 2008 at 10:49 ق.ظ
اي كاروان اي كاروان ،من دزد شبرو نيستم
من پهلوان كشورم،من تيغ رويارو زنم
(من راي ندادم)
مارس 16th, 2008 at 11:08 ق.ظ
ما که رای دادیم نشون دادیم هنوز به اصلاح ودرست شدن اوضاع مملکت امیدواریم.
مارس 16th, 2008 at 11:17 ق.ظ
ببخشید وقت دوستان را می گیرم. یه سوال داشتم.
من شنیدم اونایی که توی شناسنامه هاشون مهر انتخابات نخورده باشه، بعدا بعضی جاها با مشکل روبرو می شن. دوستان کسی تا حالا به این جور مشکلات برخورده؟
مارس 16th, 2008 at 11:24 ق.ظ
” تا کور شود هر آن که نتواند دید”
مارس 16th, 2008 at 11:26 ق.ظ
…….. بازم اصولا ما ایرلنی ها ادم های عجیبی هستیم تو حالت عادی شجره نامه مسولین رو در میاریم انتقاد میکنیم فحش و بدو بیرا میگیم … زمانیکه باید اعتراضمون نشون بدیم از ساعت 6 صبح میریم تو صف رای دادن …!!
مارس 16th, 2008 at 11:44 ق.ظ
دوروووووووووووووووووووود
امروز روز خوبی هست خیلی عالی خیلی خیلی عالی
کرمان هوا عالی هست
من و خانوادمان
در روز 24 اسفند مراسم شب قدر احیا نکردیم خودزنی هم نکردیم
من و خانوادمان رای ندادیم و فیلم هم داده نشدیم
مارس 16th, 2008 at 11:45 ق.ظ
ما که هر جا میرفتیم خلوت بود و نسبت به سالهای گذشته خیلی خیلی رای دهندگان کمتر بودند .
در واقع اصلا کسی نیومده بود که رای بده .
اینهایی هم که می دیدید آمدند رای دادند تنها سپاهیان، بسیجیان ، حوزه های علمیه و جاهای از این قبیل بودند حالا خودتان حساب کنید که اگه اینها هر کدام 2 فرزند واجد شرایط هم داشته باشند و یک زن ، چند نفر میشوند .
در ضمن چند تا از دوستان من که در پادگانهای شمال تهران سرباز بودند گفتند که صبح جمعشون کردند و بردند رای بدن . یک لیست از نام اصولگرایان جلوشان گذاشتن و گفتند که از این بین اینها یکی را انتخاب کنید .
دقت کنید که اگر همه مردم به خواست خود به پای صندوق های رای میرفتند ، دیگه چه نیازی به این همه تبلیغ و داد و هوار بود ؟
به طوری که تمام برنامه های تلویزیونی در روز انتخابات هیچ برنامه ای غیر از تبلیغ انتخابات چیز دیگری نداشت .
در کل این خانه از پای بست ویرانه است و فرقی نمیکنه که اصلاح طلب به روی کار بیاید یا اصولگرا .
تا زمانی که کشور دست یک شخص به نام رهبر است ، این حزب و آن حزب ، این جناح و آن جناح تنها یک بازیست برای فریب من و شما .
مارس 16th, 2008 at 12:03 ب.ظ
با توجه به تبلیغات گسترده ی تلوزیون حکومتی (ونه ملی و یا دولتی )این بسیار پرواضح است که میزان مشارکت “ملت همیشه در صحنه” در انتخابات مجلس بسیار کمتر از دوره های قبل بوده و کسی نمی تواند آنرا کتمان کند، حتی آمار ارائه شده ی حکومت هم آنرا تایید می کند.بااین اوصاف
آیا متزلزل شدن پایه های حکومت مردم سالار، اما بودن مشارکت مردم را نمی بینید ؟
آیا مشارکت بسیار ناچیز جوانان را که در نتیجه فشار حاکم بر آنها در چند ماهه اخیر را نمی بینید که سران مملکت را به تفکر فرو برده است که حاصل آن تبریکات دروغین و کلیشه ای (وحتی بسیاربیشتر از گذشته) به جوانان را در بر داشته است ؟
آیا استرس و بهت حاکم بر وزیر کشور را در مصاحبه تلویزیونی مطبوعاتی 25 اسفند را ندیده اند ؟
*درود بر مردم بیدار ایران*
مارس 16th, 2008 at 12:04 ب.ظ
درود برتو آرش
مارس 16th, 2008 at 12:07 ب.ظ
اسم من گوسفند است. پدرم گوسفندی چاق و چله بود که چند سال پيش در حمله گرگ سياهی شربت شهادت نوشيد و به لقا لله پيوست. مادرم را هم به سفر حج بردند که تاکنون از وی خبری نيست. من دوران برهگیام را تحت نظارت اساتيد بزرگ دامپروری با موفقيت سپری کرده و وارد گله دوستان و آشنايان شدم.
من از بزغالهها خوشم نمیآيد چون خيلی شيطون و بلند پروازند. برخلاف من که سرم را پايين میاندازم و همان علف جلوی رويم را ميخورم، بزغالهها از درخت و درختچهها بالا ميروند تا مزه برگ درخت را تست کنند. من خيلی قانع و صبورم. کاری به کار بزرگان ندارم. اصلا نميدانم صاحب يا صاحبان من چه کسانی هستند. چرا به من غذا ميدهند يا نميدهند. کاری ندارم که آنها چرا ميخواهند مرا چاق و فربه کنند. غذای مورد علاقه من يونجه با سالاد کاهو و سس آب هندوانه است.
گاهی اوقات صاحبم يک دسته يونجه در دستش ميگيرد و راه ميرود و مرا دنبال خود ميکشاند. الان سالهاست که دنبال صاحبم ميدوم تا بلکه به آن مدينه فاضله يونجهای وعده داده شده برسم.
از روزی که سياست ما عين ديانت ما شد من هم وارد عالم سياست شدم. روزهای گرم تابستان، صاحبانم زير سايه بان ايوان حياط قديمی مینشينند و در مورد سياست حرف ميزنند و خربزه ميخورند و هندوانه قاچ ميکنند. من هم که در گوشه ای از آن حياط ساکت و آروم نشسته ام، با صبوری به حرفهای آنها گوش ميدهم و در جهت تاييد صحبتهای آنها گاهی ”بع بع“ هم ميکنم. صاحبان مهربانم خربزه را خودشان ميخورند و پوستش را جلو من پرت ميکنند. تا بحال زياد اتفاق افتاده که پايم روی پوست خربزه رفته و ليز خوردم و با کله به زمين افتادم ولی خب چه کنيم ما گوسفندیم ديگه. باز بلند ميشم و همان پوست خربزه رو ميخورم.
من گوسفندم. من يک وبلاگ هم دارم. هميشه منتظر ميمانم که صاحبم يک مطلب يا خبری را عليه دشمنانش بنويسد يا به من بگويد تا من هم گوسفندوار آن را ”بع بع“ کنم. گاهی صاحبم از تهران به من زنگ ميزند و ميگويد حالا نزديک انتخابات است بايد زياد بع بع کنی. من هم گوش ميدم و بع بع ميکنم و ديگران را هم به بع بع کردن دعوت ميکنم. دوستیها و دشمنیهای من همه به بر اساس نحوه رفتار صاحبم با ديگران است. اگر صاحبم از کسی خوشش بيايد لابد آدم خوبی است و اگر از کسی بدش بيايد لابد آدم منحرفی است.
من گوسفندم. فايده های زيادی برای صاحبم دارم. از پشم و کرکم لباس درست ميکنند تا عيبهای صاحبم پوشانده شود. او را از سرما و گرما حفاظت کند. از پوستم طبل و دهل درست ميکنند تا صدای تبليغات صاحبم گوش عالم را کر کند. وجودم را در قربانگاه مصلحت ذبح ميکنند تا نذر صاحبم ادا شود و کفاره گناهانش شود. من قربانی ميشم تا او به بهشت برود. صاحبم دمبه مرا خيلی دوست دارد. گاهی به دمبه من دست ميزند و ميگويد: ماشالله، خدا بده برکت!
من گوسفندم. خيلی هم گوسفندم.
مارس 16th, 2008 at 12:10 ب.ظ
اصلاحات یعنی تابه حال اشتباه کردیم و میخواهیم حالا درستش کنیم
اگر اشتباه کردید غلط میکنید که دوباره میخواهید حرف بزنید و اگر اشتباه نکردید باز هم غلط میکنید که میگید میخواهیم اصلاحات کنیم
مارس 16th, 2008 at 12:10 ب.ظ
با رد گسترده صلاحيتها نتيجه از قبل معلوم بود ومن معتقدم كه مردمي كه در انتخابات شركت نكردندبا اين كار خودشان در ضلمي كه بر مردم مي رود شريك هستند
مارس 16th, 2008 at 12:11 ب.ظ
مری از تهران تو هم غلط میکنی که طرفداری این الاغهای پولکی رو میکنی یا رومی رومی یا زنگی زنگی
مارس 16th, 2008 at 12:23 ب.ظ
از هرکی پرسیدم رای دادی گفت نه نمی دونم این همه رای از کجا امده.
مارس 16th, 2008 at 12:51 ب.ظ
انگار مردم تو لاتاري داشتن شركت ميكردند . ولي دريغا كه برنده اي در كارنيست .مثل هميشه .
