نام گذاری خیابانی در ایتالیا به نام 18 تیر و واکنش شهرداری تهران

هفت تیر 7tir.com : ديروز در جلسه شوراي شهر تهران که تصميم گرفته شد نام خيابان “قلعه مرغي” تهران به نام “شهيدان حسني” تغيير داده شود، مهدي چمران، رييس شوراي شهر در بخشي از جلسه با اشاره به اقدام اخير شهردار رم در مورد پيشنهاد نامگذاري يكي از خيابانهاي اين شهر به نام “18 تير”، به وي هشدار داد و خطاب به شهردار رم گفت:”اگر تحت تاثير برخي القائات قرار بگيريد، مجبور به تغيير نام خيابان «ايتاليا» ميشويم.”
رييس شوراي شهر تهران در تذكري، تصريح كرد:”پيشنهادات و اعتراضاتي از سوي برخي سازمانها و دانشجويان نسبت به اقدام شهردار رم، مبني بر احتمال نامگذاري يكي از خيابانهاي اين شهر به نام «18 تير»، شده است و ما اين اعتراض و پيشنهادات را به كميسيون نامگذاري شورا ارائه كردهايم.”
تهديد چمران به مقابله به مثل در شرايطي صورت مي گيرد که در آستانه سفر محمود احمدي نژاد به شهر رم در پانزدهم خردادماه، “امانوئله اوتولنگي”، روزنامه نگار ايتاليايي در سرمقاله روزنامه “ايل ريفورميستا” از مسوولان شهر رم خواست خياباني در شهر رم را به نام جنبش دانشجويي ايران بنامند. در اين مقاله او از شهردار رم خواست که خياباني به نام “علي نيکونسبتي” مسئول روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت که سال گذشته را در زندان و زیر شکنجه گذراند نام گذاري کنند .
اما علي نيکو نسبتي که در آخر ارديبهشت از سوي دادگاه به ۵ ماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم شده بود در نامه اي که در روزنامه ايل ريفورميستا انتشار يافت پيشنهاد کرد بجاي نام او، نام “۱۸ تير” را براي اين خيابان برگزينند.
شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت نيز در نامه اي از اين پيشنهاد و توجه به جنبش هاي مدني بخصوص جنبش دانشجويي از سوي آن روزنامه قدرداني کرد و با يادي از سه دانشجوي دربند اميرکبير، برخوردهاي صورت گرفته با دانشجويان در سالهاي اخير را يادآور شد و ضمن اشاره به تلاش حاکمان و حاميان دولت در روزهاي گذشته براي وارونه جلوه دادن حمله وحشيانه به کوي دانشگاه ذکر کرد که ۱۸ تير يادآور تلاشهاي دانشجويان بي نام و نشاني است که در ايران با تحمل هزينه هاي فراوان براي آرمانهايشان که همانا صلح، رعايت حقوق بشر و دموکراسي در ايران و جهان است تلاش مي کنند.
پس از اين بود که نهايتا جاني آلمانو، شهردار رم با اين موضوع موافقت کرد. در بيانيه اي که از سوي نهاد اطلاع رساني شهرداري پايتخت ايتاليا به نقل از شهردار رم در اواخر خرداد انتشار يافت، اعلام شد:”طرح نام گذاري خياباني در نزديکي سفارت ايران در رم با عنوان ۹ ژوئيه يا ۱۸ تير بسيار جالب به نظر مي آيد و شخصا از آن حمايت مي کنم. اين اقدام مي تواند به نماد حمايت ما از خواست هاي دموکراتيک دانشجويان ايراني و اعتراض ما به هرگونه عدم احترام به ديگران و عقايدشان تبديل شود.”
جاني آلمانو بنابر آنچه در اين بيانيه آمده اين طرح را پس از بررسي هاي مقدماتي به شوراي شهر ارسال خواهد کرد تا پس از تصويب از سوي اين نهاد به اجرا درآيد. در اين ارتباط راديو فردا گزارش داد که يکي از همکاران جاني آلمانو گفته است:”شهردار در نظر دارد ۹ ژوئيه آينده، يعني کمتر از يکماه ديگر، درصورتي که مشکلي پيش نيايد، مراسم نامگذاري اين خيابان را برگزار کند.”
پيش از اين يکبار انتخاب نام خيابان ۱۸ تير براي خيابان کارگر شمالي پيشنهاد شده بود که البته در سالهاي حکومت خاتمي هم به نتيجه نرسيد.
جنگ خيابان ها
ناميدن خيابان ها در اعتراض به نحوه حکومت برخي دولت ها پديده جديدي در ايران و ديگر کشورهاي دنيا نيست. چنانکه در دهه هشتاد ميلادي رونالد ريگان رييس جمهور آمريکا در اعتراض به سياستهاي شوروي سابق نام ميداني در واشنگتن را به نام “آندره ساخاروف” (منتقد سرشناس روس) ناميد و البته اين موضوع در ايران هم بارها روي داده است.
از “ميدان ايران” در شهر بوينس آيرس آرژانتين و “ميدان آرژانتين” در شمال تهران اگر بگذريم برخي کشورها هم در رابطه اي متقابل نام رهبران دو کشور را رد و بدل مي کردند که از آن جمله مي توان به خيابان گاندي در تهران و خيابان امام خميني در شهر حيدرآباد اشاره کرد.
با اين حال اين نام گذاري ها هميشه اينگونه مسالمت آميز و “براي نزديکي” ملت ها و رهبرها نبوده بلکه گاه بهانه اي براي اختلاف دو حکومت هم شده است. نمونه آن رابطه ايران و مصر است. مقامات تهران که از پناه دهي رييس جمهور مصر وقت مصر به شاه سابق ايران گله مند بودند نام قاتل او ـ خالد اسلامبولي ـ را بر خياباني در تهران گذاشتند و البته مصري ها هم نام خيابان پهلوي را همچنان حفظ کردند. و به اين ترتيب، آنچنان که نويسنده روزنامه اعتماد ملي نوشته است “جنگ خيابان ها” پي گرفته شد.
