در مورد اعتیاد خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی معتادخسرو شکیبایی معتاد بود - اعتیاد عکس
رسانه ها همه از شکیبایی می گویند. خوب هم هست. او بازیگر مهمی بود. ستاره ای بود. اما در این گفتن ها آنچه پنهان می کنند تاسف انگیز است. شکیبایی با خود هر چه کرد چیزی پنهان نبود. پس بهتر است تمام شکیبایی را ببینیم و با آنچه بود و آنچه هستیم روبرو شویم و خود را از خودمان پنهان نکنیم. اینجا دیگر محل بازی نیست. بازی تمام شده است.

هفت تیر 7tir.com  به قلم پرویز جاهد  :  خسرو شکیبایی هيچگاه بازيگر محبوب و مورد علاقه من نبود اما بازيگر خوبی بود و در فيلم های مهمی مثل هامون، سارا، کاغذ بی خط، کيميا و چند فيلم خوب ديگر بازی کرد. تنها نقشی که از شکيبايی دوست دارم بازی درخشان اش در سريال روزی روزگاری است که به اعتقاد من از بهترين سريال های تلويزيونی توليد شده پس از انقلاب است و تا کنون سريالی در حد و اندازه آن توليد نشده (در کنار کوچک جنگلی).

وقتی خبر درگذشت خسرو شکیبایی را در سن 64 سالگی شنيدم، بسيار متاسف شدم اما اصلا تعجب نکردم چون از وضعيت جسمی بحرانی او تا اندازه ای باخبر بودم، اگرچه بسياری از نويسندگان و هنرمندان سينمای ايران در پيام های تسليت خود در روز گذشته آن را يک شوک خواندند و چنين نشان دادند که از اين مرگ ناگهانی غافلگير شدند. اما برخی نويسنده ها مثل اميرحسين جلالی در سايت سينمای ما نوشتند «خيلی ها انتظارش را داشتند. معجزه که قرار نبود اتفاق بيفتد». همه می دانستند که شکیبایی به شدت معتاد به مواد مخدر است و در هر محفل هنری که می رفتی از اعتیاد او حرف می زدند اما اين عادت ما ايرانی هاست که ضعف های هنرمندان مورد علاقه مان را بعد از مرگ ناديده گرفته و آن را پنهان و لاپوشانی کنيم. اين پنهان کاری و رياکاری در جامعه هنری ايران به شدت رواج دارد تا حدی که گزارش های پزشکی نيز علت واقعی مرگ برخی آدم های سرشناس و محبوب را اعلام نمی کند و رسانه های داخلی نيز از گفتن حقيقت می پرهيزند. این در حالیست که اعتیاد شکیبایی چنان آشکار بود که داریوش مهرجویی در یکی از فیلم هایش با آن شوخی واضحی کرده بود .
علت مرگ شکیبایی را ايست قلبی نوشته اند. برخی سايت های خبری نيز مرگ او را به خاطر سرطان کبد اعلام کرده اند. من نمی توانم با قطعيت بگويم علت واقعی مرگ شکيبايی اعتياد او بوده اما اگر بپذيريم که او دچار اعتياد شديد بوده، پس می توان اين احتمال را داد که مرگ زودرس و نابهنگام و تاسف آور اين بازيگر محبوب سينمای ايران ناشی از اعتياد به مواد مخدر بوده. هنرمندان زيادی در سال های اخير بر اثر اعتياد به مواد مخدر در سن های جوانی يا ميان سالی از دست رفتند. افراد خلاقی که هنوز فرصت برای خلق آثار هنری داشتند اما به خاطر ضعف جسمی و بيماری ناشی از اعتياد، نتوانستند نقش خود را تا آخر بازی کنند. هنرمندانی چون اکبر مشکين، پرويز فنی زاده، فرهاد و فروغی و شاعرانی چون نصرت رحمانی و م آزاد از جمله قربانيان اعتياد بودند اما اصلا يا کمتر در بيوگرافی آنها از اعتيادشان به مواد مخدر گفته شده است. در اين ميان کار برخی هنرمندان مثل داريوش اقبالی استثناست که بعد از ترک اعتياد، شجاعانه به اعتيادشان اعتراف کرده اند و با اين کار خواسته اند ديگران از زندگی آنها عبرت گرفته و به راه آنها نروند.

من نگران سرنوشت تعدادی از خلاق ترين آدم های سينمای ايران هستم که آلوده مواد مخدرند و به دليل همين مشکل، توانايی تکميل پروژه های خود را ندارند و از اين رو کمتر تهيه کننده ای حاضر است روی کار آنان سرمايه گذاری کند.

مرگ اسفناک شکیبایی ، شايد هشداری باشد برای جامعه هنری ايران که به بازنگری درونی خود بپردازد و علت واقعی مرگ های زودرس اعضای خود را رياکارانه پنهان نکند بلکه به جای آن به کشف و ريشه يابی علت ها و انگيزه های روحی، مالی و اجتماعی آن پرداخته و در درمان و پيش گيری آن بکوشد. بهتر است که به خود دروغ نگوييم و از بيان حقايق تلخ واهمه نداشته باشيم .

.
اعتیاد خسرو شیبایی – معتاد – عکس خسرو شکیبایی – اعتیاد- معتاد

223 Responses to “در مورد اعتیاد خسرو شکیبایی”

  1. peyman Says:

    حالا شمام زیاد گیر ندید

  2. kaveh bruxelles Says:

    [ فارسی تایپ کنید ]

  3. jahangiry-karaj Says:

    ممنون
    راست می گوید پرویز جاهد!
    اگر جامعه روی اعتیاد هنرمندان متمرکز شود و آن را بررسی کند شاید راه حلی برای آن پیدا کند. بهتر است مخفی کاری را کنار بگذاریم. الان خواننده هایی هستند که به خاطر اعتیاد دیگر توانایی سابق را ندارند و مردم این قدر که هنرمند برایشان محترم و گرامی و گران بهاست که سعی می کند آن را انکار کنند چون دوست ندارند در وجود نمادین هنرمند خلل و نقصانی ببینند.
    چرا هنرمند معتاد می شود؟

  4. امیررضا فارس - لارستان 28ساله Says:

    نا گفته ها را تکمیل کردید

  5. مریم - تهران Says:

    اینها را نوشتین که چی بشه ؟ چه فرقی میکنه که بیماریش و علت مرگش چی بوده ؟ خیلی ها معتاد نبوده اند و عمر طولانی هم داشته اند ، ولی آدم نبودند.نفعی هم به کسی نرساندند.از نظر من شکیبایی معتاد بوده ، زود هم مرده ولی خوب و پربار زندگی کرده .روحش شاد.

  6. azi-mashad Says:

    سلام
    اول واسه این آقای پرویز جاهد متاسفم
    دوم واسه سردبیر این سایت
    آخه به شما چه مربوطه تو این دنیا همه هین کارو می کنن و اعتیاد دارن حالا ما مرحوم خسور شکیبایی شد فاجه شما اون گنده گنده هاتون تابلو معتادن واقعنا که متاسفم که همچین مطلبی رو تو این سایت دیدم می تونم به جرات بگم همیه شما ها تا حالا یکبار هم این قضیه رو امتحان کردین پس جا نماز اب نکشین مواظب خودتون باشین اون بیچاره که آزارش به جایی نمی رسید الان هم که دستش از دنیا کوتاه .

  7. احسان Says:

    حالا كه چي؟ اون موقع كه زنده بود چيزي نمي نوشتيد حالا كه مرده اومديد پشت سرش اينا رو مي گيد كه به چي برسيد؟؟

  8. آنا تهران Says:

    پشت مرده حرف زدن ندار

  9. رضا ابراهيمي - تهران Says:

    واقعا متاسفم، اول واسه اون آقاي جاويد و دوم واسه آقايي كه نوشته اش رو نقل قول كرده…
    فرض كنيم كه چرنديات شما درست باشه. زشته كه تا وقتي طرف زنده است جرأت بيان رو نداشته باشيم و منتظر باشيم كه يكي بميره و بعد بخوايم ضعفش رو براي بقيه مردم افشا كنيم.
    واقعا خجالت آوره…
    تا كي مثل كفتارها باشيم؟ منتظر باشيم كه از مرگ يكي براي بالا بردن خودمون استفاده كنيم؟

  10. فریناز -تهران Says:

    گاهی بعضی واضحات توضیح نمی خواد.
    همه میرن ،علتش مهم نیست.همه در سوگ از دست دادنشن.شما هم زیاد نمیخواد خلاقیت به خرج بدی مطلب جمع کنی.
    روحش شاد.

  11. مهدی - شیراز Says:

    من هم اینو شنیده بودم. ولی اگر هم واقعیت داشته باشه، یک مساله خصوصی است. بعد از مرگ ناصر عبداالهی هم مسالی در موردش مطرح شد. با تمام اینها، خداوند تمام هنرمندان را رحمت کند.

  12. تهران Says:

    حال می کرد مصرف کنه، به کسی هم ربطی نداره

  13. مری Says:

    مگه اعتیاد چه اشکالی داره ؟منم معتادم مگه مشکلی دارم؟البته معتاد به ورزش….

  14. فرشته از تهران Says:

    خدا رحمتش کنه من که عاشق صداش بودم یه صدای خاص ومنحصر به فرد حالا معتاد بوده که بوده خودش خواسته امام محمد باقر (ع) : خدا در روز قیامت نسبت به حساب بندگانش به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است باریک بینی می کند.
    به قول دوستمون پشت سر مرده حرف نزنیم

  15. پانته ا تهران Says:

    مراد بیگ رفت یادش گرامی من از عشاق شکیبائی نبودم ولی باید به این اقای مقاله نویس بگویم حتی اگر حرفهایش صحت داشته باشد بوی گند نفاق و حسد میدهد.اقای جاهد ایا شما بعنولن کسی که خود را اهل قلم میدانی بر خود واجبتر نمیدانی در مورد مسائل مهمتر جامعه ما افشاگری کنی و لاپوشانی نکنی؟

  16. شادی Says:

    اگر آقای پرویز جاهد حرف نزند کسی نمی گوید مرده است
    اولا حسودی می کنه چون شهرت و صدا و هنر خسرو عزیزمان را ندارد .دوما همینکه با اعتیادش غیرت حفظ کردن هنرش را داشته بس است و انسانیت او را نشان می داد .آقای جاهد برای حس اشتباهی که داری واقعا متاسفم ازت واقعا بدم می یاد.

  17. شادی Says:

    با دوستان عزیزی چون پانته آ و فرشته از تهران و رضا ابراهیمی و مریم و احسان موافقم
    جاهد =========== عقده ای به تمام معنا
    جاهد============ حسود نفرت انگیز
    جاهد============= فاقد هرگونه شعور

  18. شادی Says:

    گه واقعا سایت آزاد است پس چرا گفته های من را سانسور می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  19. شادی Says:

    چرا صحبت های من را پاک می کنی آقای سردبیر جوابم را بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. محسن - تهران Says:

    با سلام شماي كه نقد كردي در مورد يك آدم در حدي نيستي كه بخواي با آبروي يك شخص بازي كني هر كه مي خواهد باشد و لازم به توضيح است كه شما بر خلاف تمام مطالب خوب و خواندني در سايت در مورد انساني صحبت كردي كه فوت كرده لطفا خودتان را جاي خانواده آن مرحوم بزاريد تا من هم نقدي بكنم

  21. کیان مهرجو Says:

    jahangiry-karaj: 85.15.29.54

    سلام خانم جهانگیری
    راسش از کامنتات خوشم اومده خیلی قشنگ مینویسی

    راسش از بین بچه های این سایت بعضی ها رو به اسم داداش وآبجی صدا میزنم (خواهر برادر)
    بجز لی لی خانم که ما رو به روزگار فرهاد کوهکن انداخته **** . میخواسم اجازه بگیرم از این به بعد شما رو با لفظ آبجی صدا بزنم .