مارس 16th, 2008 at 12:56 ب.ظ
سلام بچه ها
خداییش این شور انتخابات خیلی ها رو سوزونده ظاهرا خیلی اتیش گرفتن
دم همه ی اونایی که رای دادن گرم
اخه عزیز دلم تو که رای ندادی یعنی محکم تو دهنت خودت زدی و به خودت گفتی حق نداری توی امور مملکتت دخالت کنی پس خواهشا دخالت نکن اوضاع ایران به تو که رای ندادی و این حق رو از خودت سلب کردی ربطی نداره
میخوام بدونم کجای دنیا با رای ندادن پیشرفت کرده که شما بچه ها اینقدر ساده هستین؟
همیشه در همه جای دنیا رای دادن و مشارکت مردم توی امور کشورشون باعث پیشرفت میشه و شده
نمیدونم انتخاب شما ها و اون کاندید شما باید چطوری باشه؟؟؟؟؟
بر فرض هم از کسی خوشتون نیومده بازم این دلیل بر عدم شرکت نمیشه
یعنی باید مملکت رو ول کرد به امون خدا؟؟؟؟؟
نه اگه تا الان هم این همه پیشرفت علمی کردیم توی دنیا علتش همین مشارکت مردمه
اگه بدونین فقط در عرصه پزشکی امسال و پارسال ایران توی تموم کشورهای دنیا از لحاظ پیشرفت اول بوده و رشد بی سابقه ای داشته به طوری که واقعا سازمانهای خارجی جا خوردن
حالا بگو با رای ندادن این پیشرفت حاصل شده؟؟؟؟
خیلی ساده ای اگه بگی من رای نمیدم
مارس 16th, 2008 at 1:15 ب.ظ
سرکار خانوم مهرنوش! شما که میگی ماها کار اشتباهی کردیم که رای ندادیم! آیا فکر میکنی با اومدن چهار تا نخودی به اصطلاح اصلاح طلب – که من فرقی بین اون ها و اصولگرایان نمیبینم – وضع اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا می کرد؟! واقعاً فکر کردی بهشت میشد؟! نه خواهرم! اشتباه تو دقیقاً همین جاست که فکر میکنی این چها تا نخودی خائن و ملیجک جمهوری اسلامی منجی عالم بشیریتند! میشه به من بگی با اومدن لیست ائتلاف اصلاح طلبان حکومتی بر روی کار چه چیزی عوض میشد؟!
در ضمن من کسی هستم که از همه چیزش گذشت تا دیکتاتوری مثل احمدی نژاد نشه رئیس جمهور! در عرض یک هفته تنها 13 ساعت خوابیدم آن هم فقط برای تبلیغات دکتر معین در انتخابات ریاست جمهوری!
همیشه میگم.. بالاتر از سیاهی رنگی نیست.. بخدا اینها همه ش بازیه.. چرا تو بازی رژیم شرکت میکنین آخه؟! چرا خام میشین؟!
مطلب گوسفند جاوید هم خیلی جالب بود.. مرسی جاوید جان..
مارس 16th, 2008 at 1:16 ب.ظ
يسرا مرسي خوب گفتي .متاسفانه همون جور كه بعضي ها سيگار كشيدنو مايه شخصيت و خوش تيپي مي دونن متاسفانه خيلي از ما جوانا شركت نكردن توي انتخاباتو مايه روشنفكري و مباهات مي دونن. دوستان يه كمي فكر كنين
مارس 16th, 2008 at 1:18 ب.ظ
اولین نتیجه تحریم:
يك منبع آگاه در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: 7 نشريه «دنياي تصوير»، «هفت»، «به سوي افتخار»، «تلاش»، «نداي ايران»، «شوكا» به استناد تبصره 11 ماده 11 قانون مطبوعات لغو مجوز شدند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8612260117
مارس 16th, 2008 at 1:19 ب.ظ
حالا تو راي دادي فك كردي راي تو تاثير داشته نه پسرم از قبل نطفه بسته شده!
مارس 16th, 2008 at 1:21 ب.ظ
نکته جالب اینه که اون جماعتی که حساب کتاب انتخابات دستشونه انقدر تابلوند که از نفر 31 به بعد اصلاح طلبها را پشت سر هم چیدند . جالبه نه ؟!!!
مارس 16th, 2008 at 1:27 ب.ظ
انتخابات فیلتری جناحی بر همه مبارک باد
مارس 16th, 2008 at 1:55 ب.ظ
در ضمن اسمم رو فرا موش کردم بگم، ببخشید.
مارس 16th, 2008 at 1:58 ب.ظ
به قول قدیمیها: خلایق هر چه لایق. مبارکتون باشه!
مارس 16th, 2008 at 2:20 ب.ظ
سلام الهه خانم
من بچه مسلمونم و میدونم که خوارج از امر رهبری سرباز زدند و اسلام را به شکلهای مختلف به دردسر انداختند. این هم نمونه امروزی اش است. اگه همه واقعا امر رهبر عزیزمون را به دیده منت خریدار بودند
وضعمون بهتر از این بود.ضمنا ادب شرط شخصیت والای هر کس است وانسان نباید دیگران مورد بی احترامی قرار دهد. با تشکر از اظهار نظر شما
والسلام
مارس 16th, 2008 at 2:37 ب.ظ
سلام خدمت کلیه کاربران عرض می کنم
و اما ! چه بگوییم چه کتمان کنیم حضور مردم در انتخابات بسیار با شور و حماسی بود واین نشان دهنده اینه که سرنوشت مملکت وایران عزیز برامون مهمه و به اون وفا داریم چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه بچه مسلمون. اگه رای نداده باشیم کی هستیم؟واقعا فکر کرده اید؟حداقل باید یه جوری اظهار وجود کرد؟با رای دادن اگه چیزی درست نشه مطمئن باشید با رای ندادن هرگز درست نخواهد شد .
والسلام
مارس 16th, 2008 at 2:46 ب.ظ
جاويد – شمال واقعا” در بحر تفكر غوطه ور شده وعنقريب با ياري خدا به ساحل نجات از خريت و….
نزديك خواهيم شد. فقط كافيست كه دريا و امواج خروشان آن را فراموش نكنيم .
ممنون از متن زيبات.
مارس 16th, 2008 at 2:54 ب.ظ
سلام دوستان
من که رای دادم و نامزدهایی رو هم که انتخاب کردم رای آوردن
حالا شمایی که رای ندادید منتظر چهار سال دیگه باشید یا دعا کنید []
چه کسی میخواهد من و تو ماه نشوید / خانه اش ویرااااااااااان باد .
مارس 16th, 2008 at 3:25 ب.ظ
مبارک اقای احمدی نزاد با دارو دسته نظامیش در کرج خانم اجر لو که قرار بود مشاور امور زنان رئیس جمهور باشد و اکبریان فرمانده سابق سباه باسداران رای اوردند فقط یک جمله میگم هر کسی که سباه روش انگشت بزاره رای میاره مطمئن باشید دیگه نمیزارن مجلس دست کسی به غیر از هوادارهای دولت واصول گرایان بیفتد فاتهه مملکت رو بخونید بازم گرونی بازم تورم بازم تحریم بازم بگیر وببند بازم مزه تلخ اضطراب.البته من قائل به این این نیستم که در رای مردم دست بردن ولی این دوره شیوه هایی به کار بردن که لاجرم مردم کسی به غیر از این اصول گرایان رو انتخاب نکردن مثل تغیر در شیوه تبلیغات که به نفع اصول گرایان است- رد صلاحییت های گسترده که با حذف چهره های شاخص اصلاح طلب تنها گزینه های رده چاهارم وبنجم امکان رقابت داشتند- حمایت گسترده مالی ومعنوی سباه وبسیج از اصول گرایان – نکته دیگر در رابطه تائید صلاحییت ها در بعضی شهرها اصلاح طلبان اصلا کاندیدا نداشتند ودر بعضی شهرها که یک نماینده میخاست یک نامزد مشهور اصول گرا وچندین نامزد گمنام اصلاح طلب وجود داشت با این شرایط دشوار اصلاح طلبان فقط در صد و دو حوزه انتخابیه امکان رقابت نابرابر داشنتد که با توجه این که تا کنون توانسته اند حدود شصد نماینده راهی مجلس کنند متوجه خواهید شد که از محبوبیت بیشتری برخوردارند که این خلاف ادعای اصول گرایان است – همه این عوامل به اضافه مشارکت کم مردم که اکثرا کسانی اند که یا هوادار اصلاحاتند که به نشانه اعتراض شرکت نکر ده اند ویا مخالف نظامند باعث شد که اصول گرایان که رای کم اما ثابتی دارند بیروز این انتخابات شوند .ضمنا باید خدمت همه کسانی که قیام حضرت سید شهدا را با به اصطلاح اصول گرایی یکی میدانند عرض کنم اگر مجلس ودولت اصول گرا یعنی افزایش تورم از هشت در صد در اواخر دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به سی وبنج در صد در زمان دولت مهر ورز احمدی نزاد و رشد بیکاری وسلب اسایش مردم ودر گیری وتنش زایی با دنیا من به شخصه چنین اصول گرایی را ضلم به این مردم میدانم .
مارس 16th, 2008 at 3:27 ب.ظ
فرزاد: 79.132.206.66 تو الاغ هم غلط میکنی که طرفداری این یابوهای الاغتر از خودت رو میکنی.
مارس 16th, 2008 at 3:43 ب.ظ
بچه مسلمان
چرا به جای این که میلیاردها تومان خرج میز و صندلی مجلس بشود کمی هم به فقرا کمک نمی شود.
چرا این قدر هزینه صرف آینه کاری امام زاده ها می شود در حالی که این همه فقیر و بد بخت در اطراف آن زیارت می کنند.
چرا آقای احمدی نژاد با این همه شعارهای قشنگ نتوانست جلوی آقازاده های گردن کلفت را بگیرد.
دوباره همه صنعت نفت ایران دارد به دست شرکت های اینگلیسی می افتد.
طلای ایران که چه عرض کنم خاک رسش را هم جمع می کنند و می برند. چون ما در تکنولوژی وصنعت این قدر عقب افتاده ایم که نمی توانیم ازمواد اولیه منابع طبیعیمان استفاده کنیم.
کدام میهن! به چه افتخار می کنی.
رای بده. موافقت و همراهیت را اعلام کن. تو مسوول مرگ کسانی هستی که سیلاب فقر آن هارا می برد.
فقرا می میرند و سهمشان را به تو می دهند.
توی قشر متوسط ! توی مصرف گرا! تو که اگر شکمت سیر نشود هوارت در می آید!