پيش از اين دولت ايران در اعتراض به سياست هاي انگلستان در ايران، خيابان مجاور سفارت اين کشور در تهران را که قبل از انقلاب وينستون چرچيل نام داشت، به نام مبارز ايرلندي كه با استعمار بريتانيا مبارزه ميكرد بابي ساندز ناميد.
اعتماد ملي همچنين نوشته است: “قرار بود نام ميدان آرژانتين هم در واكنش به بازداشت هادي سليمانپور سفير سابق ايران در آرژانتين در 30 مرداد 82 در ارتباط با پرونده آميا (انفجار مركز يهوديان آرژانتين) تغيير يابد و مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران گفته بود:برخي پيشنهاد كردهاند ميدان آرژانتين به نام شهيد حكيم نامگذاري شود… با توجه به اقدامات غيرعادلانه و جهتداري كه آرژانتين انجام داد و توهين دولت اين كشور به ايران، ضرورتي ندارد كه ميداني به نام آرژانتين داشته باشيم.”
حال که ايتاليا نيز از جمله کشورهايي است که بر محدود کردن رابطه خود با ايران تاکيد دارد، اينک شهردار رم سعي دارد با ناميدن خيابان جنب سفارت ايران در رم به نام “9 ژوئيه” (18 تير) عملا اعتراض دولت را به جمهوري اسلامي اعلام کند.
شهيد آنيلي
غير از رييس شوراي شهر تهران، محمدباقر قاليباف شهردار تهران هم در روزهاي اخير به انتخاب نام خيابان 18 تير واکنش نشان داده است. شهردار تهران هشدار داد اگر مقامات شهر رم، تصميم خود را در نامگذاري يك خيابان به نام ”خيابان 18 تير” عملي كنند نامهاي ايتاليايي را از خيابانهاي تهران حذف و اقدام آنها را تلافي ميكنيم. قاليباف شهردار تهران هم احتمال داده خياباني در پايتخت به نام “شهيد ادواردو (مهدي) آنيلي” نامگذاري ميشود.
مهدي آنيلي يا ادواردو آنيلي مسلمان و شيعه، تنها پسر و وارث سناتور و ميلياردر ايتاليايي جيوواني آنيلي بود که در سال ۱۳۷۹ خودکشی کرد . او تحصيلات مقدماتي را در ايتاليا و سپس در کالج آتلانتيک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته اديان و فلسفه شرق از دانشگاه پرينستون آمريکا با درجه دکترا فارغ التحصيل شد.
پدرش سناتور جيوواني آنيلي ثروتمند ايتاليايي و مالک کارخانجات اتومبيل سازي فيات، فراري، لامبورگيني، لانچيا، آلفارمو، ايويکو، به همراه چندين کارخانه توليد قطعات صنعتي، چند بانک خصوصي، شرکتهاي طراحي مد و لباس، روزنامه هاي پرتيراژ لاستامپا و کوريره دلاسرا، باشگاه اتومبيل راني فراري و باشگاه فوتبال يوونتوس بود. افزون بر اينها چندين شرکت ساختمان سازي، راه سازي، توليد لوازم پزشکي و بالگرد سازي هم وجود دارد که خانواده آنيلي جزء سهامداران اصلي آنها هستند.
اين جوان ايتاليايي که بعد از مسلمان شدن اسم هشام العزير بر او گذاشته مي شود بعد ها پس از شنيدن يكي از مصاحبههاي محمدحسن قديريابيانه (رايزن مطبوعاتي سفارت ايران در ايتاليا بين سالهاي 58 تا 61) در تلويزيون ايتاليا با تشيع آشنا مي شود و شيعه را بر مي گزيند و نام “مهدي” را نيز فخرالدين حجازي بر او گذاشت . او چندين بار به تهران سفر و با آيت الله خميني ديدار كرده بود. مرگ مشكوك او كه دادگاه ايتاليا آن را خودكشي خواند از آنيلي چهره پرابهامي ساخته و برخي در جمهوري اسلامي دست موساد را نيز در درگذشت او دخيل ميدانند و از وي به نام “شهيد آنيلي” ياد ميكنند.
جولای 2nd, 2008 at 7:48 ق.ظ
مردم توي فقر دست وپا ميزنند اينها فكر اسم خيابون هستند مردم مسخره اين كثافتها شدن بابا فقروفحشا داره از همه نقطه شهرها خودش رو نشون ميده فكر بچه هاي باشيد كه با سو تغذيه مريض ميشن يه خورده انسانيت براي اين مردم مظلوم بد نيست
جولای 2nd, 2008 at 7:51 ق.ظ
بادا بادا مبارك بادا ايشالا مباركش باد
جولای 2nd, 2008 at 7:54 ق.ظ
دارن تخم ايران با نامردي ميكشن اينا به فكرعمل كردن دماغشونن؟بابا اينا كيند ديگه ؟؟؟؟؟؟؟
جولای 2nd, 2008 at 8:34 ق.ظ
پیشنهاد میدم اسم —– خیابون قزوین ——رو بذاریم:
—- سیلویو برلوس کونی——-
جولای 2nd, 2008 at 8:34 ق.ظ
اولا که از دولت ایتالیا تشکر می کنم. دوما ایران چه تهدید بدی کرده! ایتالیا که ایتالیاست من از ترس دارم می میرم. سوما آقای ایران! حقیقت تلخ است و حقیقت را بگو اگر چه به ضرر تو باشد.