  22. رضا ( میلاد سابق ) از دیار آذربایجان Says:

    با سلام . دوستان لطفاً به نیات قلبی مدیران این سایت توجه کنید . ضرب المثلی هست که میگه حالا که شیطان از فلانی دست کشیده ( اشاره به مرگ شخص میکنه ) تو هم از اون دست بردار . به نظر شما چه دلیل هست که بعد از مرگ اون مرحوم با آبروش بازی کنن ؟ خدایی که دم از او میزنیم بزرگترین لطفش ستارالعیوب بودنش هست . جناب سردبیر و جاهد جاهل ، چه ضمانتی هست که شما خودتون معتاد نیستید ؟ این حرف هاتون نشون میده که شما فقط بدنبال جذب بازدید کننده هستین و اصلاً براتون مهم نیست که مطلب بار معناییش کدوم هدف رو دنبال میکنه ؟

  23. کیان مهرجو Says:

    مریم – تهران: 62.193.9.7

    سلام مریم خانم شما همون آبجی مریم سایت قبلی هسی؟
    اگه هسی اولین کمکی که به من کردی رو لطفاً بنوبس تا بشناسم ممنون

  24. کیان مهرجو Says:

    lilinaz

    “””””””””””””””””ای مه رخُ خوش چهره روبنما به ما بر لبه چشمه””””””””””””””

    راسی یادم رفت همه رو باورکن
    (خانمی ببخشید من دیشب اومدم ولی متاءسفانه نمیدونم چرا یهو سرعت ختم پایین اومد هرچی سعی کردم کانکت میشد ولی کامنت نمیذاشت خلاصه ببخش اینم مال دیشبه )

    کاملش تو خبر حسین زضا زادس

  25. فرهاد Says:

    در مملکتی که رهبر شیره ای باشه هنرمند هم باید معتاد باشه .
    این سید علی همه را معتاد کرده

  26. فرهاد Says:

    زنده باد سید علی شیره ای سرور همه معتاد های دو عالم . این هم عکسش
    http://www.tinypic.info/files/95rga2ukwgkh1gys18yf.jpg

  27. Anonymous Says:

    هنرمندان جزو معصومین هستن..همین الان خسرو شکیبایی معصوم پونزدهمه.
    مگه معصوم معتادم میشه؟

    خب بابا معتاد باشه.مگه هنرمند نباید اشتباه کنه؟

  28. لیلا Says:

    سلام
    واقعا” شرم آوره که پشت سر یه عزیز از دست رفته اراجیف تحویل بدید کمی تا قسمتی خجالت بکشید برید زمین

  29. شهلا Says:

    تا کی به معتاد به عنوان مجرم و گناهکار و به اعتیاد به عنوان یک جرم نگاه باید بکنید؟ نمیدونم واقعا نمیدونید یا اینکه خودتان را به ندانستن وامیدارید اعتیاد یک بیماری است که ممکن است دامن هر کسی را بگیرد و در حال حاضر در جامعه ما به شکل اپیدمی درآمده. وقتی ویروس سرماخوردگی وارد یک محیط میشود آیا مگر نه این است که هرکس ضعیف تر باشد زودتر بیمار میشود؟ بهترین شرایط و مساعدترین شرایط برای ابتلا به بیماری اعتیاد افسردگی است که جامعه ما به آن مبتلا هستند و در این جامعه علتها را باید از بین برد نه معلولین را. علتها را باید بیان کرد و عاملین را نه معلولین را.

  30. م-تهران Says:

    حالا عنوان کردن اين مسئله شخصي به ما چه ربطي داره؟؟
    نه که ما همه بي نقص و عيبيم خداوند به اون بزرگي ستارالعيوبه
    به منو شما چه ارتباطي داره وارد جزئيات زندگي اون مرحوم بشيم
    به جاي اينکه واسش طلب مغفرت کنيم اين چرنديات رو بارش مي کنيم!!!!
    خدا به دادمون برسه که فقط عيب همديگرو مي بينيم.
    بياييد هميشه نيمه پر ليوان رو ببينيم!!!!
    از ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست

  31. همین نزدیکیها Says:

    مگه تنها شکیبایی معتاده؟

    خاک تو سر این نظام اسلامی که فقط روضه بلدن برا مردم بخونن واز تفریح خبری نیست

    تفریح مردم شده مواد مخدر

  32. خسرو-تهران Says:

    شادی- پانته ا و….
    واقعا متاسف شدم که حرف های شما رو خوندم.مطمئنن قصد پرویز جاهد خیر بوده.وقتی که آقای شکیبایی زنده بوده نگفته چون هنوز نمرده بودن که درس عبرتی برای دیگران باشن.این آقا داره می گه که حیفه که آدمای محبوبی که در بین مردم این همه محبوبیت دارن به خطر اعتیاد از بین برن.شاید اگه آقای شکیبایی لز مواد مخدر استفاده نمی کرد ما شاهد هنرآفرینی بیشتری از سوی ایشون بودیم.منظور آقای جاهد یه هشداری برای جوونای همین مملکت بود نه بیشتر.
    یکم خوش بینانه تر قضاوت کنیم.

  33. پانته ا تهران Says:

    اقای کیان خانم جهانگیری وکیلم؟بگو بله بگو بله

  34. پانته ا تهران Says:

    اقای خسرو تهران خوشبین باید بگم برای ارشاد جوونا لازم نیست با ابروی کسی که مرده بازی کرد میشه از مثالای شاخصتری اسفاده کرد

  35. آق مری تهران Says:

    دیدین چشمهای محمود منگله چقدر گود رفته؟
    من میگم معتاده.معتاد به ….
    خجالت هم نیکشه با این سنش!البته اگه یه کم عفت پیشه کنه درست میشه.

  36. lili naz_تهران Says:

    فیلتر مشهدی…
    میبینم که با یه اسم دیگه اینجایی!!!!!!!
    آی پی تو حفظ شدم!
    ………………………..
    خسروشکیبایی حتی اگه معتادم می بود
    چیزی ازمحبوبیتش کم نمیشه
    ویادش تا همیشه تووقلبمون زنده ست.
    چیزی که هست اینه که یه سینمای ایران بودو یه خسروشکیبایی
    کسی نمیتونه جاشوپرکنه

  37. مشكوك از ايران Says:

    آقايون و خانومها يي كه از بيانات جناب آقاي نويسنده ناراحتند براي راحتي خودشان توي يك تشت پر از آب بنشينند كه راحت بشن
    تا يكي بزرگ مي شه بايد بعضي ها پيدا بشن بزنن تو سرش تا بياد پايين آخه اين عادت حكومت ديكتاتوري است بيچارههايي كه اين حرفها را باور مي كنند ويا اون غلو هاي آدمهاي ديگر رو
    چون آزادي بيان وجود ندارد مي توان به همه چيز شك كرد و اين عاقلانه ترين كاره

  38. مهدي Says:

    اگر قرارر باشد اسم هنر مندان و خوانندگان و حتي سياست مداران املي كشور را بگويي مثنوي هفتاد من كاغذ ميشود . مثل ع – ا يا ع – ل يا م – خ يا …..

  39. امیر - گرگان Says:

    اگر تازه اعتیاد شدید هم داشت، آخه این که ضعف نیست. خوب حال میکرده بکشه، اقتضای شغلش هم بوده. خوب تا طرف نئشه نباشه که نمیتونه حس بگیره. کسایی که فضایی هستن میدونن چی میگم. هر چی بود، الان جاش خالیه، روحش شاد وخرم.

  40. محسن نوری - تهران Says:

    اعتیاد ، و یا هرچیز دیگه… اگه خسرو شکیبایی رو ما میشناسیم و دوستش داریم به واسطه زندگی هنری اون مرحومه. اگه خسرو شکیبایی تو دل ما جا داره به خاطر نقش های ماندگاریه که روی پرده نقره ای سینما و صفحه کوچیک تلویزیونای خونمون ازش به یاد داریم.خسرو شکیبایی رو دوست داشتیم و داریم چون هنرمند بود. ما به خاطر هنرش دوسش داشتیم. اعتیادش جزئی از زندگی شخصیش بود. فکر میکنم حالا هم بهتره که فقط به خاطر همون زندگی هنری و به پاس تمام لحظه های قشنگی که با بازیش و گویندگیش برامون ساخت یادش رو گرامی بداریم.
    خسروی عزیزم… راستش رو بخوای زنده که بودی بهت حسادت میکردم ، به خاطر هنر و عشقی که به کارت داشتی. امروز که توی مراسم سومت بودم و اون جمعیتی که فقط به خاطر تو اونجا اومده بودن رو دیدم بازم بهت حسادت کردم… همیشه دوست داشتم…

  41. مهدی ایران کهن Says:

    آقا من کی گفتم این هفت تیر از مسیر خارج شد !
    ببینین حالا دیگه سیاست رو هم ول کرده به همه گیر داده
    مطمئن باشین هدف این سایت غیر از تخریب کشور و حتی آدمهاش هیچی نیست !
    اول که به افشین قطبی گیر داده که 70 میلیون آدم اخلاقشو قبول دارن حالام به اسطوره بازیگری ایران !
    مطمئن باشین روزایی آخر هفت تیره
    اگرم فیلترش نکنن دیگه کسی اینجا پر نمی زنه !

  42. jahangiry-karaj Says:

    ممنون جناب کیان!
    هرطور دوست دارید!
    اما به دوستانی که از این مقاله ی پرویز جاهاد ایراد گرفته اند.
    الان خیلی از هنرمند ها اعتیاد دارند و خودشان از اعتیادشان در رنجند.
    جامعه هم آن ها را با مشکلات و درگیری های روحی و روانی وهمین طور اقتصادی شان تنها گذاشته است.
    چرا همه فقط یاد گرفته اند برای هنرمند کف بزنند و هورا بکشند. از او امضا و عکس بخواهند.
    وقتی همین هنرمند از روی سن جشنواره به خانه اش می رود دوباره به خلوت و انزوای خویش برمی گردد و همه غصه ها ومشکلاتش را تنهایی تحمل می کند.
    پناهی چه طور مرد؟
    هیچ کدام از آن ها که کتاب هایش را عاشقانه دوست داشتند او را در زمان حیاتش درک کردند؟ او در اوج مشکلات اقتصادی فوت کرد.
    فریدون فروغی را یادتان هست.
    زندگی نامه اش را خوانده اید؟ می دانید چقدر از تنهایی رنج می کشید؟
    این هنرمندان با همین روح لطیف این قدر دچار خلا روحی هستند که در اوج شهرت به سمت اعتیاد می روند و یکی یکی تلف می شوند .ولی جامعه که شما باشید نمی خواهید باورکنید یک هنرمند چقدر می تواند از نظر روحی در رنج و عذاب باشد. و چقدر دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی است.
    شما تا حدود متنابهی خود خواه هستید.

  43. آزاد Says:

    خیلی بده که آدم بر اساس حدس و گمان پشت سر کسی که دیگه قدرت دفاعی از خود نداره مطلب بنویسه.
    از نظر اخلاقی درست نیست.
    این مقاله هیچ سند قابل دفاعی نداشت.
    برای نویسنده و کسی که اونو منتشر کرده متاسفم

  44. مهدی ایران کهن Says:

    مطمئن باشین همین روزا این جناب اوس پیمانتون تو چنگ اطلاعات !
    شنیدم دارن این ارازلارو جمع می کنن!