دولت مجبور است بدون این که به تکنولوژی و اقتصاد درد و بلا فکر کند..نفت و خاک و آب را بفروشد ونان بخرد برای پر کردن شکم تو! که دهنت بسته بماند و هوار نزنی!
باید ماشین بسازد برای ویراژ دادنت. گاز و نفت بسوزاند برای گرم کردنت. چون تو عادت کرده ای بخوری و بپاشی. حالا که کاه و یونجه ات فراوان است چرا که رای ندهی؟
در اوج رضایت برو رای بده!
مارس 16th, 2008 at 3:48 ب.ظ
(حزبها كشكند)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هرچه به سر ما مي آيد حق مان است چون چشيدن مزه ظلم براي ما شيرين شده است اينجوري راحتيم خودمان اينجور ميخواهيم با شيم
………………..24/12/1386روزي از روزها بود كه مردم مجددا”سرهايشان رازيربرف مي كردند تا اطرافشان را نبينند…….چرا؟؟زماني كه من خودم سرم رازير برف مي كردم به خاطر تخته سنگي كه زيربرف بود ضخامت برف در آنجاكم بود و سرم تا آخرزيربرف نرفته بودوبدبختانه فيلم هندي انتخابات راديدم كه ازسربازدم درتا مني كه نصف سرم بيرون برف بود داشتم به زحمت سرم را به زير برف مي بردم به خاطر ارغ مليمان توسط يك كلاه بردارخريداريشده بوديم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مارس 16th, 2008 at 3:53 ب.ظ
من تو سبزوار با ماشین تو شهر گشتم و دیدم مردم خیلی کم شرکت کردن .به جز [] بسیجی اکثر مردم انتخابات رو تحریم کردن .آقای بچه مسلمون اینو بدن ما همه ایران رو دوست داریم و سرنوشتش برامون مهمه .[]
مارس 16th, 2008 at 3:59 ب.ظ
ای خدا کدام پیشرفت علمی؟
شماها اصلا از علم چه می دانید؟
چقدر بلیه
ممنون جاوید
عالی بود
مارس 16th, 2008 at 4:06 ب.ظ
چه رقابتي؟
برنده ي واقعي اين انتخابات ياران مظلوم خاتمي بودن همتون اينو خوب ميدونين.اين رد صلاحيت گسترده اصلاحطلبها وكسب حداقل40 كرسي مجلس يه ظربه مهلك به پيكر دولت [] ما بود.
به اميد آزادي رفراندوم ها
مارس 16th, 2008 at 4:13 ب.ظ
باتودوست عزیز کمی اختلاف نظر دارم اگه همه چیز توی این مملکت جای خودش قرار بگیره وکار را به کاردان سبرده بشه با این همه نعمت خدا دادی وضع مملکت این طور نبود من فکر میکنم هم وجود مجلس لازمه و هم مکان مذهبی منتهی هر چیزی جای خودش درست وصحیح نه این که فقط مثل برخی افراد اثیر شعار و رویه هر چیزی بشیم بیاید از شعار به شعور برسیم ضمنا بچه مسلمان من در انتخاباتی شرکت میکنم شرایط رقابت برابر وسالم فراهم باشد.
مارس 16th, 2008 at 4:26 ب.ظ
سعید جان نه اصلاح طلبان و نه خا تمی هیچ کدوم منجی عالم بشیریت نیستد. در سیاست اصولا خوب مطلق وجود نداره اونم تو کشور ما. رای به اصلاح طلبان از 2 جهت مهم بود:1- قرار گرفتن یک گروه نسبتا معقولتر و معتدلتر در برابر یک گروه خشن و تندروو ودر نتیجه جلوگیری از تک صدایی و دیکتاتوری مطلق در کشورو2- ایجاد شرایطی برای روی کار آمدن یک رئیس جمهورصلاح طلب در سال آینده. آره دوست عزیز به نظر من اصلاح طلبان با اصولگرایان فرق دارند اگر نداشتند که دیگه اینهمه رد صلاحیت و دعوا برای چیه. من فرق خا تمی و احمدی نژاد رو با همه وجودم احساس می کنم یه نگاهی به وضع اقتصاد بنداز میدونی از 3 سال
پیش تا حالا چند تا کارخونه تعطیل شدن؟ میدونی چند تا کارگر الان نون ندارن بخورن؟ آیا زمان خا تمی3 تا قطنامه صادر شد؟ اینهمه تحر یم شد یم ؟ آیا نرخ تورم 20% بود ؟ آیا رئیس جمهورمون تو بولیوی بجای ایران خونه میساخت و میر فت تو شور ای امنیت اینقدر ار اجیف میگفت که همه کشور های د نیا جز ونزئلا و بولیوی و سه چا ر تا دیگه با ما د شمن شن؟
یه نگاهی به وضع دانشگاهها بندازو روسای فعلی رو با قبلی مقایسه کن دکتر معین با زاهدی فرق نداره؟البته ر اون موقع هم همه روئسا خوب نبود ن ولی د یووونه هایی مثل رامشت هم نبود ن که بیان از ان جی او حضر ت ابولفضل حرف بز نن. خود ت مید ونی که چه تعد اد استاد رو به اجبا ر بازنشسته کر د ن وضع حقوق بشر هم که د یگه مث ر وز ر وشنه که چقد ر بد تر شد و……………….. واقعا فرقی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان نمیبینی؟
به هر حال رای ند ادن من و شما که مخالف د کتاتور ی هستیم چیزی رو حل نمیکنه بلکه حاکمیت ر و وقیح تر و وحشی تر میکنه و همن الان هم هنوز شمرد ن رای ها تموم نشد ه 7 تا نشر یه ر و با هم بستن.باز هم تکر ا ر میکنم با اومد ن اصلاح صلبان هم بهشت نمیشد ولی قطعا تا حدود ی جلو اینهمه تند روی گر فته می شد و به آیند ه امید وار تر میشد یم و از همهن مهمتر یک نه بزر گ ر و توی صور ت خامنه ای میکوبیدیم .
به هر حال این حرف ها و زد م که بگم من و آد مهایی مثل من هم نه تنها گوسفند نیستیم بلکه بنا به د لایلی فکر میکنیم سیاست تکر ا ری و نخنمای تحریم در 3 انتخاات گذ شته هیچ نتیجه مثبتی نداشته و فقط اوضاع رو بد تر کر د ه. اینو هم سعید عزیز بد ون همیشه بد تر از بد هم هست و تا زمانیکه ما به شیوه متمدنانه با هم بحث نکنیم و د موکر اسی ر و تمر ین نکنیم و اجاز ه هر نوع توهینی ر و به خود مون ند یم نمیتونیم حکومت ر و به تدریج اصلاح کنیم.
مارس 16th, 2008 at 4:51 ب.ظ
نتیجه این انتصابات نه انتخابات از قبل مشخص بود و رای مردم مثل آب در هاون کوبیدن بود اینها رای مردم را نمی خواستند فقط حضور مردم را میخواستند که خدا را شکر در تهران و بسیاری از شهرستانها حضور بسیار کمرنگ مردم مشت محکمی [] خدا را شکر که این دفعه نگفتند غربیها به دروغ پرداختند آنقدر حوزه ها خلوت بود که انگار تشبیه به رستورانی میشد که در جاده غذای آشغال به خورد مردم داده و مشتریانش را از دست داده برای دولت احمدی نژاد واقعا چه بخونی چه []
مارس 16th, 2008 at 4:53 ب.ظ
باز هم می گویم
باز هم می گویم
باز هم می گویم:
خاک تو سر مردم تهران !!!!!
با این کارنشون دادین که لیاقتتون همین آشغالا هستن.
.
.
انتخابات ریاست جمهوری هم که شد عین گاو برین به احمدی نژاد رای بدین.
.
لیاقتتون همینه. خاک تو سرتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مارس 16th, 2008 at 5:20 ب.ظ
حالا از الان منتظر میمونیم تا ببینیم حضور بسیار کمرنگ مردم “ومشت محکم به د هان حکومت” بالاخره کی درزند گی ما تاثیر مثبت و قابل لمسی میذ ار ه و باعث رسیدن به آزاد ی و د موکر اسی میشه در غیر اینصورت که اینها فقط حر ف هست و ههیچ ارزشی هم ندار ه.آقا حامد یادت باشه خمینی هم همیشه نشته بود یک جا و مر تب توی دهن آمریکا میزد.
مارس 16th, 2008 at 6:03 ب.ظ
صداي زنجير تو گوشم ميخونه
تو داري از قافله دور ميموني
مارس 16th, 2008 at 6:10 ب.ظ
در شهری که من در آن سکونت می کنم بعضی افراد در روز رای گیری، با ترفندهای مختلف شماره کارت ملی افراد ساده لوح را از آنها گرفته و با آنها آری یعنی بدون نشان دادن شناسنامه و کارت ملی و حتی بدون اینکه صاحب کارت ملی از اصل ماجرا اطلاع داشته باشد با ارائه شماره کارت و با تبانی ناظران حوزه ها رای به صندق ها ریختند.
مارس 16th, 2008 at 7:19 ب.ظ
تو يكي از شهرهاي شمال كه شور انخابات خيلي شور بود ديشب حسابي شهرو بهم ريختن تا شورش خوب در بياد تالش رو ميگم اگه كسيو اونجا ميشناسيد بپرسيد ديشب چه خبر بود
مارس 16th, 2008 at 7:21 ب.ظ
بالخره محمد ياري تونم كه اومد بالا چشاتون روشن
مارس 16th, 2008 at 8:28 ب.ظ
با سلام
مطمئنن اين انتخابات داراي تخلف بسيار زيادي شده و تازه اگر هم به اين نماينده هامان نگاه كنيم مي بينيم هيچ كدومشون داراي صلاحيت نيستند كه مردم بهشون راي دادن بيژن نوباوه كه فكر كنم ايشون سرطان داشتند حالا اخر عمري امدند ….بگذريم حداد عادل كه از پيش تايين شده بود ولي به نظر من خيلي خوب شد
مارس 16th, 2008 at 8:36 ب.ظ
در هر صورت مجلس هشتم که افتاد دست هواداران دولت واصول گرایان کمک کنید دولت دهم دوباره دست احمدی نزاد نیفته .