چهارما بالاخره من یکی که فهمیدم کار اعضای محترم شورای شهر چیه!؟ شما رو نمی دونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جولای 2nd, 2008 at 8:35 ق.ظ
پیشنهاد میدم اسم —– خیابون قزوین ——رو بذاریم:
—- سیلویو برلوسکونی——-
جولای 2nd, 2008 at 8:47 ق.ظ
برای کم کردن روی ایتالیا اسم “عمر مختار” مبارز لیبی علیه ایتالیا برای یک خیابان تهران پیشنهاد می شود.
جولای 2nd, 2008 at 9:04 ق.ظ
خیلی هم کار خوبی می کنند. تا اینها باشند که دیگه فکر نکنند 18 تیر به فراموشی سپرده شده
جولای 2nd, 2008 at 11:12 ق.ظ
به زودي توي ايتاليا چندتا ترور به شكل القاعده ميشه.
خدا بيامرزه برلوسكوني رو.
هفته آينده مراسم ختمشه
جولای 2nd, 2008 at 11:27 ق.ظ
این شورای شهریا این همه پول می گیرن فقط برن اسم انتخاب کننا
چه جالب کاش منم عضو شورای شهر بودمممممممممممممممم
جولای 2nd, 2008 at 12:13 ب.ظ
اگر ما یک خیابان به اسم ایتالیا داریم در ایتالیا هم خیابانی به اسم ایران نامگذاری شده…یعنی شورای شهر محترم اینو نمی دونن؟؟؟؟خوب اگه ما اسمکشورشونو برداریم اونها هم عمل متقابل می کنند.اینکه کاری نداره!
جولای 2nd, 2008 at 12:20 ب.ظ
امید- تهران
کاملا باهات موافقم. وای خوب اینم یه سرگرمی جالبه دیگه
جولای 2nd, 2008 at 12:34 ب.ظ
یکی از اصولی که تو شهرسازی وجود داره، اصل هویت مکان هاست. یکی از چیزایی هم که هویت ایجاد می کنه، نام مکان هاست. حالا اینا فکر می کنن نام یک خیابون صرفا یک کلمه ست که هی عوضش می کنن و می ذارن شهید فلان و بهمان، که این توهین به اون شهید هم هست. چون با وجودی که اسمش روی خیابونه، همه از همون اسامی قبلی استفاده می کنن.
بعد هم جالبه که ما نه تنها آزادی رو تو کشود خودمون ممنوع کردیم، می خوایم به زور هم که شده تو کشورای دیگه هم ممنوعش کنیم. اونا هم وایسادن ببینن ما چی میگیم، بگن چشم.
من از دولت ایتالیا تشکر می کنم
جولای 2nd, 2008 at 1:02 ب.ظ
به نظر من باید در ایران هم خیابانی با همین نام .نام گذاری شود
جولای 2nd, 2008 at 1:11 ب.ظ
بعد از این روز 18 تیر را 13 به در اعلام می کنیم
تا جوانان نروند بیرون تظاهرات کنن ودر شلوغی خدای نکرده بدنشان با نامحرمان تما س داشته باشند پس 13به در اعلام می کنیم تا بروند صحرا
و خوش باشند
http://takzarb.com/link.php?url=http://mandaniha.blogfa.com
جولای 2nd, 2008 at 1:52 ب.ظ
18=17 1
جولای 2nd, 2008 at 1:54 ب.ظ
يه كار ديگه مي شه كرد بزارن 18 هفت تير دقت كردين با اضافه كردن يه هفت ناقابل مشكلات حل شد.
خلاص
جولای 2nd, 2008 at 2:04 ب.ظ
این ایتالیا هم کرماشون میلولهها !
اگه اونا این کار رو بکنند، حتماً اینها هم خیابون ایتالیا رو میذارن شهید آنیلی ؟!؟!
(والا از اینا هیچی بعید نیست !)
جولای 2nd, 2008 at 3:49 ب.ظ
دم ایتالیا گـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرم تا کون همه آخوندا بسوزه.
جولای 2nd, 2008 at 4:16 ب.ظ
خدا به همه خانواده هایی که عزیزشون را تو این روز از دست دادن صبر بده! چه دسته گلهایی رو از دست دادیم..
جولای 2nd, 2008 at 4:19 ب.ظ
دوستان مسئله فقط اسم یک خیابان نیست!
مهم این است که آزادی خواهان باید بتوانند توجه جوامع بین الملل را متوجه نقض حقوق بشر در ایران کنند. این تنها راهیست که برای ما مانده است.
در شرایط کنونی که خفقان وسانسور شدیدی بررسانه ها حاکم است و صدای زندانیان سیاسی که شکنجه می شوند به جایی نمی رسد ودادگاه های انقلاب احکام ظالمانه و نا عادلانه ای برای آزادی خواهان صادر می کند و هیچ قدرتی را برسر راه خود نمی بیند…تنها اتفاقی که می تواند حکومت را وادار به عقب نشینی از موضع ظلم و بی عدالتی کند اعتراض کشورهای خارجی و محکوم کردن حکومت ایران به خاطر نقض حقوق بشر است.
زندانیان شکنجه شده باید بتوانند صدای اعتراض خود را به گوش مردم تمام دنیا برسانند تا ملت های غربی دولت های خارجی را مجبور به تحریم ایران به خاطر نقض حقوق بشر کنند. حکومت ایران را فقط تحریم می ترساند.
اما تا به حال همه کشورهایی که ایران را تحریم کرده اند فقط به خاطر انرژی هسته ای و منافع اقتصادی خود ایران را تحریم کرده اند نه به خاطر نقض حقوق بشر!
جولای 2nd, 2008 at 4:42 ب.ظ
شماره کس براي کردن بزاريدn
جولای 2nd, 2008 at 4:42 ب.ظ
jendeh hashari shomareh
جولای 2nd, 2008 at 4:44 ب.ظ
میگم بد نیست به جای دروازه غار بگیم: دروازه احمدی نژاد.