  45. حسام - تبریز Says:

    سلام
    خیلی باعث شرمندگیه که بخوایم همچین رغتاری رو با همچین شخصیتی حتی بعد از مرگش داشته باشیم.
    هیچکودوم از این حرفا هیچی از ارزش های خسرو شکیبایی کم نمی کنه واستون متاسفم . مخصوصا واسه سردبیر سایت

  46. کیان مهرجو Says:

    پانته ا تهران: 66.90.101.99 گفت:

    درجواب

    اقای کیان خانم جهانگیری وکیلم؟بگو بله بگو بله

    هی یارو گفتم آبجی ؛ نسناس به حرمت اسمت که هم اسم یکی از آشناهاس کاریت ندارم وگرنه کاریت میکردم جای فرشته شما الانه قرش بدی .

  47. کیان مهرجو Says:

    jahangiry-karaj: 85.15.28.7
    آبجی این پانتا ی اوسگول فدات واقعاً که چیزی از لی لی کمتر نیسی

    بابا لی لی آبجیمه که نمیشه بگم لی لی بهتره …….. دهه بیخیال شو گُلم ……..

    ایول خانمی بخند بخند جون کیان بخند……..ای پانتا خانم قوربونت بره

    راسی از دخترمون چه خبر لی لی (پانیز رو میگم)

  48. Nasim Says:

    آخه فروغي رو ….با اين بنده خدا ……………عجب

  49. Nasim Says:

    پانته ا تهران: 66.90.101.99 گفت:

    سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ در ۱:۰۳ ب.ظ
    مراد بیگ رفت یادش گرامی من از عشاق شکیبائی نبودم ولی باید به این اقای مقاله نویس بگویم حتی اگر حرفهایش صحت داشته باشد بوی گند نفاق و حسد میدهد.اقای جاهد ایا شما بعنولن کسی که خود را اهل قلم میدانی بر خود واجبتر نمیدانی در مورد مسائل مهمتر جامعه ما افشاگری کنی و لاپوشانی نکنی؟

  50. مهدی Says:

    درد سرطان ان قدر شدید و وحشتناکه که تزریق مورفین هم نمیتواند درد را تسکین دهد .بعضی ها رو می شناسم که برای رهایی از درد وحشتناکه سرطان که واقعا دردناکه وامیدوارم هیچ کسی به ان دچار نشه مجبور شدند سالها مواد مصرف کنند.

  51. اکبر از برلین Says:

    دوست عزیز نگارنده ی این مقاله و سردبیر محترم این سایت مطرح کردن مسائل خصوصی دیگران، آنهم مسائلی که در صحت اونها تردید هم دارید و به قطع نمی تونید درباره اش حکم صادر کنید، کار درستی نیست، کدامیک از ما دوست داره عیبی رو که واقعا هم داره اینطور مطرح بشه؟ ثانیا این شعار غلطیه که هر کس معروف شد باید الگو باشه، هنرمند در هر رشته ای یا ورزشکار در هر رشته ای، شخصیه مثل من و شما دارای حسن ها و شاید هم کاستی ها و خودش هم شاید از اینکه مجبور باشه نقش الگو رو بازی کنه ناراحت باشه، اصلا مگه ما هر کسی رو باید از گزینش رد کنیم و درباره اش نظر بدیم؟ شما از یک مکانیک باید توقع داشته باشی که ماشینتو خوب تعمیر کنه و با انصاف هم باشه والسلام دیگه کیه، چه دینی داره، چیکار میکنه به ما ارتباط نداره، عین این مطلب در مورد هنرمندان و ورزشکاران هم صادقه و اونا هم ازشون باید توقع بره در کارشون خوب عمل کنن، حالا اگه آدمهای خوبی هم بودن چه بهتر و اگه نبودن خودشون میدونن با خدای خودشون و به دیگران ارتباطی نداره. در ثانی نه تنها نباید عیوب دیگران رو در غیابشون مطرح کرد که بسیار کار ناپسندیه، حتی زمانی هم با چینن شخصی تنها هستیم و قصد داریم باصطلاح هدایتش کنیم راه درستش این نیست که مستقیم چیزی بهش بگیم بلکه بهتره که غیر مستقیم مطلب رو بهش حالی کنیم یعنی به در بگیم تا دیوار بشنوه، حتی اگه طرفمون یک کودکه. عزیز دل انگیز اگه دوست داریم خدای مهربون عیوب ما رو بپوشونه و ما رو رسوا نکنه، عادت کنیم که عیبهای دیگران رو بپوشونیم. در خاتمه اگه قصد خیر داریم که شما هم قصدتون مسلما همینه، میتونیم این معضلات رو به صورت کلی مطرح کنیم، در قالب رمان، در قالب مقالات علمی، در قالب فیلم، تئاتر، موسیقی و غیره و کسی رو مستقیما خطاب مطلبمون قرار ندیم.

  52. الهام Says:

    http://www.aftab.ir/articles/art_culture/cinema/c5c1216460246_khosro_shakibaii_p1.php

    جناب سردبیر واقعا متاسفم بخاطر درج چنین مقاله ای آنهم بعد از فوت کردن استاد شکیبایی!!!

    لینک بالا مقاله ی آقای امیرحسین جلالیست که به زیبایی تمام در وصف دردانه ی سبز ایران که از دست دادیمش نوشته
    بهتر نیست به هنر او بیشتر بیاندیشیم
    به بازی بی کلام او
    به صدا و تمام احساس او هنگامی که صدای پای آب سهراب را از عمق وجودش میخواند
    شما نامه های سیدعلی صالحی را با صدای استاد شکیبایی شنیده اید؟
    جواب آقای نویسنده را نمی دهم چرا که نوشتن چنین مقاله ای مشخص است که از یک مغز کوچک و ناقص تراوش شده
    اما برای شما نوشتم.

    من در سفالین کلبه ی کوچکم عکسهایی از روز وداع با جادوگر سینمای ایران گذاشته ام
    از صبح ساعت 7 که درب منزل او بودم تا تالار وحدت.این تنها کاریست که میتوانستم به صدایی تقدیم کنم که روزگاری که برای کنکور درس میخواندم مرهم خستگیم بود
    استادشکیبایی هرجا که هستی سر تعظیم در مقابل هنر و احساست فرود می آورم.

  53. الهام Says:

    خوشحال میشوم دوستانی که به استاد شکیبایی علاقمند بودند به سفالین هم بیایند .
    مشتاق داشتن نظراتتان هستم.
    و طبق معمول با اجازه ی آقای سردبیر:

    http://www.sofalin.blogsky.com

  54. الهام Says:

    آقای پیمان سردبیر محترم
    ای کاش به احترام استاد شکیبایی این مقاله ی کوچک را از سایت حذف کنید
    قبول کنید که هنر استاد آنقدر والا هست که با گندمقاله ای متعفن از نویسنده ای کوچک مغز به بازی کلمات و عقاید کشانده نشود

  55. آرش طهران Says:

    خسرو شكيبايي:
    آخه عزيز من شما ها به من چه كار دارين

  56. آشنا - ناکجاآباد Says:

    عادت داریم به قهرمان پروری و عادت داریم قهرمانمان را عاری از آلودگی بدانیم، اولی خوب است و دومی نه. قهرمان را بایستس انسان دید و به انسان اجازه اشتباه کردن داد. خسرو معتاد بود و بازیگر تحسین برانگیزی بود. یاد بگیریم در ذهنمان این دو را با هم ببینیم. معتاد بودن خسرو بازی تحسین برانگیزش را نفی نکند کما که بازی تحسین برانگیزش اعتیادش را نپوشاند. قهرمان وقتی الگو می شود که او را انسانی ببینیم با همه خوب و بدش. یادداشت جالب وشجاعانه ای بود جناب جاهد. مرده ستایی معروف ایرانی را می توان در نظرات خوانندگان دید. ناخودآگاه با مرده مهربان می شویم، دلمان نمی آید جز خوبی ها چیزی بگوییم!

  57. فيلترازمشهد Says:

    • چه خبره بابا.ول كنيد اين چرندياتو.از ادمهاي پاك بي مصرف والا بهتر بود. لا اقل به جامعه هنري خودش كمك كرد

  58. mehran_shomal e iran Says:

    دلیلی وجود نداره اگر یک نفر اشتباهی کرده اونو کوچیک و ذلیل کنیم اقای مدیریت سایت شما با اینکاراتون نمی تونین ارزش خسرو شکیبایی و پایین بیارین و ذلیلش کنین

  59. پانته ا تهران Says:

    ممنون از نظراتتون مهران و فیلتر تا تو دهنی جفت پائی باشه تو دهن کیان عقده ای و امثالهم

  60. --- Says:

    jj

  61. امیررضا فارس - لارستان Says:

    خبر خنده دار مثلا آی پی منو مدیر این سایت بسته که نتونم بیام ولی مدیر کوچکتر از اون میبینمت من نخوام خودم نمیام لازم نیست زحمت ای پی بستن بکشی چیه کجاست سوخته ؟؟ کارت بچه گانه بود
    توجه توجه اونایی که دارن به دولت و دولت مرداش توهین میکنن ومثلا اونا را از خودشون نمیدونن اگه مرد هستن اگه مرد هستن واسه بار سوم میگم اگه مرد هستن نه خودشون فرم آمار گیری اطلاعات واسه هدفمند کردن یارانه ها را بگیرند نه اینکه بزارن نزدیکانشون فرم را پر کنند اگه مردین و راست میگید فرم را پر نکنید

    .

    [
    . افراد بعد از فیلتر شدن این سایت با فیلتر شکن به سایت می آیند و امکان بستن آی پی کسی وجود ندارد زیرا کسی آی پی ثابتی ندارد و ممکن است ده ها نفر از یک فیلتر شکن استفاده کنند که همه آی پیشان مثل هم می افتد . بنا بر این فقط به نظر دادن بپردازید و سعی نکنید با این حرفها که برای خوانندگان دائمی سایت مسخره است خودتان را در سایت دارای اهمیت نشان دهید که البته هر خواننده ای در جای خود محترم و دارای اهمیت است ولی زور زیادی زدن و کپی کردن چنین نظراتی زیر ده مطلب و سعی در مسدود نشان دادن خود بر اهمیت کسی اضافه نمی کند
    ]

  62. الهام Says:

    جناب سردبیر واقعا متاسفم بخاطر درج چنین مقاله ای آنهم بعد از فوت کردن استاد شکیبایی!!!
    مقاله ی آقای امیرحسین جلالی که به زیبایی تمام در وصف دردانه ی سبز ایران که از دست دادیمش نوشته خواندم و اثری از اینهمه کدورت در آن ندیدم!!!
    بهتر نیست به هنر او بیشتر بیاندیشیم
    به بازی بی کلام او
    به صدا و تمام احساس او هنگامی که صدای پای آب سهراب را از عمق وجودش میخواند
    شما نامه های سیدعلی صالحی را با صدای استاد شکیبایی شنیده اید؟
    جواب آقای نویسنده را نمی دهم چرا که نوشتن چنین مقاله ای مشخص است که از یک مغز کوچک و ناقص تراوش شده
    اما برای شما نوشتم.

    من در سفالین کلبه ی کوچکم عکسهایی از روز وداع با جادوگر سینمای ایران گذاشته ام
    از صبح ساعت ۷ که درب منزل او بودم تا تالار وحدت.این تنها کاریست که میتوانستم به صدایی تقدیم کنم که روزگاری که برای کنکور درس میخواندم مرهم خستگیم بود
    استادشکیبایی هرجا که هستی سر تعظیم در مقابل هنر و احساست فرود می آورم.

  63. الهام Says:

    دوست خوب
    ناکجا آباد!