مارس 16th, 2008 at 8:54 ب.ظ
من رای ندادم خانواده ام رای ندادن و اکثر همشهریام حالا این آمار 60% چیه؟
مارس 16th, 2008 at 10:44 ب.ظ
بازم سلام .
دوستان عزیز چرا شما هم حرفهای دشمنان رو میزنید … حالا بازم خوبه امسال خیلی هاشون گفتن مشارکت خوب بوده حالا شما بعنوان یک ایرانی اینجوری میگید.
عزیزان چه من و شما رای بدیم چه رای ندیم بناست مجلس و دولتی تشکیل بشه .
حالا شما که میگید احمدی نزاد و اطرافیانش کاری نکردند و خاتمی و اطرافیانش مظلوم بودن چرا نیومدید به همونها رای بدید تا اینجوری شاید لااقل تو تهران جزا 30 نفر می شدند . مملکت رو مانند سابق آباد می کردند..
ای کاش از انتخابات بعدی اصلا کسی رو رد صلاحیت نمی کردند تا یه عده ای پیدا نمی شدند و بگن انتصابات بود نه انتخابات .
در جواب بالایی هم باید بگویم
من رای دادم خانواده ام هم رای دادن و بعضی همشهریانم هم رای دادن .
چه کسی میخواهد من تو ما نشویم / خانه اش ویراااااان باد .
مارس 16th, 2008 at 11:35 ب.ظ
مهرنوش خانم شما حقیقت را کتمان نکنید مردم با نرفتنشان ثابت کردند که دل خوشی از دولت ندارند آمار تهران حاکی از مشارکت مردم کمتر از 40 درصد بود با اجاره خونه بالا و بیکاری حتما توقع دارید مردم رای هم بدهند هیچ کس دلش به حاله مردم نمیسوزد اینها هم هیچ کاری نمی کنند خیالتان راحت هرکس به فکر خویشه ایران به فکر ریشه نه اصلاح طلب نه اصولگرا نون و آب نمیشه برای مردم
مارس 17th, 2008 at 12:24 ق.ظ
چه خوب که من ها ما شده اند.
از این به بعد من من نکنید ما ما کنید!
مارس 17th, 2008 at 1:35 ق.ظ
به تو حاصلی ندارد غم روزگار گفتن
که شبی نخفته باشی به درازنای سالی
مارس 17th, 2008 at 1:51 ق.ظ
“مهرنوش خانم شما حقیقت را کتمان نکنید مردم با نرفتنشان ثابت کردند که دل خوشی از دولت ندارند آمار تهران حاکی از مشارکت مردم کمتراز ۴۰ درصد بود …”
کاملا موافقم و اصلا شخصا فکر میکنم مشارکت کمتر از 40% بود ولی شما به سوال من جواب بده:
نتیجه اینکه مردم با نرفتنشان ثابت کردند که دل خوشی از دولت ندارند چیست؟ اصولا استراتژی تحریم که از 4 سال پیش و با تحریم انتخابات شوراها در سال 1382شروع شد چه تاثیری توی بهتر شدن اوضاع داشته که اینقدر بر اون اصراردارید؟ همین فقط ثابت کردید دل خوشی از دولت ندارید؟ خوب این رو که دولت خودش میدونست برای همینم با شدت هر چه بیشتر روزنامه ها رو میبنده(همین امروزم 9 تا رو بسته) و دانشجو ها رو سرکوب میکنه و کارگر ها رو زندان میندازه. نارضایتی مردم از دولت که مثل روز روشن بود.بهتر نبود استراتژی شکست خورده رو تغییر میدادی و با رای به ادمهای اندکی معقول تر و مخالف سیاست های دولت مخالفت خودت رو نشون میدادی؟ راستی از بی کاری و اجاره خونه حرف زدی خداوکیلی 6 سال پیش راحت تر زندگی میکردی یا الان؟ میتونم برای اثبات بسیار بدتر شدن اوضاع 10 صفحه برات فکت بیارم اونم نه از امارهای حکومت بلکه از آمارهای سازمانهای معتبر جهان ولی خوب دلیلی برای این کار نمیبینم چون شما خودت هم میدونی. آره عزیز تفاوت الان با 4 سال پیش فاحش است ولی فقط اگر ادم بخواد با چشم های باز و بدور از احساسات و حب و بغض اونها رو ببینه و تصمیم بگیره که چی کار کنه. با بی تفاوتی و مشت مجازی زدن به دهن حکومت یا نشون دادن نارضایتی که از پیش عیان است و با سرو صدا تو اینترنت هیچی حل نمیشه عزیز.راستی خیلی جالبه که واژه گانی مثل “انتصابات”یا” نمایش انتخابات” که ورد دهان آقای نوری زاده بود تبدیل به گفتمان همه تحریمی ها شده بابا تو رو خدا اگر میخواید مبارزه کنید حداقل کمی فکر کنید و کم هزینه ترین و بهترین گزینه موجود رو انتخاب کنید و حرف خودتون رو بزنید نه اینکه عینا به نسخه هایی که از خارج پیچیده میشه عمل کنید یا مثل طوطی حتی حرف هاشونو تکرار کنید.
مارس 17th, 2008 at 7:45 ق.ظ
…………………..و تو ای فرزاد ۷۹.۱۳۲.۲۰۶.۶۶ ………………….
یک تار موی فاحشه های خیابانی شرف دارد به کل ریش و پشم توی پست تراز الاغ که بعد از 30 سال هنوز نفهمیدی صلاح در چیست و طرفداری این یابوهای الاغتر از خودت رو میکنی.
وضع جامعه رو نمی بینی؟
فقر- بیکاری- فساد- تورم- بیماری- افسردگی و …
مگر اینها چه کار کرده اند؟
خاک توسر تو و امثال تو…
مارس 17th, 2008 at 12:09 ب.ظ
بچه ها و دوستاي خيلي خوبي كه اينجا بودن (مثل سپيده جون. تهران.. مهدي. حديث.چنگ رويا خيزشب. مهرشاد نيما .طلايي.يلدا .ويكي.انگولكچي و….ببخشيد تعداد خيلي زياده منم حظور ذهن ندارم)اميدوارم سال خوبي داشته باشين انشالله دركنار خانواده هاتون سالي پراز شادي وسرافرازي داشته باشين
موفق باشيد
براي هميشه خداحافظ
مارس 17th, 2008 at 12:21 ب.ظ
لیلی جان سال خوبی داشته باشی.mehrnoosh جان نتیجه رفتن مردم پای صندوق رای چیه؟فکر میکنی اگر این بیاد اون بره همه چیز عوض میشه؟هر کس بیاد مملکت همینه چون مافیایه قدرت در ایران نمیذارن کسی کار کنه
مارس 17th, 2008 at 12:36 ب.ظ
نارحت نشید ولی بعضی از مردم ایران هنوز بلوغ سیاسی ندارند همه میدونید که در سه سال گذشته با اقدامات دولت ومجلس اصولگرا چه قدر زندگی مردم مشقت بار شده ولی باز میگید برای نشان دادن اعتراض ونارضایتی خودتان از دولت در انتخابات شرکت نمیکنید که با این کار تان فقط باعث میشد اصول گرایان که رای کم اما ثابتی دارند حاکم بر مجلس بشوند وباز هم در همه جا جار بزنند که مردم با رای شان نشان دادند باز هم طرفدار این اقدامات ودولت احمدی نزاد هستندواز انها حمایت میکنند. یه مثال برایتان بزنم در انتخابات چند ماه بیش در فرانسه مردم به اقای سارکوزی وحزبش رای دادند ولی اقدامات اقای سارکوزی باعث شد محبوبیتش به شدت افت کند به فاصله چند ماه در انتخابات شورای شهر در فرانسه مردم به احزاب مخالف سارکوزی رای دادند. البته همین عدم شرکت مردم وقهر کردن بعضی ها باعث شد که احزاب مخالف دولت شکست بخورند وافراطی ها بیروز شوند به خصوص در تهران من خودم در یکی از حوزه حای انتخابیه ناظر مردمی بودم رای این صندوق در انتخابات دولت نهم حدود بنج هزار و بانصد رای بود که در این انتخابات به زیر هزار نفر رسید نتیجه چی شد ؟باعث شد یارلن احمدی نزاد راهی مجلس بشن در بعضی از حوزه های انتخابیه مثل تهران انتخابات به دور دوم راه بیدا کرده بیشنهاد میکنم به جای تحریم در انتخاتبات شرکت کنید الان حدود شتصد و بنج نماینده اصلاح طلبند که اگر در دور دوم بیروز شوند این عدد به حدود هشتاد نفر میرسد با احتساب نماینده گان مستقل و میانه رو این تعداد نماینده کافی تا وزیر دولت رو استیضاح وکار رو برای این دولت افراطی سخت کنند. به قول معروف کاچی بهتر از هیچی
مارس 17th, 2008 at 12:58 ب.ظ
احسان
توی ایران وزیر با وزیر نماینده با نماینده و رییس جمهور با رییس جمهورهیچ فرقی ندارند.
هر که بیاید همین است چه یار خاتمی چه یار احمدی نژاد.
مارس 17th, 2008 at 1:01 ب.ظ
[ با تشکر از شما . حذف شد ]
مارس 17th, 2008 at 1:07 ب.ظ
در انتخاباتی که در بیش از نیمی از کرسیهای آن به علت نظارت استصوابی تنها اصولگرایان نامزد بودند صحبت از پیروزی اصول گرایان بی ربط است.