توضیح: دروازه غار نام محله ای در تهران است.
جولای 2nd, 2008 at 5:43 ب.ظ
واي ايتاليا ترسيد اگه اسم خيابون رو عوض كنن
Tir Dicotto
جولای 2nd, 2008 at 8:10 ب.ظ
به شورای شهر پیشنهاد میدم برای اینکه تودهنی به ایتالیایی ها زده باشیم اسم یه خیابونم بذارن آیت الله زین الدین زیدان تا همیشه یاد اون مشتی که به ماتراتزی اون مزدور اجنبی زد زنده بمونه
جولای 2nd, 2008 at 11:49 ب.ظ
اگر روز 18و19 تیر طرفای خیابان ولیعصر بودید وجوانانی را می دیدیدکه یک موی گندیده آنها به هزارتای کسانی مثل امیر و……می ارزید یاوه نمی گفتید .
کاش خیابانهایی مثل خالد استانبولی را ما خود 18 تیر نام می گذاشتیم تا یاد جوانانی باشیم که روزی احمدی نژاد را در سرنوشت ایران می دیدند.
جولای 2nd, 2008 at 11:53 ب.ظ
وقتی احمدی نژاد تو ایتالیا ضایع شد خیلی حال کردم واقعا حقش بود .
جولای 3rd, 2008 at 2:11 ق.ظ
هاوش تهران:
گذشته از شوخي خييلي باحال گفتي
ايول
جولای 3rd, 2008 at 2:40 ق.ظ
بعد از این همه سال، هنوز سالگرد قیام 15 خرداد 42 را برگزار می کنند و حتی آن روز را تعطیل اعلام می کنند ولی قیام 18 تیر باید حذف شود و کسی نباید از آن یاد کند!!! ظاهرا این آخوندها فقط خودشان را برتر می دانند. من از ایتالیا تشکر می کنم که اسم آن خیابان که سفارت ایران هم در آنجاست را 18 تیر می گذارد. البته فکر می کنم به تاریخ میلادی این اسم را قرار می دهد و نه به شمسی.
جولای 3rd, 2008 at 7:40 ق.ظ
وقتي حق دانشجو در ايران ضايع ميشه بايد كشورهاي ديگه ايران رو تحت فشار قراربدن يعني به نوعي از حمايت كنن
جولای 3rd, 2008 at 9:40 ق.ظ
***مخفی: 79.127.1.53 *****
راست میگی. من هم حال کردم. میگن به ضیافت شام دعوتش نکردند. بعد خودش پا شده رفته اونجا. ولی راهش ندادند.خاک بر سر آبروی ایرانیها رو برده!
جولای 3rd, 2008 at 10:17 ق.ظ
دیگه نظر نمیدم سر دبیر محترم که دلیت کنی
جولای 3rd, 2008 at 10:56 ق.ظ
یکی داشت میمرد از درد بینوایی یکی دیگه گفت خانم زردک میخواهی
جولای 3rd, 2008 at 3:01 ب.ظ
من نمیدونم این چمران خرفت چکاره این مملکته
جولای 3rd, 2008 at 3:06 ب.ظ
تا چند روزه دیگه 18 واقعی شروع میشه که به با اوضاع به وجود اومده برایه ملت به مراتب سنگینتر از 78 خواهد بود. اون موقع ایتالیا مجبور میشه دو تا 18 تیر تو خیابوناش بزنه! رای من بعد از 18 تیر امسال جمهوری دموکراتیکه شما ها چه طور بچه ها؟؟
جولای 3rd, 2008 at 3:52 ب.ظ
دم ایتالیای ها گرم چه جوانانی که در 18 تیر به زمین نیوفتادند نباید قیام 18تیر از یاد ها فراموش شود از شهردار رم هم تشکر و قدر دانی می کنم .
جولای 3rd, 2008 at 4:27 ب.ظ
ببخشید بچه ها یه چیزیرو یادم رفت ! در ضمن خاک تو سررررررت احمدی نزاد
جولای 3rd, 2008 at 4:48 ب.ظ
اشکان 1 تهران: 77.237.179.3
من هم باهات موافقم . پایه های نظام الان سست سست شدن .
نظامی که پر از دورویی و ریا کاری دزدی فساد از همه نوع بی کفایتی و استفاده از عقاید دینی مردم برای حکومت بر اونا ، ما در زمانی همستیم که اروپا یه زمان به سر می برد و کلیسا ها و کششیش ها بر اونا حکومت می کردن و مایه بدبختی شده بودن . الان ما در اون دروان به سر می بریم فرقش اینه که فقط آخو.ند ها و بسی . جی ها متعصب بر ما حکومت می کنن . خیلی راحت زد و بند های پشت پرده و بر هیچ کس پوشیده نیست کشوری که قوه قضا.ییه وقتی خودش عامل فساد باشه وای به حال اون مملکت .
جولای 3rd, 2008 at 8:24 ب.ظ
با همتون موافقم وبه نظرم اينم لابد يه جنگ روانيه اونم عليه دانشجوها ,پس چرا نمی ذارن ما دانشجوها خودمون نظر بديم امام خمينی که دست دانشجوها رو توسیاست باز می ذاشت.هرچی باشه اِين ايتاليا يیهام خير مارو نمی خوان سياستی که دولت ما وخارجی ها دارن واقعا… خلاصه بدبختی و مشکلات اقتصادِشه که گرِبان ما جوونارو می گيره.
جولای 3rd, 2008 at 8:57 ب.ظ
مرسی مخفی توام با ما هستی 18 تیر؟ هرکی هست بگه لعنت به رادان منم هستم می خوایم تا اون روز بیش از حد باهم اتحاد کلام داشته باشیم.