    زمانی به نویسنده ی یک یادداشت شجاع میگویند که نه پشت سر بلکه رودر رو حرف بزند
    اگر ایشان شجاع بود بجای نوشتن از خسرو شکیبایی در ست بعد از فوت او از زنده هایی مینوشت که ادعا میکند از سر دلسوزی برای آنهاست که این مضخرفات را نوشته

    پس ایشان نه تنها شجاع نیست بلکه آدم پست و ترسوییست که جرات نام بردن آنهایی که هستند و از نظر ایشان بیماری اعتیاد گریبانشان را گرفته ندارد
    حیف از استاد شکیبایی که اینگونه آماج نظرات بدون تفکر یک مشت انسان تهی در باطن شد…

  64. امیرعلی-تهران Says:

    به شما چه ربط داره پول خودش بوده جونه خودش بوده اگر خایه دارین در مورد کسانی حرف بزنید که به شما زورمیگن نمی تونیدحرفی بزنید

  65. حسین-تهران Says:

    چرت نگو لطفا .فنی زاده رو کشتن اینو همه می دونن…

  66. 1 Says:

    lkhh

  67. کیان مهرجو Says:

    # پانته ا تهران: 66.90.101.99 گفت:

    در جواب
    ممنون از نظراتتون مهران و فیلتر تا تو دهنی جفت پائی باشه تو دهن کیان عقده ای و امثالهم

    الحق که اسگولی نفهم من که قصد بدی نداشتم فقط به آبجیم یه لطفی کردم تازش باید افتخار کنی که فدای دختری به همچین ماهی میشی واقعاً از کامنتاش مشخصه یه تیکه جواهره این آبجی خانم ما

  68. خسرو-تهران Says:

    پانته ا- تهران
    اولا پیاده شو باهم بریم. چون من آقا نیستم، خانومم.دوما این اصلا ربطی به آبرو نداره.مثلا اگه من بگم پدر من معتاد بوده آبروی من و پدرم رفت.نه اصلا این طور نیست. آبرو وقتی می ره که آدم خلاف کنه حالا به هر دلیلی.این همه جوون معتاد تو جامعست یعنی آبروی همه از دم رفته. کسی باهاشون ازدواج نمی کنه.سوما من خط آخری می خواستم بنویسم عاقلانه ومنطقی تر.گفتم شاید خوش بینانه مودب تر باشه.

  69. خسرو-تهران Says:

    الهام
    آقای شکیبایی یکی از برجسته ترین بازیگران ایران زمین هستند. چرا فکر نمی کنید که نویسنده خواسته یه هشدار بده.یه هشدارکه اگه آقای شکیبایی معتاد نبود شاید ما شاهد هنرآفرینی بیشتری از ایشون می شدیم.شاید الان فیلم دیگری را از ایشون می دیدیم و به خاطره مرگ ایشون ناراحت نبودیم.شای ایشون می تونست مدت بیشتری در کنار ما باشه.شاید…..
    حالا یه هشدار به من ،تو و …شده که سمت مواد مخدر نریم.پرویز مجاهد اومده یک نمونه ی مردمی رو مثال زده بلکه شاید جوونا به خاطر احترام و علاقه ی زیاد به ایشون عملی بشه.

  70. فيلترازمشهد Says:

    كفن شكيبايي پوسيد شما هنوز دارين پشت بنده خدا حرف مي زنين؟ استغفرلا

  71. محمد از تهران Says:

    با سلام به همه خوانندگان گرامی .
    متاسفانه و یا خوشبختانه این سایت با این افتضاحی که به بار آورده هویت خودش رو مشخص کرد . هدف این سایت از قرار معلوم انتقاد نیست . هدفش ایجاد فاصله و نفاق توی مردم ایرانه . یه روز گیر می ده به ورزشکارا – یه روز به سیاستمدارا – یه روز به هنر پیشه ها و فردا هم حتما به خود ما مردم گیر میده . پس بهنره که هیچیک از حرفهاش رو قبول نکنیم . چه اونهائی که به نظرمون درسته و چه اونهائی که به نظرمون غلطه . بیایید همه با هم حواله این سایت رو با دست اندرکاراش بدیم دست خدا .

  72. علی(تهران) Says:

    به آقای پرویز جاهد بفرمایید….سیکتیر کنن لطفاً….وقتی قلم و قلم بدست این باشه وای به حال راننده تاکسی….و البته آقای جاهد شما دلت لازم نکرده واسه کسی بسوزه…خیلی کلفتی جلو سوختنِ اونجاتو بگیر=))

    زنده باد خسرو شکیبایی

  73. فيلترازمشهد Says:

    محمد از تهران:
    يه جوري ميگي انگار اين سايت داره جنايت مي كنه.اگه خوشت نمياد نظر هم نده زحمتم كم كنيد كسي مجبورتون نكرده عزيزم. ..خر فهم شد داداش يا بيام حاليت كنم.

  74. lili naz_تهران Says:

    محمدازتهران
    اگه باسایت مشکل داری چرا با 60 تا آی پی اینجانظر میدی؟؟!!!!
    ………..مری: 65.49.2.98
    امیرعلی-تهران: 65.49.2.98
    محمد از تهران: 65.49.2.98
    azi-mashad: 65.49.2.98

    .

    .[خانم لی لی دوران آی پی دیگر تمام شد چون خیلی ها با فیلتر شکن می آیند و آی پیشان مثل هم می افتد . ]

  75. کیان مهرجو Says:

    در بهاری که شوم مست تفعن ای داد .
    نشوم هرگز ازآن ره به اسارت ای داد

  76. Nemo Says:

    نپرسید چطور مرد؟
    بپرسید آیا مثل یک انسان زندگی کرد؟
    چطور زندگی کرد؟

    همه ما روزی خواهیم مرد

  77. دارتانیان... Says:

    سلام به تمام مردم دوست داشتنی ایران…

    من از خوندن نظر ها بیشتر حال کردم تا خود خبر…

    وقتی میبینم که اکثر دوستان دارای احساسی پاک و شریف هستند واقعا لذت میبریم…

    خسرو شکیبایی یا هر هنرمند دیگه فرقی نمیکنه همه برای ایران هستند و قلبشون هم برای مردم ایران میتپه

    اول خدا روح شکیبائی رو شاد کنه بعد هم دم همتون گرم که اینقدر قلبتون پاکه…

    هیچ کجای دنیا ادمهایی مثل شما رو نداره …

    ایول و دمتون گرم…

    یا حق……….

  78. lili naz_تهران Says:

    مرسی آقای پیمان
    من خیلی حساس شده بودم!

  79. احسان خوبه/مشهد Says:

    فرض کنیم بنده خدا معتادبوده که چی ؟می خای اصلاحش کنین حالا که فوت کرده.پشت سر مرده حرف زدن خوبیت نداره ضمن اینکه نه مال کسی رو خورده نه به کسی ظلم کرده 0با هنر نمایی هاش مردم رو سر گرم هم می کرده0روحش شاد
    روحش شاد

  80. Ali Says:

    به قول خواجه حافظ هرآنکه بی هنر افتد نظر به عیب کند

  81. نبما تهران Says:

    واقعا باعث خجالت و شرمندگيست كه روي اين مساله مانور داديد . شايد لازم باشه يه اشاره خيلي كوچيك در عوامل مرگ ايشون بشه اما اسن چنين مقاله نوشتن در مورد ميراث فرهنگي سينماي ايران شرم آوره . در ضمن اگر خود نويسنده حرف خودش رو قبول داره ژرا در زمان حيات اون مرحوم جرات مقاله نويسي در مورد اعتياد (اگر درست باشد) كشيبايي رو نداشته

  82. شوان-تهران Says:

    فقط میتونم بگم متاسفم.
    متاسفم به خاطر این اخلاق زشتی که اکثر ما ایرانی ها داریم.تا محبوبیت کسی رو میبینیم سعی میکنیم نقاط تاریکش رو نشون بدیم به دیگران.
    همه ما استاد رو دوست داشتیم داریم و خواهیم داشت به خاطر هنر و استعداد ذاتی که داشت.به خاطر صدای گیرا و منحصر به فردش.به خاطر قدرت عجیب بازیگریش.و به خاطر اینکه تاریخ هنر ایران رو با بازیهای به یادماندنیش زینت بخشید.
    همه ما یه زندگی خصوصی داریم که فقط مربوط به خودمونه.همونطور که دوست نداریم کسی وارد حریم خصوصی ما بشه باید این حق رو برای دیگران هم قائل شد.به کسی ربطی نداره که دیگری تو زندگی خصوصیش چه کارایی میکنه.به جای این حرفا بهتر بود هنر استاد رو میدیدی و دربارش مینوشتی.
    استاد برای هنر ایران همیشه زنده است و بزرگ !

  83. سعید از بهبهان Says:

    اقای جاهد خیلی متاسفم واستون .
    شما بهتره پودر لباس شویی شین تا این که بخواید با مطالب کذبتون جامعه رو از تباهی و سیاهی نجات بدین.
    اقای ادمین واسه شما هم متاسفم
    واسم مهم نیست که نظرمو تو سایت بزارید یا نه فقط از این که نظرمو دادم و از شخصیت بالایه خسرو شکیبایی دفاع کردم خوشحالم.

  84. فيلترازمشهد Says:

    آریانا: 65.49.2.98
    ……………………………………………………………………………………………………..چرا ازت خبري نيست؟؟كجايي؟؟

  85. محمد Says:

    سایت غیر کارشناسی و بی محتوا که تعداد بازدیدش رو فدای هر چیزی می کنه یعنی هفت تیر

  86. پانته ا تهران Says:

    خانم خسرو-تهران اگه حرفت عاقلانه و منطقی بود بیشتر افراد سایت نظرشون بر خلاف این مقاله نبود.در ضمن اگر قرار باشد معتادی درس عبرت باشد زندگی معتادهای ناموفق باید مطرح شود که گوشه خرابه ها میمیرند نه کسئ که صدها نفر در تششئئعش در گرمای تابستان رفتند اینجوری که پس همه باس برن معتاد شن!

  87. پانته ا تهران Says:

    امیر رضا لارستان فکر کنم ازون شگای کاسه لیسه که جلوش 1 استخون انداختند!!

  88. پانته ا تهران Says:

    سگای کاسه لیس

  89. آیریک تهران Says:

    به من و شما چه ربطی داره که کی معتاد است!!!
    روحش شاد!
    براش فاتحه بفرستید!
    او همیشه محبوب خواهد ماند!!!

  90. فيلترازمشهد Says:

    شكيبايي اگه مي دونست واسه اعتيادش اين همه بحث و جنجال پيش مي اومد هيچ وقت طرف مواد نمي رفت…

  91. سحر از تهران Says:

    برای تمام کسانی که منتظر فرصتی هستند که یکی سر بذاره یه ادم ابله بیاد حرف مفت بزنه طلب بخشش از خدای خودم می کنم.من عاشق استاد شکیبایی بودم.الان هم عزادار اون مرحومم ومتاسفم برای بی فرهنگی که در کشور نمایانه

  92. خسرو-تهران Says:

    پانته ا- تهران
    من بازم سر حرف خودم هستم .هیچ آدمی کامل نیست..تو قبول نداری که اگه آقای شکیبایی معتاد نبودند ریه های سالم تری داشتند و امکان داشت بیشتر در کنار ما باشند؟اعتقاد نداری که یک هنرپیشه می تونه یک الگو برای مردم جامعش باشه. اونم کسی مثل آقای شکیبایی.شاید با این خبررسانی کسایی ایشون رو الگو قرار بدن و آینده ی بهتری در انتظارشون باشه

  93. پانته ا تهران Says:

    ما از علت مرگ خسرو شکیبایی چیزی نمیدونیم نمیدانیم به خاطر از کار افتادن ریه اش بوده خسرو-تهران معتادائی هستن که اگه مواد بهشون نرسه میمیرن چون مواد جزئی از بدنشون و خونشونه !