مارس 17th, 2008 at 1:09 ب.ظ
آقا احسان وقتی که از قبل تمام آدمایی که سرشون به تنشون می ارزید رو رد صلاحیت کردن در واقع دیگه کسی نموند که بریم رای بدیم. جهت اطلاع اون کسایی که ادعا می کنن حضور مردم پرشور بوده عرض کنم اینقدر اوضاع انتخابات کساد بوده که تازه با کلی بالا بردن آمار توی تهران 40% رای دادن شیراز هم که ما بودیم فقط همین بچه بسیجیا و اونایی که حس می کنن اگه رای ندن دنیا از حرکت می ایسته رفتن. و شهرای کوچیک هم که تکلیفشون معلومه اونا قومی قبیله ای عمل می کنن و از هر طایفه که کسی کاندیدا بشه همه قوم و خویشا می رن و رای میدن. و بازم با همه این حرفا تعداد منتقدین دولت توی مجلس هشتم خیلی بیشتر از موافقای دولت هست.
مارس 17th, 2008 at 1:11 ب.ظ
و یک چیز دیگه توی همین اعلام نتایج هم کم تقلب نشده
مارس 17th, 2008 at 1:13 ب.ظ
در ذهن شما به غیر از بسیار خوب وبسیار بد چیزی وجود نداره ؟کلاه خودتون رو قاضی کنید واقعا فرقی بین این دو نفر نمیبینید؟ یه کم منصف باشید. چرا همه رو بارنگ سیاه رنگ میکنید . فکر میکنم بحث نتیجه ای نداره .
مارس 17th, 2008 at 1:19 ب.ظ
اخه سردبیر به قول معروف یه چیزی بگو که بگنجه.شکست و پیروزی وقتی هست که شرایط رقابت یکسان باشه.
وقتی 90% از کاندیداها اصولگرا و فقط10% اصلاح طلب بودند و تازه توی اصفهان و شیراز و تبریز مجموعا 4% هم نمیشدند می خواستی کی پیروز بشه؟؟ کدوم انتخاب بگو انتصاب. تمامش از قبل مشخص شده بود.
در ضمن از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق. خاک بر سر هرچی گوسفند انسان نماست که قارت هالیشون نیست.
ببخشید من را.
—————————————
سردبیر : در تهران از لیست سی نفره اصلاح طلبها که کلی بهش امید داشتن که به دلیل نارضایتی مردم از دولت احمدی نژاد لیستشون رای بیاره حتی یک نفر هم به مجلس راه پیدا نکرد و فقط چند نفر به دور دوم رفت .این یعنی بی محلی کامل مردم به اصلاح طلبها .تهران سیاسی ترین رای ایران را داره و رای قبیله ای نیست و مردم در سیاسی ترین حرکت به اصلاح طلبها رای ندادند . این نشون میده اصلاح طلبها نه تنها در بین مردم دیگه پایگاهی ندارند بلکه منفور هم هستند و زیرا اگر منفور نبودن باز به دلیل نارضایتی از وضعیت اقتصادی فعلی باید رای اینها بهتر از این میشد
مارس 17th, 2008 at 1:41 ب.ظ
مهرنوش خانم در انتخابات ریاست جمهوری که بخت اول رفسنجانی بود با ابطال آرایش احمدی نژاد که مردم کمترین شناختی در موردش نداشتند سبب شد به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شود درچه زمان؟ زمانی که دولت خاتمی نظارت بر صحت انتخابات داشت قتلهای زنجیره ای در چه زمان بود در دوران اصلاحات وقایع کوی دانشگاه هم فراموش نشود اصلاحات اگر کاری می خواست بکند زمانی که اکثریت پارلمان و قدرت در دستشان بود اصولگرا را سرکوب میکرد پس بدان که تقلب در انتخابات در ایران ید طولانی دارد و با رفتن و نرفتن اصلاح گرایان تغییری در کشوری که قدرت آن ولایت فقیه هست کاملا بی فایده هست شاید 6 سال پیش وضع کمی بهتر بود حرف شما درست ولی در همان دوران بیشتر روزنامه ها تعطیل شد و افرادی که از دولت خاتمی دفاع می کردند به زندان محکوم شدند ولی واکنش خاتمی چه بود؟ گفت ما تابع نظرات رهبر هستیم یعنی به جهنم که روزنامه ها تعطیل شد خاتمی سخنور خوبیست ولی مثل احمدی نژاد منافع ملی برایش اهمیتی ندارد فقط همشون خوب حرف میزنند ولی در عمل 0 هستند انتصابات هم لغتی نیست که اختراع دکتر نوری زاده باشد اگر اهل مطالعه باشید در کتب تاریخی زیاد به این کلمه اشاره شده پاینده باد آزادی ودمکراسی به معنای واقعی
مارس 17th, 2008 at 1:45 ب.ظ
در قسمت بالا منظورم هم خاتمی و هم احمدی نژاد باهم هستند چون منافع ملی برای هر جفتشان اهمیت ندارد
مارس 17th, 2008 at 2:15 ب.ظ
حكايت اصول گراهاهم مثل اين بيت شعره كه :
آيا حديث حاضر غائب شنيده اي
خود در ميان جمع ودلم جاي ديگراست
چه اصول گرا وچه اصلاح گرا وچه هر گراي ديگر اگر محوريتشون خدمت به مردم نباشه خيانت گر هستند.
لكيلا تاسوا علي مافاتكم ولا تفرحوا بما اتاكم والله لا يحب كل مختال فخور
مارس 17th, 2008 at 2:42 ب.ظ
سلام به همگی
من هم با مهرنوش موافقم و هم با حامد…
پیامد تحریم انتخوابات اینه که فقط جناح راستی ها یا همون اصول گراها وارد مجلس میشن . وقتی مجلس ما یک جناحی بشهه و کسی نیست که کارهای اونها رو کنترل کنه و از اونها اشکال بگیره و هر بلایی دوست دارن سر ملت میارن ….
ولی زمانی که مثلا تو اهواز 60 % نامزد ها رد صلاحیت میشن که اکثر اونها عرب و اصلاح طلب هستن شرکت کردن یا نکردن چه فرقی میکنه….
همه نماینده های اهواز اصول گرا در اومدن
جالبه که بتون بگم که فقط 25% مردم اهواز در انتخوابات شرکت کردن . اگه به جای 400 شعبه اخذ رای تو اهواز 400 نونوایی میزاشتن ، صف نونوایی ها خیلی شلوغ تر میشد .
مارس 17th, 2008 at 2:45 ب.ظ
عکس جناب آقا و همسر مکرمه ایشان که نمونه بارز جدایی اصلاح طلبان از سطح عمومی مردم ایران است در کنار رودخانه تایمز و غرور بی حد این گروه شکست تلخی را برایشان به همراه داشت ….
انهم قالو انا مصلحون …الا انکم مفسدون و لاکن لا تبصرون!
مارس 17th, 2008 at 3:01 ب.ظ
دوستان خواهشن به این مطلب توجه کنین.
وزیر کشور اعلام کرده 60 درصد از 43 میلیون نفر واجدین شرایط رای دادن، روز جمعه رای داده اند یعنی 26 میلیون نفر
همچنین اعلام کرده که تعداد شعب اخذ رای 45 هزارو هفتاد شعبه بوده یعنی 45 هزارو هفتاد صندوق رای
زمان انتخابات هم از 8 صبح بوده تا ساعت 23 یعنی 15 ساعت که میشه 900 دقیقه
با این آمار یعنی برای هر صندوق 577 نفر میتونستن رای بدهند.
و در این زمانی که اعلام شده یعنی هر نفر 5/1 دقیقه وقت داشته که رای بدهد.
حالا بشینین با دقت فکر کنین ببینین آیا این با عقل جور در میاد که چنین اتفاقی بیفته و بر سر هر صندوق آیا 577 نفر اومده بودن؟و آیا هر کس 5/1 وقت داشته که رای بدهد؟
خود تلویزیون اعلام کرد تا ساعت 17 فقط 30 درصد اومدن واسه رای دادن.یعنی 13 میلیون نفر بقیه از ساعت 17 تا ساعت 23 که میشه 6 ساعت (360 دقیقه ) وقت داشتن رای بدهندکه با این حساب بازم هر کس از 5/1 دقیقه هم کمتر فرصت داشته رای بدهد.
هر کس به این آمار شک داره بره تو سایت ایسنا(خبرگزاری دانشجویان ایران) http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1100092 که مربوط به خود همین رژیم هست و ببینه که من راست میگم یا دروغ.این آماریه که خود وزارت کشور اعلام کرده و پورمحمدی خودش اعلام کرده.
با این حساب ببینین روزانه چه دروغهای شاخداری به ما ملت بدبخت تحویل میدن و خیلی از ماها هم بی چون وچرا قبول میکنیم و احسنت میگیم.حکومتی که از روز اول با دروغهای شاخدار بنیانگذارش پایه نهاده شد در بهشت زهرا بایدم بعد از 29 سال مردم را گول بزنه و دروغ شاخدار تحویل مردم بده. واقعا پینوکیو باید جلوی اینا لنگ بیاندازه.
مارس 17th, 2008 at 3:02 ب.ظ
اصلا کلا چه اصول گرا و اصلاح طلب ها سوار بر یک کشتی هستند….
به امید اجرای حکومت اسلام واقعی و اجرای عدالت امام علی
مارس 17th, 2008 at 3:09 ب.ظ
کسایی که معتقدن رای ندادن کار درستی نیست توجه داشته باشن که توی مملکتی که سران نظام هرطور خودشون بخوان نتیجه انتخابات رو اعلام می کنن رای دادن من و شما هیچ تاثیری نداره. واقعا یه کم فکر کنید ببینید همین احمدی نژاد چطوری رئیس جمهور شد؟ با تقلب. غیر از اینه؟ یا الان چطوره که توی تهران دقیقا از نفر سی و دوم تا چهل خورده ای همه اصلاح طلب هستن ولی 1 نفر از اصلاح طلبا هم جزء 30 نفر اول نیست؟ حالا نتایج دور دوم رو هم ببینید. بابا جان ما توی یه مملکت دیکتاتوری داریم زندگی می کنیم این انتخابات و این حرفا هم همش سرگرمی هست. حرف حرف رهبره.