گروهبان رادان 18 تیر با چند نفر می خوای دربیفتی؟؟
جولای 3rd, 2008 at 9:56 ب.ظ
اشکان 1 تهران: 77.237.179.3
حتما . به کسایی هم که خبر ندارن بگید .
اگه یه بار دیگه توی این اوضاع مردم یه تکونی بخورن کاره ر.ژیم تمومه
**خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر آن که خودشان بخواهند **
جولای 4th, 2008 at 12:13 ق.ظ
شهرداري تهران آشغالتو جمع كن……..بابا
جولای 4th, 2008 at 12:14 ق.ظ
ديدار تبليغاتي احمدي نژاد (دكتر احمقي نژاد)با اقتصاددانان رو شنبه دنبال كنيد تا يكم بخنديد
جولای 4th, 2008 at 12:20 ق.ظ
به نظر میرسه که این هم یه بازی جدید از شورای شهر ماست.عوض اینکه به مسائل مهم شهر رسیدگی کنند حالا تو فکر اسم واینجور چیزان.اگه آقای چمران یه چیزی بلد بود که شورای شهر نمی رفت.
جولای 4th, 2008 at 7:16 ق.ظ
سلام به تمام دوستان و همچنین به مدیریت سایت
من کاری با سیاست ایتالیا ندارم ولی همین که به فکر مردم ایران و این روز
بزرگ هست من و تمام آزادی خواهان ازشون تشکر میکنیم امید وارم که مردم خودمون
هم این روز را فراموش نکنند چون یکی از مهمترین روز های تاریخ ماست و بر ماست که این روز را در
این سال و سال هی دیگر زنده نگه داریم……به امیدی موفقیت و پیروزی
و سخنی هم با مدیریت محترم
خواهشن نظرات کسانی که حرف حق میزنند را پاک نکنید از جمله تمام نظرات
بنده که مرحمت فرموده وهمشون رو پاک فرموده اید …خب شاید قبل از این میترسیدید که
به خاطر این نظرات سایت تون فیلتر بشه ولی حالا که اب از سر گذشت چه یک وجب و
چه صد وجب البته یکی از دوستان میگفت آب که از سر گذت باید زود از اب بیای بیرون
بجای پاک کردن نظرات من برو نظرای این امیر 78.110.125.96 رو پاک کن که داره سایت رو به لجن میکشه
ببخشید که طولانی شد اخه خیلی از دستتون عصبانی بودم
جولای 4th, 2008 at 5:53 ب.ظ
من از شهردار رم بابت آزاد منشی و اندیشه درستش تشکر می کنم و از اعضای مفت خور شورای شهر می خواهم بجای ایستادگی جلوی حقایق به درد مردم رسیدگی کنند که در هر گوشه ای از این شهر وارد می شویم فساد نباشد آقای قالیباف هم با آن تیپ امام حسین و کارهایی که در زمان فرماندهیش در نیروی هوایی سپاه کرد از عوامل اصلی و درگیر در ماجرای 18 تیر بود پس تکلیف ایشان در این زمینه مشخص است بجای اینها بهتر است ایشان به مبارزه با رشوه خواری و تخلفات عمده در اداره متبوعشان بپردازند تا بیشتر از این گند بالا نیاورده اند….
جولای 5th, 2008 at 12:30 ب.ظ
حالا مه گه 18 ثير چه بوده الكي شلوغش كردين
ميشه بكين 18=17 به علاوه 1 حالا راحت شدين ديگه هم به كسي بر نمي خوره.
بجاي تير هم بگين ماه اول تابستان پس اي ايتالييا يي ها شد:
خيابانن 17 بعلاه 1 ماه اول تابستان.
جولای 5th, 2008 at 7:30 ب.ظ
من يک سوال از مسئولان کشور دارم که چرا هميشه منتظر می مانند تا ديگران اقدامی در مخالفت با ايران از خود نشان دهند وبعد آنها با اقدام تلافی جويانه جبران نمايند. هيچ مهم نيست 18 تير را در خيابانهايشان نام گذاری نمايند ، اما مهم است چرا پس از چند سال از شهادت مظلومانه شهيد ادواردو هنوز جرات نام گذاری را در يکی از خيابانهای شاخص در شهر تهران توسط شهرداری تهران وجود ندارد.
نکته ديگر نيز که خوبست همه بدانيم آنست که 18 تير هرچندحرکتهای معترضانه دانشجويی بود و بايد در نظام جمهوری اسلامی اجازه اعتراض باشد ، اما متاسفانه 18 تير بخاطر بی تدبيری و ضعف متوليان آن به مخالفت و آشوب وهرج ومرج در تهران منجرگرديد و ارزش اخلاقی آن را از بين برد، برای همين 18 تير جنبش دانشجوئی نبود و برعکس مبارزه ای بر عليه نظام بود والا اگر جنبه اصلاح و درخواست مطالبات انسانی دانشجويان بود ، ايتاليا که سراسر وجودش وابسته و تحت سيطره صهيونيستها می باشد هرگز خيابانی را بنام 18 تير پيشنهاد نمی داد. لذا از دانشجويان فهيم جای تاسف و تعجب دارد که چرا اينقدر ساده لوحانه بازی خورده اند.
جولای 5th, 2008 at 10:12 ب.ظ
زيدان كله زد نه مشت
جولای 5th, 2008 at 11:39 ب.ظ
جناب فارغاتحصیل رشته روزنامه نگاری…احیانا قرار نیست تو روزنامه کیهان استخدام بشی؟
جولای 6th, 2008 at 7:50 ب.ظ
من روزنامه کيهان را بخاطر بخشی از تند رويهايش قبول ندارم , اما شما راهم بخاطر قضاوت نادرست تان نيز قبول ندارم . چرا که شاغلم و بی نياز. و ظاهرا شما خودتان دوست داريد 18 تيری ها را تندرو , بی منطق و بد لحن ومتاسفانه بد اخلاق معرفی نمائيد. در رشته روزنامه نگاری بما آموختند تا تحمل شنيدن متلکهای امثال شما خوبان را هم داشته باشيم. موفق باشيد.