  94. آخوندكش از تلاويو Says:

    البته درد كبد باعث مصرف بيستر ترياك توسط شكيبايي ميشد كه باعث ايست قلبي شد.
    به هر حال الان تمام مقامات بلند پايه ايران هم مواد مخدر استعمال ميكنند ولي چون از تغذيه خوب و استراحت كافي بهره ميبرند ككشان هم نميگزد!!

  95. فيلترازمشهد Says:

    پانته ا تهران:
    …………………………………………………………………
    شكيبايي اينقد مايه دار بود كه روزي صدتا مثله منو تو رو ميخريد ازاد مي كرد مطمين باش مواد هميشه در دسترسش بوده..

  96. صدای عدالت Says:

    تا کی میخواهیم از طریق این سایت فقط شعار دهیم کی متحد میشویم و ریشه این حکومت فاسد و ظالم را
    می سوزانیم متحد شویم بر علیه حکومت آخوندی کثیف جمهوری اسلامی

  97. ننه گلابتون Says:

    بوده که بوده به خودش مربوط بوده – به من و شما چه

  98. فيلترازمشهد Says:

    صدای عدالت: 65.49.14.21
    تا کی میخواهیم از طریق این سایت فقط شعار دهیم
    —————————————————————————————————————–
    تا وقتي كه سر دبير مارو با اردنگي ننداخته بيرون ما همچنان شعار ميديم..

  99. Anonymous Says:

    تا وقتی که وزارت اطلاعات سردبیرو نفرستاده پیش فروهرها ما همچنان شعار میدیم!
    به امید روزی که سردبیر بره پیش فروهرها تا ما از شعار دادن دست بکشیم و عمل!! کنیم!–اسمایلی شوخی–

  100. پانته ا تهران Says:

    الحقکه فیلتر مشهدی خنگی !من نگفتم خسرو شکیبائی بهش مواد نمیرسیده که مرده بلکه گفتم بعضیها حتی در اثر نرسیدن مواد ممکنه بمیرند یعنی اعتیاد باعث میشه زنده بمونن و بنا براین در اکثر موارد اعتیاد باعث مرگ نیست واین را واسه تکمیل اطلاعات خسرو تهران گفتم در مورد مایه داری باس بگم از تو شاید مایه دارتر بوده ولی از من مطمئنن نه ! من پدرم یکی از مولتی های تهرانه که صدها هنرپیشه را میتونه استخدام کنه کفشاشو جفت کنن

  101. امین کردبچه - پاکدشت Says:

    مهم این نیست که شکیبایی چه بود مهم این است که شکیبایی که بود! بیماری مبهم و ناشناخته اعتیاد با وجود قوی تری ن سد ها در مقابل انسان ها به هیچ کس رحم نمی کند حتی اگر ستاره سینمای ایران باشی. کارهای بسیار ماهرانه، ذقیق، حساب شده، منطقی، زیبا و هوشمندانه خسرو دیگر جایی برای پرداختن به مساله اعتیاد او باقی نمی گذارد. شما چقدر به نقد و بررسی کارهای او پرداخته اید. ما همه در مقابل خداوند مسئولیم.

  102. Anonymous Says:

    پانته ا تهران: 66.90.101.99 گفت:
    من پدرم یکی از مولتی های تهرانه که صدها هنرپیشه را میتونه استخدام کنه کفشاشو جفت کنن
    ————————-
    نباید اینو میگفتی…الان ممکنه بچه‌ها بگن دست بابات با آخوندا تو یه کاسس و بیت‌المالو بالا کشیده و…

  103. شهرام Says:

    خانم پانته از تهران
    درست نیست که اینطور به هنرمندان این مرز وبوم توهین کنید!!!!
    یعنی چی که میگین:
    من پدرم یکی از مولتی های تهرانه که صدها هنرپیشه را میتونه استخدام کنه کفشاشو جفت کن

  104. شهرام Says:

    متاسفانه اعتیاد یه بلای خانمانسوزه که پولدار و بی پول و هنرمند و بیسواد و فرهنگی و پزشک و مهندس و…
    نمیشناسه.
    برای مثال برادر خود من با مدرک مهندسی مکانیک به سمت مصرف شیشه روی آورده بود که البته خوشبختانه من زود متوجه شدم و جلوی این کار خطرناکشو گرفتم.
    تو مملکت ما هم تا دلتون بخواد معتاد هست و این مختص هنرمندان نیست بلکه تو تمام اقشار جامعه اعتیاد دیده میشه و این جای بسی تاسف داره که برخی مسوولین نظام هم در این مساله سهیم هستند.

  105. امیر Says:

    ببینید عزیزان معروف بولدار عملی غیر عملی همه میمیرند.خاطرات خسرو وامثالهم هم 50 ساله دیگه کلا فراموش شده. اون کسی که 1000 سال دیکه مارو میشناسه وبه درد ما میخوره خداست. (آیت الله….)

  106. اصغر قلی - به تو چه Says:

    به تو چهههههههههههههههههههههههههههه.فضولیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی.ااااااانننننننننننننننننننننننننننن

  107. میثم-کرمانشاه Says:

    برادر عزیز شاید همه مطالب شما درست باشه ولی غرض ورزی شما با هنرمند فقید و محبوب هر هنر دوست و اهل احساسی از این دو عکس نازیبا کاملا پیداست… شکیبایی رو می شد با عکسهای زیباتری به مخاطبین نشون داد اگه ندارین به من ایمیل بدید تا براتون بفرستم.

  108. فيلترازمشهد Says:

    پانته ا تهران:
    ……….
    بشين بينيم بابا..خنگ خودتيو جدوابادت دختره ايكبيزي..دهنش بوي شير ميده واسه ما زر مي زنه..از مامانت اجازه گرفتي اومدي اينجا گدا صفت..

  109. اميد تهران Says:

    آقاي نويسنده اگر جرات داري درباره فساد دستگاه دولتي بنويس

  110. ن. Says:

    وقتی می گوید: بازیگر محبوب من نبود، حس می کنم می خواهد حس بد خود نسبت به شکیبایی را با یک ژست روشنفکرانه و یک اعتراف مبنی بر تظاهر به صداقت، تحریف کند تا وجدانش به قدر کافی برای این افشا گری آرام بگیرد…وگرنه پرداختن به مقوله اعتیاد بین هنرمندان نیازی به ذکر اسامی آنان ندارد و این کار را می شود بسیار علمی تر و اخلاقی تر انجام داد… اتفاقاً در مورد محبوبیت در بین مردم که سبب نادیده انگاشتن ضعف ها شود، اعتقاد ندارم، چرا که تاریخ نشان داده این مردم به همان سادگی ایی که یک نفر را بزرگ می کنند، به همان سادگی هم به زیر می کشانندش…مثالش هم زهره میر ابراهیمی و ناصر عبداللهی…من که ناصر عبداللهی را به واسطه یک دوست نزدیک می شناختم می دانستم که او حتی سیگار هم نمی کشد چه رسد به آن شایعات… علت مرگش را هم می دانم اما ذکر نمی کنم چرا که داستان سرایی ایرانیان بی پایان است، فقط به همین بسنده می کنم که او پاک رفت…
    به هر حال هیچ کس کامل نیست و اما این باعث نمی شود که ما قدر شناس نباشیم و به دیگران احترام نگذاریم…روحش شاد و یادش گرامی…

    .

    .[دوست عزیز شما برای اینکه مطلبی را در مورد ناصر عبدالله ای نقل کنید و بشود روی حرف شما حساب کرد اول باید اسم و فامیل واقعی خود را بنویسید تا مشخص شود اصلا شما ایشان را میشناختید یا خیر ]

  111. حسن فارس Says:

    جناب سردبیر زنده ها کم هستندکه دست ازسر مرده هم برنمیداری آخه خوشت میاد پشت سرمرده حرف بزنند
    اون هرچی بوده به رحمت خدا رفته ، روحش شاد

  112. فيلترازمشهد Says:

    حسن فارس
    جناب سردبیر زنده ها کم هستندکه دست ازسر مرده هم برنمیداری
    —————————————————————————————-
    اين شماييد كه هميشه با مرده ها زندگي مي كنيد..امثال خميني…..شهدا ……به قول خودت هرچي بوده به رحمت خدا رفته خميني هم هرچي بوده رفته اينقدر پرستشش نكنيد.

  113. jhyh Says:

    قابل توجه جوانها

  114. میم . ت . ن Says:

    آقا معتاد بوده که بوده به من تو چه فکر نان کن که خربزه آب است داداش

  115. شميم كرج Says:

    الان كه ايشون در قيد حيات نيستن و به رحمت خدا رفته ، خدا بيامرزتشه
    رسم انسان دوستي و احترام به ديگران حكم ميكنه كه هميشه سعي كنيم صفات مثبت افراد و ببينيم
    اما متاسفانه حتي به يه مرده هم رحم نميشه به جاي اينكه ياد فيلمها وصفات مثبت اين فرد باشيم به چه چيزايي فكر ميكنيم !
    البته ماها عادت كرديم نيمه خالي ليوان و ببينيم !!!!

  116. میلاد - تهران Says:

    اگر چنین مسأله ای ذر مورد آقای استاد شکیبایی صدق کند هم باید گفت که حتما برای رنج بردن کمتر از سرطان بود و حتما نیاز بود . وگرنه ایشان بزرگمردی کم نظیر بودند.
    درود بر ایران
    درود بر ایرانی.

  117. ریحانه تهران Says:

    مهم اینه که آدم هر جوری زندگی میکنه آدم وار زندگی کنه و خون اطرافیانشو تو شیشه نکنه
    روح استاد شکیبایی شاد

  118. سپیده Says:

    واقعاً که!
    برای شما چه فرقی می کنه که آقای شکیبایی از سرطان فوت کردن یا اعتیاد شدید؟
    با این کارتون فقط یه هنرمند بزرگ رو زیر سئوال می برید
    ارزش ایشون به کار هنریشونه نه زندگی شخصیشون!
    براتون متأسفم!

  119. سمیرا Says:

    خوب نیست پشت سر مرده حرف بزنید واقعا” مرد بسیار شریفی بود من از بازی ان خیلی خوشم میامد

  120. داریوش اهواز Says:

    فاتحه

  121. فيلترازمشهد Says:

    براي شادي روحش سوره بقره را باهم زمزمه مي كنيم…

  122. شميم كرج Says:

    چي شد ديروز نظر من ثبت شده بود الان نيست ؟؟؟

  123. شميم كرج Says:

    مشكل سيستمي بود ديدم

  124. فرامرز Says:

    خسرو شکیبایی از بینظیرترین چهره های سینمای ایران بود که آثارش در یاد ما باقی مانده اعتیاد او ربطی به این موضوع ندارد و تاثیری در بازی و محبوبیت او نداشته!

  125. [جعفر قلي-امل Says:

    سلام و فاتحه براي امرزش عزيز از دست رفته
    و لعن و نفرين به پرويز كه ويز ويز ميكنه

  126. mahroy Says:

    lanat bar parviz jahed.dorod bar khosro shakibai

  127. شکیبا ا زقم Says:

    واقعا که نباید پشت سر مرده حرف زد خجالت بکشید

  128. محمد از کرج Says:

    خیلی ها تو زندگیشون خیلی نقطه ضعفها دارن از جمله خود شما.
    این مرحوم هر چه قدر که اسیر این مکافات بود فقط به خودش و بعضاً خوانواده خودش آسیب زد . شما اگر رسوا گری برو اون کسانی رو رسوا کن که باعث آلودگی و کشتار هزاران هزار آدم به عناوین مختلف میشن.
    یادمان باشد به شهرت و محبوبیت کسی حسادت نکنیم.