مارس 17th, 2008 at 3:19 ب.ظ
و یه چیز دیگه هم قابل توجه مخالفان خاتمی، چند سال پیش که توی انتخابات شوراها زمان خاتمی مردم خیلی کم رای داده بودن در نهایت صداقت اعلام کردن مشارکت مردم خیلی کم بوده باید دنبال دلیل باشیم ولی توی دولت عدالت ورز که دروغگویی جزء لاینفنک زندگیشون هست با وجود مشارکت خیلی کم مردم همچنان دارن از حضور پرشور و گسترده جوانان و بقیه تشکر می کنن خیلی پر رو هستن به خدا.
مارس 17th, 2008 at 3:38 ب.ظ
با سلام و ادب
نقدی بر فرمایشات یسری
به نظر من هر شخص دارای عقلی است و به هر صاحب عقلی احترامی.
چرا که خالق انسان را با عقل از دیگر بشر تمییز داده است.
و نیز افراط و تفریط در هر عقل سلیمی رد شده است.
پس بیاییم قبل از خود به دیگران حق بدهیم و خود را در منجلاب مخالفت خالق در حیطه گمراهی میندازیم.
مارس 17th, 2008 at 4:02 ب.ظ
طرفداری از 1 حزب خاص 1 بحثه سیاستای کلی نظام هم 1 بحث دیگستءببین هر حزبی تویه این کشور قدرت رو دست بگیره مملکت بازم همینه بدتر میشه که بهتر نمیشه چون حکومت ایران فقط به قدرتمند کردن خودش فکر میکنه با خریدو ساخت تسلیحات نظامیءبا حمایت از کشورایه مختلف که بتونه باهاشون 1 لابی علیه امریکا و .. تشکیل بدهءدر هر صورت هر کی بیاد برنامه های در دستور کار از قبل تدوین شده
مارس 17th, 2008 at 4:59 ب.ظ
من رای ندام وحتی به چندین حوزه سر زدم وخلوت بود من فکر نمی کنم بیش از 25 درصد شرکت کننده صحیح باشد
مارس 17th, 2008 at 5:31 ب.ظ
من در یکی از اظهار نظرهایم به مردم توصیه کرده بودم که رای دادن به افراد نادانی نظیر احمدی نژاد و طرفدارانش نزدیک ترین راه به دموکراسی است زیرا انها بسیار لطمات شدشدی به حیثیت [] زده اند و خواهند زد .حال میبینم مردم دانسته یا نادانسته این توصیه من را عمل کرده اند
مارس 17th, 2008 at 6:14 ب.ظ
بارها گفتم بازم میگم تقلب شاید به صورت جزئی صورت گرفته باشه ولی عامل شکست اصلاح طلبها وبیروزی احمدی نزاد در دولت نهم وبیروزی هوادارانش در مجلس فقط تقلب نبود همان طور که گفتم من قائل به این این نیستم که در رای مردم دست بردن ولی این دوره شیوه هایی به کار بردن که لاجرم مردم کسی به غیر از این اصول گرایان رو انتخاب نکردن مثل تغیر در شیوه تبلیغات که به نفع اصول گرایان است- رد صلاحییت های گسترده که با حذف چهره های شاخص اصلاح طلب تنها گزینه های رده چاهارم وبنجم امکان رقابت داشتند- حمایت گسترده مالی ومعنوی سباه وبسیج از اصول گرایان – نکته دیگر در رابطه تائید صلاحییت ها در بعضی شهرها اصلاح طلبان اصلا کاندیدا نداشتند ودر بعضی شهرها که یک نماینده میخاست یک نامزد مشهور اصول گرا وچندین نامزد گمنام اصلاح طلب وجود داشت با این شرایط دشوار اصلاح طلبان فقط در صد و دو حوزه انتخابیه امکان رقابت نابرابر داشنتد که با توجه این که تا کنون توانسته اند حدود شصد نماینده راهی مجلس کنند متوجه خواهید شد که از محبوبیت بیشتری برخوردارند که این خلاف ادعای اصول گرایان است – همه این عوامل به اضافه مشارکت کم مردم که اکثرا کسانی اند که یا هوادار اصلاحاتند که به نشانه اعتراض شرکت نکر ده اند ویا مخالف نظامند باعث شد که اصول گرایان که رای کم اما ثابتی دارند بیروز این انتخابات باشند در انتخابات ریاست جمهوری هم خود من در یکی از حوزههای انتخابیه ناظر مردمی بودم یادمه کسایی به احمدی نزاد رای میدادند که که توی عمرشون حتی یک بارم رای نداده بودند وقتی ازشون میبرسیدم چرا به احمدی نزاد رای میدید مگفتند گرچه ما میدونیم که رای ما تاثیری نداره ورای های هاشمی از قبل نوشته واماده شده ولی رای مدهیم تا شاید هاشمی رای نیاره .بله عزیزان واقعیت اینه که مردم ساده ما هاشمی رو نماد افراط گری میدونستند که همه احزاب و حاکمیت از اون حمایت میکنه واحمدی نزاد رو نماد فرشته نجاتشون میدونستند که در مقابل حکومت قد علم کرده و میخاد نجاتشون بده قافل از این که همه چیز رو برعکس متوجه شدند .بس خود همین مردم بودند که احمدی نزاد رو سوار بر شانه هاشون بر کرسی ریلست جمهوری نشاندند. الان اکثر کسایی که به این اقا رای دادن تازه فهمیدن جه کلکی خوردن .احمدی نزاد با شعار مهرورزی- بهبود اقتصاد- کاهش تورم -کاهش بیکاری – اوردن بول نفت بر سر سفره مردم -وازادی برای جوانان رای اورد ولی خودتان شاهد هستید که توی هیچ کدام از این زمینه نتنها موفق عمل نکرد بله وضعیت از قبل بدتر شد مهری که از این دولت ندیدیم -وضعیت اقتصا د هم که روز به روز بدتر میشه افزایش بی سابقه نقدینگی که ناشی از برداشت بی حساب بول بدون بشتوانه و کاذب نفت باعث شده اقتصاد ایران به بیماری هلندی گرفتار بشه در اواخر دولت خاتمی که نفت بشکه ای حدود شانزده دلار بود حساب ذخیره ارزی ما چهل واحد بود ولی الان با بشکه ای حدودا صد وشش دلار به هفت واحد تقلیل یافته اقای احمدی نزاد نه تنها دردی از مردم کم نکرد بلکه به درد هاشون اضافه هم کرد.
مارس 17th, 2008 at 9:11 ب.ظ
همشونو دوست دارم
مارس 18th, 2008 at 12:24 ق.ظ
در جواب به سردبیر:
اگه شما نمیدونی من میدونم از این لیست اصلاح طلب ها بیشترشون 2 یا 1 روز قبل صلاحیتشون اعلام شد دیگه وقت برا تبلیغات نبود تازه یه چندتایشون هم به بهونه اشتباه روز رای گیری اسمشون از تو لیست خط خورده بود مثل ابولفضل شکوری…
و اما اونای که شما به پیروزیشون اصرار داری.مگه از قبل قرار بود غیر از این باشه؟؟همون شد که می خواستند.وزیر کشور یک روز قبل از پاین رای گیری به اصول گرا ها تبریک گفت.دیگه مسخره تر از این چی می خواهی داداش؟؟؟
اونا همون ارای ثابت خودشون را دارند(حدود 7 میلیون که به ناطق هم رای دادند) این مردم عامه هستند که با نیومدنشون اینا را میفرسند جلو.بنابراین فکر نکن ارا اینا از مردم عامه و خودشونه.با این رد صلاحیت ها و مجال کم تبلیغات میخواستی خواجه حافظ رای بیاره؟؟؟؟بازم میگم پیروزی و شکست وقتی معنا می کنه که تمامی شرایط برای طرفین یکسان باشه. این کارا بگو بکنند نتیجش دیگه با خودت…
مارس 18th, 2008 at 12:35 ق.ظ
بهروز جون انگولكچي سلام مي رسونه
مارس 18th, 2008 at 4:22 ق.ظ
جاوید – شمال … پاینده باد (مطلبت زیبا بود )
می دونی فروغ و سایه چی میگن راجع به این مردم …
چون سنگ صدای مرا گوش می کنی *** سنگی و ناشنیده فراموش می کنی
_________________
امشب به قصه دل من گوش می کنی *** فردا چو قصه مرا فرموش می کنی
مارس 18th, 2008 at 8:18 ق.ظ
مري خانوم خيال ميكني چه الاغي هستي كه اين جوري با فرزاد جون حرف ميزني,به نظره من حقه اصولگرايانه چون حامي رهبره عزيزمونن
مارس 18th, 2008 at 10:37 ق.ظ
آقا احسان شما حرفاتون کاملا منطقی هست ولی خود من شخصا به این دلیل رای ندادم چون توی شیراز در واقع کسی نبود که لیاقت مجلس رفتن رو داشته باشه. می دونستید توی شیراز اصلاح طلب ها اصلا لیست نداده بودن؟ و اگه آمار رو هم نگاه کنید می بینید شیراز نسبت به جمعیتش خیلی خیلی خیلی کم رای دادن.
مارس 18th, 2008 at 1:41 ب.ظ
با عرض معذرت از نگین خانم اشتباه شد.
………………..مهدی ………………
تو دیگه از کجا پیدات شد؟
تو هم یه خری مثل فرزاد و یه خری مثل اونی که ازش حمایت میکنی.