جولای 8th, 2008 at 1:15 ب.ظ
اقای مهدی روزنامه نگار خود فروخته مش امثال تو و ان کامران نجف زاده اشغال را ادم نمیدونیم زنده باد 18 تیر
جولای 9th, 2008 at 4:33 ب.ظ
خانم پانته آ : متاسفانه من مثل شما بلد نيستم فحاشی کنم . ضمنا من روزنامه نگار نيستم و فقط بجهت علاقمندی اين رشته را انتخاب کردم و در حال حاضر کارمند و کارشناس بازرگانی در يکی از شرکتها مشغول به کار می باشم.
اما من از شما يک سوال دارم اميدوارم بجای فحاشی جوابم را بدهيد.
چند سال قبل يک شهروند ايتاليائی بنام ادواردو آنيلی بر حسب اتفاق با کتاب قرآن آشنا شدو همين امر باعث گرديدکه مسير جديدی را پيش روی زندگيش قرار دهد اما از خانواده طرد و با هجمه وسيع مخالفان مواجه شد و سرانجام به دليل عشق و علاقه منطقی و آگاهانه به اسلام به عنوان يک مسلمان شيعه در کشور سراسر از مهدآزادی در جهان غرب ؟؟؟ که منادی پرچم آزاديخواهی ؟؟؟ هستند کشته شد.
اين شخصيت ارزشمند تنها بخاطر عقيده اش مورد تنفر مسئولان کشورش قرا گرفت. اما امروز همين کشور در راستای دفاع از حقوق شهروندی جنبش دانشجوئی ؟ ايران ميخواهد نام يکی از خيابانهای خود را بنام علی
نيکو نسبتی و يا بنام 18 تير نامگذاری کند.
بنظر شما چنين حرکتی از سوی مسئولان اين کشور حمايت از آزادی و دفاع از حقوق بشر است؟
آيا ادواردو آنيلی بعنوان يک انسان حق و مشروعيت انتخاب فکر و عقيده را نداشت؟
آنها چگونه حق حيات را از هموطن خود گرفتند اما امروز نگران دمکراسی در ايران هستند؟
جنبش دانشجوئی (تحکيم وحدت) متاسفانه در اين خصوص خيلی ساده لوحانه بازی خورد.
ودر پناه مشتی از چهره های صهيونيستی حاکم بر قدرت در ايتاليا بسيار ضعيف کنار آمد.
شما بنده را توجيه نماييد که درکشوری که سراسر از استبداد و خفقان , حتی جرات ابراز عقايد دينی وجود ندارد , چگونه ميتوان انتظار داشت که از سر صداقت و دلواپسی در پی احقاق حقوق ايرانيان هستند؟
خواهش ميکنم فحش ندهيد. و اجازه بدهيد که فکر کنم با يک فرد فهيم و باشعور هم کلام هستم.
با تشکر
جولای 11th, 2008 at 9:35 ق.ظ
خانم پانته آ
انتظار داشتم جواب سوال مرا بدهيد.
ايرادی ندارد , همين مقدار سکوت شما نيز مرا نسبت به فهم و شعور شما قانع کرد.
زبان منطق , بهترين روش برای تبادل فکر است. واين هنرزيبای دين مبين اسلام است.
اگر در 18 تير نيز جنبش دانشجويی مسير خود را با مبارزه بر عليه نظام ,ايجاد هرج و مرج و هتک حرمت به ارزشهای خون شهيدان
خلاصه نکرده بود امروز اين عزيزان دانشجو ناچار نبودند برای احقاق حق خود زير پرچم کشورهای غربی
که سابقه استعمار و استسمار آنان ملتها را نابود کرده بود , بروند.
امسال آقای باطبی از شور و شوق واحساس دانشجويان فرصت طلبانه سوء استفاده کردند و رفتند.
و در ضمن از خداوند می خواهم مسئولان نظام را به اين امر واقف نمايند که فضا ومحيطه جامعه را همواره در جهت نقد وانتقاد آماده سازند که قشر ارزشمند دانشجويان و حتی ساير اقشار جامعه که به آن محتاجند , بتوانند دردها و مشکلات خود را باز گو نمايند در غير اين صورت آنان نيز در مسير استبداد و خود رائی و اضمحللال انقلاب پيش خواهند رفت. وبا اين تنگ نظری زيبائی چهره اسلام را مخدوش خواهند نمود.
جولای 11th, 2008 at 1:12 ب.ظ
شما که مثال ادواردو آنیلی رو میزنی…به این سؤال جولب بده:
پس چطوره که در ج.ا وقتی در تابستان سال ۶۷ اونهمه آدم کشته میشن آفای احمدینژاد از صدور انقلاب اسلامی حرف میزنه؟
شاید بخوای اینو تکذیب کنی و بگی این شایعات دروغه.ولی من بهت میگم از همون جایی که مطمئنی آنیلیرو اسرائیلیا کشتن از همونجا هم مطمئن باش این قضیه صحت داره.
×××××××××××××××××
و در ضمن از خداوند می خواهم مسئولان نظام را به اين امر واقف نمايند که فضا ومحيطه جامعه را همواره در جهت نقد وانتقاد آماده سازند که قشر ارزشمند دانشجويان و حتی ساير اقشار جامعه که به آن محتاجند , بتوانند دردها و مشکلات خود را باز گو نمايند
×××××××××××××××××
اگه از خدا اینو بخوای یعنی اینکه داری آرزو میکنی این حکومت به همراه آرمانش نابود بشه.