  129. 0611/اهواز Says:

    سردبير تو ديگه از اعتياد حرف نزن

  130. abbas .gonbad Says:

    شما ها رو گذاشتن برای فضولی.به تو چه.مال تو رو که نمی کشید.ما راجب کار و هنرش صحبت میکنیم.تو خودت ضعف نداری.از زن بازی که بهتره.صد لقمه خوری که می غلام است انرا.

  131. بهمن از اصفهان Says:

    ابلهی دید اشتری به چرا
    گفت نقشت همه کج است چرا
    گفت اشتر که اندر این پیکار
    عیب نقاش میکنی هشدار
    در کجیم نکن به عیب نگاه
    تو زمن راه راست رفتن خواه
    هنوز یاد نگرفتیم که به زندگی خصوصی هم کار نداشته باشیم ودر اون فضولی نکنیم
    خسرو که دوست خوب من بود ومن سالها با اون از نزدیک اشنا بودم هر چه که بود یک انسان والا ویک هنر مند متعهد به اخلاق هنری ویک بازیگر برجسته بود والبته یک دوست بسیار مهربان ودلسوز
    حالا اگر عیبی هم داشت ومثلا اعتیاد هم داشت به خودش مربوط است وبس ..
    بدبختی جامعه ما از وقتی شروع شد که شروع به کنکاش در زندگی خصوصی وروحیات واعتقادات مردم کردیم واسمش را اسلام گذاشتیم
    بهتره از غیبت پشت سر مرد نازنینی مثل خسرو دست برداریم وفقط با دیده حسرت فیلمهای قشنگش رو ببینیم …

  132. mino from USA Says:

    FUCK you parviz jahed ,dorod va rahmat bar khosro shakibaie

  133. ]چنگيز-اراك Says:

    واقا جاي تاسف داره اقاي جاهل پشت سر مرده زر زر نمي كنن
    شماهش كه دم از دين و اسلام ميزنين
    زشت هوي پرويز جاهد نظر شخصيت برا خودت خوبه
    در نزد ما شكيبايي يه اسطوره است و تو يه انسان بي ارزش

  134. مينا -اراك Says:

    سلام بچه ها به نظر من پشت مرده درست نيست صحبت كنيم ولي گمونم معتاد بوده

  135. i Says:

    i

  136. بختیار- کرمانشاه Says:

    ((ایشان بر اثر ایست قلبی ناشی از سرطان کبد در گذشتند))
    نقل از شهروند امروز
    شاعر میگه که : رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون
    خب بر فرض مثال اگر مرحوم شکیبایی هم اعتیاد داشتند کاملا موجه بوده و به خاطر دلیل بیماری مهلک ایشان بوده و شما آقای جاهد فرمایش کردین عمر کوتاه ایشان دلیل مصرف مواد بوده
    اشتباه نکنید ایشان اگر هم چیزی مصرف کرده باشند به نظر من تریاک بوده که باعث مرگ ومیر نمیشه به نظر من شما اگه به عنوان ژورنالیست بحثی رو مطرح میکنید باید کاملا به اون واقف باشید . و بیخودی کسی رو متهم نکنید

  137. رحمت از اونور اب Says:

    مرجوم معتاد بودنش را همه مي دانند اخه قيافه اش داد مي زد ولي اين دليل نيست كه به بهنه معتاد بودن حرف هاي حاشيه اي به وسط بكشيم او هنرمند بود هست وخواهد بود بازي در خواهران غريب وسريال خانه سبز اشك ها را بر روي گونه سرازير مي كند
    -

  138. سارا Says:

    ببخشیدا!!! تمام آخوند ها و سردمداان مملکت تریاکی هستن!! نمونه ش رهبر عزیزمون!!! همشونم 100 سال عمر می کنن! چطور از اونا کسی چیزی نمیگه؟؟؟؟ اعتیاد آدم رو خورد میکنه وکم کم جسم رو تحلیل میبره و داغون میکنه. اما نمیکشه!!! اگر سرطان کبد و قند نداشت با وجود همین اعتیادش میتونست 10 سال دیگه زنده باشه و ما از بودنش و شنیدنش لذت ببریم!!!!!!!

  139. سپیده Says:

    تریاک آدم نمیکشه !!!! واااااااااااااااااااااا ا!!!!!! مطلب واقعا مسخره بود!!!!! مگه ایدز داشته ؟اعتیاد به تریاک داشته!!!

  140. بهروز Says:

    خواهشا” هر چه سریعا این مطلب رو پاک کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چطور به خودتون اجازه دادین؟ دوست داشته! دلش میخواسته!!!!! خجالت نمیکشین آبروی یک هنرمند و یک اسطوره ی مردمی رو اونم با وقاحت بعد از مرگ میبرید؟

  141. کورش شیراز Says:

    حالا اعتیاد داشته که داشته دلش میخواسته من نمیگم اعتیاد خوبه ولی اون اختبار خودش رو داشته

  142. کورش شیراز Says:

    ای ول بهروز وسپیده وسارا ودیگران

  143. شیرین تهران Says:

    معتاد شمایید…معتاد به زر زدن…زرررررر زدن…

  144. سارا Says:

    برای چی نظر منو پاک کردی هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا که.پس هر نظری دلت بخواد میزاری باشه؟من هیچ حرف نا مربوطی نزدم……برو باباااااااا

  145. سمیرا مح.. Says:

    گوز به شقیقه چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا بزرگه من تا 97 سالگی تریاک کشید!!! چون دلش میخواست و پا درد هم بود! اصلا یه کم به تیتر خبریتون نگاه کنین!!! خیلی وقیحانه ست……”در مورد اعتیاد خسرو شکیبایی” مثل این میمونه که یه مقاله بنویسی “در مورد ناتوانی جنسی عزت الله انتظامی” واقعا بی شعورین!!!

  146. جواد روشن Says:

    خداوند تمام خفتگان در خاک را بیامرزد به خصوص این خدا بیا مرز را .
    شما که از اعتیاد صحبت می کنید یک لیست در یک نیمه کاغذA4از کسانی که معتاد نیستند تهیه کنید و برای ما بفرستید . (یک نگاه دقیق به اطراف) متشکرم

  147. داود فری Says:

    شما که این مطلب را انتخاب کردید باید سری به خود بزنید
    اگر مسایل شخصی نباشد چرا باید بعد از مرگ یک اسطوره او را خورد کرد .
    اگر راست می گویید بروید و این مطلب را در تشکیلات برسی و شفاف سازی کنید .
    در ضمن از نظر جهانی مصرف فقط تریاک اعتیاد محسوب نمی شود .

  148. سمیرا مح.. Says:

    چرا نظرم پاک شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  149. میثم Says:

    سارا جون سردمدارای مملکت رو توپ اومدی
    خیلی حال کردم یول
    100 سالم حال کردم
    دقیقا با نظرت موافقم

  150. میثم Says:

    در ضمن آقای جهانگیری از کرج!!!! شما تو هالیوودشم برین همه کوکائئینیو معتادن!!! چه ربطی به مشکلات معیشتی داره؟؟؟؟؟؟؟

  151. مژده آمل Says:

    aslan be to che ke motad boode yana maghale behtari nadari masalan elmi ina chiye hamine iran pas raftast vase in ke be mordeha rahm nemikonid motad bood ke bood manam motadam kbe kiye in aghaye ghabliyam motade shayadam khodetoon motad bashin kasi che midoone dar kol roohesh shad

  152. مریم (اصفهان) Says:

    واقعا که واقعا سایتتون پفکیه من باپانته آ ……. موافقم به شما هیچ ربطی نداره که کی چکار کرده باخودش مهم اینه که چی بوده کی بوده مهم اینه که بااین فعالیت کم هنری به کجارسیده قبل انقلاب بازی نکرده فقط تاتر کارکرده آدمی که اینطوری باشه خوبه نه این که توفیلم(قیصر)بازی کنه ونماز خوندنو مسخره کنه و اشتباهی وضو بگیره واقعا براتون متاسفم درک وفهم ندارین که با آبرو مردم بازی می کنید متاسفم فتقد همه چیز

  153. نفیسه (مشهد) Says:

    خاک تو سر شما که مثلا هنرمند وهنرمند شناسید وجود شماها هنر ما رو به گند کشیده مگر نه اینکه مرگ دست آدمی نیست همه ما کسانی رو میشناسیم که با اقداماتی فجیع تصمیم به خاتمه دادن به زندگی خود گرفتن اما آیا شده؟و نیز کسانی که ش بدون هیچ ناراحتی سر بر بالین گذاشته اند و به خواب ابدی رفته اند….متاسفم برای ای دیدگاه مضحک شما خیلی ها معتاد هستند و ما آرزوی مرگشان را داریم پس چرا نمی میرند؟
    شکیبایی هرچه بود قابل ستایش واحترام بوده وهست وهمه داغدار رفتنش هستیم ….و این خصلا آدمهای جـــــــاهـــــــــــل است که این گونه نقد کنند چرا که جهل ما را وا میدارد که از کسی بد بگوییم یا او را بد ببینیم چون دیگران آیینه ما هستند وقتتی از بدی کسی می گوییم در واقه بدیهای خود را در او میبینیم ….

    چقدر مرحوم شکیبایی توانا بود که چهره هنری او مانع از ابراز وجود بعضی ها میشده وحتی یادو او نیز!!!
    وشما پرویز جاهد اگر چیزی در چنته داری از خود بگو……..

  154. نفیسه (مشهد) Says:

    خاک تو سر شما که مثلا هنرمند وهنرمند شناسید وجود شماها هنر ما رو به گند کشیده مگر نه اینکه مرگ دست آدمی نیست همه ما کسانی رو میشناسیم که با اقداماتی فجیع تصمیم به خاتمه دادن به زندگی خود گرفتن اما آیا شده؟و نیز کسانی که شب بدون هیچ ناراحتی سر بر بالین گذاشته اند و به خواب ابدی رفته اند….متاسفم برای ای دیدگاه مضحک شما خیلی ها معتاد هستند و ما آرزوی مرگشان را داریم پس چرا نمی میرند؟
    شکیبایی هرچه بود قابل ستایش واحترام بوده وهست وهمه داغدار رفتنش هستیم ….و این خصلت آدمهای جـــــــاهـــــــــــل است که این گونه نقد کنند چرا که جهل ما را وا میدارد که از کسی بد بگوییم یا او را بد ببینیم چون دیگران آیینه ما هستند وقتی از بدی کسی می گوییم در واقع بدیهای خود را در او میبینیم ….

    چقدر مرحوم شکیبایی توانا بوده که چهره هنری او مانع از ابراز وجود بعضی ها میشده وحتی یادو او نیز!!!
    وشما پرویز جاهد اگر چیزی در چنته داری از خود بگو……..

  155. نفیسه (مشهد) Says:

    سپیده جان این اقا فقط خودش روزیر سوال برد و نه شکیبایی بزرگ رو

  156. قاب سازی تابلو Says:

    روحش شاد هر چه بود!

  157. مریم کرمان Says:

    سلام: علت واقعی مرگ ناصر عبداللهی چه بود؟ با جوابی که شما به این سوال میدهید برای من واضح میشه که اخبار شما چقدر دقیق و واقعیه. متشکرم.