مارس 18th, 2008 at 3:37 ب.ظ
قابل توجه دوست عزیز نگین217.219.63.254 سگ زرد برادر شغال (در مورد آقای خاتمی)
خاتمی در جریان قتلهای زنجیره ای و حادثه کوی دانشگاه نشون داد که چه کارست. دروغهایی که زمان خاتمی گفنه شد به مراتب بیشتر از دروغهای زمان احمدی نژاد هستش و البته این نکته مربوط به اینجا نمیشه اما اقوام و آشنایان خانمی که در مصدر حکومت بودند به مراتب از احمدی نژاد بیشتر بودند.حد اقل احمدی نژاد وراستیها آدمای احمقین و حرفاشون رو بی پروا میزنن و ظاهر کار رو حفظ میکنند ولی فریبا جون جلوی قیام مردم و دانشجوها رو با حرفای فریبندش که ال میکنم و بل میکنم گرفت و جوونا که بهش امید بسته بودن همه قید قیام و انقلاب رو زدند.یه سری گوشه نشین شدند. یه سری رو که کشتند. بقیه هم یا معتادند یا بیماری AIDS دارن.خاتمی بیگمان سوپاپ اطمینان این رژیم بود که با دادن آزادیهای ظاهری مثل بالاتر رفتن مانتوهای خانمها و کوچکتر شدن روسریهاشون و آرایشهای غلیظ و تریپهای آزاد لباس پوشیدن واسه پسرها جلوی آزادی واقعی یعنی آزادی بیان رو گرفت.ای کاش دوم خرداد 76 به جای خاتمی ، ناطق نوری سر کار اومده بود تا مردم زودتر با جناح راست و عقایدشون آشنا میشدن و چون اون زمان جوونها فقط به یک جرقه نیاز داشتن تا منفجر بشن و قیام کنن الان رژیم دیگه ای در ایران سر کار بود.ای کاش…..
مارس 18th, 2008 at 9:40 ب.ظ
با سلام به همه خصوصا آقای حامد.تمام این مطلب رو با استناد به آخرین نوشته حامد مینویسم.اول انکه در رقابت بین رفسنجانی و احمدی نژاد تقلبی که باعث تغییر در نتیجه انتخابات بشه صورت نگرفت. رفسنجانی برای مردم مظهرفساد و ریشه تمام مشکلات کشور بود بنابر این طبقه متوسط جامعه انتخابات و تحریم کردند وطبقه محروم وخصوصا مردم در شهرستانها که کمتر مطلع هستند احمدی نژاد رو مظهر مبارزه با مفاسدد اقتصادی و حامی محرومان میدونستند و فریب شعارهای اونو خوردن. به هر حال تحریم انتخابات به درست یا غلط(که الان موضوع بحث نیست) باعث شد احمدی نژاد رئیس جمهور شه که خوب تبعات اون رو هم میبینم و بهتره یاد بگیریم بجای اینکه فقط خاتمی رو مقصر کنیم قدری مسئولیت کارهای خودمون رو به گردن بگیریم. دوم اینکه گفتی قتلهای زنجیره ای در زمان خاتمی اتفاق افتاد. قتلهای زنجیره ای به هیچ وجه نتیجه عمل اصلاح طلبان و چیز تازه ای در جمهوری اسلامی نبود بلکه از ابتدای انقلاب و توسط محافل مشخصی انجام میشده و در زمان اصلاحات هم با قتل فروهر ها و… ادامه یافت و برای اولین بار در طول حیات این نظام بطور عمومی و رسمی از تریبون دولت اصلاح طلب فاش شد و برای اولین بار اعلام شد که گروهی از درون وزارت اطلاعات مسئول این قتلها بوده اند و تازه من و شما از مسائلی مطلع شدیم که سالها وجود داشته و ما هیچی از اون نمیدونستیم بعد هم دری نجف ابادی استعفا داد و فرد معتدل تری به وزارت رسید. خاتمی قتلهای زنجیره ای رو ریشه کن نکرد ولی با اون برخورد کرد و جلوی اون رو گرفت که کم دست آوردی نبود.سوم اینکه گفتی کوی دانشگاه در زمان خاتمی اتفاق افتاد . حتما اینم رو هم میدونی که کوی دانشگاه جزو یکی از بحران هایی بود که برای دولت خاتمی ایجاد شد . یادت که میاد هر 9 روز یک بحران . یک روز کارنوال رقص و شادی در عاشورا به اسم طرفداران خاتمی یک روز ترور حجاریان و یک روز کوی دانشگاه و .. .پروژه موسوم به “طرح صد روزه خاتمی” رو هم حتما یادته که با شبنامه آقای حجت السلام پروازی فاش شد و خبر میداد بعضی محافل قدرت میخوان اینقدر برای خاتمی بحران ایجاد کنند که 100 روزه خودش استعفا بده. ممکن هست شما فکر کنید خاتمی این بحران رو خوب کنترل نکرد که اونم جای بحث داره . به نظر من خاتمی (که یک انسان هست و دارای نقاط ضعف) سعی کرد تا جایی که میشه با تلفات کمتری این بحران رو پشت سر بذاره. ولی باور کنید همین اتفاق اگردر زمان دولت فعلی اتفاق بیفته فاجعه از دل اون بیرون میاد به مراتب بدتر از اونچه که پیش آمد برای همینه که الان که جنبش دانشجویی سرکوب شده دسته دسته دانشجو ها و میبرن زندان و اساتید رو به اجبار بازنشست میکنند.. به نظر من در کوی دانشگاه ما هم مقصر بودیم چون اکثرمون تماشا کردیم و هیچ حمایتی از دانشجو ها نکردیم . ما فکر میکنیم وقتی لطف میکنیم و به یکی رای میدیم دیگه اون ادم باید همه چیز رو اونجوری که ما دوست داریم پیش ببریم و خوب تو این سیستم پیچیده و فاسد اگر ما دست روی دست بذاریم خاتمی که هیچی خیلی مقتدر تر از اون هم نمیتونه همه مشکلات رو حل کنه. همین الان بیش از 1 ساله که کمپین 1 میلیون امضا برای برابری حقوق زنان ادامه داره که یک اعتراض مدنی به وضع موجود است ودر سطح جهانی نیزانعکاس داشته و شرم آوره که در این مدت حتی 200000 امضا جمع نشده و به گفته خود خانم صدر خیلی هااز ترس حاضر به امضا نیستن یا بعضی وقتها خانوم میخواهد امضا کنه شوهرش نمیذاره یا اصلا طرف فکر میکنه همینجوری همه چیز خوبه. ما از ترسمون یا بخاطر طرز فکرمون حاضر به یک امضا نیستیم و حاضر نیستیم مخالفت خودمون با قوانین زن ستیز نشون بدیم ولی موقع انتتخابات میشینیم تو خونه و مثلا اعتراضمون رو نشون میدیم بعد هم به اصلاح طلبها بدو بیراه میگیم
مارس 18th, 2008 at 9:43 ب.ظ
با سلام به همه خصوصا آقای حامد.تمام این مطلب رو با استناد به آخرین نوشته حامد مینویسم.اول انکه در رقابت بین رفسنجانی و احمدی نژاد تقلبی که باعث تغییر در نتیجه انتخابات بشه صورت نگرفت. رفسنجانی برای مردم مظهرفساد و ریشه تمام مشکلات کشور بود بنابر این طبقه متوسط جامعه انتخابات و تحریم کردند وطبقه محروم وخصوصا مردم در شهرستانها که کمتر مطلع هستند احمدی نژاد رو مظهر مبارزه با مفاسدد اقتصادی و حامی محرومان میدونستند و فریب شعارهای اونو خوردن. به هر حال تحریم انتخابات به درست یا غلط(که الان موضوع بحث نیست) باعث شد احمدی نژاد رئیس جمهور شه که خوب تبعات اون رو هم میبینم و بهتره یاد بگیریم بجای اینکه فقط خاتمی رو مقصر کنیم قدری مسئولیت کارهای خودمون رو به گردن بگیریم. دوم اینکه گفتی قتلهای زنجیره ای در زمان خاتمی اتفاق افتاد. قتلهای زنجیره ای به هیچ وجه نتیجه عمل اصلاح طلبان و چیز تازه ای در جمهوری اسلامی نبود بلکه از ابتدای انقلاب و توسط محافل مشخصی انجام میشده و در زمان اصلاحات هم با قتل فروهر ها و… ادامه یافت و برای اولین بار در طول حیات این نظام بطور عمومی و رسمی از تریبون دولت اصلاح طلب فاش شد و برای اولین بار اعلام شد که گروهی از درون وزارت اطلاعات مسئول این قتلها بوده اند و تازه من و شما از مسائلی مطلع شدیم که سالها وجود داشته و ما هیچی از اون نمیدونستیم بعد هم دری نجف ابادی استعفا داد و فرد معتدل تری به وزارت رسید. خاتمی قتلهای زنجیره ای رو ریشه کن نکرد ولی با اون برخورد کرد و جلوی اون رو گرفت که کم دست آوردی نبود.سوم اینکه گفتی کوی دانشگاه در زمان خاتمی اتفاق افتاد . حتما اینم رو هم میدونی که کوی دانشگاه جزو یکی از بحران هایی بود که برای دولت خاتمی ایجاد شد . یادت که میاد هر 9 روز یک بحران . یک روز کارنوال رقص و شادی در عاشورا به اسم طرفداران خاتمی یک روز ترور حجاریان و یک روز کوی دانشگاه و .. .پروژه موسوم به “طرح صد روزه خاتمی” رو هم حتما یادته که با شبنامه آقای حجت السلام پروازی فاش شد و خبر میداد بعضی محافل قدرت میخوان اینقدر برای خاتمی بحران ایجاد کنند که 100 روزه خودش استعفا بده. ممکن هست شما فکر کنید خاتمی این بحران رو خوب کنترل نکرد که اونم جای بحث داره . به نظر من خاتمی (که یک انسان هست و دارای نقاط ضعف) سعی کرد تا جایی که میشه با تلفات کمتری این بحران رو پشت سر بذاره. ولی باور کنید همین اتفاق اگردر زمان دولت فعلی اتفاق بیفته فاجعه از دل اون بیرون میاد به مراتب بدتر از اونچه که پیش آمد برای همینه که الان که جنبش دانشجویی سرکوب شده دسته دسته دانشجو ها و میبرن زندان و اساتید رو به اجبار بازنشست میکنند.. به نظر من در کوی دانشگاه ما هم مقصر بودیم چون اکثرمون تماشا کردیم و هیچ حمایتی از دانشجو ها نکردیم . ما فکر میکنیم وقتی لطف میکنیم و به یکی رای میدیم دیگه اون ادم باید همه چیز رو اونجوری که ما دوست داریم پیش ببریم و خوب تو این سیستم پیچیده و فاسد اگر ما دست روی دست بذاریم خاتمی که هیچی خیلی مقتدر تر از اون هم نمیتونه همه مشکلات رو حل کنه.