یادت باشه این حکومت مثل تمام حکومتای ایدئوژیک توتالیتاره
جولای 11th, 2008 at 1:18 ب.ظ
مهدی ـ تهران: 87.107.91.108 گفت:
و ظاهرا شما خودتان دوست داريد ۱۸ تيری ها را تندرو , بی منطق و بد لحن ومتاسفانه بد اخلاق معرفی نمائيد…
—————————-
آخ…اصلا یادم نبود باید منطق و خوشلحنی از حزباللهیایی که در ۱۸ تیر ۷۸ با گفتمان و منطق چند نفرو روانهی بیمارستان و. سینهقبرستان کردن یاد بگیریم!
جولای 11th, 2008 at 1:24 ب.ظ
شاید بخوای بگی اونا حقشون بود که کتک بخورن و هر حکومتی با تظاهرات خشونتبار همین رفتارو داره.
توصیه میکنم تظاهرات خشونتبار و رفتار نیرونی ضدشورشو تو کرهجنوبی ببینی!اونوقت انصاف بده “همین رفتار”رو دارن یا یه رفتار دیگه…
جولای 13th, 2008 at 6:03 ب.ظ
1_من منظورم اينه است که ما نبايد اينقدر ساده لوحانه ايتاليا را دلسوز بدانيم.
2-دانشجويانی که توسط عوامل آمريکائی همچون باطبی ها شورش و هرج و مرج وآتش زدن اماکن و وسائط نقليه را برای رسيدن به اهدافشان در دستور کار قرار دادند . ديگر از زمره دانشجوی خارجند و آنچه بر سرشان آمد ناشی از عملکرد خودشان بود.
3- منظورتان از کشتارتابستان سال 67 را متوجه نشدم. بيشتر توضيح بدهيد , چون بی اطلاعم.
4- دعا کردن برای مسئولان جهت ايجاد فضا سازی برای نقد و انتقاد به منزله آرزوی نابودی انقلاب اسلامی نيست و چنانچه مسئولين با محدوديتها بخواهند فضای جامعه را بسته نگه دارند با منافقين اوايل دهه 60 هيچ فرقی ندارندو نابودی چنين افرادی را از خداوند مسئلت داريم نه نابودی انقلاب اسلامی را که ثمره خون هزاران جوان اين مملکت است.
جولای 13th, 2008 at 8:52 ب.ظ
در تابستان سال ۶۷ جناب لاجوردی که الان دارن در درک اسفلالسافلین زندگی میکنن انقدر زیر گوش خمینی خوند که تونست مجوز اعدام زندانیای سیاسی رو بگیره و در زندان اوین فاجعه به بار آورد.
راستی شما به باطبی گفتید عامل آمریکا؟ادبیاتتون که با روزنامه کیهان فرقی نداره!
پس چطور با این روزنامه مخالفید؟
جولای 14th, 2008 at 10:49 ق.ظ
خبر خوشايندی را داديد , اطلاع نداشتم . چون در همان اواخرهم در جبهه بوديم و مراقب مرزهای کشور و مراقب نواميس مردم از جمله مادر و خواهر شما .
ايکاش دوست عزيز ذهن شما ياری ميداد و متوجه ميشديد آقای لاجوردی مشتی گروهک منافق را که نمادش امثال باطبی ها بود را اعدام کرد. اگر منافقين را نمی شناسی مروری بين سالهای 59 تا 61 يعنی اوج جنايات اين گروهک بيندازو آنوقت مطلع خواهی شد اين منافقين از فالوده فروش محلتون تا بقال و نانوا ومعلم و پاسدار و کارمند را تنها بجرم وجهه مسلمانی به شهادت می رساندند. آنهايی که اعدام شدند اگر به ناحق بود جايشان در جنات وبهشت خواهد بود و اين امر هيچ ناراحتی را نبايد به دنبال داشته باشد و اگر بناحق کشته شدند بقول شما الان آقای لاجوردی تاوانش را دراسفل ا لسافلين خواهد دادومن اصلا از اين بابت
ناراحت نيستم که شما باچه لحنی با آن مرحوم صحبت می کنيد چون عملکرد غلط و يا صحيح هرکس بر عهد آنکس که دستور اعدام آنها را داد و ديگری هم اجرا نمود.
آقای باطبی نمادی از همان گروهگ منافقين بود او نه دانشجو بود و نه مبارزو تنها مهره بچگانه ای که از سمت وسوی همانجائی که الان در آنجاست و در دانشگاهای ايران رخنه کرده بود , برای به ايجاد هرج و مرج وبرهم زدن فضای مملکت از مسير دانشگاه که در پی رسيدن به اهداف انحرافی دشمنان بودند.
ضمنا بنده نگفتم مخالف روزنامه کيهان هستم. شما اين نسبتها را داديد . من عرض کردم مخالف بخشی از تندرويهای آنها هستم. والا از آنجايی که روزنامه کيهان لقمه گلو گير دشمنان اين مملکت است برای بنده بسيار
خوشحال کننده است که در مقابل آنها مقام و پايدار ايستاده است.
ضمنا شما دوست عزيز هم در سبک نوشته هايتان بسيار عصبی و تند می نويسيد که اگر کار به توهين و بی ادبی از طرف شما ادامه پيدا کند , مجبورم از ادامه بحث باشما خوداری کنم. چون شدت عصبانيت مانع عقلانی شدن کلام انسان می شود.
بقول دکتر شريعتی (رحمت الله عليه) : با انسانهای فاقد فکر و عصبی سخن نگوييد چرا که به بيهودگی منتهی خواهيد شد.
در خاتمه ياد آوری ميکنم شما مدافع 18 تيرها هستيد لذا خواهش ميکنم وجه پاک دانشجويان را با سبک نگارش و طرز بيان مطالبتان خراب نکنيد.