  158. بهمن از اصفهان Says:

    خانم مریم نکنه قصد دارید اون بنده خوب خدا رو هم به لجن بکشید ؟
    مگه چیزی دیگه غیر از گذشته مرده ها نیست که در موردش بحث کنیم؟؟
    مرگ ناصریا هم یه فاجعه بود برای هنر…
    من به دلیل شغلم با اکثر هنر مندان این کشور از نزدیک اشنا هستم
    خانم مریم درست بر عکس اونچه در مورد اعتیاد ناصر مرحوم رواج پیدا کرد دلیل مرگ ناصر عزیز فقط بیماری شدید کلیه بود که به دلیل عدم دفع سموم بدن وفشار بر قلب منجر به فوت میشه ..
    مرحوم مادر من هم درست به علت همین بیماری وطی مدت کوتاهی از دنیا رفت
    خداوند همه درگذشتگان جمع وخصوصا هنرمندای فقیدمون را غریق رحمت بی منتهای خودش کنه
    الغرض کاش ما بجای کنکاش بی موردتو زندگی خصوصی هنر مندانمون در مورد اثار وهنر این عزیزان حرف میزدیم وراهی پیدا میکردیم که هر کس اثار منتشر نشده ای ازشون داره یا از محافل خصوصیشون یا عکس زیبایی ازشون داره اونو در اختیار دیگران بزاره تا همه ازش بهره مند بشند
    واقعا که هنر مند بودن تو این جامعه عقب مانده ما باعث فلاکت وبی چارگیه وصاحب هنر توی گور هم از دست طعنه ودشنام جماعت عاری از هنر در امان نیست ..

  159. نفیسه (مشهد) Says:

    چرا نظرات من پاک شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  160. مجتبی Says:

    خوشم میاد پاسخگوی 16 قشنگ گذاشته تو کاسه ات!!!!!!!!!! اولا
    و دوما اصلا معتاد به اون شکل تخیلی که فکر می کنی نبوده، ولی خوب یه اعتیاد ضعیفی داشته و این خیلی موضوع بزرگتری نیست
    من فکر می کنم حسودی می کنی؛ پسرم
    نکن این کارو
    شاید این نظر من رو نذاری تو سایت ولی یه نشیحت بهت می کنم نکن از این کارا!
    مث زنها حسودی می کنی؟؟؟؟!!!!!!
    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نکن این کارو
    تو اصلا و اصلا و اصلا نمی تونی به اندازه حتی یک اپسیلن از محبوبیت \”زنده یاد خسرو شکیبایی بزرگ\” کم کنی.
    \”خسرو شکیبایی\” تو قلب مردم جا داره خیال راحت راحت

    اگه مردی اینو بزار بقیه بخونن اگر هم زنی که هیچی. ما با زنها حرفی نداریم

  161. فریدون از اوکراین Says:

    تا وقتی که ایران زندگی میکردم فکر میکردم بالا ترین درصد ادمهای خوب نسبت به جهان در ایران است اما بعد از سالها زندگی در خارج از کشور فهمیدم که اشتباه می کردم بالا ترین درصد ادمهای بد در ایران است.
    البته لازم بتو ضیه است که بعضی از انها جون خجالت میکشندخودشانرا معرفی کنند اقدام به نوشتن این نوع
    مطالب میکنند.

  162. sina Says:

    اگه اعتیاد داشت اما مرام هم داشت چیزی که تو نداری اقای جاهد…..با همه ی این حرفا من هنوز هم وقتی یاد خسرو شکیبای می افتم گریم میگیره.
    حتما امثال تو نمیفهما من چی میگم.
    اون همیشه توی قلب منه

  163. ahmad---ghazvin Says:

    سلام كلآ ادمها به خاطر اعتياد نمي ميرند عمرش به دنيا نبوده مرده اينكه بحث نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقاي سردبير چرا چت رووم فيلتر شده ؟ تورا به خدا رووم را راه بنداز؟؟؟؟

  164. مهدی از ایران Says:

    سلام دوستان
    من کلا با مقاله ی این اقا مخالفم و فکر میکنم خواسته خودی نشون بده.
    ای خاک بر سرش و کسایی که حرفشو تایید میکنن. هیشکی ندیده کسی توی این سن در اثر اعتیاد بمیره و بتونه فیلمم بازی کنه.

  165. حامد از تهران Says:

    خدا رحمتش کنه

  166. حامد از تهران Says:

    خدا اونو بیامرزه

  167. حامد از تهران Says:

    روحش شاد

  168. حامد از تهران Says:

    خدا لعنتت کنه جاهد حروم زاده مرتیکه سرسپرده جمهوری اسلامی

  169. A Says:

    با سلام
    من هم با نظر آقاي جاهد تا حدي موافق هستم
    اگر قرار باشه شخصيت يه هنرمند موشكافي بشه بايد همه ي ابعاد اونو ديد چه خوب چه بد
    منم نسبت به قضيه اعتياد ايشون مردد م…
    به هر حال اميدوارم تو اون دنيام دلش شاد باشه
    سبز باشيد…

  170. hooseiny az kabul Says:

    (مراد بیگ) کجای ببینی مردمت چه حرفهای پشت سردت می زنن

  171. hooseiny az kabul Says:

    من که افغانی هستم میگم خدا تو را بیامرزه

  172. lمهدي-لاهيجان Says:

    من نمي فهمم چه ربطي بين اعتياد ان مرحوم و پرسوناژ بازيگريش هست كه جاهد به خودش اجازه ميده راجع بهش مقاله بنويسه واقعا متاسفم واسه اين فرد كه اسمشو منتقد گذاشتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  173. پیمان دشت صبح Says:

    اعتیاد چیه ؟ این مزخرفات کدومه ؟ آقای جاهد از کجا معلوم شکیبایی عزیز برای تسکین بیماریش مخدر مصرف نکرده است ؟ عزیز من کجای کاری وقتی سران نظام تریاک ناب مصرف می کنند ؟ همین جنتی چطور می تواند یک و نیم ساعت خطبه ی نماز جمعه را سر پایی بخواند ؟ باهنر مجلس را دیدی ؟

  174. مهدی-بوشهر Says:

    به نظر من اعتیاد مرحوم شکیبایی هیچ ربطی به بازیگری اش ندارد.شکیبایی تا ابد در قلب همه ما جا دارد.

  175. صمد آقا Says:

    شانس آورود دوره خلخالي معتاد نشد !!
    راستي اگه الان خلخالي مي آمد چند تا از سياستمداران و بازيگران و… را به جرم اعتياد اعدام مي كرد !!!

  176. علی -مشهد Says:

    اگه واقعا راست میگی :چرا تا موقعی که آقای شکیبایی زنده بود چیزی نمی گفتی؟ترسو و عقده ای……..؟؟

  177. امید- اهواز Says:

    اتفاقا باید واقعیتها رو گفت. باید زندگی همه افرادی که در اجتماع مطرح هستند واضح و روشن باشد. مگر در همه جای دنیا اینطور نیست؟ در ضمن این مسئله هیچ ربطی به بازی خوب و اخلاق خوب خسرو شکیبایی ندارد.

  178. رضا Says:

    احساس قدرت می کنی که در برابر يک جسد تفهیم اتهام می کنی؟

  179. سمیه Says:

    مریم – تهران: 62.193.9.7 گفت:

    چرا هنرمند معتاد می شود؟

    در پاسخ به این دوست عزیز بگم که مواد مخدر از جمله یکی از کارهای دوپینگی به حساب میاد متاسفانه با شرایط کاری سخاتی که هنرمندان دارند نمیتونند 24 ساعت یا بعضا حتی بیشتر از این بیدار بمونند و این یکی از بزیگترین دلایلش هست چون وقتی مواد رو مصرف میکنند در اصل یه نیروی تازه ای میگیرند شما اگه به راننده های ماشین بزرگ توجه کنیم میبینیم که اکثرا معتاد هستند خوب اینها باید مسری و مدت خیلی طولانی رو بیدار بمونند در غیر این صورت کار کردن اصلا نتیجه ای نداره و فکر میکنم با تحقیقات ن دلیل اکثرا افراد معتاد از نوع پرکارشون همینه
    با تشکر

  180. milad-shiraz Says:

    ضمن احترام به مقام هنري زنده ياد خسرو شكيبايي بايد عرض شود: سرگذشت و نكته هاي پنهان زندگي هنرمندان (خوب يا بد ) ميتواند در زندگي افراد ديگر جامعه تاثير بگذارد.
    آيا شخصيت و منزلت اجتماعي خسرو شكيبايي وجمشيد مشايخي يكي است؟اگز روانشاد شكيبايي معتاد نبود جايگاه اجتماعيش همين بود؟
    طاعون اعتياد جايگاه فرد را اگرهنرمند هم باشد به پايين ترين وسخيف ترين درجه تنزل ميدهد…

  181. yalda-mashhad Says:

    هر طور زندگي كرده به خودش مربوط بوده هيچكسي نمي دونه پرويز جاهد كدوم خريه و توزندگي حقير خصوصيش چه كثافت كاري مي كنه اما همه ميدونن كه خسرو شكيبايي قله آتشفشان سينماي ايران بود همه دوسش دارن واهميتي هم نمي دن كه تو آشغال عوضي در گاله رو باز كردي و زر مي زني! يك عده زيادي ديوانه وار وعاشقانه دوسش دارن ميدوني عوضي ما دوسش داريم چون حتي وقتي نقشاي منفي رو بازي مي كرد مي تونستيم دركش كنيم و بهش حق بديم مثلا اگه قرار بود نقش تو رو بازي كنه يه جوري بازي ميكرد كه بفهميم عقده تو چيه ودركت كنيم ميدوني يه جوري بازي مي كرد كه حس كنيم توهم آدمي فقط يه آدم بدبخت!
    اگه مردي اين يادداشت و بذار!

  182. محسن حسن زاده - مشهد مقدس Says:

    اگر بناست مست گیرند – در شهر هر آنچه هست گیرند.
    دوستان سلام من یک روان شناس هستم و برای من هم بسیار جالب است که بسیاری از افراد ، جوانها ، هنربشه ها و غیره وضع بهتری از مرحوم شکیبایی ندارند. امید است مردم ما راهها و مهارتهای کاهش استرس را شناسایی کرده ، یاد بگیرند تا از این طریق به دلیل عدم توانایی ، در دامن مواد مخدر ، مشروب و غیره نیافتند.

  183. 5/5555 Says:

    آقاي سردبير كجا بودي .

  184. آقا Says:

    خبر بیخودی بود!

  185. سید Says:

    خجالت بکش
    به جای این چرندیات که وقت مردم را بگیری از کسانی بنویس که خون مردم را تو شیشه کرده اند آقای محترم

  186. امیر Says:

    این آقای جاهد حتما فردا روزی که حسین رضا زاده سکته کنه می خواد یه مقاله اندر مضرات چاقی بده و بگه چه فاجعه ای هست که ورزشکاران ما چاق هستند.
    آخه برادر من به تو چه ؟
    مگه مال تو رو کشیده. یا اصلا مگه مطمئنی که علت مرگ این(اعتیاد) بوده.
    بجای این کارا بهتره در رابطه با نقش آفرینیهاش نقدش کنی.
    البته خیلی کوچکتر از اون به نظر میرسی که بتونی یکی مثل مرحوم شکیبایی رو نقد کنی.

  187. وحدت تبریز Says:

    مرحوم شکیبایی مثل یک انسان کامل بزرگ زندگی کرد و در خلوت خود همه ما ایراداتی داریم خیلی بزرگتر از این حرفها پس بیخیال خدا به رازها پرده کشیده پرده دری نکنیم.