مارس 18th, 2008 at 10:14 ب.ظ
چهارم گفتی اگراصلاح طلبها میخوستند اصلاح کنند وقتی اکثریت پارلمان رو داشتن اصولگرا ها رو سرکوب میکردن!!! دوست عزیز اصلاح و سرکوب اصلا در ذات خودشون با هم در تضادند. اصلاح صلاح طلبان حق نداشتند اصولگرا ها رو سرکوب کنند به هر حال این گروه نماینده یک قشر خاص از مردم و نماینده یک طرز فکر خاص هستند که شاید من و شما خوشمون نیاد ولی خوب وجود دارن و سرکوب کردن اونها مصداق واقعی استبداده و این خیلی خطرناکه که این نوع تفکر خشن و مغایر با اصول دموکراسی در جامعه ما اینقدر نفوذ کرده. در مورد بسته شدن روزنامه ها در زمان خاتمی گفتی من همین قدر میگم که درسته آقای متضوی تا تونست روزنامه بست ولی در اون زمان هر وقت که میرفتی رونامه بخری تنوع روزنامه های موجود با الان قابل مقایسه نبود. آره مرتضوی میبست مهاجرانی هم مجوز میداد. البته این سیاست غلط بود و مجلس میبایست لایحه حمایت از مطبوعات رو تصویب میکرد و این یکی از نقدهای جدی خود من به اصلاح طلبهاست. شما فکر میکنی 6 سال پیش وضع کمی بهتر بود ولی من هم مثل آقای احسان فکر میکنم وقتی در پایان ریاست خاتمی با نفت 16 دلاری اونهمه ذخیره ارزی داشتیم و حالا با نفت 100 دلاری حساب خالیه این یه تغیر کوچک نیست بلکه یک فاجعه است حالا بگذریم از وضع حقوق بشر و مطبوعات و دانشگاههاو…..ما ایرونی ها آدمها عجیبی هستیم از یک طرف میگیم در” انتصابات” شرکت نمیکنیم چون آزاد نیست بعد درآخرین انتخابات شوراهای خاتمی که یکی ازآزادترین انتخابات در جمهوری اسلامی بوده و تقلب هم نشد و از همه گروهها و افراد مستقل در اون کاندید بودند هم نرفتیم رای بدیم و احمدی نژاد شهردار شد. از یک طرف با چنان نفرتی از خاتمی حرف میزنیم انگار منشاء همه مصیبت های ماست بعد کاری میکنیم بادامچیان و حسینیان و حداد عادل راحت برن مجلس. از یک طرف میگیم تقب شده بعد با ضرب و تقسیم ثابت میکنیم 30% هم در انتخابات شرکت نکردن خوب بابا دیگه نیازی به تقلب نبوده خوداشون به هم رای دادن . معذرت میخوام اینقدر طولانی بود این آخرین جواب منه چون همه گفتنی ها رو گفتم.حالا خودتون میدونید دور دوم نزدیکه و حضور قوی تقلب رو هم بی اثر میکنه.
مارس 18th, 2008 at 11:23 ب.ظ
اصل عکس بالای صفحه بدون دستکاری و فتوشاپ خدمت سردبیر وبلاگ
http://webneveshteha.com/othersphotos.asp?id=1861
مارس 19th, 2008 at 3:54 ب.ظ
مهرنوش خانم در بخش دیگری که همین نظرتان چاپ شد جواب دادم نوروزتان پیروز
مارس 19th, 2008 at 4:30 ب.ظ
کی گفته خلوت بود تهران ؟چرا دروغ میگید شما /تا کی میخوان دست از این رفتار خودزنانتون بردارید؟
مارس 19th, 2008 at 8:34 ب.ظ
عید نوروز بر شما هم مبارک باشه حامد جان
مارس 22nd, 2008 at 1:53 ق.ظ
این اقایون وقتی که بیرون از قدرت هستند مخالف دو اتشه اند ولی خدا نکند به قدرت برسند از
هر بدی بدترند ازموده را ازمودن ////////
مارس 24th, 2008 at 3:34 ق.ظ
كامران از مشهد يه خايه مال به تمام معنا ي
مارس 24th, 2008 at 3:43 ق.ظ
در جريان سهميه بندي بنزين و تورم بالاو توهين به مردم ايران در طرح ارتقا امنيت اجتماي دولت ايران از مردم خواست تا با شركت در انخابات [] خود را به جهانيان ثابت كنند
مارس 25th, 2008 at 10:21 ق.ظ
تا زمانی که قانون اساسی عوض نشود وقوانیین زن ستیز وتبعیض آمیز تغییر نکند چشم به بهبود نداشته باشید
تازمانی که دین از سیاست جدا نشود [] به هیچ کسی امید نبندید
تاوقتی که آزادی بیان و قلم ومذهب وجود نداشته باشد هیچ امیدی به بهبود وضع زندگیتان نداشته باشید
من یک مسلمان زاده هستم وبا افتخار واشتیاق به آیین مقدس زرتشت []
مارس 25th, 2008 at 3:43 ب.ظ
غم نخوريد ان شاء اله درست مي شود…
مارس 25th, 2008 at 7:46 ب.ظ
یکی می گفت به کسی رای نده که اگه تو مجلس به مقدسات و هدف و آرمانت توهین شد مثل ماست وایسه نگاه کنه به کسی رای بده که با غسل شهادت وارد مجلس بشه تا با جون و دل از حق تو دفاع کنه و تو این راه از کسی نترسه حتی از مرگ
ای برادر عاقل و هوشیار باش گل شو و در چشم دشمن خار باش
مارس 26th, 2008 at 3:24 ب.ظ
اقای سردبیر میدانم شما با شرکت در انتخابات مخالف بودید از اظهار نظرهاتون مشخصه میباشد. من از کسانی هستم که معتقدم اولا اصلاحات یک پروسه میباشد وبه همین دلیل هم زمان بر است ومعتقدم تنها در قدرت میتوان اصلاحات کرد چون درجامعه مدنی ما نهادهای مدنی احزاب تشکلها اتحادیه ها انقدرضعیفند که نمیتوانند برای پذیرش اصلاحات به حاکمان فشاری وارد کنند ضمنا دردولتهای ازاد ودموکراتیکتر است که تشکلها واحزاب ونهادهای مدنی حداقل درکشور ما میتوانند قدرتمندتمند وبزرگتر شوند اگر احزابی تشکلهایی تاسیس شدند در دوره دولت گذشته بود اگر خودزنی نمیکردیم همکنون دارای جامعه مدنی قویتری بودیم حالا از نظر من تنها با ورود به قدرت میتوان اصلاحات کرد به چه علت؟ به علت ناتوانی جامعه مدنی. حالا شما که معتقد به تحریم انتخابات هستید از شما 2 سئوال دارم 1 از نظر شما حالا که انتخابات را تحریم میکنید با چه نهادی میتوانیم اصلاحات کنیم وحداقل فشارهایی به حاکمیت واردکنیم؟ 2 برنامه تان برای بعد از تحریم انتخابات چیست؟
مارس 27th, 2008 at 5:07 ب.ظ
اقای محمد علی.تو.اون نفررا پیدا کن تا من ونسل گذشته وآینده به اون رای بدهیم.اما میدانم از این ببعد اگر پیدا شدمثل سیخ کباب وای می ایسته .خیالت راحت همچون کسی را گیر نمیاری.( مخصصا نسل سومیها)تنها تعدادی از مجلس ششم پیدا شدن و….اقا بی خیال دنبال دردسر میگردی ها…..
مارس 30th, 2008 at 2:39 ق.ظ
درود بر شما mehrnoosh: 128.180.241.81
باوجود شیرزنان آگاهی چون شما قطعا آینده از آن ما خواهد بود.
آوریل 13th, 2008 at 12:50 ب.ظ
كاش فقط گرسنگي بود. من دو ماهه تو خونه زندونيم. تنها دريچه ام به دنياي خارج همين مانيتور 17 اينچمه. شوهرم از ترس اشرار تمام پنجره ها رو بسته . خدا لعنت كنه كساني رو كه مسبب اين همه بدبختي اند…
من كه بومي اين استانم از خونه جرات نمي كنم برم بيرون اونوقت شبكه ي استانيمون اعلام مي كنه كه 2000000 گردشگر خارجي و داخلي داشتيم..
ما مردم گوسفند صفت عادت كرديم به دروغ شنيدن..
من داي ندادم و نخواهم داد
آوریل 13th, 2008 at 12:52 ب.ظ
اين مردك ديوانه احمدي نژاد مسبب تمام اين بدبختي هاست
البته كه انرژي هسته اي حق مسلم ماست
خون اين گوسفندهايي كه ريخته ميشه و صداشون به هيچ كجا نميرسه چه اهميتي داره؟
آوریل 13th, 2008 at 12:53 ب.ظ
بچه مسلمان عزيز
دوره ي اول انقلاب با غرور اون پيرمرد ديوانه چه مصيبت ها كه نكشيديم جنگ دو ساله هشت سال شد
حالا اين پيرمرد احمق جانشينش شده
خدايا برامون نگه اش دار
آوریل 13th, 2008 at 1:09 ب.ظ
دوستان لطفا بیایید مطالبی رو که خیلی وقت ازشون گذشته نظر ندیم چون بیخودی کشدار وبیمزه میشه توقسمتای جدید نظراتون رو بدین ممنون.
ژوئن 17th, 2009 at 12:02 ق.ظ
متاسفم فکر می کردم که همه ی اونایی که به احمدی رای دادن الان عذاب وجدان دارن خون افرادی که کشته شدن فقط گردن اونایی نیست که کشتن کردن اونایی هم هست که باعثش شدن از جمله اونایی که به احمدی رای دادن.
با بابک هم کاملا موافقم!