متشکرم
جولای 15th, 2008 at 12:58 ق.ظ
آقاي مهدی – تهران: 87.107.91.108
ظاهرا شما با قيافه حق به جانب و اندكي اطلاعات از رشته ارتباطات، خيال داريد كن فيكون كنيد. مثل يك گلوله پنبه نرم ولي آدم خفه كن.
رزمنده محترم! نمي دانم داستان گوسفندي كه گرگ شد نوشته عزيز نسين را خواندهايد يا نه. اما حرفهاي صادقانه شما و شيوه برخوردتان با نظرات ديگران مرا به ياد آن داستان انداخت. مديران و حاكماني كه آنها را ستايش مي كنيد، از آنها دفاع مي كنيد، برايشان دعا مي كنيد و…. كاري همانند چوپان گله گوسفندها با اين ملت كرده اند. اين اربابهاي مورد احترام شما براي هيچكس آرامش و اعصاب نگذاشته اند. زن و بچه خودشان را نمي توانند جمع و جور و اداره كنند مي روند دنبال فضولي كردن در كشورهاي ديگر و صدور انقلاب. ملت را غرق در اضطراب و آشفتگي كرده اند براي اغلب مردم اعصاب نمانده است. ناراحتند. وقتي مي بينند راه نجاتي نيست به فحش و جوك و تمسخر رو مي آورند.
عزيزي كه از موضع روشنفكرانه و خيلي ناب با ديگران سخن مي گويي! فقط اين را بگويم كه ملت ايران را به وضعي مبتلا كردند كه مادي ترين ملت دنيا شده . مردم ذليل دنيا شده اند. سرت را زير برف نكن. از آن عالم هپروت بيا بيرون. از مرصاد و خيبر براي من نگو!از نسلي بگو كه برايش به جاي بهشت يك جهنم درست كرده ايم. من و تو هم شريك جرم هستيم.
اي كبك خوشخرام كه خوش مي روي به ناز غره مشو كه گربه عابد نماز كرد
روان جامع را آزرده كرديد و سي سال اضطراب و نگراني به آن تزريق كرديد و حالا هم سخن شريعتي را براي افاضه به رخ ديگران مي كشيد؟ مگر شما و اربابانتان اعصاب براي ما گذاشته اند. خزعبلاتي به نام اصول، در ذهن شما هست كه نمي گذارد حقايق را بفهميد. خودتان گرفتار هزار جور تناقض هستيد. من كه نمي توانم در اينجا همه مصائب سي ساله را براي تو بنويسم. اگر چشم داشتي مي توانستي ببيني! فهميدن و بيان كردن الزاما همراه فحاشي نيست. اما شما اينقدر با اين ملت ور رفته ايد كه ديگر به هيچ چيز پايبند نيست. راستي اخيرا قم بودم. نگذار از وضع اعتياد و اوباشگري و.. آنجا بگويم. اگر كارآمدي داشت اين يك شهر را درست مي كردند.
با خلق خدا از موضع بالا سخن مگو! خلق را اعصاب داغان است!!!!!!
جولای 15th, 2008 at 4:00 ق.ظ
مهدی-تهران:
آقای لاجوردی مشتی گروهک منافق را که نمادش امثال باطبی ها بود را اعدام کرد.
—————————-
جنابعالی که میگفتی از ماجرای کشتار سال ۶۷ بیخبر بودی…
پس از کجا میدونی کسایی که لاجوردی اعدام کرده منافق بودن؟
نه عزیزم…ممکنه چهارتا دونه از اعضای مجاهدین(=خونخواران) خلق هم توشون بوده باشن.ولی اکثریت کسایی بودن که جرمشون انتقاد بود و بدون تشکیل دادگاه اعدام شدن.
ظاهرا الگوی مملکت اسلامی ما پیامبرمونه…آیا اگر پیامبر امروز زنده بود بعد از اعدام عدهای برای تحویل اجساد به خانوادههاشون به ازای هر گلوله شلیک شده ۲۰۰۰۰ تومن(۲۰۰۰۰ تومن دهه ۶۰) درخواست میکرد؟
ولی لاجوردی واسه اینکه اجساد به خونوادشون تحویل داده نشن و قبری نداشته باشن که خدای ناکرده بعدها عدهای در موردش سؤال کنن این بامبولو پیاده کرد!
این حکومت جمهوریاسلامی نیست.جمهوری شیطانپرستاس!
جولای 15th, 2008 at 9:27 ق.ظ
*****مهدی – تهران: 87.107.91.108 *****
1-ادواردو آنیلی خودش را از بالای یک پل به پایین پرتاب کرد.یعنی خودکشی کرد.ما چقدر بدبختیم که نام یک آدم ضعیف الانفس اجنبی را شهید می نامیم.
2-منافقین دو گروه بودند. یکی همونایی که تو کوچه وخیابون و صف نونوایی مردم را هدف می گرفتند و بعدها به عراق رفتند.گروه دوم آنهایی که بهشتی و رجایی و.. را کشتند و در حرم امام رضا و حسینیه شیراز بمب گذاشتند و صیاد شیرازی را کشتند.آنها همین جا هستند. تو همین تهران.
3- شما شخصی به نام رضا(میلاد سابق) از دیار آذربایجان را می شناسید؟(آخه بعضی ها چند وقتی میان تو سایت و نظرات حکیمانه میدن. بعد میرن با یه اسم دیگه برمی گردن!)فکر کردم شاید شما همون شخص باشید.
نوامبر 2nd, 2008 at 5:41 ب.ظ
من واقعاً نمي فهمم يعني مملكت ما مشكلاتش ايناس ! بد نيست تو شوراي شهر فكري به حال مشكلات ديگه بكنند.واقعاً بابت اين مسائل حقوق دريافت مي كنن ؟؟؟!!! خيلي جالبه !