  188. djelham Says:

    khoda biyamorzash
    adame khobi bod

  189. مسعود لرستان Says:

    کاش قبل از مردن هم این مطالب رو مینوشتید نه حالا که دستش از دنیا کوتاس مضاف بر این اعتیاد شکیبایی مگه شما رو اذیت کرده که حالا داری افشا گری میکنی همه میدونن که بازیگر بزرگی بود و همین هم واسه ما کافیه

  190. مسعود لرستان Says:

    در ضمن از جواب یلدا مشهد خیلی خوشم اومد

  191. حميد تهران Says:

    واقعا اگه خايه لاي پاهات بود چرا وقتي زنده بود حرف تمي زدي؟

  192. سپهر Says:

    همه انسانها بیمارند. او بود و تو نیز هستی!

  193. مانیا Says:

    آقای محترم با سلام
    باید به عرض برسانم آقای شکیبایی بزرگ سرطان داشتند و به علت پیشرفتگی شدید سرطان و درد ناشی از آن مجبور به استعمال مواد مخدر بودند و این هیچ عیبی نداره و طبیعی است. اگر موردی در مورد ایشون وجود داشته که موجب ننگ و رسوایی باشه دولت فخیمه اجازه برگزاری یادبود و تدفین رسمی و حضور علنی نمی داد. پس لطفا سعی در خدشه دار کردن چهره ایشون نکنید که خود جنابعالی می دونید ایشون واقعا نمره یک بودند.

  194. art Says:

    motad boodan masaaleye ghabele zekri nist, dalile motad shodan moheme ke mostaghiman be vaaze maayoobe jamee va belakhas sharayeti ke baraye mardom ijad shode barmigarde

  195. sanaz_tehran Says:

    na be khatere etiadesh honaresho nadide begirrim va na bel’aks!ina aslanbeham rabt nadaran!are etiad chize badie vali dalili nadare inghad too zendegie khosoosie honarmanda vaered beshim!oona ham mese baghieyey adam bayad harjoor mikhan rahat zendegi konan…

  196. ممول شيرازي Says:

    متأسفانه اگه معتاد نبود صداي به اون زيبايي و بازي به اون طبيعي نداشت

  197. mr actor karaj Says:

    پرویز جاهد فکر کرده کیه که داره در مورد بزرگی مثل خسرو شکیبایی اینجوری حرف می زنه واقعا متاسف.

  198. آرزو- تهران Says:

    آقای جاهد یکی از دوستان نوشته بود چرا هنرمندان معتاد می شوند؟
    می دانید چرا؟
    چون روح لطیفی دارند. چون زیادی می فهمند. خشمگینند و ملول از نامردمیها و نا مهربانیها. چون بیشتر از من و شما در قلب جامعه هستند. اما خشم خود را به چه کسی نشان دهند؟!!!!!!!!
    آنها دیگران را دوست دارند. با پناه بردن به افیون خود را تسکین می دهند تا مانند خیلی از مردم با کوچکترین جرقه ای به جان دیگران نیفتند.(مثلا در حال رانندگی نا سزا نگویند)
    آنها کم آزار ترین راه را انتخاب می کنند و به خود آزار می رسانند. دردشان را در خودشان می ریزند و عقده هایشان را مثل من و شما سر دیگران خالی نمی کنند.
    آنها زیادی می فهمند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  199. ناصر شهريار Says:

    خيلي نامردي

  200. ناصر شهريار Says:

    اول از همه دوستداران اقاي شكيبا يي تشكر ميكنم و به اقا ي جاهد ميگويم اگر اقاي شكيبا يي مي دانست يكي مثل شما ميخواد براش دلسوزي كنه از خدا ميخواست اصلا به دنيا نيا د شما ديگه جا يي براي شرم و خجالت باقي گذاشتيد ؟ انصاف چيز بدي نيست كه متاسفا نه اقاي جا هد از ان بي بهره است

  201. [jamileh شهريار Says:

    اول از همه دوستداران اقاي شكيبا يي تشكر ميكنم و به اقا ي جاهد ميگويم اگر اقاي شكيبا يي مي دانست يكي مثل شما ميخواد براش دلسوزي كنه از خدا ميخواست اصلا به دنيا نيا د شما ديگه جا يي براي شرم و خجالت باقي گذاشتيد ؟ انصاف چيز بدي نيست كه متاسفا نه اقاي جا هد از ان بي بهره است جاهد خيلي نامردي

  202. ناصر شهريار Says:

    آقاي جاهد وجدان شما ازاين نوشته راحت هست لطفا جواب بدهيد ازگفتار قبلي معذرت ميخواهم

  203. بابک-کرمان Says:

    مهم اینه که او یک هنرمند بود که تونست به قلبهای تعداد زیادی از مردم راه پیدا کنه و اونها را با آثارش همراه و با رفتنش غمگین کنه کاری که خیلی ها با صرف هزینه های سنگین قادر به انجامش نیستند او خودش را برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران و در تاریخ و تمدن ایران ثبت و ظبط کرد حالا مهم نیست که او معتاد بود یا نبود اینم از عیب ما آدماست که همیشه می خواهیم انسانهای موفق و محبوب رو با انگی از چشم دیگران بیاندازیم خدایش بیامرزد
    سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

  204. a Says:

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  205. llllll Says:

    kl;’lkj;’kl;lk;

  206. مجید - اراک Says:

    این حرفها از از روی ناآگاهی بعضی از آقایان است , متاسفانه در جامعه ما مردم آگاهی مناسبی از بیماری اعتیاد ندارند و یک فرد را که اگر هم مواد مخدر مصرف کند مجرم و نابهنجار میدانند در صورتی که بیماری اعتیاد فقط یک بیماریست و برگرفته از نابسامانی اجتماع ماست نه ربطی به ناهنجاری دارد و نه ربطی به دولت بلکه رفتاری از روی اجبار و انکار و ترس است که میتوان آن را یک عدم تعادل روحی انسان دانست حال در فردی افراط در مصرف مواد مخدر است در یکی غرور بیجاست در دیگری افراط در مال اندوزی است ودر فردی دیگر افراط در شهوت رانی چه حلال و چه حرام پس به عزیزان بگویم بیماری ایشان بیماری است که همه ما یا لااقل بیش از 90% ما ایرانی ها از آن رنج میبریم و بیشترمان هم به وجود آن واقف نیستیم پس بروید و از خداوند مهربان برای خود و آن مرحوم طلب آمرزش کنید . من خودم هم به این بیماری عدم تعادل مبتلا هستم مثل همه دوستان . امیدوارم حرفهایم که به جهت اطلاع رسانی به دوستان بود کسی را ناراحت نکرده باشد و از همه دوستان معذرت خواهی میکنم .

  207. احمد از کاشان Says:

    آدمای عاقل مگه تمام مسال ما زنده ها حل شده که
    برزخ اموات رو به زمین انتقال دادین و قاضی گذشتگان شدید
    لطفا از مغزتون استفاده معقول کنید.
    باشه

  208. محمد، تهران Says:

    با سلام، مسائل خصوصی دیگران به خودشان مربوط است و دخالت در آن کار شایسته ای نیست، از طرفی بهتر انتقادات خود را در زمان حیات افراد مطرح بیان کنید که فرصت پاسخ وجود داشته باشد.
    خسرو شکیبایی چهره محبوب و برتر سینمای ایران بودند و صدا و سیمای ایشان در اذهان مردم ایران زمین جاودانه خواهد ماند. روحشان شاد…

  209. سیاوش Says:

    بعضیا راست میگن که این مساله شخصیه آدمه که معتاد باشه یا نباشه . ولی می خوام ازتون بپرسم کی توی این مملکت حریم شخصی انسان ها حفظ شده که این بار حفظ شده باشه ؟ وقتی خیلی راحت توی زندگی ، سکس ، اعتیاد و روابط آدما دخالت می کنن و حتی جرم هم نسبت می دن دیگه برین کشکتونو بسابین . حالا اگه این جا نوشته بود یه خانومی بود شوهرش میره مسافرت . و معشوقه ی قدیمیشو دعوت می کنه خونه . و یکی از همسایه های فضول تو کارش دخالت می کنه و پلیس میاد و … بماند . چند نفر این جا خدا وکیلی پا می شدند می گفتند این مساله شخصی اون خانوم و اقا بوده و به همسایه چه ربطی داره ؟ غیر از اینه که به باد ناسزا می گرفتید . این طور مسائل هرگز خارج از ایران نمی افته . بارها توی فیلم ها دیدید . حریم شخصی انسان یعنی تمام زندگیش .

  210. بهروز-تهران Says:

    همه مطالبي كه در اين خصوص نوشته شده يه مشت چرنديات وخزعبلاته كه ارزش خوندن نداره

  211. لاله-ارومیه Says:

    به شماها چه مربوطه؟مگه خودتون استغفراله معصومید؟

  212. علی-کرمانشاه Says:

    خسرو یک مرد بود میشنوی یک مرد.یک هنرمند واقعی . برات متاسفم.

  213. هامانی-کرمانشاه Says:

    یک مثل هست که میگه دریا به دهن سگ نجس نمیشه.

  214. مسعود نوش کیا-تهران Says:

    :اقای پروز… صلاح خیش را خوسروان دانند. هرچه بوده گذشته بهتره به پاس زحمتهای اقای شکیبائی حداقل بعد از مرگش ابروش را حفظ کنیم و براش دعا کنیم.ضمنا” اکثر افرادی که معتاد می شن از همین یاوه گوییها دلشون شکسته حالا اگر شما می خواهید جلوی اعتیاد را بگیرین از همین حالا دل کسی را نشکنید و کسی را خراب نکنید و اگر هم مرده بود نه بخاطر خودش بخاطر خانواده اش این کار را نکنید.روح مرحوم شکیبائی شاد.

  215. نانی - تهران Says:

    متاسفم برای کسانیکه که اعتیاد در جامعه را مسئله ای شخصی میدانند پس همه هر کثافت کاری بکنند و بعد بگویند که شخصی و خصوصی است. درصورتیکه همه ما جوانهایی داریم که اشخاصی مثل شکیبایی را عاشقانه دوست دارند ، اونوقت این مرد اعتیاد دارد و سرمشق جوانان ما. متاسفم

  216. تهران سلام Says:

    سلام

  217. محمدرضا Says:

    این رو هم بگو که چرا معتاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بگو کی از دست نظام جمهوری اسلامی سالم مونده ؟ همه مردم همه جوون ها معتاد شدن

  218. محمدرضا از کرمانشاه Says:

    به امید فردایی بهتر

  219. masood Says:

    salam motad bood ke bood kesi azash asibi dide bood ? mohtaje kesi bood ? zaboonam lal kartoon khab bood ??? kesi dar oon hado andaze in hame honar dasht gheyr az bazigari 100 ta dige honar dasht in hamaro faramoosh kardi hala migi motad bood ?????boro etiade in hame lashie bi saro pa ro be gooshe mardom beresoon . ok ????

  220. خ ر ک ی ر Says:

    هفته بسیج به همه بسیجیهای خوارک.سده مبارک

  221. :-? uhummm :D Says:

    بله منم اعتقاد دارم باید گفته بشه که معتاد هم بوده ، و بر اثر اعتیاد مرده ، متاسفانه مردم همه چیزو با هم قاطی می کنن ، هیچ دلیلی نداره اگه از هنر بازیگریه یک هنرمند خوشمون می یاد از زندگی شخصی اش هم الگو برداری کنیم ، همه مون اشتباه داریم خسرو شکیبایی هم اشتباه داشت ، معصوم نبوده که… یک هنرمند بود که هنرش قابل ستایش بوده و هست . همین

  222. fhh Says:

    jfj

  223. کيومرد Says:

    يک سئوال داشتم راسته ميگن علي گدا ياهمون علي يه دست (رهبر بز رگ انقلاب) اعتياد داره. يا اينکه هر روز ميکشه معتاد نشه؟ بد نيست در مورد اعتياد وفساد روحانيون هم تحقيقي کنيد…

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.